Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
Mams kwam net en merkte fijntjes op dat er een fiets ietwat raar op de galerij stond. Dus we hebben de kenmerken net even opgeschreven. Er blijken meer bloedvegen te zitten... Ook druppels op de galerijvloer...

Pff t lijkt wel een aflevering van Baantjer...;-)
Hi meiden,

Heb erg slecht geslapen. Knetterende hoofdpijn, last van mijn astma en last van maag. Ga in ieder geval vanochtend maar naar kantoor (heb een afspraak die niet verzet of overgenomen kan worden). Hoop dat ik vanmiddag vrij kan nemen om bij te slapen en de bloedvegen uit mijn portaal te verwijderen.

Werkze allemaal!
Veel sterkte Winnie! De komende week zou ik maar niks spannenders lezen dan boeketreeks en Couperus, dan slijt de herinnering aan die bloedvlekken wel. In geen geval Karen Slaughter!

Vanavond: fruits de mer met vrienden!
@winnie: brrrr, wat naar allemaal. Kan me voorstellen dat je bijna niet slaapt en zo beroerd wakker wordt. Sterkte op kantoor en hopelijk kun je vanmiddag idd even bijkomen!

@Lampje: wat heerlijk, zo'n schattig Vers Neefje!! Gefeliciteerd tante!

OT: ik weet nog niet wat we gaan eten vanavond. Ik heb zin om iets lekkers en gezonds te gaan maken, liefst een nieuw recept, maar ik moet nog ns even nadenken wat het dan moet gaan worden.
Winnie getver dat klinkt echt heel eng wat jij hebt meegemaakt, fijn dat je moeder naar je toe kwam zo snel.

Lampje gefeliciteerd met je neefje!

vanavond aardappelen, rode kool en kipschnitzel (culinair verantwoord not maar wel lekker!)
Veel sterkte, Winnie! Ik hoop dat je na het bijslapen en vlekker verwijderen een leuk weekend voor de boeg hebt met de nodige afleiding.

Lekker, sri! Gaan jullie naar diezelfde tent van laatst of gaan jullie het ergens anders proberen? Wat je waarschijnlijk nog helemaal niet opgevallen was natuurlijk na 6 mosselsessies achter elkaar vorige maand, maar ik ben ook gek zo op schaal- en schelpdieren!

De hamvraag van vandaag: wat te eten vanavond??! Ik vrees dat het een samenraap-hapjes-avond wordt. Ik heb nog een makreel in de ijskast, die ik eigenlijk had voorbestemd voor de curry met bloemkool van Teigera, maar ik denk dat hij dat niet gaat halen. Dus we eten hem zo, met een grote salade erbij, wat losse blokjes kaas, een paar revived zongedroogde tomaatjes, wat ongezouten noten, zoiets. Vandaag maar even concentreren en verzinnen wat er van het weekend gegeten gaat worden.
Hee Lamp, jawel, dezelfde tent! Ik sleur iedereen mee die ik mee kan krijgen, ze leggen zo langzamerhand de rode loper voor me uit daar ! Dat jij er ook van houdt, was me wel enigszins gaan dagen, ja.

Het enige waar ik van griezel zijn oesters. Gek hè, voor de rest vind ik alles heerlijk, maar een rauwe oester krijg ik niet weg. Die zeewatersmaak vind ik afgrijselijk, zelfs met een schep citroensap en een berg peper erover. Die textuur ook, brrrr. Maar voor de rest... voor langoestines mag je me altijd wakker maken, een goeie krab is to die for, of alikruikjes, of vongole... Of zoals heel vroeger, toen ik nog in Den Haag woonde, een grote berg Hollandse garnalen op een krant op tafel, en dan maar peuteren en smikkelen. Maar ja, daar moet je tegenwoordig een hypotheek voor afsluiten
@sri: smakelijk vanavond, met de zeevruchten! Ik hou er ook wel van, al vind ik niet alles lekker.

Ik ben er inmiddels uit wat we gaan eten, het wordt "pork in sweet soy sauce" van Kay, op voorspraak van Hiltje. Die was er zo enthousiast over dat ik erg benieuwd ben. Ook heb ik er bijna alles voor in huis, dat is mooi makkelijk. Erbij maak ik witte rijst, gekookte sugarsnaps en een handje tauge wok ik op het einde mee.
Lampje: je bij elkaar geschraapte maaltijd klinkt alsnog heerlijk hoor!

Kuzu: ja ik bedoelde de al klaargemaakte rendang. hij staat nu half uur te pruttelen maar het is ontzettend taai..

Winnie: sterkte! hoop dat het nu al wat beter met je gaat. en maar hopen dat ze er snel achterkomen wat er nou echt is gebeurd. als je weet dat het gewoon iemand was met een drankje teveel zou je denk ik al wat makkelijker slapen..

Had ontzettend honger maar geen trek in brood, dus eet nu aardappelwedges met knoflooksaus..
Oh teigera, ik kon de crispy chicken niet vinden in het winkelcentrum (bij de jumbo en bas).. Raar, want de jumbo heeft echt een ontzettend groot assortiment wat kruidenmixen en buitenlandse dingen betreft. Maak vandaag dus rendang en morgen maar zelf kipfilet met geplette cornflakes..
Teigera, pork in sweet soy sauce klinkt ook bepaald niet verkeerd. Ik ga het recept eens opzoeken, misschien een idee voor dit weekend!
@sri: dan hoef je niet meer te zoeken.

@sabbb: jammer van de crispy chicken! Maar goed, kipfilet met cornflakes is volgens mij ook lekker, maakt niet zoveel uit.
ik heb tomatensoep gemaakt. Erbij eet ik afbakbroodjes met zalsalade en eiersalada.
Dank je wel teig, ik heb 'm gelijk bij m'n favorieten gezet!
Hier Winnie weer.

Heb het tot 15 uur uitgehouden op kantoor, toen heeft m'n leidinggevende me naar huis gestuurd. De hele middag vrij nemen kwam niet zo handig uit, maar mocht dus wel wat eerder weg... voor rekening van de baas.

Net alvast even wat boodschapjes gehaald bij de Appie. Ging voor 1 ding en jullie kennen het vast wel... Je komt met meer thuis dan de bedoeling was. Maar goed, scheelt morgen alweer wat sleepwerk.

Mams heeft de bloedvegen weggehaald vanochtend, maar zag dat ze nog een flinke is vergeten, net op het stuk waar mijn deel overgaat in dat van de buurman, dus ik pak zo nog wel even een vochtig wegwerpdoekje en dan is dat ook weg.

Ga zo maar even een hapje eten bij mijn ouders. Moet eigenlijk nog sporten, maar daar heb ik niet echt de energie meer voor. Na het eten weer naar mijn eigen huisje en dan The Voice of Holland kijken.

Heb de politie niet meer gesproken. Ik ga er maar vanuit dat het een dronken medebewoner van het complex is geweest die per ongeluk op de verkeerde etage is uitgestapt en dacht dat ie bij mijn voordeur aan de goeie deur zat te klooien...

Hahaha ik ga inderdaad geen thrillers lezen voorlopig. Heb nog wat Tess Gerritsen staan om te lezen, maar dat stellen we maar uit.

OT: ga straks vis eten bij mijn ouders, kabeljauw en scholfilet. Stokbroodje met stinkboter erbij...
Getver Winnie, kan me voorstellen dat je er helemaal van ondersteboven was. Sterkte!

Ik gooi vanavond wegens tijdgebrek gewoon wat in het vet.
Hier staan de boerenkool en de aardappels te pruttelen. Straks lekker stampen met uitgebakken spekkies en een stuk rookworst erbij. Mmmmmmmmmmmmmmmmmm.

Kent iemand de chicken marsala van Kay? Kan dat zonder marsala? Vind het zo zonde om zo'n fles te kopen...
Haha, same here, sri, je mag me voor alle schaal- en schelpvrienden wakker maken, behalve voor oesters. Ik snap ook echt niet wat mensen eraan vinden; ik denk altijd dat het meer om het luxe image te doen is dan dat ze nou zo oprecht genieten van zo'n hap zout zeesnot. Geniet ervan! Kunnen ze die gerookte zalm niet skippen en je wat extra schelpjes geven ofzo?

Je klinkt alweer wat beter, Winnie. Gelukkig maar! Fijne relax-avond!
Morgen komt namelijk een vriendin eten en die eet geen varken, weinig rund, wel kip, geen/ weinig kaas en niet te vet... (bepaald dieet wegens ziekte) en nu heb ik al risotto voor haar gemaakt, gestoofde kip, quiche, maar ik weet het ff niet... Iemand een lekker en makkelijk recept?
Oops na een uur kwam ik er achter dat het vuur van mijn stoofvlees niet op heeeel zacht stond, maar dat ie gewoon uit stond.
quote:sabbb schreef op 01 oktober 2010 @ 16:58:

Oops na een uur kwam ik er achter dat het vuur van mijn stoofvlees niet op heeeel zacht stond, maar dat ie gewoon uit stond.
quote:Cherise1981 schreef op 01 oktober 2010 @ 16:57:

Morgen komt namelijk een vriendin eten en die eet geen varken, weinig rund, wel kip, geen/ weinig kaas en niet te vet... (bepaald dieet wegens ziekte) en nu heb ik al risotto voor haar gemaakt, gestoofde kip, quiche, maar ik weet het ff niet... Iemand een lekker en makkelijk recept?

Zeeuwse vispot misschien?...

De marsala in chicken marsala is wel erg essentieel, hoor. Je krijgt een totaal ander gerecht als je dat eruit laat. Mijn man maakt wel 'ns chicken marsala, maar dan heel anders dan Kay (geen perziken erin bijv.). Ik vind het erg lekker en zelfs al maak je het once in a blue moon die marsala blijft wel goed.
Weetutnogniet. Zo net weer een vers pistoletje met mijn nieuwe verslaving op: rookvleesworst en Paturain walnoot. Yammie!

Heb in veel dingen wel zin, maar geen zin om het klaar te maken, dus ik ben benieuwd. Misschien nog wel zo'n broodje met een noodlesoepje erbij of zo.
@Lampje: ja ik voel me ook wel iets rustiger hoor, nog niet zoals het hoort, maar ja.... komt wel weer.... Heb met mezelf afgesproken dat 2011 mijn jaar wordt (na een kloterig 2009 en 2010).

Maar goed, de vis ligt op mijn bordje... Dus ga me lekker laten vertroetelen door mams kookkunsten.

Ben vanavond nog wel even online.

Eet smakelijk allemaal!
quote:Cherise1981 schreef op 01 oktober 2010 @ 16:57:

Morgen komt namelijk een vriendin eten en die eet geen varken, weinig rund, wel kip, geen/ weinig kaas en niet te vet... (bepaald dieet wegens ziekte) en nu heb ik al risotto voor haar gemaakt, gestoofde kip, quiche, maar ik weet het ff niet... Iemand een lekker en makkelijk recept?Ik zou voor een vegetarisch gerecht gaan. Dan omzeil je alle problemen. Dus een lekkere vegetarische Indiase curry. Of de bloemkool- en makreelcurry die ik laatst hier postte (zie niet staan dat ze geen vis mag) of iets anders lekkers met vis. B.v. roergebakken vis, met groentes en rijst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven