aangifte laster en smaad
woensdag 13 februari 2013 om 21:29
Ik heb een afspraak met de politie om aangifte te doen van laster en smaad tegen de vader van mijn kind. Wat hij (en zijn vriendin) hebben gedaan is dusdanig ernstig en zeer in strijd met het welzijn van ons kind, dat procedure eenhoofdig gezag en stopzetting omgang ook in gang zijn gezet.
Nu vroeg ik me af: wat geeurt er eigenlijk met zo'n aagifte? Politie heeft voorcheck gedaan en het kwam ervoor in aanmerking. Die stap is dus genomen. Volgende week de aagifte. Maar wat dan? Weet iemand dat?
Nu vroeg ik me af: wat geeurt er eigenlijk met zo'n aagifte? Politie heeft voorcheck gedaan en het kwam ervoor in aanmerking. Die stap is dus genomen. Volgende week de aagifte. Maar wat dan? Weet iemand dat?
woensdag 13 februari 2013 om 21:36
woensdag 13 februari 2013 om 21:52
De officier van justitie gaat in eerste instantie geen verdachten verhoren. Dat doet de politie zelf. Daarna gaat dit dossier naar de officier van justitie en die bepaalt dan of dit geseponeerd wordt of niet. Vervolgens kan het óf sowieso een rechtszaak worden of niet, óf na overleg tussen de officier en verdachte kan besloten worden er geen rechtszaak te maken als met een bepaalde sanctie wordt ingestemd.
woensdag 13 februari 2013 om 22:10
quote:Mopsie41 schreef op 13 februari 2013 @ 22:06:
En vind je kind dit ook leuk, dat het papa niet meer mag zien?
Er zijn situaties waarin " niet leuk " van ondergeschikt belang is aan het welzijn van het kind.
Als pa ma in haar blote kont op elke lantaarnpaal plakt met " bel deze hoer op 06...... " bijvoorbeeld.
En vind je kind dit ook leuk, dat het papa niet meer mag zien?
Er zijn situaties waarin " niet leuk " van ondergeschikt belang is aan het welzijn van het kind.
Als pa ma in haar blote kont op elke lantaarnpaal plakt met " bel deze hoer op 06...... " bijvoorbeeld.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 13 februari 2013 om 22:30
woensdag 13 februari 2013 om 22:38
Melissa: alleen verachten of ook andere betrokkenen? De verdachten zullen naar ik aanneem een compleet ander verhaal hebben dan de andere betrokkenen. De vader van mijn kind liegt namelijk altijd. Ook zwart op wit. Ook duidelijk aantoonbaar in een rechtzaal.
Suze: mijn kind is beter af zonder hem. Zelfs een instantie als AMK beaamde dit.
Suze: mijn kind is beter af zonder hem. Zelfs een instantie als AMK beaamde dit.
donderdag 14 februari 2013 om 09:57
quote:Amand schreef op 14 februari 2013 @ 08:03:
Goh. Wanneer het ANONIEM MELDpunt kindermishandeling over de telefoon uitsluitend op basis van jouw verhaal concludeert dat je kind beter af is zonder de vader, dan wordt het hoog tijd dat daar een paar mensen ontslagen worden.
Het zóu zomaar kunnen dat ze ná een advies gesprek ( Advies\Meldpunt Kindermishandeling is de afk. ) overgegaan is tot een melding.
Met een melding doet de RvdK doorgaans niet zo veel, maar als er meerdere meldingen zijn gekomen, óf de melding is dusdanig ernstig, zal er een onderzoek gestart worden.
Deze onderzoeken zijn goddank doorgaans zeer zorgvuldig en worden grondig aangepakt.
Daarvan kan de uitkomst zijn om de bezoeksregeling te stoppen en ontheffing van het ouderlijke gezag aangevraagd worden.
Dit gaat via de rechter.
Het is een fikse procedure, die niet zomaar na 1 gesprekje gedaan wordt.
Je slaat een paar stappen over, Armand. En je slaat ene beetje door. ook nog.
Goh. Wanneer het ANONIEM MELDpunt kindermishandeling over de telefoon uitsluitend op basis van jouw verhaal concludeert dat je kind beter af is zonder de vader, dan wordt het hoog tijd dat daar een paar mensen ontslagen worden.
Het zóu zomaar kunnen dat ze ná een advies gesprek ( Advies\Meldpunt Kindermishandeling is de afk. ) overgegaan is tot een melding.
Met een melding doet de RvdK doorgaans niet zo veel, maar als er meerdere meldingen zijn gekomen, óf de melding is dusdanig ernstig, zal er een onderzoek gestart worden.
Deze onderzoeken zijn goddank doorgaans zeer zorgvuldig en worden grondig aangepakt.
Daarvan kan de uitkomst zijn om de bezoeksregeling te stoppen en ontheffing van het ouderlijke gezag aangevraagd worden.
Dit gaat via de rechter.
Het is een fikse procedure, die niet zomaar na 1 gesprekje gedaan wordt.
Je slaat een paar stappen over, Armand. En je slaat ene beetje door. ook nog.
donderdag 14 februari 2013 om 10:04
quote:Suze02 schreef op 14 februari 2013 @ 09:51:
Sjonge, en dan is het geschreeuw van Armeman nog niet kloppend ook. Prutser.
Op het moment dat de ene ouder het hoofdje van een kind volstopt met rare leugens over de andere ouder, dan is er zeker een grond voor grote zorgen. Zeker als de belasterde ouder de hoofdverzorger is ook nog. Kind dient zich veilig te voelen en niet als wapen gebruikt te worden.
Was in geval van mijn oudste ook reden voor de kinderbescherming om negeatief advies jegens haar biologische vader te geven. Zijn leugens waren bovendien zo bizar dat er ernstige twijfels waren over zijn psychische gesteldheid.
Sjonge, en dan is het geschreeuw van Armeman nog niet kloppend ook. Prutser.
Op het moment dat de ene ouder het hoofdje van een kind volstopt met rare leugens over de andere ouder, dan is er zeker een grond voor grote zorgen. Zeker als de belasterde ouder de hoofdverzorger is ook nog. Kind dient zich veilig te voelen en niet als wapen gebruikt te worden.
Was in geval van mijn oudste ook reden voor de kinderbescherming om negeatief advies jegens haar biologische vader te geven. Zijn leugens waren bovendien zo bizar dat er ernstige twijfels waren over zijn psychische gesteldheid.
donderdag 14 februari 2013 om 10:15
Amand: je weet totaal niet waar het over gaat.
Minny: wat jij schrijft is nog mild in vergelijking met wat gebeurd is. Kind is dermate zeer ernstig als wapen gebruikt dat AMK dit zelfs zelf nog nooit had meegemaakt.
Borodini: thanks. Het is zo overduidelijk dat de man en zijn vriendin zo ernstig schadelijk zijn dat mijn advocaat, die vrij mild is, geen enkel probleem verwacht bij de ontzetting.
Minny: wat jij schrijft is nog mild in vergelijking met wat gebeurd is. Kind is dermate zeer ernstig als wapen gebruikt dat AMK dit zelfs zelf nog nooit had meegemaakt.
Borodini: thanks. Het is zo overduidelijk dat de man en zijn vriendin zo ernstig schadelijk zijn dat mijn advocaat, die vrij mild is, geen enkel probleem verwacht bij de ontzetting.