Wat eten we vandaag?

07-02-2020 14:48 3214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel van een langlopend topic. Praat , eet, en kook gezellig mee!

Het vorige deel vind je hier :eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/427421


Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Man eet curry met naan en ik heb nog een bakje gazpacho en kan straks een salade in elkaar flansen van avocado, mozzarella en komkommer en tomaat.
Vanmiddag had ik een salade met tomaat, avocado en mozzarella.

En vanochtend heb ik om 09.00 sushi online besteld.
Alle reacties Link kopieren
Heb gisterochtend couscous gekookt. En gisteravond een maaltijdsalade mee gemaakt met zongedroogde tomaat, paprika, avocado, gerookte kip, mais en lekkere spicy kruiden. Stokbroodje erbij.

Gelukkig nog een portie voor vanavond.
Ik kan geen pap meer zeggen. Het wordt nu ook steeds warmer in huis. Ben vanochtend vroeg begonnen en stop zo met werken. Rug is weer helemaal ok!!
Alle reacties Link kopieren
Fijn Koor!

Het is hier binnen gewoon 29 graden en ik heb al zin in mijn gazpacho en salade maar het is nog te vroeg. Neem ook een gekookt eitje mee voor naar mijn werk met wat rauwkost.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag eten we een omelet met een broodje. Man gaat om 19 uur zwemmen met de kinderen, dat was het enige nog vrije timeslot vandaag. We hebben uitgebreid geluncht op een terras (hamburger Griekse stijl, met tzatziki en friet). Dus een licht maaltje is prima zo voor het zwemmen. Voor na het zwemmen heb ik bij de plaatselijke banketbakker vruchtenschelpen gehaald.
Lunch was het restantje van de pastasalade van gisteravond. Dat smaakte goed, de geroosterde aubergine en kikkererwten waren een fijne toevoeging.

In de avond at ik bij m'n ouders ivm oppasdag, we kregen spaghetti à la papa en toe vanilleyoghurt. Frut I is logeren bij haar nichtje, die at vanavond ook daar, en frut II smulde van de spaghetti.
Ik las even spaghetti a la papa met vanille yoghurt. Maar dat waren gelukkig 2 aparte gangen. :proud:

Gisteravond maakte ik pasta met rauwe courgettesaus, wat tomaatjes en kappertjes. Vandaag at ik de rest van de aardappel/boontjes/venkelsalade.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben vandaag mosselen gegeten met stokbrood kruidenboter. Voor de kinderen heb ik een stokbroodje gezond gemaakt want die lusten geen mosselen.

Voor morgen heb ik net pastasalade zitten maken. Ik moet morgen werken dus dan hoef ik na het werk maar de schaal uit de koelkast te pakken. Plus na een nachtje in de koelkast smaakt ie altijd lekkerder. Er zit oa kip, ananas, avocado, feta en zongedroogde tomaat in.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten vandaag witlofsalade met appel en walnoot en restje uitgebakken spekjes en heb nog paar stukjes gebraden beenham in de diepvries gevonden en ik bak wat aardappelpartjes op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren drie courgettes verwerkt in twee verschillende groentetaarten. Die eten we vandaag. Eén kruidige vegetarische met oa noten, zachte geitenkaas verse tijm en honing en een pittige met oa rundergehakt en gele ras el hanout.
Oeh die vegetarische hartige taart klinkt lekker yette!

Ik eet vanavond alleen met frut II, frut I wordt pas laat thuisgebracht en lief heeft een barbecue met vrienden. Ik maak een soort van nacho's uit de oven denk ik (heb dat serieus nog nooit gemaakt, dus laat ik dat eens proberen) met gehakt, avocado en tomaten. Verder hebben we nog wel wat sla en verse kruiden dus dat zal vast lekker worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier weer allerlei heerlijks!

Wij aten zondag gehaktballetjes in tomatensaus met een midden-oosterse twist (lamsgehakt met koriander, peterselie, gemalen komijn, knoflook). Daar aten we bij gebrek aan boulgour/couscous, quinoa bij. Verder nog de kerstomaatjes in yoghurt uit « Simpel » van Ottolenghi erbij gemaakt. En er waren nog pita’s en een gemengde sla. Mjam.

Maandag at de (prille) verkering van puber mee en maakte ik op verzoek tagliolini alla puttanesca (heb maar niet uit de doeken gedaan wat dat betekent :proud: ) met veel versgeraspte Parmezaan. Die deed het erg goed, vooral ook met deze hitte (33°). En gisteren werden het wraps met gemarineerde kipfilet, sla, uien en baba ganoush.

Vanavond komt er iig een slaatje van rauwe courgettelinten, kerstomaatjes, feta, munt en een citroen-olijfoliedressing op tafel. De rest moet ik er nog bij verzinnen.
Alle reacties Link kopieren
Wat lijkt me dat leuk Irma, zo'n prille puberverkering aan tafel :)

Wij lunchten vanmiddag bij een strandtent aan een zwemplas. Ik had een heerlijke goedgevulde carpaccio salade. Vanavond haalden we friet met een snack op de camping. Wat excuusrauwkost erbij voor de vitamientjes. Morgen maar weer eens koken.
Jaaaa dat lijkt mij ook een leuke fase, de puberverkeringen!

Wij eten vanavond gado gado met veel groenten, rijst, lichte satésaus en vegetarische wokstukjes.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten de rest van de aardappeltjes en witlofsalade met een broodje en ik maak denk ik een pannetje groentesoep.
Alle reacties Link kopieren
Jongste dochter mag kiezen, want ze heeft vanmiddag haar rijexamen. Gisteravond wilde ze helemaal niks eten en zei ze dat dat vandaag niet anders zou zijn. Ze heeft er een hard hoofd in. Het gat dat corona en onze vakantie hebben geslagen in haar lessen, maakt het wel erg lastig om geroutineerd te rijden :|

Mijn taak vanochtend is dus om haar wakker, koel, relaxed en optimistisch te krijgen ...
Gisteravond maakte ik een soort smoor met aubergine & pinda's met boontjes, tomaat, pepers, gember, knof, etc. Met witte rijst. Was erg geslaagd.
Alle reacties Link kopieren
Succes voor dochter Yette, ik duim voor een goede afloop.
Alle reacties Link kopieren
Gezakt :'(
Maar het wordt nacho grande.
Alle reacties Link kopieren
Ah jammer!
Alle reacties Link kopieren
Oh Yette, wat jammer voor je dochter!

Het gaat hier nu betrekken en ik hoor gerommel in de verte. Ben wel blij met regen maar hoop wel dat het geen noodweer gaat worden. Blij als het morgen koeler wordt.
Ik had gisteren zelf tonijnsalade in elkaar geflanst met mayonaise, kwark, zilveruitjes, augurk, tomaat, komkommer, sla en dat aten we in volkoren pitabroodjes.
Ik had de restjes vandaag als lunch.

Ik heb van de buren de leftovers van hun bbq van gisteren gehad omdat zij vandaag vertrokken op vakantie dus het wordt zelfgemaakte aardappelsalade met een hamburger en een paar lamsworstjes. Ik maak er nog wat rauwkostsalade bij.
Vandaag restjesdag op vakantie. Morgen gaan we naar huis en ik wil dat niet allemaal meer naar huis hoeven slepen. We eten dus hamburgers, noodles voor de kinderen, pasta voor ons, rouwkost, boontjes en alles wat ik nog meer ga vinden 😄
Oh wat jammer yette. Dat is balen voor haar.

Hier nog geen gerommel en geen gedruppel. Ik hoop op een flinke regenbui, de tuin kan het wel gebruiken en de temperatuur in huis ook! Slaap al nachten slecht door de warmte en doordat de kinderen het uiteraard ook warm hebben en daardoor ook slecht slapen.
Alle reacties Link kopieren
Hier druppelt het ondertussen! Wij hebben een logee en de vader staat op verzoek shoarma te maken. Met kippendij, paprika, wat champignons. Erbij de keuze uit Turks brood of pita en natuurlijk lekkere sausjes. Oh en ijsbergsla.
Wat een leuk topic!
Wij eten vanavond Peruaanse aardappelsoep met kaas-uienbrood uit de oven, recept van een vriendin gekregen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven