Wat te doen met chocolade van 99% cacao?
zaterdag 14 november 2009 om 20:07
Ik heb 5 plakken chocolade gekregen gemaakt van 99% cacao, niet te eten echt. Ik heb wel gezocht naar recepten maar die zijn allemaal met chocolade van maximaal 85% cacao. Omdat het cacaogehalte zo hoog is, denk ik dat het niet lekker is om bijvoorbeeld te verwarmen en fruit erin te dippen of om er chocolademelk van te maken.
Iemand ervaring met dit soort chocolade?
Iemand ervaring met dit soort chocolade?
zaterdag 14 november 2009 om 20:22
zaterdag 14 november 2009 om 20:26
http://www.channel4.com/f ... fs/willie-harcourt-cooze/
Hier staan z'n recepten!
Er staat ook een recept voor hot chocolate
Hier staan z'n recepten!
Er staat ook een recept voor hot chocolate

zaterdag 14 november 2009 om 20:28
quote:Yarabelle schreef op 14 november 2009 @ 20:26:
Hier staan z'n recepten!
Er staat ook een recept voor hot chocolate :-)Ohhh, wat een geweldige link
Hier staan z'n recepten!
Er staat ook een recept voor hot chocolate :-)Ohhh, wat een geweldige link
Peas on earth!
zaterdag 14 november 2009 om 21:19
zondag 15 november 2009 om 11:01
nee hoor Zoe, ik eet het ook. Kleine stukjes maar ik vind het heerlijk!
Maar terugkomend op de vraag van TO: verwerk het in een cake/taart. Au bain marie smelten en door beslag spatelen, krijg je gemarmerd effect. Mengen met lichtere chocolade, zou dan geen melk nemen maar een minder "heftige" pure reep (60% oid).
Lekker als je ipv melk in je cakebeslag (een deel) espresso gebruikt. Goed sterk en je hebt een prachtige gemarmerde choco-coffee cake.
Maak er warme chocomelk van, heerlijk met dit weer. Lekkerder nog: gooi er drank in..donkere rum of cognac of een milde whisky. Likeur kan ook bijvoorbeeld Amaretto. (ook lekke in die cake of taart). Slagroom erover...genieten!!
Maar terugkomend op de vraag van TO: verwerk het in een cake/taart. Au bain marie smelten en door beslag spatelen, krijg je gemarmerd effect. Mengen met lichtere chocolade, zou dan geen melk nemen maar een minder "heftige" pure reep (60% oid).
Lekker als je ipv melk in je cakebeslag (een deel) espresso gebruikt. Goed sterk en je hebt een prachtige gemarmerde choco-coffee cake.
Maak er warme chocomelk van, heerlijk met dit weer. Lekkerder nog: gooi er drank in..donkere rum of cognac of een milde whisky. Likeur kan ook bijvoorbeeld Amaretto. (ook lekke in die cake of taart). Slagroom erover...genieten!!
zondag 15 november 2009 om 12:27
quote:delphicat schreef op 15 november 2009 @ 11:03:
Chocolade met 99% is toch suikervrij? Oftewel gezoet met kunstmatige zoetstoffen? Die beïnvloeden de smaak ook enorm, en niet ten goede.
Dat dacht ik ook even, maar volgens de verpakking zit er toch echt suiker in...
Goede ideeën al, bedankt! Warme chocolademelk zal het eerste experiment worden denk ik, en misschien voor een etentje volgende week een dessert met stukjes fruit gedipt in gesmolten chocolade. Maar denk ik dat ik het dan wel ga mengen met andere chocolade...
Chocolade met 99% is toch suikervrij? Oftewel gezoet met kunstmatige zoetstoffen? Die beïnvloeden de smaak ook enorm, en niet ten goede.
Dat dacht ik ook even, maar volgens de verpakking zit er toch echt suiker in...
Goede ideeën al, bedankt! Warme chocolademelk zal het eerste experiment worden denk ik, en misschien voor een etentje volgende week een dessert met stukjes fruit gedipt in gesmolten chocolade. Maar denk ik dat ik het dan wel ga mengen met andere chocolade...