Wat eten we vandaag?

20-04-2017 10:08 3499 berichten
Alle reacties Link kopieren




Hier praten we over van alles en nog wat maar vooral over eten, iedereen is welkom!

Het vorige deel vind je hier
Alle reacties Link kopieren
Nee moet het een beetje opbouwen.
Grappig, na soepdag is het nu lasagnatijd: Dolfje en Kaaaatje vandaag, wij morgen :). Vanavond wordt het boerenkoolstamppot, ouderwetsch met worst en spekjes. De lasagna morgen wordt vegetarisch, met vega gehackt, mozzarella en veel groenten.
Oh, boerenkool. Heerlijk. :)

Ik had spinazie (nou ja, komatsuna) meegenomen en ik wilde eigenlijk gnudi maken. Maar ik heb een beetje te weinig tijd daarvoor. Dus plan B. Ik gebruik de spinazie om gevulde portobello te maken (spinazie/ricotta/hazelnoot vulling). Ws met een beetje witlofsalade erbij. En dan risotto (ja, weer, maar ja, daar hoef ik niet zo bij na te denken) met tuinboontjes en erwtjes en gegrilde groene asperges erbij. En als hapjes wat olijven en brood. Zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Rustig hier. We krijgen zo eters. Ik maak risotto alla funghi met kabeljauw met kruimelkorstje uit de oven en gegerilde courgetterepen. Als toetje een appel-perencrumble met vanille-ijs.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag veel last van de foutmelding hier op Viva. Probeer dit bericht ook al tijden te posten.
We hebben een rustige dag na het feestje van gisteren.
We eten zo (diepvries)pizza. Ik een dunne met oa ham en man een dikke met bbq chicken.

Over kleine 3 weken echte pizza in Rome :)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vandaag makkelijk een frietje gehaald bij de cafetaria
Alle reacties Link kopieren
Wij eten een tartaartje met een stamppotje. Zuurkool denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ha, ik zwier ook weer eens voorbij. Zo te lezen wordt er heerlijk gegeten !

Vooral van dat plan B van GeorgieB kreeg ik honger. En koreveen, hoe doe je die kabeljauw met kruimelkorstje uit de oven? En lasagna is natuurlijk altijd lekker !

Leuk, dolfje! Rome ! Hoe lang gaan jullie ? Eerste keer ?

Wij aten gisteren udonnoedels met heul veul groenten en Aziatische smaakmakers uit de wok en teriyaki-zalmfilet uit de oven met gegrilde sesamzaadjes. Een van de lievelings van puber.

Verder aten we nog een keer falafelburgers op maisbroodjes with all the trimmings, een opgeleukte k&k margherita plaatpizza, pasta met gepureerde tomaten-groentensaus waardoor bliktonijn en kappertjes.

Voor vanavond heb ik groentenballetjes, gemarineerde tofu (voor de eerste keer, ik ben benieuwd, puber keek er enigzins sceptisch naar) en mozzarella-schnitzels (ook eerste keer). Daarbij komt gestoomde romanesco en veldsla met een gesnipperd uitje en zonnebloempitjes.
Alle reacties Link kopieren
Irma voor mijn man is het de eerste keer voor mij de tweede keer naar Rome.
We gaan van donderdag tot zondag. We gaan in elk geval een fietstocht doen langs alle highlights. Dat heb ik de vorige keer ook gedaan en dat was echt leuk. En je ziet in 3 uurtjes ontzettend veel. Verder heb ik wat dingen opgeschreven maar dat staat allemaal niet vast natuurlijk.

Vanavond wordt het inderdaad zuurkoolstamp.
*vliegt voorbij*

Als een gek bezig met voorbereiden voor komende week. Lunchsalade met boontjes, erwtjes, lente-ui, geroosterde bloemkool en het laatste beetje komatsuna. Courgette frittata gemaakt, ook voor lunch. Bouillon getrokken. Rijst gekookt, want dan kan ik morgen snel egg fried rice maken. Voor nu een noodlesoepje gemaakt met gestoomde wortel, bloemkool, komatsuna, lente-ui, boontjes en gegrilde asperges. Nu alleen nog even granola maken vanavond. En dan ben ik er wel klaar mee ook.

Oh ja, gisteren natuurlijk ook nog gegeten. Pasta met spinaziesaus.
Goed vooruitzicht Dolfje, naar Rome gaan!

@irmaladouce: hoe beviel puber de gemarineerde tofu?

Wij aten gisteravond een broccolistamppot met aardappel en pastinaak, met en korstje van walnoot, panko, rozemarijn en oude kaas. Vanavond wordt het kruidige kip met bulgur en rauwkost en een yoghurt-muntsausje.
Alle reacties Link kopieren
Er ligt verdorie sneeuw in Rome nu! Ik zat te hopen op een graadje of 18 als we daar zijn... Maar goed als het maar droog is daar.
Ik ben weer niet fit, rillerig en koortslip. Ik dacht gisteren eigenlijk dat ik er vanaf was.
We hebben nog een stuk blauwe kaas over, denk dat een pasta schotel wordt met dat en courgette erin want hij moet op.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook niet zo fit. Ik ben wel naar mijn werk gegaan, maar ik weet niet of dit nou zo'n goed idee was.

Gisteren aten we stamppot andijvie.

Vanavond spinazie kikkererwten taartjes. Nu al zin in!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren aten we spitskool-stamppot met gehaktballen. Vandaag ga ik me wagen aan Paella
Je leeft maar 1 keer
Alle reacties Link kopieren
Ja Dolf, ik zag het net op het nieuws. Dat is anders dan verwacht. Balen dat je je niet fit voelt.
Ik vind het wel gek dat je de voedingsmiddelen niet een voor een moet toevoegen met tijd ertussen zodat je weet waarop je reageert. Hoe zit dat?

Ik ben snotverkouden geworden. Gelukkig is de keelpijn weer weg. Ben vandaag wel aan het thuiswerken, kan ik lekker snotteren.

Gisteravond naar een concert geweest. Was echt geweldig! Vooraf tosti's gegeten.

Vanavond restjesverwerking. Heb nog wat left over courgette van zondag en de eieren moeten ook op voordat we met wintersport gaan dus het wordt een courgettefrittata met geitenkaas en zongedroogde tomaatjes.

GB, busy bee.

Irma, zalmterriyaki is altijd smullen.
De kabeljauw is heel simpel. Peper, zout, wat citroensap en ik smeer graag een lepel pesto over de filets heen. Dan een boterham uitdrogen in de oven of tosti. De kruimels over de pesto verdelen (je kan natuurlijk ook panko gebruiken). Druppeltje olie erover en in de oven op 180 graden, ca 20 min afhankelijk van de dikte van de filets.
Alle reacties Link kopieren
Kaaat, jij vroeg nog naar de ogen van mijn lief. Dat komt nooit meer goed. Wisten we al na een half jaar. De zenuwen zijn voorgoed beschadigd. Een oog wordt redelijk goed door de hersens gecorrigeerd maar voor de ander moet hij zich gewoon veel focussen. Hij heeft een soort hersen-focus-training gehad bij een vooruitstrevende optometrist die veel voor zijn uithoudingsvermogen heeft gedaan.

Maar als hij moe wordt, kan hij het dus niet meer corrigeren en blijft hij dubbel zien. Daarom moeten we daar dus wel altijd rekening mee houden.
Ook als het te snel gaat, dus bv bij skiën, lukt het niet om te corrigeren, dus dat kan niet meer. Hij squashte op hoog niveau en dat is ook helaas voorbij maar hij is wel door blijven trainen en door zijn ervaring slaat hij ballen soms verrassend goed. Autorijden lukt ook goed. Ver vooruit kijken en defensief rijden. Alleen bij heel slecht weer en in het donker lukt het niet dus dan rij ik altijd.

Ik heb er veel bewondering voor dat hij het na een tijd opzij heeft gezet en zich er niet meer mee bezig houdt/over frustreert. Er zijn ergere dingen, zegt hij en hij probeert dus gewoon alles uit of het lukt. Vaak hebben mensen het ook niet eens door.

Hoe waren jouw eerste werkdagen, Teig?
Alle reacties Link kopieren
@KV, wauw wat heftig. En wat knap inderdaad zoals hij er in staat. Die uithoudingstraining was het laatste wat ik nog mee had gekregen inderdaad, fijn dat dat het heeft geholpen. Hopelijk vindt hij zijn uitdaging in andere fijne dingen!
Alle reacties Link kopieren
koreveen schreef:
27-02-2018 11:04
Ja Dolf, ik zag het net op het nieuws. Dat is anders dan verwacht. Balen dat je je niet fit voelt.
Ik vind het wel gek dat je de voedingsmiddelen niet een voor een moet toevoegen met tijd ertussen zodat je weet waarop je reageert. Hoe zit dat?

Uh ik weet eigenlijk niet. Klinkt wel logisch ja.Ik heb niet zo heel goed opgelet want ik zat daar flink te snotteren vrijdag met een kop vol watten.
Ik heb een of ander lijstje gekregen en volgens mij is het dan zeg maar vandaag een beetje van iets, morgen meer en de dag erna een gewone portie( bijvoorbeeld met koffie) en dan de dag daarna het volgende van de lijst dat dan ook weer 3 dagen, etc.
Kikkererwtentaartjes kllinkt interessant. Receptje, Kaat?

Wel heftig idd, KV,dat het nooit meer goed komt. Maar gelukkig dat hij er zo goed mee omgaat. En dat hij ook nog veel dingen wél kan. :)

Zou wel lekker zijn als je erachter kwam waar je echt op reageert, Dolfje. Dan hoef je mss niet zo heel veel dingen te laten staan.

Beterschap voor de 'kwakkelaars'.

Ik eet egg fried rice. En ik ben nu heel blij met al mijn voorbereidingen. :)
Alle reacties Link kopieren
Goed van je GB, die voorbereidingen. Had ik ook moeten doen voor deze week, hier ook druk. Gelukkig kwam ik er vandaag achter dat er een SLA in werkstad zit tegenwoordig, dat heeft supergezonde afhaalmaaltijden. Ik lunchte met linzensoep met geroosterde groenten en haalde net een Aziatische salade met sojabonen, zwarte boontjes, spinazie, makreel en sesam. Superlekker. Kreeg m ook niet op, dus dat wordt dan weer de basis voor mijn lunch morgen.
Goedkoop is t alleen niet natuurlijk, dus de rest van de week maar even tijd zien te vinden om in elk geval de lunchsalades voor te bereiden.
@koreveen: het is wel erg wennen, weer te werken... Heel gezellig om m'n collega's weer te zien maar ik mis thuis wel echt. Maar goed, als ik weer m'n draai heb gevonden heb ik het vast weer erg naar m'n zin.

@dolfje: lief stuurde me vanochtend prachtige foto's van Rome in de sneeuw, moest meteen aan je denken. Prachtig juist! Hoe vaak krijg je de kans een besneeuwd Forum Romanum te zien?
Alleen niet zo handig voor je geplande fietstocht misschien :-D

@Kaaaaaaaaatje: ik sluit me aan bij de interesse van GB voor de kikkererwtentaartjes, klinkt lekker namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa, ik zag ook foto’s op Facebook van Rome in de sneeuw. Prachtig!
Alle reacties Link kopieren
Gatver de verkoudheid is weer in alle hevigheid terug. Volgens man lag ik te snurken als een beer. Zelfs theedrinken doet pijn.
Vanavond eten we witlofstamp met ham en kaas en een stukje beenham erbij. Ik proef niks dat is wel jammer.
Wij aten een Maleisische roerbak met rundvlees, kool en wortel.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag wordt het wat rest verwerking, met courgette witlof en ham maak ik een pasta schotel denk ik.
Ik heb geen energie om naar de winkel te gaan. Dadelijk even naar mijn werk om te vergaderen maar vanmiddag ben ik weer thuis.
Sporten gaat dus verdorie weer niet deze week. Ik was vroeger 1x per jaar verkouden maar nu is het al de 4e keer sinds september. Met bijbehorende koortslip en opgezette klieren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven