Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
Hahaha Jynta!

Iedereen leuke plannen, geniet ervan

GB, is niet zo'n ingewikkeld recept. Maar vond het wel grappig dat ze erom vroegen.

2 tenen knoflook fruiten, gesnipperd uitje erbij en 150 gram champignons erbij. 500 Gr. verse spinazie kort roerbakken en laten uitlekken. Zout en peper erbij. Spinaziemengsel op bodem ingevette ovenschaal leggen. Dan een laag lasagnebladeren. 1,5 pak gerookte zalmplakken erop en daarop weer lasagnebladeren. Bechamelsaus maken en geraspte kaas erop ( met geitenkaas is het ook lekker). 30 minuten in de oven op 180 graden.

Ruza, succes met jouw befaamde hapjes. Dat is heel wat werk.
Fijne jaarwisseling allemaal!

Wij gaan gezellig gourmetten met z'n tweetjes. Heerlijk kneuterig met de laatste nummers van de top 2000 op de achtergrond Heb het niet zo uitgebreid gedaan, paar stukjes gemarineerde kipfilet, shoarma, mini-hamburgertjes, gamba's en zalmfilet. Paar aardappelschijfjes, preiringetjes en gesneden champignons en paprika. Verder natuurlijk stokbrood met allerlei smeerseltjes en een gewone salade met o.a. ijsbergsla, appel en geitenkaas. Wijntje erbij, heerlijk toch!

Daarna nog even aan de borrel bij vrienden.
quote:Jynta1981 schreef op 31 december 2010 @ 12:48:

Whoehoe! Dit is de eerste keer dat ik een plaatje plak en het is GELUKT!

Dank U, dank U
quote:koreveen schreef op 31 december 2010 @ 13:02:

GB, is niet zo'n ingewikkeld recept. Maar vond het wel grappig dat ze erom vroegen.

2 tenen knoflook fruiten, gesnipperd uitje erbij en 150 gram champignons erbij. 500 Gr. verse spinazie kort roerbakken en laten uitlekken. Zout en peper erbij. Spinaziemengsel op bodem ingevette ovenschaal leggen. Dan een laag lasagnebladeren. 1,5 pak gerookte zalmplakken erop en daarop weer lasagnebladeren. Bechamelsaus maken en geraspte kaas erop ( met geitenkaas is het ook lekker). 30 minuten in de oven op 180 graden.

Ruza, succes met jouw befaamde hapjes. Dat is heel wat werk.Lijkt me wel erg lekker. Doe je onderop dan geen lasagnebladen? Krijg je het dan wel goed uit de schaal? Of maak je 1 persoonsschaaltjes?
quote:Jynta1981 schreef op 31 december 2010 @ 13:57:

Dank U, dank U Wel heel mooi trouwens, zo op de laatste dag van het jaar. Het jaar is hoe dan ook geslaagd nu.
GB, als je de schaal goed invet, geen probleem. Ik maak 1 grote schaal. Onderop bladen ken ik eigenlijk niet. Doe jij dat wel altijd?
Gisteren heerlijk gegeten in een bijzonder & luxe restaurant (Restaurante Submarino). Het was lekker rustig, behalve ons maar 4 tafels bezet

Voorgerecht: Inktvis gevuld met bloedworst.

Hoofdgerecht: Zeebaars met komkommerslierten, kokkels en een heeeeerlijk sausje.

Dessert: Chocoladebonbons gevuld met aardbeienijs, een chocoladeflensje gevuld met chocoladecreme, frambozensaus erbij

Vooraf kwam er ook een schaaltje met foie gras (:puke: & ), olijven en bananenchips.

Achteraf nog een schaaltje met kokoscrème-bolletjes, ieniemini cakeje met framboos en ananasijs met room.

Echt een goeie avond gehad!!

Vanmiddag hebben we paella geluncht op een terrasje, en zijn we naar een markt geweest. Manchego, Iberico ham, serranoham, chorizo en paella kruiden () gekocht voor thuis. En take away paella, brood, churros, serranokroketjes, diepvries tortilla's e.d. voor vanavond en morgen. We gaan ons 2 dagen opsluiten in het appartement met films, documentaires, afleveringen van South Park en een stapel boeken. Oh, en met champagne natuurlijk.

Fijne avond!!
Dat klinkt helemáál niet jaloersmaken Agent

Veel plezier!
Fijne en smakelijke jaarwisseling allemaal!
Goeiemorgen, dames, heeft iedereen het gezellig gehad gisteren? Ik wens iedereen een heel gelukkig, gezond, liefdevol en culinair 2011 toe!

Voor mij was het niks niet zalm met verse boontjes, want ik werd gisterochtend eigenlijk al niet zo lekker wakker: buikgriep. Het heeft de hele dag aangehouden met koorts erbij gistermiddag en uiteindelijk bestond mijn avondmaal uit beschuitjes met een beetje honing en thee. Heb vannacht goed geslapen en maag is weer ok lijkt het, voel me alleen wat slapjes. Flitsend begin van het nieuwe jaar... Met een slag om de arm, worden het vanavond koolrolletjes.
Zelfgemaakte hamburgers met gebakken uienringen, tomaat en sla op een broodje. Verder misschien left-overs van gisteren: parmabrood, oliebollen en uientaart, goede combi haha.
Goedemorgen!

Een heel mooi, gezond, gelukkig en liefdevol 2011 voor iedereen. Met veel culinaire hoogstandjes (of in elk geval lekker eten ).

Gisteren had mrBrown al boodschappen gedaan voor pasta met broccoli en ansjovis. Goed voornemen: niet alleen mijn eigen repertoire uitbreiden, maar ook dat van mrBrown.

Vanavond waarschijnlijk traditiegetrouw naar de Chinees met mijn ouders. Hoewel we dat nog niet hebben afgesproken.

Lampje, wat een rotbegin van het jaar. Het positieve is dat er dan wel meteen een stijgende lijn in zit.

Age, dat klinkt allemaal erg goed. Zowel het eten als de films en documentaires.

Ga mezelf maar even toonbaar maken. En mrBrown uit bed schoppen. En dan even langs schoonmoeder. Ik ben zo blij dat de feestdagen morgen weer achter de rug zijn. Gelukkig schijnt vandaag de zon. Fijne dag allemaal!
Iedereen een heel gelukkig Nieuwjaar hier!

Nog even we zijn en plaatjesplaktopic hier

Het eten viel gisteren alles mee, er was volgens mij wat hulp van moeders ingeroepen dus pangsit met chilisaus, zoete gehaktballetjes, groene salade, zalmsalade, wraps gevuld met chorizo&oude kaas en met zalm&roomkaas, wat salades uit bakken en Turks brood met dipjes en knoflookboter.

Een vriend bakt altijd zelf oliebollen dus daar de gaatjes mee dicht geplamuurd!

Vanavond eet ik bij een tante waar we met hele familie (lees: ca. 50 man) ook eten en dat is altijd erg lekker. Ben benieuwd wat het worden gaat!

Vanavond eet ik weer op werk en ik ga quiche maken met prei, champignons, geitenkaas en zontomaatjes.
Ivy, uientaart en oliebollen? Zou het niet doen

Lampje, balen dat je ziek bent. Hoop dat je snel opknapt!

Net ontbeten met een lekkere warme appelbeignet. Heb nog niet veel honger..... Moet nog even uitkateren.

Gele paprikasoep was heerlijk. Ze had er wat sambal in gedaan en dat was lekker pittig.

We hebben nog wat lasagne over. Dat eten we vanavond met als voorafje wraps gevuld met leftovers.
Hier een berichtje van brakke Teig . Heel goed Oud en Nieuw gehad!! Maris, jammer dat je ziek werd zeg. Hopelijk voel je je vandaag weer beter.

Vanavond ga ik een nieuw pastagerecht proberen (ik heb me al een tijdje geleden voorgenomen iedere week iets nieuws te proberen, minimaal een keer). Het wordt tagliatelle met kip en spekjes, met een saus op basis van witte wijn en kookroom en kruiden, en daarbij champignons en erwtjes.
Happy New Year!!!!

Vanavond gourmetten bij mijn schoonouders. En vanaf morgen is het dan echt afgelopen met dat slechte eten en dan vooral ook met teveel eten. Wil graag 10 kg kwijt, maar gewoon door gezond te eten en veel te sporten!

@Teigera...probeer ik ook te doen, iedere week een nieuw gerecht maken. Na afloop besluiten we dan samen of het een blijvertje is of niet. Heeft al heel wat heerlijk recepten opgeleverd die we regelmatig maken!

Jouw receppie klinkt trouwens echt heerlijk. Als het was is hoor ik het graag!
Dat is wel een goed idee, elke week iets nieuws proberen. Ik doe mee!

MrBrown had geen zin in de Chinees. Dus dat wordt het niet. Maar wat het dan wel wordt... Want hij dacht dat de winkels open waren (whahahaha) en dus is er niets in huis.
Gelukkig nieuwjaar allemaal!! quote:Teigera schreef op 01 januari 2011 @ 13:23:

Hier een berichtje van brakke Teig . Heel goed Oud en Nieuw gehad!! Maris, jammer dat je ziek werd zeg. Hopelijk voel je je vandaag weer beter.

Jij bent inderdaad erg brak Teig... ik ben niet ziek hoor, denk dat je Lampje bedoelt

Ik eet alleen, vriend is aan het werk. Geen zin/puf/energie/inspiratie om te koken, maar ook geen zin in iets ongezonds na al die oliebollen en gourmet... en toen... alsof ze het aanvoelde... stond mn moeder ineens op de stoep met een bakje met zelfgemaakte, zeer goed gevulde, erwtensoep. Jippie!!
Haha, Maris, sorry, heb ik je zomaar ziek gemaakt . Geniet van je erwtensoep, lekker! Lampje, beterschap voor jou dus. Het was nog vroeg he, laten we het daar maar op houden.

@GB: tja, dat wordt nog spannend dan! Zijn er leuke restaurantjes open misschien vandaag?

@Mittens: ja, dat wekelijks een nieuw recept maken doe ik nu een maand of twee en het is erg leuk. Je eet weer eens wat anders, in nieuwe combinaties, en ik heb er plezier in. Zoveel plezier zelfs dat ik deze week drie keer iets nieuws probeer: de tortilla van eerder deze week, de pasta van vanavond en Indiase groente die we morgen gaan eten. En inderdaad, we evalueren samen altijd even of het een blijvertje is of niet.
Geeft niets Teig, blame de brakheid

moet er trouwens niet een nieuw topic geopend worden? 2500 berichten max. toch?
Toen ik hier een kwartier geleden schreef dat ik mama's erwtensoep eet, kreeg ik er zo'n trek in dat ik het maar meteen warm heb gemaakt. Ik zit nu dus aan een kop heerlijke warme snert. Als ik later op de avond nog trek krijg bak ik wel een pistoletje af, genoeg smeerseltjes over van de gourmet van gisteren.
Hier ook erwtensoep. Niet van mama, maar van mezelf (al is die van mijn moeder ook altijd lekker). Heb een hele grote pan vol gemaakt en het grootste deel ga ik invriezen.
Ik eet niks, ben brak van gisteravond en kan niks binnenhouden. Ik schaam me om het op te schrijven .. Heb weer eens geen maat kunnen houden..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven