zelf gemaakte eiersalade
woensdag 23 december 2009 om 13:42
Hallo meiden...
Deze keukenprinses heeft via het forum al best wat ideeen opgedaan... Het resultaat is over het algemeen lekker te noemen...
Ik ben nu opzoek naar een recept voor lekkere eiersalade, laatst had ik hem gemaakt met bielook. kerrie, paprika poeder, italaanse kruiden, peper en zout...
Helaas was het niet te vr(eten)...
Hoe krijg ik nu wel de lekkere zelf gemaakte eiersalade?
Deze keukenprinses heeft via het forum al best wat ideeen opgedaan... Het resultaat is over het algemeen lekker te noemen...
Ik ben nu opzoek naar een recept voor lekkere eiersalade, laatst had ik hem gemaakt met bielook. kerrie, paprika poeder, italaanse kruiden, peper en zout...
Helaas was het niet te vr(eten)...
Hoe krijg ik nu wel de lekkere zelf gemaakte eiersalade?

woensdag 23 december 2009 om 13:50
Ik doe er nooit teveel poespas in en iedereen is er altijd dol op
Neem wat eieren, augurkjes, uitje, kerriepoeder, peper en zout.
Eieren pellen en in stukjes hakken, evt. prakken.
Augurkjes fijnsnijden en erbij doen, stukje ui fijnsnijden en toevoegen. Kerriepoeder, peper & zout erbij en een lekkere dot mayonaise. Roeren maar en smullen
Neem wat eieren, augurkjes, uitje, kerriepoeder, peper en zout.
Eieren pellen en in stukjes hakken, evt. prakken.
Augurkjes fijnsnijden en erbij doen, stukje ui fijnsnijden en toevoegen. Kerriepoeder, peper & zout erbij en een lekkere dot mayonaise. Roeren maar en smullen

woensdag 23 december 2009 om 13:52
woensdag 23 december 2009 om 13:53
Ik hou van een redelijk basis eisalade. Dus, eieren, mayonaise, een heeeeeeeeeeeeeel fijn gesnipperd uitje en bieslook. Eventueel op smaak brengen met peper en zout naar smaak. Zout vind ik zelf al snel teveel van het goede, voor peper neem ik bij dit soort dingen graag citroenpeper (staat gewoon bij AH tussen de pepermolentjes hoor, nothing fancy).
Dagje vantevoren maken komt dit soort salades vaak ten goede (en je gestresste Kerstplanning ook )
Oh ja, lees het net in de posts boven mij, dooier door de salade prakken/mengen. Het wit in hele kleine stukjes snijden en er aan het einde doorheen roeren.
Dagje vantevoren maken komt dit soort salades vaak ten goede (en je gestresste Kerstplanning ook )
Oh ja, lees het net in de posts boven mij, dooier door de salade prakken/mengen. Het wit in hele kleine stukjes snijden en er aan het einde doorheen roeren.
woensdag 23 december 2009 om 13:54
Hoe kan eiersalade nou mislukken? Ja, te zout of zo, maar niet lekker????
Ik maak hem met geprakte gekookte eieren, mayo (lekkere), kerriepoeder, kruidenzout en bieslook of ui. Ik denk dat je met zout heel voorzichtig moet zijn, mayo is natuurlijk ook al zout.
En blijven proeven tijdens bereiden, jammie!!!!!
Ik maak hem met geprakte gekookte eieren, mayo (lekkere), kerriepoeder, kruidenzout en bieslook of ui. Ik denk dat je met zout heel voorzichtig moet zijn, mayo is natuurlijk ook al zout.

woensdag 23 december 2009 om 14:13
Ik maak het altijd als volgt:
* 6 hardgekookte eieren.
* 200 a 250 gram Ham.
* 1 prei.
* 2 zakjes Aïoli (ofzo ) van Duyvis.
* Beetje zout
* Beetje aromat.
* Beetje slasaus.
* Beetje mayonaise.
Slasaus, mayonaise, zout en aromat een beetje naar smaak toevoegen. Voor de rest spreekt het voor zich denk ik. Ei ''stamp'' ik altijd met de stamper voor stampot. Tot kleine brokjes zegmaar.
Prei en ham in kleine reepjes/stukjes snijden.
En dan alles door elkaar doen, goed door elkaar roeren. En klaar.
* 6 hardgekookte eieren.
* 200 a 250 gram Ham.
* 1 prei.
* 2 zakjes Aïoli (ofzo ) van Duyvis.
* Beetje zout
* Beetje aromat.
* Beetje slasaus.
* Beetje mayonaise.
Slasaus, mayonaise, zout en aromat een beetje naar smaak toevoegen. Voor de rest spreekt het voor zich denk ik. Ei ''stamp'' ik altijd met de stamper voor stampot. Tot kleine brokjes zegmaar.
Prei en ham in kleine reepjes/stukjes snijden.
En dan alles door elkaar doen, goed door elkaar roeren. En klaar.
woensdag 23 december 2009 om 14:16
Eiersalade al la BJF
Ei in blokjes gesneden
ham ook in blokjes
fijn gesipperde ui
fijn gehakte bieslook
En hier doorheen een megsel van mayo en een heel klein beetje Dijon mosterd.
Manlief vraagd me met speciale gelegenheden altijd of ik dit wil maken dus hij vind het iig lekker
Ei in blokjes gesneden
ham ook in blokjes
fijn gesipperde ui
fijn gehakte bieslook
En hier doorheen een megsel van mayo en een heel klein beetje Dijon mosterd.
Manlief vraagd me met speciale gelegenheden altijd of ik dit wil maken dus hij vind het iig lekker
"Mensen zullen vergeten wat je zei. Mensen zullen vergeten wat je deed. Maar mensen zullen nooit vergeten hoe je hen liet voelen." ( Maya Angelou )

woensdag 23 december 2009 om 14:26
Die van BJF en Hangmat lijken mij ook de lekkerste. Gewoon basic, geen poespas. Kerrie in een eiersalade lijkt me sowieso al niet zo lekker, italiaanse kruiden óók nog ...
Paprikapoeder daarentegen wel. Maar goed, ik zou dus de basis recepten die hier genoemd worden uitproberen als ik jou was, en als dat bevalt, een vólgende keer eens kijken hoe het smaakt met stukjes augurk of spek of wat dan ook.
Succes!
Paprikapoeder daarentegen wel. Maar goed, ik zou dus de basis recepten die hier genoemd worden uitproberen als ik jou was, en als dat bevalt, een vólgende keer eens kijken hoe het smaakt met stukjes augurk of spek of wat dan ook.
Succes!

woensdag 23 december 2009 om 16:17
quote:Annie Ooi schreef op 23 december 2009 @ 13:54:
Tja geen idee hoe het kan mislukken...
denk dat ik gewoon geen gevoel voor smaak heb...
Maar ik heb inmiddels wat lekkere dingen gezien wat ik uit ga proberen
Tja geen idee hoe het kan mislukken...
denk dat ik gewoon geen gevoel voor smaak heb...
Maar ik heb inmiddels wat lekkere dingen gezien wat ik uit ga proberen
woensdag 23 december 2009 om 17:28

woensdag 23 december 2009 om 23:14