Wat is ordinair eten?

13-07-2018 16:36 316 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een topic over wat mensen aan te bieden op een feestje: wat is ordinair eten?
En is dat erg?
Voor mijn gevoel is eigenlijk alles wat je in een snackbar kunt kopen, of bij een fastfood restaurant ordinair eten

Het heeft een negatieve bijklank, maar ordinair kan ook lekker zijn ;-D

Wat vinden jullie ordinair eten en waarom?
Die nep-pizzas van Amerikaanse ketens.
Alle reacties Link kopieren
vitamined schreef:
13-07-2018 16:50
Ordinair eten? Geen idee, ik denk liever in lekker en niet lekker.

Wat wij serveren zal vast en zeker af en toe als ordinair gezien worden.



Jij hebt een kindersmaak :P :proud:
redbulletje schreef:
13-07-2018 17:00
All you can eat restaurants vind ik ordinair, of beter gezegd, dat trekt volgens mij ordinair volk. Als je geen geld aan eten uit wil geven ga dan gewoon naar de snackbar.
Ben ik ab-so-luut niet met je eens lief bulletje.
forsyth schreef:
13-07-2018 17:02
Die nep-pizzas van Amerikaanse ketens.
Vertel, wat is daar nep aan? Je doelt op Pizzah......en Domi......?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-07-2018 17:00
All you can eat restaurants vind ik ordinair, of beter gezegd, dat trekt volgens mij ordinair volk. Als je geen geld aan eten uit wil geven ga dan gewoon naar de snackbar.
Ik ga ook liever 2-3x per jaar bijzonder uit eten dan de ene week naar de all you can eat en de andere week een sateetje halen....dan kook ik liever thuis en waarschijnlijk ook nog beter. Ik ken echt mensen die dat bijna elke vrijdagavond doen en die dan altijd hetzelfde bestellen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
13-07-2018 16:39
Snackbar eten inderdaad. En dan kapsalon, patatje pinda en berenhap zijn woorden die ik amper uit kan spreken, zo ordinair zijn ze.



Er gaat vaak een wereld voor mij open:

In het boek Dit zijn wij – De 100 belangrijkste tradities in Nederland staan de belangrijkste snacktradities van Nederland. Tijs van den Boomen deed onderzoek en ontdekte vele regionale verschillen. Dit zijn de top 10 snacks van Nederland:

1. Doelpaal
Op de eerste plek staat de doelpaal, een frikandel van 35 centimeter, ook bekend als de frikandel XXL. De supergrote frikandel is een idee van de Belgische snackfabrikant Vanreusel.

2. Knoepert
De Knoepert is een snack die de New Kids eten in hun favoriete snackbar en ontmoetingsplek ’t Pleintje in Maaskantje. De Knoepert lijkt op een magnum, het is een snack met veel vlees op een stokje.

3. Broodje speklap
De Haagse lekkernij bestaat uit gemarineerde speklappen van de groothandel, die drie minuutjes in de frituur zijn geweest met een broodje eronder, garnering ernaast en saus erover heen.

4. Patatje Kapsalon
De Kapsalon is van oorsprong een Rotterdamse maaltijd. De kapsalon bestaat uit patat met shoarma, kaas, sla, en saus. De Kapsalon is inmiddels zo populair dat zelfs de Amerikanen de maaltijd gaan verkopen.

5. Frikandel totaal
De frikandel totaal komt uit Nijmegen. De ene helft van de frikandel is bedekt met satésaus, de andere met speciaal (mayonaise, curry en ui).

6. Mekkafood
Mekkafood zijn honderd procent halal snacks uit Venlo. Wout van Eeuwijk wilde een product maken dat door iedereen gekocht en gegeten kan worden.

7. Eierbal
De eierbal begon als paasgebruik: de overgebleven hardgekookte eieren werden ingepakt in gehakt en daarna gebakken. In Groningen is er een variant met ragout in plaats van ei. In Venlo is er een andere variant: het frietei. Omdat ei lastig is in te vriezen worden eierballen altijd vers gemaakt.

8. Berehap
De Berehap is een in stukken gesneden gehaktbal met stukken ui ertussen. Net als de eierbal is de ui lastig in te vriezen. Daarom verzon Fabrikant Mabos Snacks een coating en patenteerde de naam ‘berehap’. Daarom verkopen concurrenten de snack onder andere namen zoals berenpoot, berenklauw of berenlul.

9. McKroket
De McKroket is een ronde kroket op een broodje, alleen verkrijgbaar bij de Nederlandse en Antilliaanse vestigingen van MCDonald’s.

10. Shoarmarol
De Shoarmarol is snack met van binnen shoarmavlees gerold in filodeeg.

Ook interessant:

https://www.volkskrant.nl/mensen/wat-is ... ~bf2aafd6/
viva-amber schreef:
13-07-2018 16:48
Ik doe het weleens express......had 1 van mijn vrienden geweldige paella gekookt prachtig opgemaakt met schaal- en schelpdieren en dan met een strakke kop vragen om ketchup. (6) :biggrin:
Whahaha Dat is dan wel weer geinig ja!
Alle reacties Link kopieren
Wat mij betreft is eten nooit ordinair.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Een automatiek was vroeger heul ordinair. Nu weer soort van hip las ik

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
De discodel :hihi: Getver ;-D

Wel apart dat we allemaal weglopen met asianstreetfood....terwijl we onze eigen snacks ordinair noemen. Sommige zijn behoorlijk inventief :-D

Febo maakt ook alles zelf, ambachtelijk en niets wordt ingevroren.
viva-amber wijzigde dit bericht op 13-07-2018 17:13
16.19% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
lise1985 schreef:
13-07-2018 16:54
Dat zeker ja.
Die lagen altijd op een schoteltje bij de koffie & thee als we op visite waren bij mijn eauhw zeau sjieke familie, hahahaha.
Alle reacties Link kopieren
VA schrijft... Staat dat er? Ik kom uberhaupt nooit in de mac. Het is ongezellig en van slechte kwaliteit.

Als we met de honden naar het strand gaan komen we langs de Mac en daar maken we dan een plasstop, nee we kopen er dan niks... :lol: :lol: :lol:

Ordinair eten vind ik inderdaad lopend op straat eten..
Stomdronken over straat gaan
met je mond open eten
smakken en boeren aan tafel
Toppunt van ordinair eten en drinken vind ik een vrouw in het cafe, aan de bar met bier en een peuk in d'r handen... (ik buk vast vanwege het commentaar... :flag: )
Vroeger zei mijn moeder altijd dat eten op straat ordinair was. Even ordinair als roken. Nu is dat niet meer echt toch? Doe het nog steeds niet. Of niet, wel s gedaan maar dat was omdat ik anders van mijn graatje ging. Het zit behoorlijk diep. Al weet ik nog steeds niet wat er ordinair aan is.
Ik pak er een zakje borrelnootjes bij, de viva popcorn begint mij op te breken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind eten op zich niet ordinair volgens mij, kan zelf ook van van alles genieten: van een patatje tot een 7-gangenmenu.

Sommige eetgewoonten vind ik wel ordinair, vooral als het gaat om verspilling, zoals je bord volladen en de helft niet opeten.
Tjezus, wat vals
Lekker juist, eten op straat. Ik doe dat met een oliebol en soms een broodje falafel.

Maar goed, ordinair dus....moet ik dan ergens gaan zitten met een oliebol? Als de kraam hier staat is het vaak winter :(
anoniem_327927 wijzigde dit bericht op 13-07-2018 17:18
41.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
13-07-2018 16:42
Een tijdje geleden waren dat nog bokkepootjes toch? Of mergpijpjes...

Volgens het forum dan uiteraard.



Die zijn erg ouderwets denk ik. Dus wat je vroeger bij opa & oma of bij tante Alie en ome Dick kreeg aangeboden ;-D

Met van die dikke kleden op alle tafels (is daar een naam voor?)
anoniem_34094 wijzigde dit bericht op 13-07-2018 17:20
0.13% gewijzigd
viva-amber schreef:
13-07-2018 16:48
Ik doe het weleens express......had 1 van mijn vrienden geweldige paella gekookt prachtig opgemaakt met schaal- en schelpdieren en dan met een strakke kop vragen om ketchup. (6) :biggrin:
Deed de ex van een vriendin van me altijd, maar dan serieus. Ze kookt heerlijk maar zonder te proeven gooide hij er al een heel arsenaal aan sauzen overheen, dat vond ik best respectloos. Maar goed, ik maak dan weer grapjes over kreeft met Joppiesaus ;-D

Ik vind oprecht geen enkel eten ordinair. Ook een setting zoals all you can eat niet. Vind ik ook gewoon leuk.

Lees hier ook dat eten in de trein vaak onsmakelijk wordt gevonden. Tegenwoordig reis ik niet meer vaak met de trein maar toen ik jonger was en vaak uit ging in Amsterdam en ik na een weekend weer naar huis ging haalde ik altijd iets bij de BK op het station voor mezelf voor in de trein. Lekker en de BK zat toch op het perron waar ik moest zijn. Dacht er verder niet bij na toen maar nu ik het lees begrijp ik het wel, vooral tijdens zwangerschap want dan schijnen geuren nog harder binnen te komen. Dat weet ik van vriendinnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind van dat hele goedkope kiloknalgebeuren ordinair (en vooral onsmakelijk). Denk aan all you can eats maar ook van dat oranje voorgemarineerde bbq vlees en speklappen/fakkels etc.
Ik associeer dat met voetbalvlaggetjes in de straat en met een krat bier in de voortuin.
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
13-07-2018 17:18



Die zijn erg ouderwets denk ik. Dus wat je vroeger bij opa & oma of bij tante Alie en ome Dick kreeg aangeboden ;-D

Met van die dikke kleden op alle tafels (is daar een naam voor?)

Perzisch tapijtje?
Alle reacties Link kopieren
Grappig; ik had "ordinair eten" anders opgevat, d.w.z. dat men op een ordinaire wijze eet. Geen tafelmanieren, schransen, je niet houden aan de etiquette... :)
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
hans66 schreef:
13-07-2018 17:21
Grappig; ik had "ordinair eten" anders opgevat, d.w.z. dat men op een ordinaire wijze eet. Geen tafelmanieren, schransen, je niet houden aan de etiquette... :)

Dat zou ik dan niet ordinair noemen maar onfatsoenlijk, of ‘niet weten hoe het hoort’.
1960to4 schreef:
13-07-2018 17:12

met je mond open eten
smakken en boeren aan tafel
Vind ik ook absoluut niet netjes net zoals je bord volladen en dan de helft laten liggen vanwege verspilling. Maar dat ligt niet aan het eten maar aan de persoon in kwestie die zich niet gedraagt.
Het enige écht ordinaire eten dat ik in de categorie fout vind vallen:
Wokken. En dan naar zo’n wokrestaurant gaan voor je huwelijksfeest.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-07-2018 17:00
All you can eat restaurants vind ik ordinair, of beter gezegd, dat trekt volgens mij ordinair volk. Als je geen geld aan eten uit wil geven ga dan gewoon naar de snackbar.
Maar bij de snack bar hebben ze geen eten uit andere werelddelen. En er zijn echt heel goede all you can eat restaurants die echt goed eten serveren. Het feit dat de gerechten klein zijn betekent niet dat ze slecht zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven