Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
Gelukkig voel je je wat rustiger Winnie,ik vind dat je jezelf maar lekker moet verwennen de komende dagen!
Ja ik ben zelf niet zo van de vis... Vega is inderdaad al snel goed. Iniase curry, hoe maak je dat? Is dat pittig, of mild? Klinkt wel lekker namelijk...
@ GeorgieBrown: Enige tijd geleden deed jij uitgebreid verslag van een restaurant waar jij en jou partner allerlei Aziatische gerechtjes hebben gegeten (vooraf sushi, daarna broccoli met oestersaus en partner iets met tofu en groentes, en daarna 'Parels van de zee)... Het klonk echt goddelijk en ik ben dan ook benieuwd welk restaurant en waar dit was?! Ik wil zondag uit eten gaan en dit lijkt me wel wat... (Ik kom uit Amsterdam). Hoor graag van je! Ben heel benieuwd!
quote:Cherise1981 schreef op 01 oktober 2010 @ 19:16:

Ja ik ben zelf niet zo van de vis... Vega is inderdaad al snel goed. Iniase curry, hoe maak je dat? Is dat pittig, of mild? Klinkt wel lekker namelijk...Je zou b.v. deze kunnen nemen. Voor de variatie in het gerecht zou ik de tofu vervangen door courgette en kastanjechampignons ofzo. De bloemkool kun je ook vervangen door broccoli. Ik maak vaak (Indiase) curry's, en als ik snel wil zijn gebruik ik gewoon een pot van Patak's. In vrijwel iedere supermarkt te verkrijgen. Let op dat je een milde curry neemt, dan zal het best te doen zijn.

Op de AH-receptensite staan trouwens 75 vegetarische curryrecepten, dus kijk daar anders even wat je aanspreekt want het is maar net wat voor groente je zin in hebt.
Pff de rust is weer vertrokken. Zit nu weer alleen in mijn appartementje en ben onwijs moe.... Maar ik zit te rekken om mijn bed in te gaan... Ten eerste vind ik t nog veel te vroeg.... en ten tweede begin ik toch weer een beetje te bibberen. Hoop dat de tv me voldoende afleiding gaat bieden.

Visje vanavond was lekker. Zo maar eens bedenken wat ik komende week allemaal ga eten...
volkorenspagetti met saus van zongedroogde tomaatjes,olijven,kappertjes,ui,knoflook,rode peper en gerookte spekreepjes,tom-puree.
@WtP gelukkig dat de politie kwam (is ook wel eens anders)

heb je zo,n deurketting aan de binnenkant?

zo,n alarmding is ook handig,insluipers houden niet van kabaal.

en eventueel een klein busje haarlak/deo bij de deurzetten. zelfde effect als peperspray!

denk niet dat zo,n dronken mafkees terug komt,maar ALS het zou gebeuren, kan je tenminste iets.
@Desteny: zo'n deurketting lijkt me inderdaad wel handig. Moet ik maar eens op de deur gaan maken. Ik woon gelukkig in de buurt van een politie-bureau. Waarschijnlijk waren ze snel omdat ik helemaal over mijn zeik heen was en ik alleen woon....

Ben benieuwd of ik de persoon in kwestie een dezer dagen tegenkom in de flat....

Smaakt volkorenspaghetti anders dan normale? Klinkt lekker je recept Desteny!
heel drukke dag en nu doodmoe dus van koken kwam ook niets. Onderweg bij de A4 afslag brugrestaurant genomen en een wrap met frietjes bij KFC gegeten. Morgen weer verantwoord eten, bijlezen en bijkletsen!
Zo wat gaan jullie snel zeg...ben ik ook eens een maandje weg OT: bruin brood met kaas! Zo lekker na alle rijst en noodles van de afgelopen maand. Helaas heb ik maar weinig eet-foto's gemaakt, maar des te lekkerder gegeten. Veel ook overigens, volgens mij is dit de eerste vakantie waar ik niet ben af gevallen, er bleven maar lekkere typische streekgerechten opduiken die ik natuurlijk moest proberen

En nu eerst eens even bijlezen!

(zag wel zo snel al een berichtje van mv: wat is er gebeurd? Ben je echt al je recepten en foto's kwijt???)
@Webs: welkom terug! Leuk dat je zoveel typische streekgerechten hebt kunnen proberen.

@Hiltje: ik vond de sweet soy pork (of hoe heet het ook alweer) van Kay erg lekker vanavond, bedankt voor je tip!
Ik ga die sweet soy pork ook maar eens maken dit weekend!

Krijg spontaan trek als ik het recept zie!
Gister werden het wraps met cornflakeskip, komkommer, sla en chilisaus. Was erg lekker!

Vandaag eet vriend de stoofpot en ik wat anders.. Vond het gister echt niet lekker! Hij moest nog wel een tijdje stoven maar toch. Brrr vlees Oh en ik kwam er achter dat als ik mijn vuur heel laag doe, dat ie dan uitgaat. Was 2 keer gebeurd gister bij hetzelfde pitje. Gelukkig doen (of deden in ieder geval) die andere het wel.

Denk dat ik toch maar weer deels vegetarier ga worden. Als in: 2 keer vlees in de week en 1 keer vis.
@Sabb, ik ga ook eens wat minder vlees ga eten. Heb gisteren al kaasburgers en groenteburgers gehaald. Vind het dan wel lastig om daar het overige avondeten bij te bedenken. Heb 1 avond bedacht dat ik een kaasburger eet bij krieltjes en snijboontjes, maar de groenteburger vind ik wat lastig combineren.

Iemand ideeen?
Uhm mijn zus is ook vegetatier en zij eet gewoon hetzelfde als mij, alleen dan met vegetarisch gehakt en vega roerbak stukjes en soms een vega burger of wat vis. Het is alleen wel moeilijk als je met meerdere mensen in een huis woont. Ik ga bijvoorbeeld echt niet 2 soorten nasi maken ofzo. Kip blijf ik sowieso wel eten dat vind ik erg lekker en gehakt ook, alleen ander vlees hoef ik eigenlijk niet zo. Misschien wel een runderburger ofzo, maar niet on-panklaar vlees wat ik helemaal moet gaan bereiden.

Maar 2 keer kip, 1 keer vis en 1 keer gehakt moet nog voldoende zijn ook. Dan mis je geen voedingsstoffen en hoef je in principe niet eens vegetarisch vlees.
Hmmm vegetarisch gehakt en vega-roerbakstukjes lijken mij dus totaal niet lekker. Heb ooit 1 keer tofu gegeten en vond dat zo vies!
Tofu is wat anders dan vega-roerbakstukjes !! Heb ze een keer op bij mijn zus en als je ze lekker kruid zijn ze best wel goed te doen hoor. Tofu is zo'n wit iets toch? Dat lijkt me ook niet lekker!
Ik dacht dat die vega-blokjes gewoon gekruide tofu was. Misschien heb ik 't mis...
Ik heb even op de site van ah gekeken en het zijn gegrilde stukjes. Ze hebben ook een krokant jasje en daarbinnen smaakt het naar een combo van kip en brood.
vandaag gaan we met vrienden en kinderen uit eten, moet nu nog een restaurant vinden waar ze ook een kindermenu hebben.

er zijn een beetje boel restaurants in dorp waar ik woon
Ik ga vandaag koken voor mijn schoonouders en maak Tom ka kai en iets van ching wat ik laatst op tv heb gezien nl singapore style noodles.

Ga nu lekker shoppen in de toko!
Klinkt goed Dolfje!

Als het eten goed geslaagd was, dan zien we hier graag de recepten weer verschijnen!
Leuk, Dolfje, ben benieuwd! Lekkere Thaise recepten zijn altijd heel erg welkom.

De nacht een beetje goed doorgekomen, Winnie?

Het wordt wat eentonig en durf het bijna niet meer te zeggen, maar vanavond eten we vispot.
Zo, daar ben ik weer. 2 dagen ziek geweest en onder een dekentje liggen rillen. Nu alleen nog heeeeeeeel erg snotverkouden.

Moest weer flink bijlezen:

@Lampje, leuk he zo'n Vers baby'tje???!!! Mijn broertje heeft een tijdje geleden een dochtertje gekregen en ik ben echt mega-verliefd. Had het niet verwacht, ben niet zo van de kinderen.... Ben ook heel vereerd dat broertje mij nu als voogd heeft gevraagd.

@Winnie, wat een eng verhaal! Hoop dat je je snel weer veilig voelt in de flat.

@Hiltje, hoe was je Thaise etentje verlopen? Klonk superlekker allemaal

@Sabbb, dat heb ik ook een keer gehad.

@Webs, welkom terug. Waar was je??

Ik heb de Hyves aangepast en hij is nu niet meer zichtbaar.

@Blackdress, wil je nog een keer je speurderskwaliteiten erop los laten??

We eten vanavond restjes Chinees. Toen ik ziek was heeft lief een rijsttafel laten aanrukken waarvan ik alleen maar witte lijst at. Vanavond ga ik wel aanvallen, het rook nl allemaal verrukkuluk (en smaakte zo, volgens lief).

Ik ben eigenlijk nog steeds wel zielig. Hij heeft zichzelf een PS3 kado gedaan en ik word gek van dat geschiet. Ga zo maar op bed liggen met een boekje.....
quote:piennn schreef op 01 oktober 2010 @ 19:24:

@ GeorgieBrown: Enige tijd geleden deed jij uitgebreid verslag van een restaurant waar jij en jou partner allerlei Aziatische gerechtjes hebben gegeten (vooraf sushi, daarna broccoli met oestersaus en partner iets met tofu en groentes, en daarna 'Parels van de zee)... Het klonk echt goddelijk en ik ben dan ook benieuwd welk restaurant en waar dit was?! Ik wil zondag uit eten gaan en dit lijkt me wel wat... (Ik kom uit Amsterdam). Hoor graag van je! Ben heel benieuwd!Pienn, Georgie is op (welverdiende) vakantie. Ik weet niet over welk restaurant het gaat. Andere ladies een idee???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven