Wat eten we vandaag?

20-04-2017 10:08 3499 berichten
Alle reacties Link kopieren




Hier praten we over van alles en nog wat maar vooral over eten, iedereen is welkom!

Het vorige deel vind je hier
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig voel je je wat beter, Rast. Hoop dat het probleem bij je moeder vandaag wordt opgelost. Hoe moeilijk kan het zijn.

En die beestjes, wat balen GB.

Gisteravond groene curry met kip, broccoli, bloemkool, pandanrijst en pinda's gemaakt. Lief is vandaag voor 2 dagen naar het buitenland vertrokken. En ik heb nog precies een portie voor vanavond.

Vandaag thuiswerkdagje. Weer wat big chunks wegwerken. Tussen de middag ff wandelen. Het wordt weer lekker weer.
Teigera schreef:
16-10-2017 20:39
Hè wat vervelend GB. Sta je dan met je principes. Maar tot drie keer toe beestjes in de rijst, in korte tijd... brrrrr.
Oei, brr, principes. ;-D Ik houd me gewoon aanbevolen voor rijst en rijstnoodle tips en verder 🤐

Viel 't mee bij de mondhygiëniste?

Rast, hoop dat het wat oplevert met die monteur vandaag. En fijn dat het wat loskomt beter gaat. ;-D

Oh lekker, KV, groene curry. Ga ik van de week ook een keer eten.

Nou ja, ik heb me er weer overheen gezet. Ik vond een receptje van Onno Kleyn. https://www.okokorecepten.nl/recept/gro ... onno-kleyn Ik heb in het begin bij de boter en knoflook een paar ansjovisfiletjes erbij gedaan (a la pasta met broccoli en ansjovis) en daarna wat pasta en parmezaan door de kool gehusseld. De kool had iets gaarder gekund, maar verder was het erg lekker en voor herhaling vatbaar.

Vandaag de soep in de herkansing.
Haha ok GB, ik zal het geen principes meer noemen... ;-) Geen tips verder trouwens. En ja, gelukkig viel het mee bij de mondhygiëniste. Vorige keer was het niet zo best, vermoedelijk o.i.v. zwangerschapshormonen, maar nu was het alweer een stukje beter. Volgend jaar weer terugkomen.
De kool klinkt lekker trouwens.

En Rastan, goed nieuws vandaag? Inderdaad overstappen. En pittige brief sturen. Stelletje pipo's.

Vanavond bij m'n ouders gegeten, ivm oppasdag voor frut daar. Witvisje met dille en tomaat uit de oven, wortelen en minikriel. Toe bavarois.
Alle reacties Link kopieren
GB, kijk maar wel ook een beetje uit met die beestjes, waarschijnlijk is het de meelmot, en als die zich eenmaal leuk in je voorraadkast heeft genesteld kom je er heel lastig weer vanaf. Je zou ook spullen van de verpakkingsvrije winkel eerst 48 uur in je vriesvak kunnen leggen, dan is alles ten minste in elk geval dood...

Ik had een heeerlijke dag, vanochtend samen meteen boomverzorger onze grote notenboom gesnoeid, en de rest van de dag ook alleen maar fijn in de tuin bezig geweest.

Ik roosterde aardappels met salie en maakte witlof met ham en kaas. Aangezien ik dus 2 lagen in de oven had staan, had ik m op hetelucht gezet. Daar worden aardappels toch echt niet lekkerder van vind ik. Volgende keer toch maar op onder- en bovenwarmte. Die witlof heeft eigenlijk geen bovenwarmte nodig en de aardappels geen onder, dus waarschijnlijk was t prima gegaan.
Ja, had erover gelezen, Moos. Het is volgens mij idd meelmot. Ik houd de rest van mijn spullen haarscherp in de gaten, maar volgens mij is er niets aan de hand. Ik doe alles wat ik koop altijd direct in afsluitbare bussen. Had ik ook met de rijst gedaan. En die heb ik steeds ook grondig afgewassen (eerst met de hand en daarna in de vaatwasser) nadat ik het ontdekte. Dus volgens mij zit het wel goed. Maar ik let erop. Ik koop vanaf nu (voorlopig) geen rijst meer bij de verpakkingsvrije winkel. Ik beperk me tot pasta en daar zal wel niets mee gebeuren.

Waar zou je een hete luchtoven (/stand) dan voor gebruiken? Ik weet eigenlijk niet wat ik heb.

Soep was lekker en ik heb nog genoeg voor nog een keer (en mss een lunch).
Alle reacties Link kopieren
Joe. Ik. Hou het kort. Naar nachtje gehad want behalve snot en keelpijn nu ook een scheurende hoest erbij, dus weinig geslapen.

Meelmot, ieuw. Hoop dat alles meevalt GB

Eten, ja heb ik ook gedaan gisteren, weinig verheffende kant en klaar stamppot van Appie. Was eetbaar, nuff said. Vanavond denk ik dan die poke bowl. Fijne dag meiden
rastan wijzigde dit bericht op 18-10-2017 15:41
34.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zo, de rust is wedergekeerd op m'n werk. Event was geslaagd. Nu nog 2 dagen werken en dan vakantie. Lekker naar Rome voor 5 dagen – onze eerste keer!

Zaterdag maakte ik udonnoedels met veel groenten en Aziatische smaakmakers waarbij gebakken zalm met sesamzaadjes. Zondag deed man een biologisch maïskipje met knoflook in de oven met aardappeltjes in de schil en sperziebonen. Verder nog een keer pasta met tomaten-ansjovis-kappertjes-tonijnsaus.

Vandaag kalkoenfilet in mosterdsaus, Provençaalse tomaten en boulgour.
Oh, Rast, wat waardeloos. Hoop dat je nu het ergste hebt gehad.

Klinkt lekker, Irma, die Udon noodles en zalm. Jullie hebben helemaal heerlijk gegeten. En Rome :love: Veel plezier!

Vanochtend mijn voorraadkast schoongemaakt en alles nog een keer goed gecheckt. Heb wat dingen weggegooid en voor de zekerheid de rijst in de vriezer gegooid. Fingers crossed.

Vanavond maak ik denk ik okonomiyaki.
Rome, oh wat heerlijk irma! En fijn dat je event achter de rug is en dat je een goed gevoel eraan over hebt gehouden.

Rastan, blegh. Arme jij. Sterkte.

Vanavond aten we orzo met courgette, tomaten, amandelen, kikkererwten en aubergine. Was heel lekker.
Klinkt lekker, Teig. Receptje?

Het werd idd okonomiyaki. Was goed gelukt. Kwam erachter dat ik geen mayo meer had. Dus ik heb veganaise gemaakt met aquafaba. Het wilde alleen niet zo goed binden als vorige keer. Geen idee waarom. Heb gesmokkeld met een beetje johannesbroodpitmeel (goed woord voor scrabble). Toen was hij top.
Mja, was natuurlijk weer een freestyle gebeuren van lief. Orzo koken in bouillon. Amandelen fijnhakken en roosteren. Groentes in blokjes hakken en in olijfolie roerbakken, beetje Italiaans-achtige kruiden zaten erbij. Op het laatst gehalveerde cherrytomaten erbij en op het bord de amandelen eroverheen.
Je ziet, freestyle :biggrin:
Nou, prima toch. Ik ben ook van het freestylen. Improvisatie ftw!
Alle reacties Link kopieren
Brrr voor de beestjes. Ik hoop dat ze wegblijven GB!

Beterschap Rastan!

Irma heerlijk Rome! Vast nog lekker weer nu. Alvast heel veel plezier!

On topic mijn eten van de afgelopen dagen:
Zondag frietjes gehaald na een kinderfeestje.
Maandag andijviestamp met gehaktballetjes.
Gisteren uit eten met collega's. Was gezellig en lekker. Topper was het voorgerecht, graved lax met een hele lekkere ravigotte saus. Die saus was heerlijk fris door ingelegde citroen en kappertjes.
Vandaag naar het recept van Kaaaaaatje artisjok spinazie pesto gemaakt. Was erg lekker en wonder boven wonder vonden de kinderen dat ook. Normaal lusten ze geen artisjokken. We aten het met spaghetti, provencaalse tomaten en een stukje gegrilde zalm. Voor herhaling vatbaar.
Alle reacties Link kopieren
Bijna weekend. Vandaag een interessante workshop, had me al een tijd terug ingeschreven en er was beperkt plek, en omdat ze voor mij speciaal eigenlijk een extra plaatsje gecreëerd hebben ga ik er toch maar heen. Hoop dat mijn mede deelnemers een goede weerstand hebben (jee, wat slecht ben ik)

Eten weet ik nog niet, ik neig naar iets pittigs, miss een roerbakje maken met fiks chili.

Hoop dat je verdere meelmot bespaard blijft GB!

Je eten klinkt weer allemaal heerlijk Irma.
Roma :heart: Veel plezier!

Fijne dag allemaal
Alle reacties Link kopieren
Vanavond op verzoek van kind, home made beefburgers (met gesnipperd uitje en kruiderij erdoor) op maisbroodjes with all the trimmings, aardappelwedges uit de oven (K&K diepvries), gestoomde brocs en gemengde sla/rauwkost. Als ik genoeg tijd heb, maak ik weer eens zelf mayo.

Jaaaaa, we hebben zin in Rome! Iemand nog leuke en/of lekkere tips (restootjes :proud: )?
Irma: Restaurants struikel je natuurlijk over. Ik heb er zeker lekker gegeten. Een keer heel goed bij een wijnbar, maar zou echt niet meer weten waar dat was. Vergeet geen suppli te gaan eten!
Alle highlights in Rome zijn niet voor niets highlight ;-D . Forum Romanum, Vaticaanstad, Colosseum, Trevifontein enz. en als je tijd hebt Ostia zijn geweldig. En verder ik kan je het boek 'Thuis in Rome' van Rosita Steenbeek aanraden, om in de sfeer te komen. Daardoor zijn we o.a. ook bij een klooster geweest waar je moest aanbellen, en waar je schilderingen op het dak kon zien. Niet zo imposant als al die andere dingen maar wel meer het idee dat je iets 'onontdekts' ziet.

Ik eet vandaag deel 2 van de soep.
Alle reacties Link kopieren
Hier vanavond de Aubergine Parmigiana, van Sophie Dahl. Uit dat geweldige kookboek van d'r.
Afbeelding

https://queenofeverything.co.uk/2012/04 ... armigiana/
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal even een zwaai vanuit de " hel op aarde" :)
Ok ik overdrijf maar voor iemand die normaal buiten de schoolvakanties op pad gaat is dit een uitdaging. Het is in ons resort en op het strand overal druk en herrie. Schreeuwende of jankende kinderen of animatie-herrie... Niet mijn ding dus. Man en ik hebben een paar wandelingen gemaakt en zijn twee keer met de schoonouders gaan toeren. Ik moet hier niet de hele dag rondhangen.
Ergernissen genoeg zo met de familie..

Het eten is buffet en er is keus genoeg maar het blijft buffet. Gisteren in het algemeen la carte restaurant waar je 1x in de week mag eten een prima entrecote gegeten.

Morgen de laatste dag en dan zaterdag weer naar huis. Vandaag regende het dus hopelijk morgen weer lekker zonnig..
Alle reacties Link kopieren
Oei dolf dat klinkt inderdaad als eh.. een uitdaging. Sterkte nog even.

Wilde vanaf vandaag ziek in bed gaan liggen, maar het gaat opeens slecht met mam, de stress van afgelopen dagen speelt ook parten denk ik en iets van een virusje, nou ja het resultaat is dat ze weer in het ziekenhuis ligt. Vanmiddag uren op de SEH gezeten en de hele batterij aan tests, artsen etc weer voorbij zien trekken. Hopelijk herstelt ze weer n beetje komende dagen.
Alle reacties Link kopieren
Oe Rastan dat klinkt niet goed. En helemaal heftig als je zelf ook helemaal niet fit bent. Ik wens je een goede nachtrust en hopelijk knapt je moeder snel op!

Hmm Dolfje dat is wat zo'n vakantie... Voordeel is dat je je eigen huis/eten etc weer des te meer waardeert ;-D

Wij aten een hele prima roerbak met kip en roerbakgroente. Man had zelf een sausje gemaakt obv sojasaus. Hij leert het wel :proud:
Mja, het lijkt mij ook een hele uitdaging Dolfje, zo'n resort en buffet en veel mensen enzo. En dan heb ik nog wel kind(eren) ;-)

Wat vervelend dat je moeder nu ziek is en in het ziekenhuis ligt Rastan. Is het eindelijk geregeld, gaat haar gezondheid achteruit. Heel naar. Hoop dat ze snel weer bijtrekt.

@irma: Ostia Antica kan ik je ook van harte aanraden! Prachtig om doorheen te wandelen, je moet wel even een stukje met een trein. Of metro, dat weet ik niet meer zo goed. En de catacomben van Vaticaanstad, onder de St Pieter, en de catacomben van Sint Sebastiaan net buiten de stadsmuren zijn ook echt het bezoeken waard. Daar bij de Sint Sebastiaan kun je ook heel leuk wandelen over een heel oude weg (Via Appia Antica).
Qua eten, dat weet ik niet meer. Wegwezen bij de toeristische attracties en kijken waar veel Italianen zitten te eten :).

Vanavond aten we bobotie. Prima.
Alle reacties Link kopieren
Owh Rastan, dat is naar! Hopelijk gaat ze zich snel beter voelen!

Geen tips over Rome, al 15 jaar geleden dat ik daar was. Ik word echt oud.

Vandaag aten we stamppot prei, met gebakken chorizo en tomaten. Was erg lekker. Daarna nog een toetje en net even wezen sporten. Goed bezig al zeg ik het zelf ;)

Morgen eten we pasta met saus uit de diepvries of ik haal een pizza op weg naar huis......
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de Rome-tips!

En ach, wat is oud, Kaaaaaatje… volgens mij ben ik tussen de 15 en de 20 jaar ouder dan de meesten van jullie.

Dolfje, ik vroeg me al af hoe je vakantie was/is. Spannend, zo te lezen…

Sterkte met je moeder en beterschap, rastan ! Wat naar allemaal.

De beefburgers waren uitstekend gelukt gisteren. Lof alom (en dan bedoel ik geen witlof).

Vanavond eten we wegens sportgedoe van kind dat tot 20.00 uur duurt, een snelle pasta met doperwten, hamblokjes, room, kaas. Gemengde sla/rauwkost erbij. Altijd goed.
Oh nee, Rast. When it rains it pours... :( Ik hoop dat het allemaal meevalt met je moeder en dat ze snel weer naar huis mag.

Bobotie... Volgens mij zoek ik dat elke keer opnieuw op. :proud:

Haha Irma, nu ben ik natuurlijk wel benieuwd hoe oud je bent. Ik ben ook geen jonkje. (44)

Ik had natuurlijk een blik kikkererwten opengetrokken vanwege de aquafaba mayo. En nu ga ik met de kikkererwten en courgette kikkererwtenburgers maken vanavond. En iets met aardappel en de rest van de groene kool. Mss een stamppotje. Of iets gratin-achtigs. Nog even zien.
Alle reacties Link kopieren
GeorgieB : gedeeld door vier, maal vijf :nut:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven