Geld & Recht alle pijlers

Aangereden door auto, wat nu?

20-09-2011 14:38 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Jouw rechtsbijstandverzekering inschakelen?
Die man van die vrouw lost het toch netjes op? Of ben ik nu gek?
Heel rot dat je bent aangereden (heb 't zelf ook meegemaakt) maar vind het toch keurig dat deze mensen zelf aanbieden een nieuwe fiets voor je te kopen. (mijn aanrijder heb ik via rechtsbijstand moeten aanklagen)

Ik zou jouw schade laten opnemen als je je ouwe fiets wilt laten repareren of een nieuwe fiets aannemen.

Als er ook lichamelijk letsel is kom je wel bij de verzekering uit, maar is het alleen materieel kun je het net zo goed onderling oplossen.
Mijn vraag is eigenlijk: wat wil jij? Blijkbaar iets meer eruit halen dan je nu aangeboden wordt? Ik snap het niet helemaal. Waarom moest jouw man thuis blijven, omdat jullie gewond waren?
Waarom viel het je verkeerd dat hij je een nieuwe fiets aanbood? Dat snap ik niet.
Aah ik voel ineens artikel 662 lid 2 van het burgerlijk wetboek opkomen.
Ik snap het ook niet helemaal.

Hij biedt toch aan om de schade te vergoeden?
quote:minnie-mouse444 schreef op 20 september 2011 @ 14:44:

Aah ik voel ineens artikel 662 lid 2 van het burgerlijk wetboek opkomen.Sorry TO, niet om jou maar wel om deze hele grappige opmerking
quote:lautje1981 schreef op 20 september 2011 @ 14:38:

Dit viel mij natuurlijk heel verkeerd!

Waarom?

Vervelend dat dit je overkomen is. Gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen. Maar als ik je verhaal lees vind ik dat de andere partij zich keurig opstelt. Daar hoor je toch wel eens andere verhalen over. Wat zou je meer willen dan een nieuwe of gerepareerde bakfiets? Die 600 euro van je man vergoed krijgen?

Het is artikel 6:162 lid 2

Ik vind dat de aanrijder het zeer netjes oplost, en meteen een nieuwe fiets aanbieden... hoe kan dat nou slecht worden opgevat?
ik weet niet of je die 600 euro inkomstenderving van je man kan eisen, dat zul je bij je rechtsbijstand moeten neerleggen.

De vraag is of je dat ook wil....

Kijk, als je het hard wilt spelen kun je er een hele zaak van maken, dan zal die vrouw jouw schade moeten vergoeden en kan zij misschien nog een flinke boete tegemoet zien.

Maar wederom....wil je dat ook en waarom?

Ik zou je bakfiets laten herstellen cq een nieuwe kopen als dat nodig is, de schade laten betalen door hun en het erbij laten.
quote:Tomatensoep schreef op 20 september 2011 @ 14:43:

Waarom viel het je verkeerd dat hij je een nieuwe fiets aanbood? Dat snap ik niet.Ik ook niet. Blijkbaar kan die man dat betalen en wil hij liever niet zijn autoverzekering aanspreken omdat daardoor zijn premie voor lange tijd omhoog gaat. Dan lost hij het toch netjes op door je een nieuwe fiets aan te bieden?
Zo zie je maar, voorrang kun je beter niet nemen, het is iets wat je krijgt.

En soms ook niet, omdat iemand niet zit op te letten, de situatie onduidelijk is of om een andere reden.
Wat is nu je probleem? Fiets naar de fietsenmaker, schade op laten nemen, bonnetje naar man sturen met je bankrekening nummer erbij en daarna de boel laten repareren.

Als er verder niks ernstigs is, wat verwacht je dan helemaal van die mensen?
Hij lijkt me erg bereidwillig! Als je de gegevens hebt van persoon die je aangereden heeft dan kan je samen een formulier invullen voor jullie verzekeringen. De verzekeringen onderling regelen dan de schade aan je fiets. Als je het niet op de aangeboden manier wilt oplossen.

Ik ben jaren gelden op de fiets met zoon achterop op de Marnixstraat aangereden door een vrachtwagen. Twee motoragenten reden achter mij, vrachtwagen is gestopt maar mijn totaal vernielde fiets is niet vergoed omdat de politie niets had genoteerd alleen de ambulance had gebeld! Aanrijding was echt ook buiten mijn schuld om.
Ik begrijp het ook niet. Wil je soms ook die 600 euro omdat je man thuis moest blijven hebben?

Wil je het onderste uit de kan?

En ik snap echt niet wat er mis met het aanbieden van vergoeden van de schade. Wat hadden ze dan moeten doen?
Ik mis het ook even geloof ik. Die man lost het toch enorm puik op?
Verwchat je dat die mensen gederfde inkomsten van je man, die niet bij het ongeluk betrokken was, vergoeden?
quote:Tomatensoep schreef op 20 september 2011 @ 14:43:

Waarom viel het je verkeerd dat hij je een nieuwe fiets aanbood? Dat snap ik niet.

Misschien vond TO de man niet empathisch genoeg dat hij over de fiets begon en niet over hoe het met TO en de kinderen was?

Maar zou zelf al blij zijn als het gewoon, zonder gedonder, vergoed wordt!
Wat een klootzak, zo maar aanbieden de reparatie aan jouw fiets te vergoeden.
Waarom mist jou man 600,- aan inkomsten, gaat hij doorgaans met jou bakfiets naar het werk ofzo?
Vooral de "Dat viel mij natuurlijk heel verkeerd' valt bij mij een beetje verkeerd. Nogmaals, wat is daar natuurlijk aan? Wat had die man dan kunnen doen?
quote:Artemis schreef op 20 september 2011 @ 14:55:

Wat een klootzak, zo maar aanbieden de reparatie aan jouw fiets te vergoeden.Hoe durft íe! Niet eens een aai over de bol van de geschrokken kindjes en geeneens een pepermuntje? Tssss, daar zou ik ook geen nieuwe bakfiets van hoeven hebben zeg. Ik heb mijn principes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven