Wat is ordinair eten?

13-07-2018 16:36 316 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een topic over wat mensen aan te bieden op een feestje: wat is ordinair eten?
En is dat erg?
Voor mijn gevoel is eigenlijk alles wat je in een snackbar kunt kopen, of bij een fastfood restaurant ordinair eten

Het heeft een negatieve bijklank, maar ordinair kan ook lekker zijn ;-D

Wat vinden jullie ordinair eten en waarom?
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
13-07-2018 17:44
Wasda? Google laat me heel heftige plaatjes zien :rofl:
Twee frikadellen met friet 8-)
O, o! Weet je wat ik het toppunt van stompzinnig eten vind? Gourmet!

Echt, dat mensen dat vrijwillig en voor hun lol doen...
Alle reacties Link kopieren
stroman schreef:
13-07-2018 18:05
O, o! Weet je wat ik het toppunt van stompzinnig eten vind? Gourmet!

Echt, dat mensen dat vrijwillig en voor hun lol doen...

Oh ja, ook vreselijk. Net als tafelgrillen, steengrillen. Alles wat te maken heeft met in ministukjes gesneden kiloknallers en minipannetjes vind ik ordinair. Kindereten.
-Bladora- schreef:
13-07-2018 18:00
Nee het zijn dus ‘wereld restaurants’ alleen maar erger. Een kok zou zich moeten richten op een specifieke keuken, een specialiteit. Niet op honderd verschillende gerechten uit verschillende landen. Met bavarois van de hanos in verschillende soorten en maten als toetje.
Dat ben ik met je eens! Waar ik kom is er wel kwaliteit. En gericht op 1 keuken.
Mijn ouders vonden een frituur in huis hebben ordinair maar dronken zelf standaard bier bij de nasi. Dat vind ik dan weer ordinair maar ik hou dan ook totaal niet van bier
Smulsteen?
chrisjoh schreef:
13-07-2018 16:42
Nee hoor. Je kunt wel ordinair vreten.
Dan wil je gewoon lekker ordinair een burger in je mond stoppen en je niet hoeven schamen als er een beetje saus op je wang achterblijft.
Alle reacties Link kopieren
Xanthan schreef:
13-07-2018 17:34
Bij een all you can eat krijg je ook geen eten uit andere werelddelen hoor... ;)
Tuurlijk wel. Uien uit nieuw zeeland. Aardappels uit zuid europa, rijst uit japan of thailand, paprikas uit spanje. :D
Alle reacties Link kopieren
stroman schreef:
13-07-2018 18:05
O, o! Weet je wat ik het toppunt van stompzinnig eten vind? Gourmet!

Echt, dat mensen dat vrijwillig en voor hun lol doen...
Oh gourmetten vind ik dan wel weer leuk, vooral omdat mijn oma dat zo gezellig vindt :). Als je het niet te standaard doet, maar ingrediënten op tafel zet die samen leuke gerechtjes in zo’n pannetje kunnen maken, vind ik echt wel knus. En mooie stukjes vlees voor bovenop, niet van die paketten maar zelf gesneden en gemarineerd. Lekker lang tafelen samen, heerlijk :heart:. Gourmet met een gourmet pakket, stokbrood en Calvé sauzen lijkt me ook verschrikkelijk.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
13-07-2018 18:11
Tuurlijk wel. Uien uit nieuw zeeland. Aardappels uit zuid europa, rijst uit japan of thailand, paprikas uit spanje. :D

Ah, dan heb ik hier thuis ook een wereldkeuken! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Btw ik kan hele culinaire dingen bedenken en maken. Maar gourmetten is leuk en lekker evenals all you cant eat (mits de kwaliteit goed is) Patatje op straat helemaal goed evenals een lekkerbekje aan de kraam.
Ordinair of beter gezegd vulgair is idd al eerder genoemd smakken, boeren, tanden peuteren etc.
Eten ansich is nooit vulgair ordinair of wat. Het is wat men er mee doet wat het vulgair maakt.
Alle reacties Link kopieren
Die Kapsalon-maaltijd dat lijkt me echt luxe varkensvoer. Je moet tenminste vreselijk honger hebben en niks anders kunnen krijgen om zoiets te eten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
All you can eat natuurlijk, Willem kom er maar in.

:P
-Bladora- schreef:
13-07-2018 18:12
Oh gourmetten vind ik dan wel weer leuk, vooral omdat mijn oma dat zo gezellig vindt :). Als je het niet te standaard doet, maar ingrediënten op tafel zet die samen leuke gerechtjes in zo’n pannetje kunnen maken, vind ik echt wel knus. En mooie stukjes vlees voor bovenop, niet van die paketten maar zelf gesneden en gemarineerd. Lekker lang tafelen samen, heerlijk :heart:. Gourmet met een gourmet pakket, stokbrood en Calvé sauzen lijkt me ook verschrikkelijk.

Dat maakt het nou vaak zo ordinair; dat volvreten met goedkope meuk bij elke feestdag/zonnestraal.
retrostar schreef:
13-07-2018 18:15
Die Kapsalon-maaltijd dat lijkt me echt luxe varkensvoer. Je moet tenminste vreselijk honger hebben en niks anders kunnen krijgen om zoiets te eten.

Heerlijk, een hele trog voor mezelf :heart:
stroman schreef:
13-07-2018 18:05
O, o! Weet je wat ik het toppunt van stompzinnig eten vind? Gourmet!

Echt, dat mensen dat vrijwillig en voor hun lol doen...
:cheers:
zo met je eens, wordt je ergens uitgenodigd om te komen eten, moet je zelf koken :whip:
lekker gastvrij :facepalm:
anoniem_352904 wijzigde dit bericht op 13-07-2018 18:19
Reden: spelfout
0.31% gewijzigd
Bobby-Pin schreef:
13-07-2018 18:10
Mijn ouders vonden een frituur in huis hebben ordinair maar dronken zelf standaard bier bij de nasi. Dat vind ik dan weer ordinair maar ik hou dan ook totaal niet van bier
waarom is bier bij nasi ordinair en een glaasje wijn bij eten niet ordinair?
Zo te lezen ben ik opper ordinair.
Heerlijk, all you can eat, snackbar voer, gourmetten van killoknallers, lopend eten en etc.
Oh en ik heb nog een maatje meer ook, wat heerlijk allemaal..
En heerlijk een mc kroket een whopper en de Febo :heart:
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 13-07-2018 18:21
13.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
13-07-2018 18:17
Heerlijk, een hele trog voor mezelf :heart:
:rofl:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
13-07-2018 18:15
Die Kapsalon-maaltijd dat lijkt me echt luxe varkensvoer. Je moet tenminste vreselijk honger hebben en niks anders kunnen krijgen om zoiets te eten.
Heb je het wel eens zelf gemaakt? Lekker hoor, met kipfilet zelf maken.
8102 schreef:
13-07-2018 18:18
waarom is bier bij nasi ordinair en een glaasje wijn bij eten niet ordinair?
Wijn heeft het imago van verfijnd en bier niet, net zoals een frituur op je aanrecht :winkie:
Bobby-Pin schreef:
13-07-2018 18:22
Wijn heeft het imago van verfijnd en bier niet, net zoals een frituur op je aanrecht :winkie:
Daarom staat de frituur bij mij op het balkon, niet op het aanrecht.
8102 schreef:
13-07-2018 18:23
Daarom staat de frituur bij mij op het balkon, niet op het aanrecht.
Netjes :D
Alle reacties Link kopieren
Xanthan schreef:
13-07-2018 18:07
Oh ja, ook vreselijk. Net als tafelgrillen, steengrillen. Alles wat te maken heeft met in ministukjes gesneden kiloknallers en minipannetjes vind ik ordinair. Kindereten.

Ik vind kiloknallers ordinair, of ze nou op een gourmet, een barbecue of in de koekenpan terecht komen.
Maar gourmet (mits met goed spul erop), oh man, ik ben gek op de kneuterigheid. :applause:
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Als je echt ordinair wil eten moet je de BBQ voor je huis zetten, wat tuinstoeltjes erbij met een krat bier en je vette handen afsmeren aan je hemd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven