Zo vaak honger

17-08-2017 13:37 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik hoop dat jullie wat tips hebben of zo iets haha :)
Ik heb eigenlijk de hele dag door een honger gevoel, of meer zin in eten. Ik weet het niet.

Ik ben 23 jaar, 1.70 meter en ik weeg 49/50 kilo. Maatje 36. Ik werk 4 tot 5 dagen per week in de zorg, dus ik loop erg veel.

Ik eet per dag: 3 boterhammen in totaal. 1 bij het ontbijt en twee in de middag. S morgens een liga of Sultana tussendoor of fruit. S middags weer een liga of zo iets, en dan avondeten. Altijd wel een flink bord. S avonds rond 8 nog een bakje vla of fruit of iets lekkers. Als ik echt trek heb eet ik nog meer tussendoortjes.

Ik heb een app waar ik mijn calorieën bij hou, dat vind ik fijn voor mezelf. Ik wil totaal niet afvallen, maar ook niet aankomen. Per dag kom ik aan de 1800 calorieën, soms 1600 maar soms ook wel 2500.

Het probleem: ik heb meteen als ik het eten op heb weer trek in iets. Eigenlijk zit ik nooit echt vol. Ik ben ook de hele dag bezig met het eten..

Hebben jullie tips of iets? Honger gevoel beperken? Hoe?

Groot bord avondeten bedoel ik mee 3 aardappels, 1,5 stukje vlees en veel groente. Bij pasta echt wel 150 gram per persoon en rijst net zo.
Alle reacties Link kopieren
Je zou juist wel wat moeten aankomen, je bent echt te licht.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
itsssme schreef:
17-08-2017 13:37
Ik heb een app waar ik mijn calorieën bij hou, dat vind ik fijn voor mezelf. Ik wil totaal niet afvallen, maar ook niet aankomen.

Je bent obsessief bezig met (niet) eten. Je zou beter wel kunnen aankomen, want je bent nu te licht. Verdiep je liever eens in gezonde voeding: pure, onbewerkte producten, zoals volkorenbrood, zilvervliesrijst, volkorenpasta, minstens 250 gram groenten, fruit, ongezoete zuivel, noten, havermout. En laat die Sultana's, Liga's en andere troep met suiker staan.
Alle reacties Link kopieren
minderen met suiker zou ik in ieder geval doen.
Alle reacties Link kopieren
Ow, en suiker is natuurlijk helemaal het probleem niet als je te licht bent.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
West covina to zit op of net over het randje van een eetstoornis.

Ze is te licht voor haar lengte.
To heeft honger omdat ze te weinig eet. Haar lichaam schreeuwt om eten omdat ze dat nodig heeft om gezond te worden. Niet omdat ze te veel suiker eet.

Toch telt ze calorieën omdat ze niet meer wil eten / aankomen.

Ik vind jouw advies gevaarlijk. Grote kans dat to nu inderdaad minder suiker gaat eten om te proberen of het helpt tegen de honger maar dit niet gaat vervangen door wat anders. Dan wordt ze nog lichter.

To ga gewon meer eten. Je eet te weinig. Logisch dat he honger hebt.

Als je dat niet lukt zal je onder ogen moeten zien dat je en eetstoornis hebt en naar de huisarts moeten.
gevaarlijk gedrag, eten tracken met ondergewicht, angst om aan te komen rode vlaggen alom
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
17-08-2017 14:24
Ow, en suiker is natuurlijk helemaal het probleem niet als je te licht bent.
Eens. Dat TO hagelslag op haar brood lekker vindt en wel eens een sultana eet lijkt me hier het minste probleem. Ik vind het (behalve dat het te weinig is) een prima dagmenu wat TO post. Van wat suiker en een paar bewerkte producten ga je niet dood hoor, dat zet je lichaam gewoon om in energie. Als iemand met overgewicht of een gezond gewicht of iemand die liters cola per dag wegdrinkt wil minderen met suikers: be my guest. Maar bij iemand die met zo'n laag gewicht zo met (niet)-eten en calorieen bezig is vind ik het niet verstandig om te gaan zaniken over het beetje suiker dat ze eet, daar maak je haar alleen nog maar obsessiever mee.
nicole123 wijzigde dit bericht op 17-08-2017 14:51
2.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
17-08-2017 14:36
West covina to zit op of net over het randje van een eetstoornis.

Ze is te licht voor haar lengte.
To heeft honger omdat ze te weinig eet. Haar lichaam schreeuwt om eten omdat ze dat nodig heeft om gezond te worden. Niet omdat ze te veel suiker eet.

Toch telt ze calorieën omdat ze niet meer wil eten / aankomen.

Ik vind jouw advies gevaarlijk. Grote kans dat to nu inderdaad minder suiker gaat eten om te proberen of het helpt tegen de honger maar dit niet gaat vervangen door wat anders. Dan wordt ze nog lichter.

To ga gewon meer eten. Je eet te weinig. Logisch dat he honger hebt.

Als je dat niet lukt zal je onder ogen moeten zien dat je en eetstoornis hebt en naar de huisarts moeten.
100% mee eens!
Alle reacties Link kopieren
En onmiddellijk worden er adviezen gegeven om te minderen met suiker. TO heeft ondergewicht en wie weet een eetstoornis (ja, ik weet het, geen diagnoses hier). Die suiker lijkt me het minste van haar problemen. Het enige dat je daarmee bereikt, is dat ze daar ook nog obsessief mee bezig gaat zijn.
Life is short. Eat dessert first.
To, ik denk dat het goed zou zijn om eens te gaan praten met een goede dietiste. Zij kan je vertellen wat je nodig hebt op een dag, zodat je lekker veel energie hebt, niet telkens honger hebt en alle voedingsstoffen die je nodig hebt binnenkrijgt. Je zult dan zeker niet aankomen, maar je wel een stuk lekkerder voelen. Wie wil dat nou niet?
Alle reacties Link kopieren
Dorst = meer drinken
Honger = meer eten
Moe = meer rusten.
Alle reacties Link kopieren
mwaoh, suikers voeden niet zo lekker he, het stilt in ieder geval mijn honger niet, nog sterker: ik krijg er honger van. En TO klaagt over steeds honger hebben. Ik denk dat er best een verband met de suiker is. Ik denk dus dat ze (naast sowieso meer eten maar dart had ik allang gezegd ) moet kijken naar WAT ze eet en moet kiezen voor eten met meer voedingstoffen.
Alle reacties Link kopieren
Hommeltjes schreef:
17-08-2017 14:48
. Je zult dan zeker niet aankomen, maar je wel een stuk lekkerder voelen. Wie wil dat nou niet?
To zou dat niet moeten willen.
Ze heeft ondergewicht. Ze zou juist moeten aankomen.
Niet he veel maar een beetje toch wel.
TO heeft honger omdat veel te weinig eet
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
17-08-2017 15:07
mwaoh, suikers voeden niet zo lekker he, het stilt in ieder geval mijn honger niet, nog sterker: ik krijg er honger van. En TO klaagt over steeds honger hebben. Ik denk dat er best een verband met de suiker is. Ik denk dus dat ze (naast sowieso meer eten maar dart had ik allang gezegd ) moet kijken naar WAT ze eet en moet kiezen voor eten met meer voedingstoffen.
Er is geen verband met suiker, ze eet te weinig. Zo simpel is het.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de adviezen! Ik moet ook minder bezig zijn denk ik, met die calorieën..
Cuques schreef:
17-08-2017 14:54
Dorst = meer drinken
Honger = meer eten
Moe = meer rusten.
Wat is het leven simpel hè. Helemaal waar!
Alle reacties Link kopieren
Koffiekop schreef:
17-08-2017 15:22
Wat is het leven simpel hè. Helemaal waar!
Nu de praktijk nog ;)
Alle reacties Link kopieren
itsssme schreef:
17-08-2017 15:21
Bedankt voor de adviezen! Ik moet ook minder bezig zijn denk ik, met die calorieën..
Gaat je dat lukken?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
17-08-2017 15:07
mwaoh, suikers voeden niet zo lekker he, het stilt in ieder geval mijn honger niet, nog sterker: ik krijg er honger van. En TO klaagt over steeds honger hebben. Ik denk dat er best een verband met de suiker is. Ik denk dus dat ze (naast sowieso meer eten maar dart had ik allang gezegd ) moet kijken naar WAT ze eet en moet kiezen voor eten met meer voedingstoffen.
Je lichaam heeft glucose nodig als brandstof. Dat kun je halen uit enkelvoudige suikers, of uit langere suikermoleculen die dan eerst moeten worden afgebroken tot enkelvoudige suikers, anders kan je lichaam ze niet verwerken.
Suiker is dus gewoon een energiebron.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
itsssme schreef:
17-08-2017 14:05
Soms vervang ik het brood voor yoghurt met muesli omdat ik dat zo lekker vind!
Niet je brood vervangen voor yoghurt. Maar eet je yoghurt erbij. Of eet je yoghurt tussen door.
Alle reacties Link kopieren
Ja het zou wel moeten lukken op zich.. ik eet niet alleen maar Sultana en zo hoor. Ontbijtkoek en granenrepen ook vaak
Ik zou naar je huisarts gaan. Als je nog geen eetstoornis hebt dan ben je in ieder geval goed op weg. Je lichaam heeft voedingsstoffen nodig. Het is niet erg om af en toe hagelslag op je brood te doen hoor, maar als je al zo weinig eet en een groot deel van de calorieën die je binnen krijgt zijn lege calorieën dan ga je gegarandeerd voedingsstoffen missen in je dieet. Dus misschien kan een diëtist je hiermee helpen .
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook meer ontbijten en meer lunchen. Dat is belangrijker dan veel diner. Misschien kan je ipv je tussendoortje 's ochtends een bak yoghurt/kwark nemen, dat vult beter. Of anders nog een broodje dan ontbijt je 2 keer niks geks aan.
Alle reacties Link kopieren
Cardio is onzin in jouw situatie, zelfs gevaarlijk. Ga over op krachtsport en eet 's ochtends meer eiwitten, bijvoorbeeld een bak kwark met iets erbij, dan zit je ook meteen vol, langer vol, verteerd langzamer dus de hele dag door een constante stroom van energie ipv die sugarrush+dip en je krijgt wat spiermassa erbij. Met jouw lengte/gewicht/BMI zou je allang niet meer naar de weegschaal moeten kijken voor je gewicht, maar naar de maten van jouw figuur als je zo bang bent om er weer als een 12 jarig kind uit te gaan zien ipv als een volgroeide volwassen vrouw.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven