Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
@winnie: je vroeg het eigenlijk aan Desteney, maar ik vind volkoren spaghetti heel lekker. Het heeft net wat meer bite dan gewone spaghetti. En het is gezond, schijnt.

Zo'n groenteburger zou ik met broccoli ofzo eten. Broccoli is voor mij altijd een groente die (vrijwel) overal bij past. Ik at vroeger 1 dag in de week vegetarisch, jarenlang gedaan. Nu lief bij mij woont is die gewoonte een beetje verdwenen. Zo af en toe waag ik weer een poging maar hij wordt er niet echt blij van .

@koreveen en piennn: sorry, ik weet ook niet welk restaurant het om ging!

@koreveen: leuk dat jij ook tante bent!! En fijn dat je je weer beter voelt.

@dolfje: klinkt interessant, die singapore style noodles!

Vandaag wordt hier traditioneel hutspot met klapstuk gegeten. Het is namelijk Leidens Ontzet vandaag. Dus we eten hutspot met klapstuk, gaan daarna naar Leiden en daar zal de inname vooral uit bier bestaan . Bandjes luisteren, mensen opzoeken, door de straten wandelen, eindigen met vuurwerk. Hartstikke leuk altijd! Mijn vriend komt uit Leiden, vandaar .
Ha! Ik bedacht ineens; morgen is het 3 oktober (ik woon vlakbij Leiden), dus vanavond wordt het hutspot met suddervlees. Staat beide nu op. Ook heb ik een kwarktaart gemaakt die nu in de koelkast staat op te stijven. Dat heeft dan weer niks met 3 oktober te maken, maar daar had ik gewoon trek in .
Hey leuk...hier ook Leiden! Wordt inderdaad hutspot of haring met witbrood.
Hey, haha, nog meer mensen uit (de buurt van) Leiden! Ik ben zelf geen Leidenaar hoor, ken Leidens Ontzet pas sinds ik mijn lief ken. Eet smakelijk allemaal met de hutspot!
Grappig dat jullie daar allemaal uit de buurt vandaan komen/wonen en dus aan de hutspot gaan.

De Hyves is nu idd niet meer te zien,heb even gespiekt bij Teigera en kon hem eerst wel zien maar nu dus niet meer.
quote:Cherise1981 schreef op 02 oktober 2010 @ 12:47:

Ha! Ik bedacht ineens; morgen is het 3 oktober (ik woon vlakbij Leiden), dus vanavond wordt het hutspot met suddervlees. Staat beide nu op. Ook heb ik een kwarktaart gemaakt die nu in de koelkast staat op te stijven. Dat heeft dan weer niks met 3 oktober te maken, maar daar had ik gewoon trek in .Mmmmm kwarktaart heb ik ook al dagen trek in! Mag ik jou receptje van hutspot? Heb het nog nooit zelfgemaakt maar vindt het heerlijk!
De hyves is nu goed afgeschermd hoor Succes ermee!
Dankjewel Blackdress
Ik denk dat ik dinsdag een gerecht wil maken met een schijf gebakken aardappel, daarop een schijf biet, dan maak ik dat uiengerecht van Kay en dus een ui erop.

Nou heb ik nog suddervlees wat ik erbij kan doen, met een rode wijnsaus of portsaus? Ik kom niet uit de saus, ik baal dat ik niet even kan snuffelen op internet om ideeen op te doen.

Ik heb in een sausenboek gekeken, ja sinaasappelsaus, maar dat is weer niet lekker bij suddervlees denk ik.

Dus of een andere saus bedenken, of ander vlees erbij doen.

Nou het is pas voor dinsdag of woensdag dus als jullie suggesties hebben dan graag.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Moet over 5 min. de bieb verlaten dus kan vandaag niet reageren, zal kijken of de bieb morgen open is.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Waar heb je uitgehangen, Webs? En wat voor lekkere gerechten heb je dan gegeten?

Wat vervelend dat je ziek was (en nog een beetje bent), Koreveen! Geniet van de rijsttafel vanavond. Grappig dat je dat zegt overigens, over kinderen. Ik ben zelf ook niet zo van de kinderen, maar als het dan zo dichtbij komt en je bloedeigen broer(tje) dan ineens vader wordt, dan is het toch wel andere koek, ervaar ik nu. Gisteren heeft hij me wat foto's gestuurd en ik smelt acuut als ik ernaar kijk. Man, wat een lekker hompje mens!

Ik heb ook geprobeerd uit te vogelen waar GB laatst gegeten heeft, maar ik er niets over terugvinden, piennn.

Veel plezier, dames, bij het Leidens Ontzet! Lekker hutspot! Yummie!
quote:sabbb schreef op 02 oktober 2010 @ 14:07:

[...]

Mmmmm kwarktaart heb ik ook al dagen trek in! Mag ik jou receptje van hutspot? Heb het nog nooit zelfgemaakt maar vindt het heerlijk!

Whaha ik was even bang dat je mijn recept voor kwarktaart vroeg, want die komt gewoon van dr Oetker

Hutspot is heel simpel; men neme een grote pan, gooit hier 2 zakken peen en uien in en een kilo geschilde aardappels, beetje zout en zet onder water. Breng het aan de kook en kook ongeveer 20 minuten. Alles afgieten en met een stamper lekker alles door elkaar stampen met een hoop peper. Dat staat nu in de pan en dat bak ik straks even op. Heerlijk! Ook lekker om er op je bord nog een plakje ontbijtspek overheen te doen en natuurlijk de heerlijke jus van het stoofvlees.
Hmmmm klinkt heerlijk. Heb stoofvlees op nu maar ik heb meer trek in hutspot eigenlijk.. Morgen dan maar, als ik met me luie reet naar de winkel ga, want morgen zijn ze natuurlijk dicht. Heb deze week al 3 nieuwe recepten uitgeprobeerd (lichtelijk trots)
Ik ga vandaag knoflooktomaten ovenklaar maken, maar weet nog niet of we ze ook vandaag eten. We moeten rond etenstijd mijn schoonmoeder van het vliegtuig halen, dus wie weet eten we wat in de stad.
De rendang was heeerlijk!! Doet me denken aan het vlees wat me vader wel eens maakte toen ik nog klein was.
Hier is het witlofsoep, spruitjesstamp met schimmelkaas en voor vriendlief rookworst, voor mij een kipfiletje, ik lust geen rookworst.
Glitterzzzzzzzz, dat klinkt te doen die spruitjes stamppot. Wat voor schimmelkaas gooi je er doorheen? Vriend wil spruitjes namelijk en ik denk dat ik dit wel aan kan .
Cherise: net weer even iets anders, maar ik maak spruitjesstamppot met geitenkaas en uitgebakken bacon. Ook heerlijk!!
Straks biefstukje met champignons en ui, rostirondjes en groene kool
Lekker Noorke!

Hier macaroni met goed gevulde, pittige, rode saus.
quote:Noorke schreef op 02 oktober 2010 @ 18:32:

Straks biefstukje met champignons en ui, rostirondjes en groene koolMmm klinkt lekker.
Hier vanavond ook hutspot met speklapje erbij....woon nu niet meer in Leiden maar dit is sinds jaren dat ik niet echt 3 oktober vier. Manlief nu wel in de stad ivm werk. Teig veel plezier vanavond!
Veel plezier vanavond iedereen!! Ik blijf lekker warm binnen met een theetje en een plakje marmertulband
Allemaal een fijne avond!

Ik blijf ook lekker warm binnen. Ga zo eerst een appelflap in elkaar flansen met een kop thee erbij en later op de avond nog wat toastjes met brie en morbier-kaasje + een proseccootje...
Lekker hoor Winnie, dat heb je wel eventjes verdient.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven