Wat eten we vandaag?

20-04-2017 10:08 3499 berichten
Alle reacties Link kopieren




Hier praten we over van alles en nog wat maar vooral over eten, iedereen is welkom!

Het vorige deel vind je hier
Alle reacties Link kopieren
Ik eet op mijn werk en heb nog een bakje bonenstoof in de diepvries of ik neem soep en brood mee.
Alle reacties Link kopieren
Gister naar een congres/beurs geweest. Was erg leuk. Veel inspiratie opgedaan en wat bekenden gezien. Lief had een grote pan spaghetti bolognese met veel groenten gemaakt wat we aten met volkoren spaghetti.

Vandaag thuiswerkdagje. Met 1 oog naar schaatsen gekeken en met de lunch een lekkere wandeling gemaakt (ik hou van dit weer!) Vanavond eten we de rest van de bolognesesaus, nu met courghetti.

Moos, ben wel benieuwd naar wat die malle mensen voor malle dingen deden ;-)
Klinkt heerlijk jouw menu, Teig.
Ik eet vanavond sajoer-boontjes met rijst en babi pangang. Vanmiddag heb ik een wrap met humus en tomaat op.
Alle reacties Link kopieren
Ik maakte mijn nieuwe winterklassieker pasta met knolselderijsaus, geroosterde spruiten&walnoten en n beetje blauwe kaas. Lekkerrrrrr.
Alle reacties Link kopieren
Teig, ben benieuwd naar de gnocchi-ervaring. Die vijgen schrikken me dan weer een beetje af.. zijn t gedroogde?

En klaveraas, leuk dat je mee schrijft :)

Tja KV, t is moeilijk na te vertellen allemaal.. in elk geval een mevrouw die heel erg moest lachen omdat mijn collega kamillethee bestelde (we vermoeden dat ze kamelenthee verstond) een meneer die uitgebreid kwam vertellen over de diverse lekkages in het etablissement, en ik geloof dat het, zonder overdrijven, een kwartier heeft geduurd voordat we alle 5 hadden afgerekend... oh ja, en de meneer moest en zou met de acteurs op de foto natuurlijk, al had-ie geen idee wie ze waren. Ben benieuwd of ze daar over n week of wat aan de muur hangen ;-D
Jah! Komatsuna, dat was het. Ik heb het net gegeten. Ik had (boekweit) pasta met champignons, ui en komatsuna en parmezaan. Was idd erg lekkere groente.
@Moosey: hou je niet van gnocchi? Ik vind ze alleen lekker als ze gebakken zijn. En dat waren ze :). Ja, met gedroogde vijgen. Erg lekker in combinatie met de prei en salsiccia en tomaten.
Alle reacties Link kopieren
Goh wat eten jullie allemaal lekker en creatief.
Wij eten eigenlijk elke vrijdag een frietje van de cafetaria.
Alle reacties Link kopieren
Teig, jawel, ik ben er dol op, en salsiccia vind ik ook heel lekker, maar ik ben nooit zo van fruit in t eten. Maar toch vond ik het wel boeiend klinken. Fijn dat het lekker was :)
Oh ja, fruit in t eten, je bent niet de enige hier die daar geen fan van is herinner ik me :proud: .
Alle reacties Link kopieren
Oeh, kom het topic nu (weer) tegen en krijg er erge trek van.

Vandaag bbq bij ons thuis gehad. Daar had ik een salade nicoise gemaakt met gegrilde tonijn (ipv uit blik), een Caesar salad voor on the side en pikaballetjes (lokaal gerecht). Voor op de bbq maïskolven met boter en honing, kipspiezen en garnalenspiezen. Met wat brood en smeersels erbij zaten we bommetjevol.

Op reserve hadden we nog lamsbout, entreqote, chorizo en zelf te maken hamburgers. Morgen maar een ronde 2.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan vanavond uit eten want man is volgende week ergens jarig maar dan kunnen we niet. We gaan naar een Grieks restaurant.
Eerst maar eens douchen en ontbijten en gaan werken.
@yogayup: woon je op Curacao? Klinkt lekker, die barbecue!

@dolfje: veel plezier met uit eten.

Ik maak vanavond een pan paëlla, krijg eters. Als toetje maak ik een sinaasappelbavarois met kwark, dus niet al te zwaar.
Alle reacties Link kopieren
Funny Moos! Hang je daarboven rest van je leven ;-)

We gaan eind van de middag naar de film Wild in een bios waar Moos laatst ook was geweest. Ik wilde daarna ook bij datzelfde Afghaanse restaurant eten waar Moos toen ook at maar die was al volgeboekt. Nu gaan we een paar deurtjes verder bij een Tunesisch restaurant eten wat ook goed aangeschreven staat.
Vanochtend m’n oefeningen gedaan en dat gaat steeds beter en ben ook wat extra oefeningen aan het doen. Steeds minder last van m’n rug dus ik hoop dat ik binnenkort weer naar de sportschool mag
Alle reacties Link kopieren
Teigera schreef:
17-02-2018 09:26
@yogayup: woon je op Curacao? Klinkt lekker, die barbecue!

@dolfje: veel plezier met uit eten.

Ik maak vanavond een pan paëlla, krijg eters. Als toetje maak ik een sinaasappelbavarois met kwark, dus niet al te zwaar.
Yup :)
Dus altijd weer om te bbqen als we zouden willen.
Het is wel lastig soms om aan bepaalde ingrediënten te komen en ik heb nog geen echte toko gevonden voor mijn Indonesische kookkunsten.

Voor vanmiddag en vanavond: restjes van gisteren opeten en ik maak nog een snelle couscous schotel met chorizo, kip, olijven en spinazie (ook restjes opmaken).
Oh, yogayup... jaloers op je mooie weer!

Veel plezier bij de film, KV.

Ik ga risotto eten. Ik heb het dieet een maand gedaan en n.a.v. een telefonisch consult dat ik van de week had heb ik besloten het allemaal wat minder nauw te nemen. :proud: Want ik wil natuurlijk gezond eten, maar ik denk persoonlijk niet dat rijst ontstekingen veroorzaakt... edit: met Komatsuna
Alle reacties Link kopieren
Hoera GB! Geniet ervan :)
Alle reacties Link kopieren
De film was echt heel mooi. Het eten daarna heerlijk. Vooraf mezze o.a. een goddelijke bastilla, bika met groenten en feta, lamsmerguez en falafel.
Daarna had ik een tajine met kalfsvlees en pruimen. Daarbij bulghur en salade.
Als toetje een dadellikeur.

Vanmiddag nemen we een vriendin mee uit lunchen voor haar verjaardag en gaan daarna een stuk wandelen.

Ik slinger zometeen de slowcooker aan en ga pindakip maken. Daarbij gewokte tauge en chinese kool met zilvervliesrijst.

GB, dat zal wel smullen zijn geweest. Fijn dat het minder streng kan.

Hoe was jouw etentje, Dolf?
Alle reacties Link kopieren
Dat was ook lekker Koor. Griekse tapas dus van alles wat. Maar ik voelde me vadsig en was toch vroeg wakker dus ben maar naar de sportschool gegaan.

Straks komen schoonouders lunchen en ik maak groentesoep met gehaktballetjes. "Quiche" ( zonder bodem vanwege koolhydraatarm dieet schoonmoeder)met broccoli en geitenkaas en een salade met mozzarella, avocado, tomaat.
En heb er een focaccia bij voor ons als we dat willen.

Vanavond eten we de rest van de soep. En evt de focaccia. Maar heb ook nog een afbak stokbrood.
@yogayup: oh heerlijk, mooi weer en mooie natuur. Inderdaad vast wel beperkt in ingrediënten, bv Turks of Marokkaans zal ook lastig zijn?

Je etentje klinkt heerlijk Koreveen.

@GB: fijn, weer aan de rijst! Smakelijk!

Vanavond bak ik pannenkoeken.
Ik heb nog een keer komatsuna meegenomen, nu ik het nog zag liggen. Ik ga vandaag een soort miso soep maken met een eitje en de groente en shii take.
Alle reacties Link kopieren
@Georgie, ik had er echt nog nooit van gehoord. Hoe smaakt het?

Gisteren aten we bij mijn broer, want mijn neefje was jarig. we hadden minestrone (lekker), een thaise soep (ook lekker) en broodjes met smeersels. Geprobeerd het zo veel mogelijk bij de soep te houden, want ik ben sinds vorige week op dieet. Vooral een calorieen beperkend dieet, maar taart en al dat soort dingen probeer ik even te minderen.

Zaterdag kregen we vrienden over de vloer. We begonnen met een borrel (waarbij ik me focusste op de worteltjes en houmous..... en niet op de kaas) en daarna pasta met kip gevuld met pancectta en salie.

Vrijdag aten we geroosterde zoete aardappel, pompoen, paprika en rode ui met een soort tzatziki en groente balletjes. Lekker maar we misten toch iets van koolhydraten.

Vandaag maak ik als lunch rode paprika's gevuld met zoete aardappelpuree (voor vandaag en de komende dagen op het werk) en vanavond eten we een soort cottage pie met gehakt, linzen, prei, doperwten en bonen. Ik werk thuis vandag en aangezien het niet zo druk is kan ik dit wel even tussendoor regelen.
Alle reacties Link kopieren
Bah ik voel me ruk, keelpijn,kriebelhoest en hoofdpijn. En dat op mijn vrije dag.
Heb gelukkig nog wel van alles in huis al loop ik straks wel even snel naar de drogist want heb geen hoestdrank en ibuprofen meer.
Denk dat we pasta met broccoli en geitenkaas uit de oven eten.
Morgen roerbak met paksoi en kip.
Veel succes Kaaaaaaaaaatje met je gezonde maaltijden! Hopelijk geeft het goed resultaat.

Dolfje, wat vervelend dat je ziekjes bent. Blegh.

As we speak staat er een courgettesoepje op. Morgen weer werken, verlof is ten einde dus ik heb de afgelopen dagen wat lunches en tussendoortjes voorbereid. Soep is voor morgen denk ik. Vanavond maakt lief een pasta met pesto, broccoli, rucola, amandelen en rozijnen. Ik vind het een heel woeste combi maar goed, we zullen zien.
Ik had er ook nog nooit van gehoord. Moos loste het raadsel op. Bij de groenteman (/Marokkaanse slager) waar ik meestal groente koop liggen af en toe de meest mysterieuze dingen. Ze kopen denk ik gewoon op wat overblijft. Het smaakt een beetje als spinazie, maar het is wat peperiger/pittiger. Ik heb het zowel rauw als geroerbakt gegeten en beide is lekker, vind ik.

Beterschap Dolfje!

Ik ben ook aan het voorbereiden. Ik heb fles pompoen en meiknolletjes in de oven liggen. Morgen als lunch neem ik een boekweit salade mee met wortelrauwkost, bietjes, komatsuna en amandelen en een sesam/tamari dressing. (gebaseerd op een salade van mijn favoriete strandtent). Voor vanavond weet ik het nog niet. Maar er ligt genoeg ik de koelkast, dus ik verzin vast nog wel iets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven