Wat is ordinair eten?

13-07-2018 16:36 316 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een topic over wat mensen aan te bieden op een feestje: wat is ordinair eten?
En is dat erg?
Voor mijn gevoel is eigenlijk alles wat je in een snackbar kunt kopen, of bij een fastfood restaurant ordinair eten

Het heeft een negatieve bijklank, maar ordinair kan ook lekker zijn ;-D

Wat vinden jullie ordinair eten en waarom?
Alle reacties Link kopieren
Roken terwijl je eet, dat vind ik wel ordinair.
Schreeuwen tijdens het eten trouwens ook.
redbulletje schreef:
13-07-2018 17:26
Eten op straat doe ik ook op 'n braderie ofzo, een portie poffertjes of 'n vietnamese loempia.
En snackbareten vind ik dan weer niet ordinair, i.t.t. all you can eat vreetschuren. Wij hebben hier nog 'n goeie snackbar met resto en terras met zelfgesneden friet en zelfgemaakte satésaus.
Als we uit eten gaan met de (zeer jonge) kleinkinderen kies ik niet meer voor een gewoon restaurant maar voor een all you can eat omdat er toch wat meer getolereerd wordt als de kinderen wat luidruchtiger zijn en wat meer heen en weer lopen. Ook kan je meer gerechtjes in kleine hoeveelheden laten proeven om de smaak van je kinderen te ontwikkelen. Inmiddels ken ik 1 all you can eat waar het eten 10 maal beter van kwaliteit is dan het gemiddelde Chinese reataurant!
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
13-07-2018 17:24



Vroeger dacht je daarbij aan iets geils, nu aan een snack ;-D

Wat ik nooit snap: idd altijd die streetfood stalletjes, zo geweldig! Okay, maar ik lees of zie nooit dat die mensen er ziek van zijn geworden op Bali of in Vietnam???
Of verzwijgen ze dat?
Ik ben nog nooit ziek geworden van streetfood in Zuid-Oost-Azie, en heb daar in totaal zo'n 9 maanden gereisd en heel veel op straat gegeten. Ik at ook alles, zoals bijvoorbeeld rauwe salades, fruit en geschaafd ijs waarvan ze altijd afraden het op straat te eten. In Mexico en Egypte daarentegen werd ik binnen een paar dagen ziek van het eten. Dus ik denk dat eten op straat in Thailand en Vietnam best veilig is!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Ik eet straks een catamaran, heel ordinair.
En wordt bezorgd door een scooter
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitsch schreef:
13-07-2018 17:32
Ordinair eten vind ik boeren, smakken, met open mond eten en winden laten tijdens het eten. Ook je mond afvegen aan het tafellaken of over de tafel hangen om de pot appelmoes van je disgenoot te snaaien vind ik irritant.

Wat vrienden van ons als 'ordinair' zien, vind ik juist leuk, gezellig of lekker: Van der Valk (love it), de all-you-can-eat, de wok, huzarensalade, een zak patat met mayo (of oorlog!) en verjaardagen zijn voor mij niet compleet zonder:
- Kaas met een zilveruitje
- Soepstengels bij de soep
- Zoutjes
- Pinda's in een schaaltje

Dat wordt door sommigen als ordinair gezien, maar ik heb dan weer niets met mensen die pretenderen heel ontzettend enorm culinair te zijn en denken dat hun ingewikkelde hapjes afstralen op hun intelligentie. Niet dat ik al die ingewikkeldheid niet lekker vind, integendeel, maar ik word moe van de poeha eromheen.

Misschien vind ik dat wel ordinair, naast ongemanierde tafelmanieren: neerkijken op eten. Toppunt van verwendheid.

Ik snap wel watje bedoelt, ik wordt ook moe van de ‘hippe’ pulled pork buns en het eeuwige stokje met mozzarella, kerstomaatje en basilicum, met de fantástische wijn die Willem-Jan na zijn cursus wijnproeven zo kundig heeft weten uit te zoeken.. blabla.


Maar er is ook een middenweg tussen fantasieloos en smakeloos een spekfakkel op de bbq cremeren of er wat aandacht aan besteden (oprecht, niet om wat uit te willen stralen).
ouwewijsneus schreef:
13-07-2018 17:36
Als we uit eten gaan met de (zeer jonge) kleinkinderen kies ik niet meer voor een gewoon restaurant maar voor een all you can eat omdat er toch wat meer getolereerd wordt als de kinderen wat luidruchtiger zijn en wat meer heen en weer lopen. Ook kan je meer gerechtjes in kleine hoeveelheden laten proeven om de smaak van je kinderen te ontwikkelen. Inmiddels ken ik 1 all you can eat waar het eten 10 maal beter van kwaliteit is dan het gemiddelde Chinese reataurant!
Gezinnen met luidruchtige jonge kinderen mijd ik ook als ik uit eten ga, dus ook daarom geen all you can eat voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Xanthan schreef:
13-07-2018 17:34
Bij een all you can eat krijg je ook geen eten uit andere werelddelen hoor... ;)
Jawel, hier in ieder geval wel.
redbulletje schreef:
13-07-2018 17:39
Gezinnen met luidruchtige jonge kinderen mijd ik ook als ik uit eten ga, dus ook daarom geen all you can eat voor mij.
Dus zou je heel blij moeten zijn met dit soort restaurants, komen wij jou avondje uit eten niet verpesten :idee:
lilalinda schreef:
13-07-2018 17:38
Ik eet straks een catamaran, heel ordinair.
En wordt bezorgd door een scooter

Wasda? Google laat me heel heftige plaatjes zien :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt het eten bij de all you can eat - sushi rechtstreeks vanuit Japan ingevlogen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
ouwewijsneus schreef:
13-07-2018 17:44
Dus zou je heel blij moeten zijn met dit soort restaurants, komen wij jou avondje uit eten niet verpesten :idee:
Das idd weer 'n groot voordeel! ;-D
Alle reacties Link kopieren
Oh wauw :mrgreen: Afbeelding

Ik kreeg trek in snack maar gelukkig ben ik er nu weer vanaf
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
13-07-2018 17:46
Oh wauw :mrgreen: Afbeelding

Ik kreeg trek in snack maar gelukkig ben ik er nu weer vanaf
Lekker!!! Maar dan nog met satésaus erbij!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind all you can eat restaurants ook ordinair. Ik mag er eigenlijk geen mening over hebben want heb nog nooit een buffet restaurant bezocht, maar als ik alleen al zie wat daar naar binnen loopt. Nee niet mijn ding.

Bij mijn ouders in het dorp noemen ze het een ‘wereld restaurant’ en het is echt super groot. Daar sta je dan met je bordje met paella, sushi, een frikadel en een mini loempia. Mozarella met tomaat en een noodle salade met vissaus en sesam dressing. Getver. Vreetschuren zijn niet mijn ding.

Wok restaurants vind ik hetzelfde. In de rij staan om aan te geven dat je kip, broccoli en een saus uit een fles samen gewokt wil hebben. Als ik uit eten ga wil ik dat een chef die beter kan koken dan ik al heeft bedacht welke producten samen een mooi gerecht maken.

En dan dat constant op staan en van tafel gaan in een buffet restaurant, het lijkt me echt een verschrikking.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Een all you can eat wokbuffet. Yuk. Ik ben er twee keer naar eentje geweest, omdat het me aangeprezen werd als het beste restaurant in de wijde omtrek. Ik vind het ordinair dat de hoeveelheid blijkbaar belangrijker is dan de smaak. Ik vind de manier waarop bezoekers ongegeneerd bunkeren ordinair. Ik vind het vies dat uitstekend eten uit de wok wordt verpest met instant-sauzen. En onbegrijpelijk dat er dan nog zo’n lading Nederlandse desserts achteraan komt.

Verder in de serie ordinair: eten met je mond open, roken na het eten en de peuk uitmaken op je bord, neus snuiten in (papieren) servet, alleen vlees lusten en doen alsof groente geen eten is.

Wijn in het verkeerde glas vind ik niet ordinair. Maar wel weer als de ober je dan wil laten proeven. Stel je niet aan en geef het goede glas, denk ik dan.
All you can eat is echt niet alleen wok! Of Chinees! Integendeel.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
13-07-2018 16:42
Een tijdje geleden waren dat nog bokkepootjes toch? Of mergpijpjes...

Volgens het forum dan uiteraard.
Ohhhh die vind ik zooooo lekker. Crème mergpijpjes dan wel en de bokkepootjes liefst wat slof.

Ot: frikandellen met stip op nr 1 :hyper:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
-Bladora- schreef:
13-07-2018 17:47
Ik vind all you can eat restaurants ook ordinair. Ik mag er eigenlijk geen mening over hebben want heb nog nooit een buffet restaurant bezocht, maar als ik alleen al zie wat daar naar binnen loopt. Nee niet mijn ding.

Bij mijn ouders in het dorp noemen ze het een ‘wereld restaurant’ en het is echt super groot. Daar sta je dan met je bordje met paella, sushi, een frikadel en een mini loempia. Mozarella met tomaat en een noodle salade met vissaus en sesam dressing. Getver. Vreetschuren zijn niet mijn ding.

Wok restaurants vind ik hetzelfde. In de rij staan om aan te geven dat je kip, broccoli en een saus uit een fles samen gewokt wil hebben. Als ik uit eten ga wil ik dat een chef die beter kan koken dan ik al heeft bedacht welke producten samen een mooi gerecht maken.

En dan dat constant op staan en van tafel gaan in een buffet restaurant, het lijkt me echt een verschrikking.
Nou dit dus. En ik heb het wel geprobeerd. Het is drie keer niks.
En die wereldrestaurants met in de kelder een tv voor de kinderen... ik snap de aantrekkingskracht voor gezinnen maar dan ga ik liever met het spul naar een pannenkoekenboerderij.
Alle reacties Link kopieren
Oh en je servet op je bord leggen na het eten, dat is in elke gelegenheid ordinair vind ik.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Ttroeteltje schreef:
13-07-2018 17:51
All you can eat is echt niet alleen wok! Of Chinees! Integendeel.
Nee ik heb ook eens zo’n wereldkeukending naast de snelweg bezocht, omdat het zo handig was voor de hele familie. Dat was wel een stuk beter van kwaliteit, moet ik zeggen. Maar voor mij blijft het eerder handig dan gezellig. Maar vooruit, niet ordinair.
stroman schreef:
13-07-2018 17:52
Nou dit dus. En ik heb het wel geprobeerd. Het is drie keer niks.
En die wereldrestaurants met in de kelder een tv voor de kinderen... ik snap de aantrekkingskracht voor gezinnen maar dan ga ik liever met het spul naar een pannenkoekenboerderij.

Eens.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
13-07-2018 17:02
Hedentendage betekent ordinair weldegelijk platvloers, als minderwaardig. Zie de Van Dale.

Dit topic gaat toch wel daarover? Ik schrijf niet in dat andere topic, maar hier.
1) Algemeen 2) Alledaags 3) Banaal 4) Commun 5) Eenvoudig 6) Gebruikelijk 7) Gemeen 8) Gewoon 9) Gewoontjes 10) Goedkoop 11) Grof 12) Laag-bij-de-gronds 13) Laaghartig 14) Minderwaardig 15) Niet hoogstaand 16) Onbeschaafd 17) Plat 18) Platvloers 19) Smakeloos 20) Van slechte kwaliteit 21) Volks 22) Vulgair 23) Vulgair ...

Ook heden ten dage betekend ordinair nog steeds gewoon , algemeen, alledaags. En dit topic is aan de hand ván dat andere topic. En daar werd het dus gebruikt als ik gewoon en alledaags. Het werd door andere slechte lezers overgenomen als vulgair en minderwaardig. Zo was het niet bedoeld.
Ttroeteltje schreef:
13-07-2018 17:51
All you can eat is echt niet alleen wok! Of Chinees! Integendeel.
nee de goeie hebben ook gewoon patat en appelmoes
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-07-2018 17:39
Gezinnen met luidruchtige jonge kinderen mijd ik ook als ik uit eten ga, dus ook daarom geen all you can eat voor mij.
Met jonge kinderen ga je toch juist helemaal niet naar een AYCE? Dan betaal je 15€ per kind (drinken niet inbegrepen), ze eten een half bordje friet en dan zitten ze vol...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
13-07-2018 17:51
All you can eat is echt niet alleen wok! Of Chinees! Integendeel.
Nee het zijn dus ‘wereld restaurants’ alleen maar erger. Een kok zou zich moeten richten op een specifieke keuken, een specialiteit. Niet op honderd verschillende gerechten uit verschillende landen. Met bavarois van de hanos in verschillende soorten en maten als toetje.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven