Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
quote:_maris_ schreef op 01 januari 2011 @ 17:05:

Als ik later op de avond nog trek krijg bak ik wel een pistoletje af, genoeg smeerseltjes over van de gourmet van gisteren.

Kreeg inderdaad nog trek! Pistoletje in plakjes gesneden, en de plakjes besmeerd met filet american, kipkerrie, tapenade, gerooktezalmsalade en cambozola. En nog twee mini-kebabspiesjes met allioli.

Lekker!
Dolfje

Hier vanavond heerlijk gegeten, rijst met soort kip in roomsaus stofpotje, drumsticks uit de oven, sajoerboontjes, zure komkommer, en stokbroodjes met kruidenboter gegeten. Toe traditioneel (het was vlgs mij dit keer de 35ste editie) chocomouse met slagroom of gries met bessensap

wij eten ook geregeld nieuwe recepten maar om het echt een keer per week te doen vindt ik ook een mooi voornemen!
Haha, Dolfje, dat kan gebeuren!

@Maris: volgens mij moet er een nieuw topic geopend worden bij 3000 posts, niet bij 2500 al.

Voor Mittens het recept van mijn pasta van vanavond (simpel, maar lekker!): kip in smalle stukjes snijden en even in olijfolie aanbakken. Als de kip niet meer roze van buiten is, spekjes, bosui, champignons en knoflook erbij doen. Na twee minuten afblussen met een scheut witte wijn. Dit in laten koken tot de vloeistof ongeveer gehalveerd is. Vervolgens een scheut kookroom erbij (volgens het recept moest je slagroom gebruiken, maar dat vind ik te vet, ik heb zo'n flesje van Blue Band). Volgens het recept moest je na een paar minuten een papje van bloem en water toevoegen. Dat is denk ik om het dikker te maken, maar een paar minuutjes in laten koken werkte ook prima dus de bloem kon weer de kast in. Op t einde heb ik er nog even flink wat zwarte peper overheen gemalen en de erwtjes uit het potje erdoorheen geroerd. Op het bord Parmezaanse kaas erover en klaar!

Het was een lekker recept, maar ik was wat te ruim geweest met de hoeveelheid erwtjes. Overigens, volgens het originele recept moest je alleen champignons erin doen, dat vond ik wat te weinig groente. Een volgende keer maak ik het denk ik met gemengde paddestoelen (meer variatie) en courgette of broccoli.
Zo ik ben even uit bed,kreeg ook trek.

Hopelijk blijft het nu binnen

Iedereen gelukkig nieuw jaar!

Ik dacht dat zelfs pas bij 5000 berichten een nieuw topic geopend moest worden.
Zijn alle brakke mensen weer wat bijgekomen? Ik nog niet, heb gisteren wel normaal gegeten, alleen heel weinig. Had geen trek en smaakte me ook niet geweldig. Ga vandaag op familiebezoek. Kleine neefje is er ook bij, dus ik móet en zál erbij zijn...

Man maakt vandaag gehaktballetjes in tomatensaus. Hoop dat ik tegen die tijd wat trek ontwikkeld heb, anders vind ik het ook zo sneu, want het is best een klus.
Hm ik word nu net wakker, heb een onrustige nacht gehad. Veel wakker en toch nog een keer overgeven om 3 uur. Nu alleen nog hoofdpijn .
Arme Dolfje. Dat is best een lange kater dan. Hopelijk knap je snel op. Ik vind trouwens dat je een mooi motto hebt!

Ik ben nu een beetje brak. Traditiegetrouw ben ik nl. gisteravond naar de nieuwjaarsreceptie geweest.

Het eten werd gisteravond Broccoli-courgette soep (want ik bij inspectie van de voorraadsituatie vond ik van beide nog een klein stukje in de groentela), met een broodje erbij. Jullie begrijpen, niet echt een beste bodem, haha.

Vanmiddag heb ik een nieuwjaarsborrel met vriendinnen. Waarbij ik niet ga borrelen trouwens, omdat ik nog moet rijden daarna. Waarschijnlijk blijf ik ook eten in het café waar we hebben afgesproken.
Dolfje, balen om zo het nieuwe jaar te beginnen.

Ik had gisteravond 1 wrap op en geen honger meer. Lief heeft nog wel een stuk lasagne gegeten. Ik heb 's avonds nog wel de stoofpot opgezet en 2 uur laten pruttelen. Die eten we vanavond. Zometeen naar m'n ouders.

Spinning was zwaar vanochtend. Merkte dat m'n lijf nog moest bijkomen van alle alcohol, vet eten en lange nachten.
Oh bah, katers zijn naar... Sterkte!

Ik werd vannacht om drie uur wakker (net als jij dolfje! ) en toen bedacht ik me dat ik een hartige taart kan maken van een aantal gourmet-restjes: prei, champignons, sjalotjes en gamba's... Ik heb nog nooit een quiche met gamba's gemaakt of gegeten, maar ik denk dat het wel kan...wat jullie?
Ik ben helemaal bijgekomen en wens de brakke mensen hier toe dat het ook voor hen snel zal gebeuren! Ik had geen echte kater gisteren, was gewoon wat moe maar voelde me verder prima en eten ging ook gewoon goed.

Vanavond maak ik chicken biryani, met een nieuw gerechtje erbij: Indiase spinazie met ricotta. Stond laatst in de Allerhande en zag er wel leuk uit. Biryani is een rijstgerecht met o.a. yoghurt en kruiden, en kip dus in geval van chicken biryani.

@Maris: volgens mij moet dat kunnen hoor, gamba's in een quiche. Kan me voorstellen dat kleine garnaaltjes misschien leuker staan, maar ach, smaken zal het vast wel.
Dolf het was wel een heel erge kater of beetje virus erbij dat je nu nog steeds last hebt?

Hier moeten we heel langzaam de vriezer wat leeg gaan eten ivm aanstaande verhuizing. Buiten dat ook niet echt boodschappen in huis. Dus vanavond iets met een stuk tilapiafilet en Italiaanse groenten (zag zo snel paprika/ui/broccoli/wortels erin zitten. Nog even bedenken wat ik ermee ga doen. Misschien iets met de oven ofzo...

Maris quiche moet goed kunnen volgens mij, zou wel de garnalen beetje onderin stoppen want als ze aan de oppervlakte liggen zullen ze denk ik wel uitdrogen in de oven en dat is zonde!

Teigh, ben benieuwd naar je kip gerecht, klinkt lekker! Ik maak bij Indiaas vaak als bijgerecht spinazie die ik dan aanbak met flink wat kerrie en dan peynir erdoor. Volgens mij wel vergelijkbaar met jouw gerechtje!
Geen idee waarom het zo erin gehakt heeft,ik was natuurlijk nog steeds niet 100% hersteld van die griep/verkoudheid die ik vorige week had.Mijn weerstand is 0 denk ik en daarom zal het zo hard aangekomen zijn.

Nou ja ik heb me voorgenomen om eens een aantal weken niet te drinken,wil eigenlijk de hele maand januari geen alcohol gebruiken.

Morgen ook weer gezond gaan eten want dat is de laatste weken er ook bij ingeschoten.

Hier moet ik ook de diepvries weer eens leeg maken,moet weer eens ontdooid worden.

Vandaag heb ik een kant en klaar menu,bami met sate van de plus.
Hello ladies!

Dolfje, wat vervelend dat je je zo rot voelt. Hoop dat je snel opknapt!

Suuz, wanneer gaat de grote verhuizing gebeuren? Blijf je wel in dezelfde stad?

Hier eten we het reservevoedsel van 2e kerstdag . Omdat we misschien niet naar mijn schoonouders zouden gaan had ik maar voor de zekerheid een varkensrollade en aardappelgratin (diepvries) gekocht. De rollade in de vriezer bewaard en die eten we dus vanavond. Heb net al even een champignonsausje gemaakt van een roux, bouillon, champignons, peterselie, peper en knof. Dan dus zo de rollade braden en de aardappelgratin in de oven en erbij een pot boontjes. Prima maaltje lijkt me.
Beterschap, Dolf. Verstandig plan om gezond te gaan eten en voorlopig geen alcohol te drinken. Hoop dat je snel opknapt.

Gisteravond: zelfgemaakte groentesoep met salade van rucola en tomaat, grof boerenbrood en goede smeersel (groene, rode en zwarte tapenade en zachte geitenkaas).

Vandaag: lamsghaktballetjes in tomatensaus met aangeklede couscous (met munt en heel fijn gesneden rode peper en komkommer erin).
je menu van vandaag klinkt lekker Elynn!

Wij hebben vandaag in d duinen uitgebreid gewandeld, het was hier heerlijk weer. Nu dus snel koken dus alle groenten en vis met wat verse tomaten en een blik gepelde tomaten voor een saus en daar eten we pasta bij. Even kijken of ik nog iets van een salade erbij kan maken.

Jynta, het is wel écht een verhuizing, we gaan 80 km verderop wonen, beetje meer richting het midden des lands. We krijgen vrijdag de sleutel maar er moet veel verbouwd worden dus we denken eind februari/begin maart te verhuizen. We hebben trouwens eergisteren de nieuwe keuken gekocht en daar ben ik echt heel gelukkig mee. Mijn pronkstuk is het nieuwe fornuis met 6 pitten en 90 cm brede oven *show-'em-off modus uit*
Suuz, gefeliciteerd met je nieuwe huis en dat fornuis klinkt echt geweldig.....hmmmm...... volgende meet bij jou????

Stoofpot was heerlijk en we hadden er frietjes bij gehaald.

Bleeeegh, helemaal geen zin om morgen weer aan het werk te gaan na 1,5 week vrij. En dan beginnen we ook nog met een Nieuwjaarsbijeenkomst waar iedereen je zo nodig moet zoenen. Ik doe knalrode lippenstift op en hou m'n arm gestrekt uit. Iemand nog een goede tip??
Gisteren na 2 weken vakantie thuisgekomen, dus ik ga vandaag maar weer eens koken Dochter maakt vooraf tortillachips met guacamole, ik maak milde enchillada's (met een roze saus van tomaten en room), rijst en sla.
@koreveen: koortslip schminken??

@suuz: dat klinkt als een geweldig fornuis, kan me voorstellen dat je daar heel blij mee bent straks!! Mijn spinaziegerechtje was erg lekker. Het bestond uit een uitje fruiten met wat knoflook en hot curry-poeder, dan tomaatje erbij en vervolgens beetje bij beetje de spinazie roerbakken. Op t laatst citroensap, zout, peper, ricotta en klaar. De biryani kwam uit een boemboe-zakje van de toko maar ik vond mijn eigen spinazie-dingetje veel lekkerder, rijker van smaak ook. Het is een aanrader dus.
Vanavond eindelijk eens normaal gegeten. Brakheid is weg, dus het werd weer eens tijd .

We hadden niet zoveel in huis en de supermarkt was dicht dus het is samenvoeging van de dingen geworden die ik nog in de kast had liggen en dat werd een soort gehaktroerbaksel met boontjes en satesaus. Was nog prima te doen ook.
Dat spinazie gerecht klinkt idd erg lekker Teig. Ga ik even copy-pasten.

Wauw Suuz, wat een goed vooruitzicht, die nieuwe keuken met super fornuis en oven.

Haha KV, daar hadden vriendinnen en ik het net ook nog over. Eén had er op TV iets over gezien. Resoluut en met gestrekte arm een hand geven, zodat er echt geen optie tot zoenen is. Ik ben morgen op locatie bij opdrachtgever. De meeste mensen daar ken ik niet goed genoeg, dus ik denk dat ik redelijk safe zit, haha.

Ben net idd blijven eten in eetcafé met vriendinnen. Ik had niet al te hoog gespannen verwachtingen (de keuken is nogal wisselend daar en de laatste paar keer had ik niet zulke geweldige ervaringen), maar het was lekker. Ik had wel voor een veilig gerecht gekozen, nl. slibtong. Waren lekker. Met goede friet en een simpele maar prima salade. Lekker gegeten.

Morgen weer uit eten denk ik. Vriendinnen van buiten de stad zijn in town en die stelden een etentje voor. Bij een Italiaans restaurant.
Wij eten vandaag van die magere beefburger tomaar van de ah en erbij denk ik gebakken aardappels en een salade.
Hallo allemaal! Iedereen nog een zalig 2011 gewenst!!!

Vandaag heb ik nog een nieuwjaarslunch op het werk, en dan ga ik écht weer beginnen met gewoon gezond eten en niet meer snaaien! Te beginnen met een zuurkoolovenschotel vanavond :-)

Suuz, jouw fornuis klinkt echt waanzinnig goed!

Dolfje, jij hebt echt een goed feestje gehad he Ben je inmiddels weer een beetje op de been? Misschien heb je ook wel een beetje een griepje opgelopen, schijnt rond te gaan.

Mijn goede voornemens voor 2011: veel nieuwe dingen koken en meer posten hier
Een beetje een TE goed feestje

Voel me vandaag weer ok,alleen last van hoesten nog steeds maar ja dat heb ik al van voor de kerstdagen en vrijdag in de rook zitten de hele avond heeft natuurlijk ook niet geholpen.

Heb net de boom buiten gegooid en ben nu moed aan het verzamelen om hier eens flink te gaan stoffen en stofzuigen en dweilen want het is hard nodig...
Wil ik nu eindelijk ook die paar kilo's eraf gaan werken, ben ik er al 2 kwijt zonder er iets voor te doen... Hopen dat die lijn zich doortrekt .

Hier gaat ook zo de boom eruit, Dolfje, zit ook even moed te verzamelen, vooral omdat ik weet dat er daarna dus ook schoongemaakt moet worden...

Hier wordt het vanavond denk ik kip/champignonragout. Heb namelijk nog een kipfileetje en een bak champignons staan in de koelkast. Erdoor ook een uitje en flink peterselie, peper en wat knof. Erbij rijst en doperwten, want dat heb ik ook in huis.

*Ik wil een nieuwe avatar *
Oh en Koor, ik ben waarschijnlijk te laat, maar je kan doen alsof je heel verkouden bent en dat je niemand wil aansteken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven