Geld & Recht alle pijlers

52 Weeks Money Challenge

20-12-2015 16:54 1822 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het nieuwe jaar dat eraan komt, ook alvast een nieuw goed voornemen - De 52 weeks money challenge.

Het principe is simpel.

Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.

Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...

Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!

Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje :-)

Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!

Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
Oeps! Gister helemaal vergeten.. tja Pasen. Maak nu meteen 2 over naar het spaarpotje.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar doel van het potje is voor iets leuks als de scheiding rond is. (man wil scheiden en ik ben op zoek naar een nieuw huis, waar ik en de kinderen gaan wonen. Zomervakantie loopt dus anders dan voorheen..)
Doen jullie het echt ook op een vaste dag?? Voor mij maakt het niet uit, de ene week doe ik het op maandag, de andere keer pas op zaterdag ofzo. Ligt eraan wanneer ik het kan missen
Nee, vaste dag werkt niet zo goed voor me. Moet deze week wel nog wat overmaken. Ik denk dat ik voor een hoge ga deze week
Ja, altijd op maandag
Ik doe altijd een vaste dag. Zondagavond :-)
quote:Bumba1985 schreef op 30 maart 2016 @ 08:11:

Doen jullie het echt ook op een vaste dag?? Voor mij maakt het niet uit, de ene week doe ik het op maandag, de andere keer pas op zaterdag ofzo. Ligt eraan wanneer ik het kan missen Ik spaar het eigenlijk 1 x per maand, alle weken ineens op een spaarrekening. Anders is het gedurende de maand alweer op .
Ik doe het op zondag. Dan doe ik ook direct het zakgeld voor mijn dochter. Ik zou het anders echt vergeten.
Ja, ik doe het op een vaste dag. Anders vergeet ik het.
Ik vergeet het dankzij jullie niet Ik zie elke dag berichtjes voorbij komen dus dan denk ik er weer even aan.
Het gaat goed hier. Ook ik heb euroclix, maar ik laat het nog niet uitkeren. Mij lukt t het helaas niet om zoveel te sparen per week, maar ik klik wel op alle emails.

Het sparen per week gaat voorspoedig. Fijn dat de bedragen nu steeds lager worden. Dit is toch iets makkelijker op te brengen.

Week 1 = 52,-

Week 2 = 51,-

Week 3 = 50,-

Week 4 = 49,-

Week 5 = 48,-

Week 6 = 47,-

Week 7 = 46,-

Week 8 = 45,-

Week 9 = 44,-

Week 10 = 43,-

Week 11 = 42,-

Week 12 = 41,-

Week 13 = 40,-

Totaal € 598,-
quote:Miesje_2015 schreef op 30 maart 2016 @ 12:20:

Het gaat goed hier. Ook ik heb euroclix, maar ik laat het nog niet uitkeren. Mij lukt t het helaas niet om zoveel te sparen per week, maar ik klik wel op alle emails.

Het sparen per week gaat voorspoedig. Fijn dat de bedragen nu steeds lager worden. Dit is toch iets makkelijker op te brengen.

Week 1 = 52,-

Week 2 = 51,-

Week 3 = 50,-

Week 4 = 49,-

Week 5 = 48,-

Week 6 = 47,-

Week 7 = 46,-

Week 8 = 45,-

Week 9 = 44,-

Week 10 = 43,-

Week 11 = 42,-

Week 12 = 41,-

Week 13 = 40,-

Totaal € 598,-Wow, je bent al bijna op de helft!
Zaterdag mijn pot gelegd ivm kleding aankopen ;) maar vandaag een teruggave gekregen, ruim €100,-! Yes!
Ik heb vorige week een nieuwe rekening geopend, waar ik elke week een bedrag stort (aftoppen van lopende rekening). Ik heb daar nu het pinsparen aan toegevoegd en ik ga de rente van de spaarrekeningen op storten.
Deze week 39 euro gespaard, het gaat lekker.
Ik ga mezelf morgen pijnigen met een fietstocht van 80km, dus vandaag de spaarpot gevuld. Volgende week is het week 14, dus ik heb week 14 afgestreept.

Ik heb net 14 euro uit laten betalen via Klezzer. Dus ik streep 14 weg
Zojuist € 46,- overgemaakt, in totaal nu € 371,- extra gespaard sinds 1-1-2016

Vraag me toch wel af waar ik het dan normaal aan uitgegeven zou hebben
Ja gek idee hè fruity?
quote:melbrw schreef op 03 april 2016 @ 16:27:

Ja gek idee hè fruity?

Ja.. En ik heb niet het idee dat ik enorm aan het bezuinigen ben. Kan echt nog wel meer bezuinigen, maar ik ben eerlijk gezegd toch ook wel van gemak...

Dus gesneden sla ipv een krop en dat soort dingen...

Als het hier in m'n hoofd en huis wat meer op orde is ga ik daar mee beginnen. We kunnen het geld goed gebruiken voor aankoop van een nieuw huis en de restschuld van het appartement van vriend
Goed doel om wat te bezuinigen Fruit.

Ik heb vandaag de 7 en de 48 afgestreept, vorige week vergeten wat in de pot te doen.

First world problems: mijn pot is te klein. En om een of andere vage principiële rede vind ik dat de hele Challenge in dat ene kleine potje moet passen. Dus nu ligt er naast mijn pen en afstreepvel ook een stokje om het geld erin re proppen
Haha melbrw, ik zie het helemaal voor me! Je hebt nog maar 9 maanden te gaan tot het eind van de challenge, het lukt vast

Ik heb vandaag 8,50 gespaard en zit daarmee op 137 euro. Als ik dat niet had gespaard had ik er waarschijnlijk kleren voor gekocht. Alles gaat ook kapot en heb wel wat nodig. Gelukkig zijn de krappe maanden voorbij, heb ik mn terugbetaling van huurtoeslag afgerond en krijg ik maandelijks mijn teruggave van 2015 (zijn ze gewoon al mee begonnen, heb begin maart aangifte gedaan. Ben niet gewend het in termijnen te krijgen, maar nu 10 maanden een extraatje) En daarmee heb ik alsnog een bestelling bij zalando kunnen doen en kan ik lekker doorsparen. Vanaf mei, vakantiegeld, ga ik proberen de wat grotere bedragen af te strepen!
Week 14: 33 euro
Vandaag geld overgemaakt. Ik liep een beetje achter, maar heb het weer mooi ingehaald.

Week 1= €1

Week 2= €51

Week 3= €52

Week 4= €26

Week 5= €50

Week 6= €49

Week 7= €25

Week 8= €17

Week 9= €29

Week 10= €2

Week 11= €3

Week 12= €11

Week 13= €16

Week 14= €24

Week 15= € 10

Totaal = € 366

Rente=€0,53
Vorige week hadden we een extraatje dus toen 52 bij man en 51 bij mij erin gedaan. Ik loop nu 3 weken voor, en man nog 6 achter. Maar de kleine bedragen staan nog open bij hem dus als we willen hebben we zo een paar weggestreept, maar doen liever eerst wat grotere. Er zit nu €374 totaal in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven