achterstand alimentatie
woensdag 18 mei 2011 om 22:03
Mijn ex heeft in ongeveer een jaar tijd regelmatig geen alimentatie betaald. Hij heeft het financieel moeilijk en kon geregeld niet betalen. De schuld is nu opgelopen tot ongeveer 2000 euro. Het is alleen kinderalimentatie voor mijn twee kinderen, geen partneralimentatie. Ik had gehoopt dat hij af en toe eens iets extra zou betalen, maar dat kan hij niet, zegt hij. Nu hoorde ik dat hij twee weken geleden op vakantie is geweest met zijn huidige vrouw en haar kinderen. Dan denk ik dat het nog wel meevalt met zijn financiële nood.
Wat kan ik doen? Ik heb geen concrete bewijzen van zijn betalingsachterstand. Hij betaalde altijd contant. Is het lbio een optie? Wie heeft hier kijk op?
Wat kan ik doen? Ik heb geen concrete bewijzen van zijn betalingsachterstand. Hij betaalde altijd contant. Is het lbio een optie? Wie heeft hier kijk op?
dinsdag 24 mei 2011 om 14:08
@waaromdan als het goed is heb je een convenant die door de rechter is bevestigd of een rechterlijke uitspraak waarin de hoogte van het ailmentatiebedrag staat. Dat mag ook een bedrag zijn dat je zelf bent overeengekomen (hoeft dus niet hetzelfde te zijn als wat volgens de normen is berekend door een advocaat). Het LBIO houdt zich aan het door de rechter uitgesproken bedrag. Zij kunnen je niet helpen als er geen uitspraak van de rechter is. Dus mocht je later bv een lager bedrag hebben afgesproken, dan moet je dit weer opnieuw laten vastleggen bij de rechter volgens mij. En of ze iets kunnen doen als je geen uitspraak van de rechter hebt omdat je niet getrouwd was, weet ik niet precies, dat zou je moeten navragen bij hun of op de site kijken.