Alles uit 1 pot
donderdag 29 maart 2018 om 16:55
Manlief en ik werken samen. Ik parttime en hij fulltime...
Zijn geld is mijn geld en andersom.
Overleggen doen we altijd met elkaar , alvorens iets aan te schaffen voor onszelf en of de kinderen of kleinkinderen.
Ik zorg ervoor dat de rekeningen op tijd betaald worden en manlief kijkt af en toe mee.
We hebben allebei een rekening en dat is en of..zodat we als zich wat voordoet we op de ander zijn rekening kunnen.
Hoe is het bij jullie geregeld ?
Zijn geld is mijn geld en andersom.
Overleggen doen we altijd met elkaar , alvorens iets aan te schaffen voor onszelf en of de kinderen of kleinkinderen.
Ik zorg ervoor dat de rekeningen op tijd betaald worden en manlief kijkt af en toe mee.
We hebben allebei een rekening en dat is en of..zodat we als zich wat voordoet we op de ander zijn rekening kunnen.
Hoe is het bij jullie geregeld ?
donderdag 29 maart 2018 om 20:36
We hadden allebei al eigen rekeningen voor we elkaar leerden kennen en deze nooit opgegeven. Toen we gingen samenwonen hebben we een extra betaal- en spaarrekening geopend. Daarvan gaan vaste lasten. In de praktijk gaan vaak ook grotere uitgaven/kosten van een eigen privérekening maar geen van ons twee voelt geloof ik de behoefte om alles op 1 hoop te doen. Vind dat ook leuker al s ik een kado koop, een iets te duur jurkje voor mijzelf of (impulsief) een goed doel wil steunen.
donderdag 29 maart 2018 om 20:43
+1poldervrouw schreef: ↑29-03-2018 17:23Alles op 1 hoop. Idem sparen
Grote aankopen overleggen we.
Geen zakgeld want gelijkwaardig uitgaven patroon
vrijdag 30 maart 2018 om 04:38
Vind je dat eerlijk? Het is altijd bijzonder om te lezen dat vrouwen vaak stukken minder verdienen dan hun partner, maar wel alles 'naar rato' willen.MissBeany schreef: ↑29-03-2018 17:46Wij hebben ieder een eigen rekening en daarnaast een gezamenlijke rekening (waar onze vaste lasten en boodschappen van af gaan).
Maar hij verdient meer dan ik. Dus we hebben een soort berekening gedaan, waarbij we in verhouding met ons salaris ieder een eerlijk deel inleggen.
Je kunt ook kiezen voor een beter betaalde baan, net zoals je man. Of net zoveel als hem gaan werken.
anoniem_6643168982c66 wijzigde dit bericht op 30-03-2018 04:40
Reden: .
Reden: .
2.96% gewijzigd
vrijdag 30 maart 2018 om 07:01
Tuurlijk joh, met mijn mbo-opleiding KIES ik gewoon een baan op hbo-niveau en het geld stroomt binnen. Hoezo net zo veel gaan werken? Er staat nergens dat ze dat niet doen.
vrijdag 30 maart 2018 om 07:44
vrijdag 30 maart 2018 om 07:50
vrijdag 30 maart 2018 om 07:54
Ik vind het juist bijzonder dat je wel kinderen van iemand wil maar je geld niet wilt delen. Je runt een huishouden samen, koopt een huis samen, regelen de boel samen. Maar het geld blijft apart.
Ik vraag me dan ook af als de een veel minder verdient dan de ander of die dan ook minder op vakantie gaat of minder vaak uit eten kan.
vrijdag 30 maart 2018 om 08:04
Beiden een eigen rekening en een gezamenlijke spaarrekening. Vorig jaar (en alle jaren daarvoor) betaalde man alle vaste lasten, en ik de boodschappen, afbetaling stufi, en de auto. Nu ik baanloos ben, krijg ik elke maand een 'toelage' voor de boodschappen en andere uitgaven, de rest gaat van man's rekening af. Voel me soms net een huischvrouw uit de jaren '50, maar we kunnen het lijden en we kunnen zelfs nog sparen (alleen gaat niet zo hard meer als voorgaande jaren) dus het is voorlopig wel goed zo.
Oh ja, auto is de deur uit en stufi afbetaald, scheelt best veel op maandbasis
Oh ja, auto is de deur uit en stufi afbetaald, scheelt best veel op maandbasis
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
vrijdag 30 maart 2018 om 09:54
Het gaat mij meer om de vanzelfsprekendheid waarmee vele vrouwen zich laten 'bedienen'.. Stel dat manlief zou aangeven dat hij het prettig zou vinden als ze meer zou gaan werken of een beter betaalde baan zou moeten gaan nemen ipv alleen maar te doen wat ze zelf leuk vind en verwacht dat de rest van het salaris wordt aangevuld door haar man, bijdragen of werken dan is t raakt ze al snel beledigd en in paniek omdat ze weigert uit haar comfortzone te moeten.watdachtjehiervan schreef: ↑30-03-2018 07:54Ik vind het juist bijzonder dat je wel kinderen van iemand wil maar je geld niet wilt delen. Je runt een huishouden samen, koopt een huis samen, regelen de boel samen. Maar het geld blijft apart.
Ik vraag me dan ook af als de een veel minder verdient dan de ander of die dan ook minder op vakantie gaat of minder vaak uit eten kan.
vrijdag 30 maart 2018 om 10:34
Hier alles op één hoop. Ook al heel wat jaartjes samen, ook nog nooit ruzie over geld gehad, ook niet toen we weinig hadden. Prima toch?
Als ik niet wil dat mijn man ziet wat ik waar koop (bijvoorbeeld voor zijn verjaardag) pin ik gewoon bij een pinautomaat en reken contant af.
vrijdag 30 maart 2018 om 10:35
Toen vriend zonder werk zat gingen we alsnog van mijn geld op vakantie, maar ik ging zijn dure hobby niet bekostigen en hij ging ook minder met zijn maten op stap.watdachtjehiervan schreef: ↑30-03-2018 07:54Ik vind het juist bijzonder dat je wel kinderen van iemand wil maar je geld niet wilt delen. Je runt een huishouden samen, koopt een huis samen, regelen de boel samen. Maar het geld blijft apart.
vrijdag 30 maart 2018 om 10:36
Van welke vrouwen dan? Ik ken ze niet.hoezoos schreef: ↑30-03-2018 09:54Het gaat mij meer om de vanzelfsprekendheid waarmee vele vrouwen zich laten 'bedienen'.. Stel dat manlief zou aangeven dat hij het prettig zou vinden als ze meer zou gaan werken of een beter betaalde baan zou moeten gaan nemen ipv alleen maar te doen wat ze zelf leuk vind en verwacht dat de rest van het salaris wordt aangevuld door haar man, bijdragen of werken dan is t raakt ze al snel beledigd en in paniek omdat ze weigert uit haar comfortzone te moeten.
En er zijn ook vrouwen die meer werken en/of verdienen dan hun man.
vrijdag 30 maart 2018 om 10:37
Dat vind ik logisch. Maar ik zou dan zelf ook een stap terug doen. Samen leven met wat je hebt. Mits hij natuurlijk wel alles op alles zet om werk te zoeken.
vrijdag 30 maart 2018 om 10:40
Veel mannen vinden het echt prima dat hun vrouw parttime werkt en moedigen dit zelfs aan, omdat ze daardoor veel van de taken thuis op zich neemt.hoezoos schreef: ↑30-03-2018 09:54Het gaat mij meer om de vanzelfsprekendheid waarmee vele vrouwen zich laten 'bedienen'.. Stel dat manlief zou aangeven dat hij het prettig zou vinden als ze meer zou gaan werken of een beter betaalde baan zou moeten gaan nemen ipv alleen maar te doen wat ze zelf leuk vind en verwacht dat de rest van het salaris wordt aangevuld door haar man, bijdragen of werken dan is t raakt ze al snel beledigd en in paniek omdat ze weigert uit haar comfortzone te moeten.
Iedere ouder weet hoeveel werk er komt kijken bij een gezin met kinderen, dus meestal is de man allang blij dat hij zich daaraan kan onttrekken door relaxt fulltime te blijven werken.
Uit allerlei onderzoeken blijkt ook dat parttime werkende moeders veel meer uren maken, dan fulltime werkende vaders, dus van 'bedienen' is geen sprake. Eerder andersom; de man laat zich bedienen en dat wordt gerechtvaardigd door die paar uur in de week dat hij meer werkt.
anoniem_366924 wijzigde dit bericht op 30-03-2018 10:41
1.87% gewijzigd
vrijdag 30 maart 2018 om 10:42
Hier hetzelfde.Hetismogelijk schreef: ↑30-03-2018 10:34Hier alles op één hoop. Ook al heel wat jaartjes samen, ook nog nooit ruzie over geld gehad, ook niet toen we weinig hadden. Prima toch?
Als ik niet wil dat mijn man ziet wat ik waar koop (bijvoorbeeld voor zijn verjaardag) pin ik gewoon bij een pinautomaat en reken contant af.
vrijdag 30 maart 2018 om 10:43
Krijgen we deze discussie weer. Nog even en dan komt de:"Maar wat als je gaat scheiden? Dan moet je voor jezelf kunnen zorgen" opmerking.Lil0u schreef: ↑30-03-2018 10:40Veel mannen vinden het echt prima dat hun vrouw parttime werkt en moedigen dit zelfs aan, omdat ze daardoor veel van de taken thuis op zich neemt.
Iedere ouder weet hoeveel werk er komt kijken bij een gezin met kinderen, dus meestal is de man allang blij dat hij zich daaraan kan onttrekken door relaxt fulltime te blijven werken.
Uit allerlei onderzoeken blijkt ook dat moeders veel meer uren maken, dan mannen, dus van 'bedienen' is geen sprake. Eerder andersom; de man laat zich bedienen en dat wordt gerechtvaardigd door die paar uur in de week dat hij meer werkt.
Laat iedereen doen waar ze zich prettig bij voelen.
vrijdag 30 maart 2018 om 10:46
Vraagt hij dan niet waar je zo'n groot bedrag voor hebt gepind? Bij veel pinautomaten zit ook een limiet, dus dan zou je meerdere keren moeten pinnen.Hetismogelijk schreef: ↑30-03-2018 10:34Hier alles op één hoop. Ook al heel wat jaartjes samen, ook nog nooit ruzie over geld gehad, ook niet toen we weinig hadden. Prima toch?
vrijdag 30 maart 2018 om 10:52
Dus je moet precies evenveel verdienen anders is het niet eerlijk?
vrijdag 30 maart 2018 om 10:52
Zowel eigen als gezamenlijke betaal-
en spaarrekeningen.
Nooit gedoe over geld, effectief is zijn geld mijn geld en andersom maar we vinden meerdere rekeningen overzichtelijk. Daarnaast is het wel leuk om elkaar te kunnen verrassen en wat geld te hebben wat helemaal 'vrij' voelt. Hij heeft bv een dure hobby, ik ga graag weekendjes weg met vriendinnen.
We betalen alles 50/50, maar we zouden allebei afzonderlijk van elkaar ons gezin kunnen onderhouden en daar geen enkel probleem mee hebben. Ook dan is nog steeds alles van ons samen.
Constructies waarbij de een de hypotheek en de ander de boodschappen betaald ed snap ik niks van en zou ik nooit voor kiezen.
en spaarrekeningen.
Nooit gedoe over geld, effectief is zijn geld mijn geld en andersom maar we vinden meerdere rekeningen overzichtelijk. Daarnaast is het wel leuk om elkaar te kunnen verrassen en wat geld te hebben wat helemaal 'vrij' voelt. Hij heeft bv een dure hobby, ik ga graag weekendjes weg met vriendinnen.
We betalen alles 50/50, maar we zouden allebei afzonderlijk van elkaar ons gezin kunnen onderhouden en daar geen enkel probleem mee hebben. Ook dan is nog steeds alles van ons samen.
Constructies waarbij de een de hypotheek en de ander de boodschappen betaald ed snap ik niks van en zou ik nooit voor kiezen.