Geld & Recht alle pijlers

aangifte laster en smaad

13-02-2013 21:29 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een afspraak met de politie om aangifte te doen van laster en smaad tegen de vader van mijn kind. Wat hij (en zijn vriendin) hebben gedaan is dusdanig ernstig en zeer in strijd met het welzijn van ons kind, dat procedure eenhoofdig gezag en stopzetting omgang ook in gang zijn gezet.

Nu vroeg ik me af: wat geeurt er eigenlijk met zo'n aagifte? Politie heeft voorcheck gedaan en het kwam ervoor in aanmerking. Die stap is dus genomen. Volgende week de aagifte. Maar wat dan? Weet iemand dat?
En Amand: AMK heeft met de 'vader' van mijn kind gesproken en op basis daarvan een conclusie getrokken.

Gelukkig doet AMK wat Borodini schrijft geen onzorgvuldige dingen.

Maar goed. Het ging over aangifte doen en wat daarmee gebeurt.
Vader heeft in zo’n geval alleen eigen treiterbehoefte in gedachte, en niet welzijn van kind, blijkbaar.

In mijn geval werd ik op een gegeven moment beschuldigd van drugs dealen, prostitutie en brandstichting. Dat is alleen nog maar wat ik weet, geen idee wat ie nog meer verzon. Hij typte zelfs “dossiers” en liet die dan aan iedereen die hij maar ontmoette lezen als zijnde echte rechtbankdossiers. Dus leuk tussen de echte papieren van de rechtszaak om omgang gestopt. In de rechtszaal deed hij deze uitlatingen ook trouwens, waardoor hij in elk geval niet meer kon ontkennen dat hij dit soort verhaaltjes verzon.
Jee, jij ook zo'n gestoord exemplaar.

Onvoorstelbaar dat sommige mensen geen zelfcorrigerend vermogen hebben. Wat diep- en dieptriest. Wel heftig hoor.

De 'vader' van mijn kind heeft zichzelf aantoonbaar voor instanties zo belachelijk gemaakt dat er idd aan zijn geestelijke vermogens getwijfeld kan worden. En dan nog vindt hij zichzelf geweldig. Want respectabel lid van de gemeenschap. Enzo.

Ik hoop alleen maar dat mijn kind dit nooit te weten komt.
Wat ik met name triest vind in dit soort gevallen, is dat het kind altijd het slachtoffer is. Pa en moe zijn blijkbaar niet in staat op een normale manier met elkaar om te gaan, het kind heeft al moeten verwerken dat pa en moe uit elkaar gingen, en wordt nu nog een keer de pineut.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 14 februari 2013 @ 11:31:

Wat ik met name triest vind in dit soort gevallen, is dat het kind altijd het slachtoffer is. Pa en moe zijn blijkbaar niet in staat op een normale manier met elkaar om te gaan, het kind heeft al moeten verwerken dat pa en moe uit elkaar gingen, en wordt nu nog een keer de pineut.Wat wil je daarmee zeggen? Het lijkt me voor de 'besmeurde partij' ook geen bewuste keuze.
Hmmmz…ik wou het net zeggen inderdaad. In mijn geval was dit een keuze van pa, en werd moe er alleen maar letterlijk moe van. Het is niet alsof ik extatisch blij werd van al deze leugens en de achterdochtige blikken van de mensen die zijn onzin geloofden. Die mensen heb ik overigens meteen afgeschreven. Als je ons beiden kent, dan dien je beter te weten. Zo niet, dan kan ik echt niks met je.
Pejeka: vader is zo aantoonbaar schadelijk voor ons kind dat ook AMK dit onderschrijft. En nee, dit is niet 'leuk'. Ik had het liever ook anders gezien. Ik moet mijn kind beschermen tegen zijn 'vader' en diens vriendin. Aangifte doen, rechtzaken. 'Leuk' om mijn kind te vertellen...hoe schadelijk denk je dat dat is? Voor je eigen veiligheid geen contact.
Minny: bij mij worden de leugens door niemand geloofd, gelukkig. Omdat hij zo aantoonbaar fout is. En zijn leugens aantoonbaar absurd.

Het lijkt me heel naar als het wel geloofd wordt.
quote:krabpaal schreef op 14 februari 2013 @ 11:41:

[...]

Wat wil je daarmee zeggen? Het lijkt me voor de 'besmeurde partij' ook geen bewuste keuze.Wat volwassenen elkaar aandoen, tot daar aan toe. Ik vind het gewoon triest dat het kind negen van de tien keer, hoe dan ook, de verliezende partij is. Daar ging het me even om.
quote:pejeka schreef op 14 februari 2013 @ 11:58:

[...]

Wat volwassenen elkaar aandoen, tot daar aan toe. Ik vind het gewoon triest dat het kind negen van de tien keer, hoe dan ook, de verliezende partij is. Daar ging het me even om.Wie vindt dat dan NIET triest? Iedereen vindt dat triest. Wil niet zeggen dat het WEL gebeurt en dat je daar weinig niks aan kunt doen!
quote:Mopsie41 schreef op 13 februari 2013 @ 22:06:

En vind je kind dit ook leuk, dat het papa niet meer mag zien?Mijn kind vind het niet leuk dat hij niet op de snelweg mag lopen. Dus??
Pejeka: daar ben ik het mee eens. Het geval is hier alleen dat hij het kind iets heeft aangedaan. Dusdanig aantoonbaar voor de buitenwereld dat het welzijn van het kind bij hem in gevaar is. Daar bestaat geen enkele twijfel over.

Nogmaals: het kind is door zijn eigen vader iets ernstigs aangedaan.
quote:pejeka schreef op 14 februari 2013 @ 11:31:

Wat ik met name triest vind in dit soort gevallen, is dat het kind altijd het slachtoffer is. Pa en moe zijn blijkbaar niet in staat op een normale manier met elkaar om te gaan, het kind heeft al moeten verwerken dat pa en moe uit elkaar gingen, en wordt nu nog een keer de pineut.Dit kind heeft een moeder die het welzijn van dat kind boven alles stelt en daar alles voor over heeft. Dat kan ik niet zielig vinden. Vind jouw commentaaar zieliger eigenlijk.
quote:isolde321 schreef op 14 februari 2013 @ 12:02:

Pejeka: daar ben ik het mee eens. Het geval is hier alleen dat hij het kind iets heeft aangedaan. Dusdanig aantoonbaar voor de buitenwereld dat het welzijn van het kind bij hem in gevaar is. Daar bestaat geen enkele twijfel over.

Nogmaals: het kind is door zijn eigen vader iets ernstigs aangedaan.Maar dat bedoel ik dus. Via het kind worden frustraties (die de ouders over en weer hebben, of die zijn opgeroepen door een waarschijnlijk onplezierig verlopen scheiding) afgereageerd. Dus het kind is de pineut van de rottigheid van pa en moe.
quote:nina1966 schreef op 14 februari 2013 @ 12:04:

[...]

Dit kind heeft een moeder die het welzijn van dat kind boven alles stelt en daar alles voor over heeft. Dat kan ik niet zielig vinden. Vind jouw commentaaar zieliger eigenlijk.Maar het kind heeft geen vader meer en weinig kans nog een goede band met de vader op te kunnen bouwen. En dat vind ik triest ja. En dat is allemaal het resultaat van de slechte verhouding tussen de ouders, waar het kind niks, maar dan ook niks aan kan doen.
quote:isolde321 schreef op 14 februari 2013 @ 11:56:

Minny: bij mij worden de leugens door niemand geloofd, gelukkig. Omdat hij zo aantoonbaar fout is. En zijn leugens aantoonbaar absurd.

Het lijkt me heel naar als het wel geloofd wordt.In het begin wel, later kwam men er op terug toen het nog vreemder werd. Maar toen hoefde het van mij niet meer. Echt, als je ons beiden kent dan dien je gewoon beter te weten.
quote:pejeka schreef op 14 februari 2013 @ 12:08:

[...]

Maar dat bedoel ik dus. Via het kind worden frustraties (die de ouders over en weer hebben, of die zijn opgeroepen door een waarschijnlijk onplezierig verlopen scheiding) afgereageerd. Dus het kind is de pineut van de rottigheid van pa en moe.Wat heeft moe in dit geval dan gedaan? Behalve haar kind beschermen?? En wat is daaraan zo slecht voor het kind?
Pejeka: blijkvaar heb je geen ervaring met mensen die gestoord zijn. Prijs jezelf rijk.

De vader van mijn kind heeft op een dusdanig walgelijke wijze het welzijn van ons kind in gevaar gebracht dat zelfs AMK dit nog nooit had meegemaakt. Ons kind is niet veilig bij zijn vader. Aantoonbaar, ook voor instanties als AMK.

En in dit geval is het niet meer triest voor mijn kind. Het garandeert dat hij opgroeit in een veilige omgeving. Het is triest dat zijn vader een gevaar voor hem vormt.
quote:pejeka schreef op 14 februari 2013 @ 12:09:

[...]

Maar het kind heeft geen vader meer en weinig kans nog een goede band met de vader op te kunnen bouwen. En dat vind ik triest ja. En dat is allemaal het resultaat van de slechte verhouding tussen de ouders, waar het kind niks, maar dan ook niks aan kan doen.Niet de slechte verhouding tussen de ouders,maar de kronkel in de kop van pa. Dat is iets waar alleen pa wat aan kan doen, dus om dat op iemand anders af te schuiven is idioot.
quote:pejeka schreef op 14 februari 2013 @ 12:09:

[...]

Maar het kind heeft geen vader meer en weinig kans nog een goede band met de vader op te kunnen bouwen. En dat vind ik triest ja. En dat is allemaal het resultaat van de slechte verhouding tussen de ouders, waar het kind niks, maar dan ook niks aan kan doen.Je moet goed lezen, er staat dat het kind iets heel ernstigs is aangedaan door de vader. Dat heeft niet te maken met een eventuele slechte verhouding tussen de ouders maar met een kennelijk gestoorde vader. En dan lijkt mij dat het kind beter af is zonder.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:Dreamchild schreef op 14 februari 2013 @ 12:14:

[...]

Niet de slechte verhouding tussen de ouders,maar de kronkel in de kop van pa. Dat is iets waar alleen pa wat aan kan doen, dus om dat op iemand anders af te schuiven is idioot.Jij snapt het echt niet. Natuurlijk is de vader schuldig als hij dit soort dingen uithaalt. Maar het kind is de pineut.
quote:isolde321 schreef op 14 februari 2013 @ 12:13:

Pejeka: blijkvaar heb je geen ervaring met mensen die gestoord zijn. Prijs jezelf rijk.

De vader van mijn kind heeft op een dusdanig walgelijke wijze het welzijn van ons kind in gevaar gebracht dat zelfs AMK dit nog nooit had meegemaakt. Ons kind is niet veilig bij zijn vader. Aantoonbaar, ook voor instanties als AMK.

En in dit geval is het niet meer triest voor mijn kind. Het garandeert dat hij opgroeit in een veilige omgeving. Het is triest dat zijn vader een gevaar voor hem vormt.Ik denk inderdaad dat voor mensen die nog nooit met een echt gestoord persoon te maken hebben gehad, het heel lastig is om je voor te stellen dat die persoon gestoorde dingen doet waar je zelf geen enkel aandeel in hebt. Dat het op jou gericht wordt, maakt het nog niet jouw schuld.

Het ergste dat je wellicht gedaan hebt is een inschattingsfout maken bij je partnerkeuze toentertijd. Maar ja, soms kan je het gewoon echt niet weten van tevoren…

Ik zeg niet voor niets regelmatig: Je leert iemand pas echt helemaal kennen als de relatie over is. Dan kunnen er ineens heel erg donkere aspecten van de persoonlijkheid naar boven komen.

quote:pejeka schreef op 14 februari 2013 @ 12:08:

[...]

Maar dat bedoel ik dus. Via het kind worden frustraties (die de ouders over en weer hebben, of die zijn opgeroepen door een waarschijnlijk onplezierig verlopen scheiding) afgereageerd. Dus het kind is de pineut van de rottigheid van pa en moe.Dus, leg dat eens uit dan?
quote:isolde321 schreef op 14 februari 2013 @ 12:13:

En in dit geval is het niet meer triest voor mijn kind. Het garandeert dat hij opgroeit in een veilige omgeving. Het is triest dat zijn vader een gevaar voor hem vormt.Als de vader gestoord is (dus echt een psychische aandoening heeft) is dat voor die vader net zo triest. Een ziekte heb je niet voor je plezier. Als het zo is dat je kind niet veilig bij de vader kan zijn, ten gevolge van die psychische aandoening, vind ik dat triest. En ik vind het ook triest dat hij dan daardoor zijn vader moet missen.
quote:pejeka schreef op 14 februari 2013 @ 12:16:

[...]

Jij snapt het echt niet. Natuurlijk is de vader schuldig als hij dit soort dingen uithaalt. Maar het kind is de pineut.Het kind is de pineut als zijn moeder niet ingrijpt. Jij wil het zelf niet snappen hè.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven