Geld & Recht alle pijlers

Aangereden door auto, wat nu?

20-09-2011 14:38 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:Artemis schreef op 20 september 2011 @ 14:55:

Wat een klootzak, zo maar aanbieden de reparatie aan jouw fiets te vergoeden.Moet ik alweer heel hard lachen. Sorry voor iedereen die er aanstoot aanneemt
Dit soort dingen gebeuren in het verkeer. Gelukkig gelukkig gelukkig zijn jij en je kinderen ok, op een paar bulten na. Wat netjes dat die mensen proactief, zonder dat je er achteraan hoeft, de schade willen vergoeden. Maar wat jammer dat je meteen het onderste uit de kan wil halen.
Als je nou even aangeeft waarom je hier meer actie op wilt zien?
quote:Ik werd opgevangen in school, toen ik weer buiten kwam was de man van deze vrouw aangekomen en begon direct met opmerkingen als je wil dat er een nieuwe bakfiets komt staat die er vanavond nog, hoe duur zijn die fietsen etc etc.

Dit viel mij natuurlijk heel verkeerd!

ja ik begrijp deze ook niet helemaal...

had je meer empathie van de man willen zien, dat hij eerst vroeg of alles goed was? Maar ja, jullie zaten in de school toen hij aankwam, ik denk dat zijn vrouw al verteld had dat er gelukkig geen gewonden zijn gevallen.

Dus wat er nou verkeerd viel snap ik niet zo.
Het komt over alsof je er elk centje uit wil slaan via de verzekering (je man had niet de halve dag thuis hóeven blijven. Jullie waren afgezien van wat blauwe plekken en de schrik toch niet gewond?).

Je kan overigens helemaal niet zeggen hoe hard die vrouw reed want je zat niet naast haar. Rot dat jij en die kids zijn aangereden, maar imho heeft dat echtpaar het prima netjes opgelost.
Lautje1981, ben je misschien in de gelegenheid om vragen die hier worden gesteld te beantwoorden? Kunnen we je misschien van daaruit verder adviseren. Lijkt me duidelijk dat iedereen nu teveel vragen heeft...
quote:Boarn schreef op 20 september 2011 @ 14:55:

Waarom mist jou man 600,- aan inkomsten, gaat hij doorgaans met jou bakfiets naar het werk ofzo?
Wat is er mis met wat de man aanbied?

Ik hou er trouwens niet van als mensen voorrang nemen, voorrang krijg je, zeker als je kinderen bij je hebt ben je toch heel voorzichtig?
Ik vind het vervoeren van kinderen in bakfietsen onverantwoord. De automobilist had ook op moeten letten, daar niet van. Het lijkt mij zo keurig opgelost.
Waar verdien ik 600 euro per dag? Dan laat ik mij direct omscholen .

Ik las het eerst verkeerd, dat het de man was van de andere partij.

Een nieuwe bakfiets van die man, waarom is dat niet voldoende als jullie zelf verder niets hebben? Snap er niets van.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Flashy schreef op 20 september 2011 @ 15:14:

Ik hou er trouwens niet van als mensen voorrang nemen, voorrang krijg je, zeker als je kinderen bij je hebt ben je toch heel voorzichtig?Dit vind ik dan weer een beetje vreemde opmerking. Je hebt voorrang of niet. Verkeersregels zijn toch niet voor niets bedacht? Als je als loper of fietser zelf geen initiatief neemt kan je wachten tot st Juttemis. En nogmaals, ze had gewoon voorrang, bestuurder was fout. De mate waarin de afwikkeling verloopt verbaast me vooral
quote:VotesforLeo schreef op 20 september 2011 @ 15:19:

[...]

Dit vind ik dan weer een beetje vreemde opmerking. Je hebt voorrang of niet. Verkeersregels zijn toch niet voor niets bedacht? Als je als loper of fietser zelf geen initiatief neemt kan je wacht tot st Juttemis. En nogmaals, ze had gewoon voorrang

Eens, maar het is niet altijd handig (of veilig) om er zomaar van uit te gaan dat een ander wel stopt. Mooi voorbeeld zijn zebrapaden. Ja, je hebt al voetganger voorrang, maar als er een vrachtwagen aan komt denderen wacht ik wel even. Zelfde met voorrang op de fiets en ook als ik groen licht krijg kijk ik eerst nog even uit of er niet eentje door rood schiet.

Maare TO, kom je nog terug?
quote:Mylene_Valerie schreef op 20 september 2011 @ 15:18:

Waar verdien ik 600 euro per dag? Dan laat ik mij direct omscholen .Da's voor een ZZP'er niet zo'n heel raar bedrag hoor. Met een uuratrief van 80 euro ben je er al overheen en dan zit je in het middelsegment. Vergeet niet dat dit niet is wat je verdient! Daar moet je alles zelf van doen
Ik begrijp niet waarom je die 600 euro gemiste inkomsten wilt verhalen op de tegenpartij. Jij en je kinderen moesten niet naar het ziekenhuis of dokter, je man was dus niet genoodzaakt om niet te werken. Het was zijn vrijwillige keuze om bij jullie te blijven/jullie op te halen. De kosten om met een taxi of OV naar huis te komen zouden dan stukken goedkoper geweest zijn.

Wat viel er precies verkeerd bij je? Feit dat er niet eerst werd gevraagd of alles ok was met jullie of dat jou een compensatie in de kosten wordt aangeboden in de vorm van gloednieuwe bakfiets of betaling van reparatie van je huidige bakfiets?

Je zal het wel in the heat of the moment hebben neergezet hier
Waarom vallen jullie TO meteen zo aan, dat ze het onderste uit de kan wil?

Ik ben een paar jaar geleden vanachteren aangereden in mijn auto door een bestuurdster die meer aandacht had voor haar mobiel in haar handtas vinden dan voor het verkeer voor haar.

Ook zij wilde alles meteen regelen, want "ach, er was alleen maar materiele schade."

Gelukkig voor mij, die op dat moment niet helder na kon denken door de klap, kwam juist op dat moment politie langs die alsnog geholpen hebben. Ze hebben van ons beiden een verklaring opgenomen en bij mij erop aangedwongen toch gewoon een schadeformulier in te vullen en het via onze verzekeringen te regelen. Dit zeker ivm vervolgschade.

Op dat moment snapte ik niet alles, ik stond nog, liep nog en had nergens gapende wonden.

Toch heb ik alles ingevuld en opgestuurd naar mijn verzekering.

De volgende dag kon ik niet meer uit mijn bed komen. Ik was helemaal stijf, mijn rug zat vast en ik kon mijn hoofd alleen met veel pijn draaien. Gevolg: een week (!!) ziektewet en 2 maanden fysio.

Schade aan mijn auto is gerepareerd, mijn werkgever heeft mijn ziektedagen vergoed gekregen en ik ben na een half jaar nogmaals door HAAR verzekering gebeld om te horen of alles nu goed afgehandeld was (en dat was zo). En toen heb ik nog als soort schadevergoeding een bedrag van 200 euro gehad.

En dat was echt geen onderste uit de kan halen, want over mijn verloren snipperuren voor de fysio heb ik het niet meer gehad. En die 200 euro was zo'n beetje mijn eigen bijdrage voor de fysio.

Als die man zijn premie niet op wil laten lopen, kan het nog steeds gewoon via de verzekeringen geregeld worden. Hij betaald dan de geleden schade aan zijn eigen verzekeraar terug. Daar kan je altijd voor kiezen. En TO heeft dan gewoon een nette zakelijke afhandeling en weet dat het dan goed geregeld is.

Ik heb overigens nooit meer iets van mijn aanrijdster gehoord, geen excuses, niet een paar dagen later een belletje van hoe is het?, geen bosje bloemen, niets. En dat steekt nog het meeste.
Nope
Ik wacht dus wel altijd, ik wil namelijk niet platgereden worden... ik neem aan dat je met kinderen extra wacht en niet alsnog denkt het kan wel... want het kon dus niet.

Je kunt niet vertrouwen op de voorrangsregels.
Ik snap ook niet wat er 'natuurlijk' zo verkeerd viel?

Ik heb het wel anders meegemaakt.

Bij mijn zoon: die vent nam niet eens de moeite zijn verzekering in te lichten en hij heeft nooit iets van zich laten horen, terwijl mijn zoon drie weken in het ziekenhuis gelegen heeft.

Er is ook een zaak van gekomen voor de rechter. Nam hij ook niet eens de moeite op te komen dagen.

Mezelf: mij proberen de schuld te geven terwijl ik van achteren werd aangereden.

Als ik dan dit lees, zou ervoor getekend hebben maar misschien mis ik iets in het verhaal.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 20 september 2011 @ 15:29:

Ik heb overigens nooit meer iets van mijn aanrijdster gehoord, geen excuses, niet een paar dagen later een belletje van hoe is het?, geen bosje bloemen, niets. En dat steekt nog het meeste.Inderdaad. Het gewoon niks meer laten horen, alsof het je geen zak kan schelen dat je iemand verwond hebt, ook al was dat niet expres.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Ik snap je punt Machut, maar vind dit tot nu toe een heel ander geval. Ik lees beghalve blauwe plekken en evt. psychische schade niets wat vergeleken kan worden met de jouwe. Zou fijn zijn als TO wat antwoorden kwam geven. Wellicht dat we dan meer te weten komen
quote:Flashy schreef op 20 september 2011 @ 15:31:

Ik wacht dus wel altijd, ik wil namelijk niet platgereden worden... ik neem aan dat je met kinderen extra wacht en niet alsnog denkt het kan wel... want het kon dus niet.

Je kunt niet vertrouwen op de voorrangsregels.

Ik wacht ook eerst wat de auto doet. Niet tot ie helemaal stilstaat, maar iig als ie keihard aan komt scheuren dan neem ik geen voorrang.

Ik het dorp van mijn ouders is de voorrangssituatie op een aantal plaatsen gewijzigd afgelopen jaren. Maar ik durf niet zomaar overal voorrang te nemen op mijn fiets, er zal maar net iemand aankomen die vergeten is dat het veranderd is of die het niet weet omdat ie er niet zo vaak komt.

(en het zicht is ook niet overal goed)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:Artemis schreef op 20 september 2011 @ 14:55:

Wat een klootzak, zo maar aanbieden de reparatie aan jouw fiets te vergoeden.Ik zou hem 'suwen''.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik denk dat je 2 opties hebt TO. Je kunt meegaan in de oplossingen die aangeboden worden door de tegenpartij. Dat heeft als voordeel dat het snel gaat maar als nadeel dat je niet veel meer begint als er later toch nog andere schade blijkt te zijn.

Je kunt het ook via de verzekering spelen. Dan duurt het langer en is meer gedoe, maar je staat ook wat steviger als de tegenpartij ineens toch niet meer zo vrijgevig is.

Misschien wil de tegenpartij dat niet vanwege de premie, maar dat kunnen zij dan zelf met hun verzekering oplossen. Ik zou altijd wel het schadeformulier invullen. Zelfs al kom je later overeen het niet op te sturen, dan heb je toch alle info bij elkaar.
Het is zoals het is
Ik denk dat het natuurlijk verkeerd viel, omdat het nu lijkt alsof die man het ff snel wil afhandelen en de fout dus niet wil toegeven. Fout van zijn vrouw dan.

Zaken als dit zijn altijd vervelend, maar laat het altijd gewoon via de verzekering lopen. Die hebben geen emoties erbij en je wordt dan gewoon schadeloos gesteld voor de geleden schade.

In deze zaak zou ik me er ongemakkelijk bij voelen als die man een nieuwe bakfiets voor me zou kopen en met mijn oude blijkt niets anders aan de hand te zijn dan een krom wiel, wat met een simpele reparatie al verholpen zou zijn.

Meteen zijn aanbod aanpakken, vind ik juist heel hebberig klinken.
Nope
quote:Youk79 schreef op 20 september 2011 @ 15:36:

Ik denk dat je 2 opties hebt TO. Je kunt meegaan in de oplossingen die aangeboden worden door de tegenpartij. Dat heeft als voordeel dat het snel gaat maar als nadeel dat je niet veel meer begint als er later toch nog andere schade blijkt te zijn.

Je kunt het ook via de verzekering spelen. Dan duurt het langer en is meer gedoe, maar je staat ook wat steviger als de tegenpartij ineens toch niet meer zo vrijgevig is.

Misschien wil de tegenpartij dat niet vanwege de premie, maar dat kunnen zij dan zelf met hun verzekering oplossen. Ik zou altijd wel het schadeformulier invullen. Zelfs al kom je later overeen het niet op te sturen, dan heb je toch alle info bij elkaar.Dit dus!
Nope
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 20 september 2011 @ 15:29:

Waarom vallen jullie TO meteen zo aan, dat ze het onderste uit de kan wil?

Ik ben een paar jaar geleden vanachteren aangereden in mijn auto door een bestuurdster die meer aandacht had voor haar mobiel in haar handtas vinden dan voor het verkeer voor haar.

Ook zij wilde alles meteen regelen, want "ach, er was alleen maar materiele schade."

Gelukkig voor mij, die op dat moment niet helder na kon denken door de klap, kwam juist op dat moment politie langs die alsnog geholpen hebben. Ze hebben van ons beiden een verklaring opgenomen en bij mij erop aangedwongen toch gewoon een schadeformulier in te vullen en het via onze verzekeringen te regelen. Dit zeker ivm vervolgschade.

Op dat moment snapte ik niet alles, ik stond nog, liep nog en had nergens gapende wonden.

Toch heb ik alles ingevuld en opgestuurd naar mijn verzekering.

De volgende dag kon ik niet meer uit mijn bed komen. Ik was helemaal stijf, mijn rug zat vast en ik kon mijn hoofd alleen met veel pijn draaien. Gevolg: een week (!!) ziektewet en 2 maanden fysio.

Schade aan mijn auto is gerepareerd, mijn werkgever heeft mijn ziektedagen vergoed gekregen en ik ben na een half jaar nogmaals door HAAR verzekering gebeld om te horen of alles nu goed afgehandeld was (en dat was zo). En toen heb ik nog als soort schadevergoeding een bedrag van 200 euro gehad.

En dat was echt geen onderste uit de kan halen, want over mijn verloren snipperuren voor de fysio heb ik het niet meer gehad. En die 200 euro was zo'n beetje mijn eigen bijdrage voor de fysio.

Als die man zijn premie niet op wil laten lopen, kan het nog steeds gewoon via de verzekeringen geregeld worden. Hij betaald dan de geleden schade aan zijn eigen verzekeraar terug. Daar kan je altijd voor kiezen. En TO heeft dan gewoon een nette zakelijke afhandeling en weet dat het dan goed geregeld is.

Ik heb overigens nooit meer iets van mijn aanrijdster gehoord, geen excuses, niet een paar dagen later een belletje van hoe is het?, geen bosje bloemen, niets. En dat steekt nog het meeste.

Maar jou verhaal klinkt al anders dan dat van TO; het ongeluk is inmiddels een week geleden en de man van de aanrijdster wordt omschreven als een klootzak omdat hij de materiele schade wil vergoeden ("wat natuurlijk verkeerd viel").

TO, neem contact op met je eigen verzekering, als je een rechtsbijstandverzekering hebt, en anders met het juridisch loket.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven