Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
Mariss, gefeliciteerd met jullie jubileum!

Nix gegeten vanavond. Voelde me echt niet lekker. Na 2 uur in bad te hebben gedobberd nu weer wat beter.
quote:sri schreef op 16 november 2010 @ 20:57:

Goed dat mijn huisarts het niet zag!

Manlief kookte: gekookte aardappeltjes met gesmolten kaas en peterselie met een lekkerbekje uit de oven en een salade met spinazie, tomaatjes, augurk, peynir en pijnboompitjes.

Teig mijn nederige excuses voor het geven van de verkeerde credits; hij smaakte evengoed heerlijk

Mariss voor alles is een eerste keer!
Vandaag offerfeest dus wat bezoekjes afgelegd.

Bij schoonouders en kennissen van schoonouders.

Op beide bezoekjes dolma (gevulde druivenbladeren), baklava en borek gegeten.
Het was geen jubileum Koreveen, probeerde meer te zeggen dat we al zo lang samen zijn en voor het eerst iets doen wat heel normaal is en veel mensen vast vaker doen. Was dus meer als grapje, maar blijkbaar een slechte

Maar toch bedankt voor de felicitatie!
Owww sorry Mariss, ik was niet helemaal helder maarre dan felicitaties voor jullie pizza-actie!

Vanmiddag een workshop met aansluitend een buffet.
Hoop dat je weer wat bent opgeknapt Koreveen!

Vanavond eet ik thuis èn kook ik zelf. Ik maak geroosterde bietjes en wortel uit de oven. En iets met aardappel erbij, weet nog niet wat ik daarmee ga doen. Misschien puree, dat vind ik er wel bij passen.
Haha, Marisss, jullie first time...

GB, wat ook lekker is om te roosteren bij de bietjes en wortel: pastinaak.

Gister: zelfgemaakte tomatensoep met ballen, goed gevulde salade en boerenbrood met tapenade en kruidenboter erbij. Moest gisteravond op pad; daarom simpel, lekker en makkelijk.

Vandaag: weer iets simpels en makkelijks, en bij voorkeur iets wat niet al te zwaar op de maag ligt, want heb om 18.30 een kennismakingsles Vipassana-meditatie. En met een volop draaiend spijsverteringsstelsel mediteren lijkt me niet wat. Iemand tips? Gezien de soep van gister liever geen soepen.
Vandaag gevulde aubergines.

Teigera, als je het geheim wilt prijsgeven, typ je hier dan het recept voor de runderstoofpot van een paar dagen geleden? Thanks!
Elynn, met brood heb ik nooit zo'n last van gerommel. Weet niet hoe dat bij jou is.

Leuk, die meditatieworkshop. Doe je al aan mediteren of wordt dit de eerste keer? Deze techniek ken ik niet.

Ik mediteer nu sinds een jaar en heb er veel baat bij: meer rust in m'n kop, wat minder stress en minder emotionele reacties.

Voel me weer een stuk beter, GB. Een badsessie doet veel goed!

Blij toe want ik wil die workshop vanmiddag niet missen en m'n werkgever heeft het ook al betaald.
Vandaag groene curry met kip en rijst.
Thanx Elynn, ik heb er idd ook weleens pastinaak bij gedaan. Werkt goed.

Suggestie: Salade? Noodlesoup? Iets roerbak-achtigs, met rijst?
Elyn, vers afgebakken italiaanse bol met lekker beleg? Omelet met brood? Lauwe pastasalade? Pitabroodje met kebab en sla?

Wij eten vandaag bobotie.
Wij eten vandaag een goed gevulde vispastei.

quote:Marriss schreef op 17 november 2010 @ 10:25:

Wij eten vandaag bobotie.Oh dit lijkt me erg lekker, heb even op google gekeken wat het is. Ga ik eens proberen.
Wij eten vandaag paksoi stamppot met champignons en ui erdoor. Erbij een tartaartje. Is weer een nieuw uitprobeersel om mijn kook opties wat te verbreden en een leuke aanvulling op aardappels groente vlees.
Gisteren wegens drukte toch maar pizza besteld. Die hamlapjes etc doe ik dus vandaag. Denk ik
@Lampje: oh ja, ik had je vraag zien staan maar ben m vergeten te beantwoorden. Komt ie dan .

Kalfs- of Runderstoofpotje

4 personen.

600gr kalfslappen of runderlappen

zout en peper

50gr boter of vloeibaar bakproduct

6 sjalotjes, in vieren of in partjes

40gr bloem

300 ml witte wijn

1 potje kalfsfond (dit had mijn supermarkt niet, ik dacht dus runderbouillon te gaan gebruiken, alleen toen ik eenmaal aan het koken sloeg bleek ik dat ook niet te hebben en heb ik een groentebouillon gebruikt. ging ook prima)

2 laurierblaadjes

1 courgette in stevige halve plakjes

100ml kookroom

2 eetl grove mosterd

Bestrooi het vlees met zout en peper (ik had het eerst in grove repen gesneden). Verhit de boter of het bakproduct en bak het vlees aan beide kanten goudbruin. Schep het uit de pan. Fruit de sjalotjes in het braadvet. Bestrooi ze met bloem, bak nog 2 minuten en giet al roerende de wijn en de fond / bouillon erbij. Breng dit aan de kook. Voeg de laurierblaadjes en het vlees toe en zet het vuur laag. Stoof zachtjes met deksel 1 uur. Schep af en toe om, voeg eventueel een scheutje water of wijn toe als de saus te dik wordt.

Voeg na het uur de courgette, kookroom en mosterd toe en stoof zachtjes nog 15 minuten.

Vanavond wordt het een traditionele lasagna, met zowel rode als bechamelsaus. Deze keer met verse lasagnabladen, rundergehakt en wat groentes. Salade erbij.
gamba,s in pesto marinade.mee genomen bij AH.

maar die dingen zijn jammer genoeg erg zout.

heb nog in de vriezer,die zal ik voor gebruik wel afspoelen.dan opnieuw kruiden,zonder zout.
Gestoomde aardappeltjes, met een roerbak van varkensreepsjes, ui, knoflook, witte kool, rode peper en paprika.
Morgen worden het hier kliekjes uit de diepvries,heb 1 bak geloof nasi en de andere is iets met een gehaktballetje erop en noodles denk ik....

Spannend
*poef*
anoniem_37904 wijzigde dit bericht op 19-11-2010 20:05
Reden: trol weg
% gewijzigd
*poef*
anoniem_37904 wijzigde dit bericht op 19-11-2010 20:05
Reden: trol weg
% gewijzigd
quote:koreveen schreef op 17 november 2010 @ 09:47:

Elynn, met brood heb ik nooit zo'n last van gerommel. Weet niet hoe dat bij jou is.

Leuk, die meditatieworkshop. Doe je al aan mediteren of wordt dit de eerste keer? Deze techniek ken ik niet.

Ik mediteer nu sinds een jaar en heb er veel baat bij: meer rust in m'n kop, wat minder stress en minder emotionele reacties.

Doe al wat langer aan meditatie; heb een cursus mindfulness gedaan en doe nu een vervolg daarop (over twee weken is de laatste keer; ben nu dus op zoek naar een geschikt vervolg).. Buiten de bijeenkomsten mediteer ik zelf dagelijks. Doet me goed. Meer rust in mijn hoofd en reageer en doe dingen veel bewuster. Fijn dat jij er ook veel baat bij hebt.

Introductieles was trouwens oké. De oefeningen waren op zich niet nieuw voor me omdat mindfulness deels gebaseerd is op Vipassana. Fijne is dat er in dit meditatiecentrum elke woensdagavond vrije inloop is. Je kunt dus komen wanneer je wilt. Denk dat ik dat (samen met een vriendin) maar ga doen.

En nu on-topic: heb inderdaad brood gegeten, bruine bol met mosterd, oude kaas en tomaat en één met pesto, goede ham, komkommer en rucola. Viel goed. Werd in elk geval niet afgeleid door m'n spijsvertering.
Na de meditatie nog naar de kroeg geweest, trouwens. Yin moest natuurlijk wel in balans worden gebracht met yang.
Tuurlijk Elyn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven