52 Weeks Money Challenge
zondag 20 december 2015 om 16:54
Met het nieuwe jaar dat eraan komt, ook alvast een nieuw goed voornemen - De 52 weeks money challenge.
Het principe is simpel.
Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.
Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...
Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!
Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje
Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!
Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
Het principe is simpel.
Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.
Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...
Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!
Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje
Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!
Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
vrijdag 25 maart 2016 om 02:24
Ik ben ook weer bij. Deze week eindelijk de 53 weggestreept. 1 januari viel officieel in week 53 dit jaar, dus heb ik die er gewoon ook op gezet. Ik bedenk me nu dat ik dan dus wel een weekje achterloop, want dan zou ik in week 12 eigenlijk week 13 af moeten strepen, maar goed.
Afgestreepte bedragen:
1, 2, 4, 5, 10, 11, 15, 20, 31, 39, 50, 53
Daarnaast doe ik soms nog wat losse euro's in mijn spaarpot, dus bij elkaar toch al zo'n 250 euro gespaard! Ik deed een tijdje vooral de lage bedragen, maar ik probeer nu juist de hoge bedragen weg te strepen. Vorige week 50 en deze week dus 53.
Afgestreepte bedragen:
1, 2, 4, 5, 10, 11, 15, 20, 31, 39, 50, 53
Daarnaast doe ik soms nog wat losse euro's in mijn spaarpot, dus bij elkaar toch al zo'n 250 euro gespaard! Ik deed een tijdje vooral de lage bedragen, maar ik probeer nu juist de hoge bedragen weg te strepen. Vorige week 50 en deze week dus 53.
vrijdag 25 maart 2016 om 11:15
Volgende maand zal hier wel even lage bedragen worden denk ik.... Het is even niet anders. Al hoop ik dat het meevalt. Oftewel dat mijn salaris hoger is dan ik nu denk.... Maar aangezien ik deze maand ziek was en dus alleen basissalaris krijg zonder toeslagen van uren buiten de kantoortijden zal het wel tegenvallen
vrijdag 25 maart 2016 om 11:38
zaterdag 26 maart 2016 om 13:02
net week 41 over gemaakt en loop nu dus een weekje voor. Er komt vast nog wel een duurdere tijd aan waarin ik even niks spaar.
Nog steeds spullen aan het kopen nu ik in mijn nieuwe huisje zit. En nee een nieuwe wok heb ik ook nog niet...
Aan de ene kant vind ik het erg leuk om te kopen, maar door deze manier van sparen hou ik mijzelf nog aardig in bedwang, plus het feit dat ik ook niet wil dat ik straks in een woning vol met troep zit.
Een leuk hoekje met nieuwe kaarsen komt in het najaar wel weer... Nu eerst lekker van de lente gaan genieten
Ben ook wel een beetje nieuwsgierig geworden naar die euroclix, schiet dat sparen ook lekker snel op?
Nog steeds spullen aan het kopen nu ik in mijn nieuwe huisje zit. En nee een nieuwe wok heb ik ook nog niet...
Aan de ene kant vind ik het erg leuk om te kopen, maar door deze manier van sparen hou ik mijzelf nog aardig in bedwang, plus het feit dat ik ook niet wil dat ik straks in een woning vol met troep zit.
Een leuk hoekje met nieuwe kaarsen komt in het najaar wel weer... Nu eerst lekker van de lente gaan genieten
Ben ook wel een beetje nieuwsgierig geworden naar die euroclix, schiet dat sparen ook lekker snel op?
zaterdag 26 maart 2016 om 16:38
Saartje, ligt er een beetje aan hoeveel je ermee doet, als je veel online bestellingen doet kan het hard gaan met je clix. Ikzelf zit nu na iets meer dan een jaar aan de 10.000 clix (150 euro als je het laat uitbetalen). Mocht je lid willen worden is het misschien leuk om het via 1 van de leden hier te doen, die persoon verdient er dan ook nog wat aan 
Ik doe trouwens niet mee met deze challenge maar lees jullie graag. Ik heb zelf een spaarblik waar ik eind van de week het kleingeld ingooi wat we overhebben, geen idee dus hoeveel er nu in zit
Ik doe trouwens niet mee met deze challenge maar lees jullie graag. Ik heb zelf een spaarblik waar ik eind van de week het kleingeld ingooi wat we overhebben, geen idee dus hoeveel er nu in zit
zaterdag 26 maart 2016 om 20:33
zaterdag 26 maart 2016 om 20:51
Ik doe bij euroclix altijd mee met de panelonderzoeken. Soms is er een paar dagen niks soms 2 op een dag. Ik heb nu in 3 weken zo'n 1100 clix, iets meer dan 10 euro. Rijk wordt je er dus niet van, maar het is een leuk extraatje. Als je mee wil doen mag je me een pb sturen als je wilt dan stuur ik je een uitnodiging.
zaterdag 26 maart 2016 om 21:52
zaterdag 26 maart 2016 om 22:13
quote:bieno schreef op 26 maart 2016 @ 21:40:
Saartje, je hebt een pb terug!
Heeft iedereen een doel voor de spaarchallenge trouwens? Ik zag volgens mij bij sommige al een vakantie voorbij komen?Niet echt een spaardoel hoewel ik het in mijn hoofd al 100x heb uitgegeven Waarschijnlijk in december een weekendje weg met mijn puberdochter. Maar kan ook dat ik, het tot dan gespaarde deel, bij onze zomervakantie leg.
Saartje, je hebt een pb terug!
Heeft iedereen een doel voor de spaarchallenge trouwens? Ik zag volgens mij bij sommige al een vakantie voorbij komen?Niet echt een spaardoel hoewel ik het in mijn hoofd al 100x heb uitgegeven Waarschijnlijk in december een weekendje weg met mijn puberdochter. Maar kan ook dat ik, het tot dan gespaarde deel, bij onze zomervakantie leg.
zondag 27 maart 2016 om 10:07
Dank je Bieno! Ik heb mij aangemeld.
Ik gebruik dit geld om te gebruiken voor onverwachte noodzakelijke uitgaven in de toekomst als buffer. Omdat het niet echt een leuk doel is, is het juist extra leuk om dan wel op een leuke manier te kunnen sparen.
Wat fijn ladenkastje, bij mij geeft het juist extra motivatie om door te gaan als ik mij tussendoor mag belonen van mijzelf. Geniet er van!
Ik gebruik dit geld om te gebruiken voor onverwachte noodzakelijke uitgaven in de toekomst als buffer. Omdat het niet echt een leuk doel is, is het juist extra leuk om dan wel op een leuke manier te kunnen sparen.
Wat fijn ladenkastje, bij mij geeft het juist extra motivatie om door te gaan als ik mij tussendoor mag belonen van mijzelf. Geniet er van!
maandag 28 maart 2016 om 13:04
maandag 28 maart 2016 om 14:13
quote:saartje- schreef op 27 maart 2016 @ 10:07:
Zeker lekker. En het geeft motivatie!
Ik begin nu gewoon opnieuw.
Krijg ook meer salaris vanaf deze maand dat scheelde ook.
Nu even niets meer kopen qua kleding e.d. Hahaha.
Zeker lekker. En het geeft motivatie!
Ik begin nu gewoon opnieuw.
Krijg ook meer salaris vanaf deze maand dat scheelde ook.
Nu even niets meer kopen qua kleding e.d. Hahaha.