Zo vaak honger

17-08-2017 13:37 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik hoop dat jullie wat tips hebben of zo iets haha :)
Ik heb eigenlijk de hele dag door een honger gevoel, of meer zin in eten. Ik weet het niet.

Ik ben 23 jaar, 1.70 meter en ik weeg 49/50 kilo. Maatje 36. Ik werk 4 tot 5 dagen per week in de zorg, dus ik loop erg veel.

Ik eet per dag: 3 boterhammen in totaal. 1 bij het ontbijt en twee in de middag. S morgens een liga of Sultana tussendoor of fruit. S middags weer een liga of zo iets, en dan avondeten. Altijd wel een flink bord. S avonds rond 8 nog een bakje vla of fruit of iets lekkers. Als ik echt trek heb eet ik nog meer tussendoortjes.

Ik heb een app waar ik mijn calorieën bij hou, dat vind ik fijn voor mezelf. Ik wil totaal niet afvallen, maar ook niet aankomen. Per dag kom ik aan de 1800 calorieën, soms 1600 maar soms ook wel 2500.

Het probleem: ik heb meteen als ik het eten op heb weer trek in iets. Eigenlijk zit ik nooit echt vol. Ik ben ook de hele dag bezig met het eten..

Hebben jullie tips of iets? Honger gevoel beperken? Hoe?

Groot bord avondeten bedoel ik mee 3 aardappels, 1,5 stukje vlees en veel groente. Bij pasta echt wel 150 gram per persoon en rijst net zo.
Je eet heel weinig en je hebt een erg laag gewicht voor je lengte en daarnaast een beroep waarvoor je veel beweegt. Mijn tip: meer eten! Voeg eieren (gekookt of gebakken), kaas, volle yoghurt, volle kwark, volle melk, karnemelk, bananen, noten, vis en vlees aan je lunch en avondeten toe.
sugarmiss schreef:
17-08-2017 14:36
West covina to zit op of net over het randje van een eetstoornis.

Ze is te licht voor haar lengte.
To heeft honger omdat ze te weinig eet. Haar lichaam schreeuwt om eten omdat ze dat nodig heeft om gezond te worden. Niet omdat ze te veel suiker eet.

Toch telt ze calorieën omdat ze niet meer wil eten / aankomen.

Ik vind jouw advies gevaarlijk. Grote kans dat to nu inderdaad minder suiker gaat eten om te proberen of het helpt tegen de honger maar dit niet gaat vervangen door wat anders. Dan wordt ze nog lichter.

To ga gewon meer eten. Je eet te weinig. Logisch dat he honger hebt.

Als je dat niet lukt zal je onder ogen moeten zien dat je en eetstoornis hebt en naar de huisarts moeten.
Ik heb mijn post daarom ook direct al aangepast en duidelijk gemaakt dat ik juist overgewicht heb, dus dat het waarschijnlijk geen gepast advies is voor TO om één op één over te nemen. Ik heb alleen mijn persoonlijke ervaring met veel suiker en zoete dingen eten gedeeld, wat ik teruglees in TO's dieet (veel dingen als liga's, zoet beleg, vla). Ik krijg daar zelf een enorm hongergevoel van dat ik maar moeilijk kan stillen. Als je goed leest heb ik daarnaast ook dingen aangeraden in mijn post als volle producten en grotere porties eten. Ook heb ik aangegeven dat ik geen diëtist ben, dus dat mijn advies niet goed onderbouwd is. Volgens mij heb ik daarmee genoeg disclaimers aangebracht in mijn verhaal.
WestCovina schreef:
17-08-2017 17:42
Ik heb mijn post daarom ook direct al aangepast en duidelijk gemaakt dat ik juist overgewicht heb, dus dat het waarschijnlijk geen gepast advies is voor TO om één op één over te nemen. Ik heb alleen mijn persoonlijke ervaring met veel suiker en zoete dingen eten gedeeld, wat ik teruglees in TO's dieet (veel dingen als liga's, zoet beleg, vla). Ik krijg daar zelf een enorm hongergevoel van dat ik maar moeilijk kan stillen. Als je goed leest heb ik daarnaast ook dingen aangeraden in mijn post als volle producten en grotere porties eten. Ook heb ik aangegeven dat ik geen diëtist ben, dus dat mijn advies niet goed onderbouwd is. Volgens mij heb ik daarmee genoeg disclaimers aangebracht in mijn verhaal.
Maar dan kan to alsnog denken dat het een manier is om van overgewicht af te komen. Misschien is het "veiliger" om het helemaal te verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
Honger is vervelend. Maar als we nooit honger hadden, zouden we ook nooit zo lekker eten. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Meer eiwitten
Je weegt denk te weinig voor je leeftijd.
Maar je eet ook denk te weinig voor je leeftijd.

Neem eens lekkere broodjes gezond (met ei) mee, dat vult lekker.
To, je zegt dat je yoghurt met muesli zo lekker vindt. Waarom doe je dat dan niet als ontbijt? Zelf zit ik daar veel langer vol van dan van een boterham.

Begin eens met die verandering. En daarna kijk je verder. Gewoon stapje voor stapje doen, niet alles tegelijk.
Alle reacties Link kopieren
Vraag me af of je iets gedaan hebt met de tips die je hier kreeg?!
To,je bent veel'st te licht voor je lengte. Je moet minimaal 5 kilo aan moeten komen om een bmi van 19 te halen of zelf meer. Je eet
te weinig en je bent teveel met eten bezig. Je manier van leven is erg ongezond en je bent al ermee bezig een eetstoornis te krijgen. Je hebt honger omdat je de hele dag loopt en te weinig eet. Daar zou ik van flauwvallen. Ga alsjeblieft hulp zoeken en snel naar de huisarts!
anoniem_2815 wijzigde dit bericht op 09-09-2017 22:07
8.66% gewijzigd
Aiii, veel te laag gewicht en veel te weinig eten. Je weet ook precies wat je eet. Ik ben bang dat je een eetstoornis hebt, anorexia. Bespreek dit eerlijk met een arts, want als je zo doormoddert ben je straks voor je leven lang gehandicapt.
Probeer je jezelf óf ons voor de gek te houden?!
Het is natuurlijk logisch dat als je niets eet, dat je dan echt honger hebt, dat weet jij ook.
Zo weinig eten, een app hebben om calorieën bij te houden en dan nog tips willen hebben om minder te moeten eten? Waar ben je mee bezig joh?!
Vraag alsjeblieft heel snel hulp, voordat je gedrag erger wordt!
To,ga je nog iets doen met ons advies?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf ook te licht ongeveer zelfde lengte en gewicht als jij, maar eet wel gewoon wanneer ik honger heb en kijk ook niet op of om van een stuk cake of chips of wat dan ook. Als je honger hebt, kwestie van meer eten. Het is vrij kwalijk dat je zo licht ben en zo obsessief met caloriën bezig bent.
Alle reacties Link kopieren
itsssme schreef:
17-08-2017 13:37
Hoi,

Ik hoop dat jullie wat tips hebben of zo iets haha :)
Ik heb eigenlijk de hele dag door een honger gevoel, of meer zin in eten. Ik weet het niet.

Ik ben 23 jaar, 1.70 meter en ik weeg 49/50 kilo. Maatje 36. Ik werk 4 tot 5 dagen per week in de zorg, dus ik loop erg veel.

Ik eet per dag: 3 boterhammen in totaal. 1 bij het ontbijt en twee in de middag. S morgens een liga of Sultana tussendoor of fruit. S middags weer een liga of zo iets, en dan avondeten. Altijd wel een flink bord. S avonds rond 8 nog een bakje vla of fruit of iets lekkers. Als ik echt trek heb eet ik nog meer tussendoortjes.

Ik heb een app waar ik mijn calorieën bij hou, dat vind ik fijn voor mezelf. Ik wil totaal niet afvallen, maar ook niet aankomen. Per dag kom ik aan de 1800 calorieën, soms 1600 maar soms ook wel 2500.

Het probleem: ik heb meteen als ik het eten op heb weer trek in iets. Eigenlijk zit ik nooit echt vol. Ik ben ook de hele dag bezig met het eten..

Hebben jullie tips of iets? Honger gevoel beperken? Hoe?

Groot bord avondeten bedoel ik mee 3 aardappels, 1,5 stukje vlees en veel groente. Bij pasta echt wel 150 gram per persoon en rijst net zo.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-09-2017 17:02
Reden: Spam
16.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even lang als jij TO, maar weeg 10kg meer en heb ook maat 36 (ik denk dat jij ook wel in maat 34 of 32 zou passen, dat is eigenlijk te slank voor je lengte).
Zoals al eerder gezegd heb je honger omdat je lichaam te weinig binnen krijgt. Lijkt me dat je ruim boven de 2000kcal nodig hebt, maar je eet er gemiddeld 1800 zeg je.
Meer eten dus, ik zou mikken op 6 boterhammen per dag en als tussendoortje iets kiezen waarvan je minder suikerdips krijgt (bv. een banaan, gekookt ei, nog een belegd broodje, handje noten, stukjes kaas).
Als je het lastig vindt kan de huisarts je verder op weg helpen.
Vind je het gek??? Je zit op een hongerdieet, loopt veel en weegt niks!!! Heb je het niet constant koud? Je weet toch zelf ook wel dat je ondergewicht hebt bmi technisch gezien?

Mens, eet minstens 2500 cal elke dag, dat kan je zo te horen wel gebruiken. Gewoon 6 boterhammen, niet dat miezemuizerige. Eet gewoon als je honger hebt, honger helpt je, honger is goed!!! Geniet ervan te eten als je honger hebt.
Goede tips van Marseille!

Ben je al naar de huisarts geweest To?
Alle reacties Link kopieren
itsssme schreef:
17-08-2017 16:22
Ja het zou wel moeten lukken op zich.. ik eet niet alleen maar Sultana en zo hoor. Ontbijtkoek en granenrepen ook vaak
Wat per saldo op hetzelfde neer komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven