Wat is ordinair eten?

13-07-2018 16:36 316 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een topic over wat mensen aan te bieden op een feestje: wat is ordinair eten?
En is dat erg?
Voor mijn gevoel is eigenlijk alles wat je in een snackbar kunt kopen, of bij een fastfood restaurant ordinair eten

Het heeft een negatieve bijklank, maar ordinair kan ook lekker zijn ;-D

Wat vinden jullie ordinair eten en waarom?
Alle reacties Link kopieren
Wat is BK? Burger King?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
13-07-2018 17:11
De discodel :hihi: Getver ;-D

Wel apart dat we allemaal weglopen met asianstreetfood....terwijl we onze eigen snacks ordinair noemen. Sommige zijn behoorlijk inventief :-D

Febo maakt ook alles zelf, ambachtelijk en niets wordt ingevroren.



Vroeger dacht je daarbij aan iets geils, nu aan een snack ;-D

Wat ik nooit snap: idd altijd die streetfood stalletjes, zo geweldig! Okay, maar ik lees of zie nooit dat die mensen er ziek van zijn geworden op Bali of in Vietnam???
Of verzwijgen ze dat?
Bobby-Pin schreef:
13-07-2018 17:17
Maar goed, ordinair dus....moet ik dan ergens gaan zitten met een oliebol? Als de kraam hier staat is het vaak winter :(
Ik vind eten op straat helemaal niet ordinair. Maar kan zelf niet staand of lopend eten, ik wil er echt voor gaan zitten. Als ik dan een oliebol koop bij de kraam vind ik het leuk om op een bankje in de stad te gaan zitten, genietend van de sfeer en de (voor mij) fijne temperaturen. En als het dieper in het najaar is de lichtjes in de stad :)
Oh jee, ik ben heel ordinair lees ik al.
Ik eet weleens snackbareten of Mc. En ik eet dat zelfs weleens op straat :woa:
anoniem_369971 wijzigde dit bericht op 13-07-2018 17:24
0.83% gewijzigd
viva-amber schreef:
13-07-2018 17:23
Wat is BK? Burger King?
Ja.
Alle reacties Link kopieren
Elke dag gekookte aardappel/vlees/gekookte groente. Dat is het toppunt van ordinair eten voor mij.
Maar ik vind 99% van de gekookte aardappels dan ook niet te eten. 2 happen en mijn eetlust is vergaan (zou mss wel een goede manier zijn om mijn extra kilootjes kwijt te raken).
Op díé fiets!
Alle reacties Link kopieren
hans66 schreef:
13-07-2018 17:21
Grappig; ik had "ordinair eten" anders opgevat, d.w.z. dat men op een ordinaire wijze eet. Geen tafelmanieren, schransen, je niet houden aan de etiquette... :)


Smakken
Slurpen
Laden & Lossen
Kwijlen
Morsen

:biggrin:
Eten op straat doe ik ook op 'n braderie ofzo, een portie poffertjes of 'n vietnamese loempia.
En snackbareten vind ik dan weer niet ordinair, i.t.t. all you can eat vreetschuren. Wij hebben hier nog 'n goeie snackbar met resto en terras met zelfgesneden friet en zelfgemaakte satésaus.
Alle reacties Link kopieren
Van die grote schalen met kiloknallervlees die je dan met de buren samen bij voorkeur in je voortuin gaat zitten cremeren op de barbecue..en vervolgens van plastic borden op gaat zitten eten.

En dat op plastic stoelen in een sfeervolle omlijsting van klikobakken en onkruid met de van binnen meegesleepte stereo op standje orkaan..

Dat vind ik ordinair eten 😎
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Nymphetamine_Fix schreef:
13-07-2018 17:24
Ja.
In mijn dikke periode mocht ik van mezelf 1x per week een wopper...zo blij dat ik ben afgekickt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quattro35 schreef:
13-07-2018 17:24



Vroeger dacht je daarbij aan iets geils, nu aan een snack ;-D

Wat ik nooit snap: idd altijd die streetfood stalletjes, zo geweldig! Okay, maar ik lees of zie nooit dat die mensen er ziek van zijn geworden op Bali of in Vietnam???
Of verzwijgen ze dat?
Wordt verzwegen denk ik. Mijn familie van vaderskant komt uit het Verre Oosten en ooms van mijn vader gingen nog wel eens terug, die zijn goed ziek geworden van eten in de warungs op straat.

Heeft niet alleen te maken met hygiëne maar ook met de temperaturen, eten dat de hele dag in de brandende zon ligt is ook gewoon niet goed.
viva-amber schreef:
13-07-2018 17:27
In mijn dikke periode mocht ik van mezelf 1x per week een wopper...zo blij dat ik ben afgekickt.
Ik vind het nog steeds lekker, op zijn tijd.
Alle reacties Link kopieren
schorpioentje28 schreef:
13-07-2018 17:26
Van die grote schalen met kiloknallervlees die je dan met de buren samen bij voorkeur in je voortuin gaat zitten cremeren op de barbecue..en vervolgens van plastic borden op gaat zitten eten.

En dat op plastic stoelen in een sfeervolle omlijsting van klikobakken en onkruid met de van binnen meegesleepte stereo op standje orkaan..

Dat vind ik ordinair eten 😎
Dat ga ik doen op mijn verjaardag :applause: Gezellig! Wil je ook komen?
viva-amber wijzigde dit bericht op 13-07-2018 17:30
1.74% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
13-07-2018 17:24
Oh jee, ik ben heel ordinair lees ik al.
Ik eet weleens snackbareten of Mc. En ik eet dat zelfs weleens op straat :woa:
Ja ik ook. Het is wat. Bij uitstek eten wat ik op straat eet trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Nymphetamine_Fix schreef:
13-07-2018 17:27
Ik vind het nog steeds lekker, op zijn tijd.
Ik ook weleens maar niet elke week, 2x per jaar ofzo.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Frikandel.

En tafel-/vloerfriet.
Alle reacties Link kopieren
Zou een "Jos Brinkie" inmiddels een Gordon heten?

https://www.youtube.com/watch?v=mxs4-0oYZ5o


Afbeelding
vandale schreef:
13-07-2018 16:50
Ordinair vind ik lopend, op straat eten.

Ik herinner me ook heel goed dat ik eens zwanger in de trein zat, en de mensen die bij mij kwamen zitten een grote zak mcdonalds zaten leeg te eten, vond ik toen niet kunnen.

Is 16 jaar geleden, maar ik heb toen over hun voeten overgegeven.
Ook heel ordinair :-$

O ja, dat heb ik van huis uit meegekregen, maar een kwart Hemaworst uit een zakje kon dan weer wel :heart:
Alle reacties Link kopieren
All you can eat, met stip op 1
Van die ouderwetse Chinesen met menukaart met nummers
Shoarma van slecht vlees
Broodje bal.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
13-07-2018 17:29
Frikandel.

En tafel-/vloerfriet.

Was da?
Ordinair eten vind ik boeren, smakken, met open mond eten en winden laten tijdens het eten. Ook je mond afvegen aan het tafellaken of over de tafel hangen om de pot appelmoes van je disgenoot te snaaien vind ik irritant.

Wat vrienden van ons als 'ordinair' zien, vind ik juist leuk, gezellig of lekker: Van der Valk (love it), de all-you-can-eat, de wok, huzarensalade, een zak patat met mayo (of oorlog!) en verjaardagen zijn voor mij niet compleet zonder:
- Kaas met een zilveruitje
- Soepstengels bij de soep
- Zoutjes
- Pinda's in een schaaltje

Dat wordt door sommigen als ordinair gezien, maar ik heb dan weer niets met mensen die pretenderen heel ontzettend enorm culinair te zijn en denken dat hun ingewikkelde hapjes afstralen op hun intelligentie. Niet dat ik al die ingewikkeldheid niet lekker vind, integendeel, maar ik word moe van de poeha eromheen.

Misschien vind ik dat wel ordinair, naast ongemanierde tafelmanieren: neerkijken op eten. Toppunt van verwendheid.
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
13-07-2018 17:24



Vroeger dacht je daarbij aan iets geils, nu aan een snack ;-D

Wat ik nooit snap: idd altijd die streetfood stalletjes, zo geweldig! Okay, maar ik lees of zie nooit dat die mensen er ziek van zijn geworden op Bali of in Vietnam???
Of verzwijgen ze dat?
Paar jaar geleden in Hongkong veel bij straatstalletjes gegeten..geen idee wat we allemaal gehad hebben (mijn Chinees is niet zo best, dus de communicatie beperkte zich tot aanwijzen 😉) maar nergens ziek van geworden..op een goed moment stonden ze bij zo’n stalletje met een schaar inktvis, vlees en weet ik veel wat te knippen..dus ik zei tegen Mn vriend “laten we die spiesjes met een soort van gehaktballetjes nemen, want ik vind die schaar niet zo hygiënisch”. Zo gezegd, zo gedaan. Die man gooit onze spiesjes op de gril, braadt ze aan twee kanten aan...en pakt vervolgens die schaar en knipt de balletjes kruislings in.. 🤣 toch maar opgegeten, niet ziek geworden gelukkig
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
13-07-2018 17:22
Maar bij de snack bar hebben ze geen eten uit andere werelddelen. En er zijn echt heel goede all you can eat restaurants die echt goed eten serveren. Het feit dat de gerechten klein zijn betekent niet dat ze slecht zijn.

Bij een all you can eat krijg je ook geen eten uit andere werelddelen hoor... ;)
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
13-07-2018 17:28
Dat ga ik doen op mijn verjaardag :applause: Gezellig! Wil je ook komen?
Jahoor 😁 wel de klikobakken in de voortuin zetten dan hè 😉

Voor een verjaardag vind ik het ook nog wat anders, maar dan zijn mijn overburen van juni - september allemaal 3x per week jarig denk ik 🤪
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven