Geld & Recht alle pijlers

Alles uit 1 pot

29-03-2018 16:55 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Manlief en ik werken samen. Ik parttime en hij fulltime...
Zijn geld is mijn geld en andersom.
Overleggen doen we altijd met elkaar , alvorens iets aan te schaffen voor onszelf en of de kinderen of kleinkinderen.
Ik zorg ervoor dat de rekeningen op tijd betaald worden en manlief kijkt af en toe mee.
We hebben allebei een rekening en dat is en of..zodat we als zich wat voordoet we op de ander zijn rekening kunnen.
Hoe is het bij jullie geregeld ?
Ieder een eigen rekening en een gezamenlijke voor de vaste lasten waar ieder 50% van de lasten op stort.
We hebben (gelukkig) ieder een eigen rekening.

Hij betaald hypotheek, vaste lasten en ik het eten en de kleding.
Wij hebben ook ieder een eigen rekening en een gezamenlijke voor de vaste lasten. Daar storten we naar verhouding geld op.

Sparen ook allebei apart en niet samen.

Dat vind ik niet altijd handig, want ik verdien meer en spaar daarom ook meer en draai dus op voor veel kosten omdat ik het geld wel heb.
Annelleke schreef:
29-03-2018 16:58
Ieder een eigen rekening en een gezamenlijke voor de vaste lasten waar ieder 50% van de lasten op stort.
Hier hetzelfde. Spaarrekening is ook apart trouwens.
Man werkt en verdient, ik geef het uit.
ik geef mn bek ook maar een douw
Dit topic komt ook iedere maand voorbij zeg. Het kan mij echt niet boeien hoe anderen het doen.
Alles op 1 hoop. Idem sparen

Grote aankopen overleggen we.

Geen zakgeld want gelijkwaardig uitgaven patroon
Madre schreef:
29-03-2018 16:59
We hebben (gelukkig) ieder een eigen rekening.

Hij betaald hypotheek, vaste lasten en ik het eten en de kleding.
Hoezo gelukkig ?
Ieder een eigen rekening en een gezamenlijke spaarrekening.

Vaste lasten zijn verdeeld, ik betaal o.a. GWL en internet/ televisie, hij o.a. de hypotheek. Toevallig zo gelopen, geen bewuste keuze.
Iedere maand een vast bedrag naar de spaarrekening van beide rekeningen en verder geven we ons eigen geld uit. Aan het eind van de maand maken we het restant van onze rekeningen ook naar de spaarrekening over.

We betalen (en sparen) niet hetzelfde, dat wisselt ook per maand (net wie de boodschappen doet bijvoorbeeld). Dus geen 50/50 verdeling. Dat vinden we beide prima zo.
kitkeller wijzigde dit bericht op 29-03-2018 17:25
Reden: andere formulering
1.30% gewijzigd
Pivot! PIVOT!!!
We hebben allebei onze eigen rekening. Allebei een eigen pluk vaste en variabele lasten. Verder zoals het valt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Allebei een rekening en een gezamenlijke. Van mijn rekening worden alle lasten afgeschreven. Van zijn rekening doet hij meestal boodschappen. Dat is met name zodat ik overzicht heb over of alles betaald wordt. Maar ik kan met zijn rekening mobiel bankieren en andersom, dus al het geld is van hem en van mij. Geen zakgeldconstructies. Overleggen niet elke aankoop, kijken gewoon op de rekeningen of het kan. Maar beiden ook geen dure wensen/ hobby's oid.
Madeliefjees schreef:
29-03-2018 17:12
Man werkt en verdient, ik geef het uit.
Hier ook.

Ik hoop over 9 maanden tot een jaar weer te kunnen werken en ook snel een baan te kunnen vinden. Dan gaan we naar verhouding geld inleggen en zullen we ook eindelijk weer echt eigen geld hebben.
ik ben de baas over alles.
Wij hebben ieder een eigen rekening en daarnaast een gezamenlijke rekening (waar onze vaste lasten en boodschappen van af gaan).

Maar hij verdient meer dan ik. Dus we hebben een soort berekening gedaan, waarbij we in verhouding met ons salaris ieder een eerlijk deel inleggen.
poldervrouw schreef:
29-03-2018 17:24
Hoezo gelukkig ?
Ik vind het niet nodig dat hij elke uitgave van mij kan zien en andersom hoef ik het ook niet te zien.

We zijn al 25 jaar samen en hebben eigenlijk nog nooit ruzie over geld gehad, ook niet toen we er weinig van hadden.
Annelleke schreef:
29-03-2018 16:58
Wij ook , en ieder een eigen spaarrekening , dit omdat ik veel eigen vermogen heb,getrouwd op hv

Binnenkort komt er een nieuwe keuken, dan betalen we gewoon ieder de helft van eigen spaargeld .
Alles op een hoop. Mijn salaris komt op mijn rekening, zijn salaris komt op onze rekening. Van onze rekening wordt alles betaald behalve boodschappen en zakgeld van de kinderen. Dat betaal ik. Heb ik niet genoeg (onregelmatige inkomsten) dan betaalt man iets aan mij.

Alles is sinds ons trouwen van ons samen. Zou ik nu niet meer zo snel voor kiezen als ik er op nieuw voor stond. Een dus ook mijn kinderen niet adviseren als ze net gaan samenwonen.
Gezamenlijke betaalrekening voor vaste lasten, ieder eigen betaalrekening en ieder eigen spaarrekening.
Eigen rekeningen, vaste lasten zo ongeveer verdeeld (ik de huur, hij de auto en de boodschappen), variabele lasten afhankelijk van wie op dat moment het meeste geld op zijn rekening heeft, allebei sparen voor zover de bankrekening het toelaat, wie tekort komt krijgt geld van de ander. Het geld is van ons allebei.
sandy1974 schreef:
29-03-2018 19:33
Wij ook , en ieder een eigen spaarrekening , dit omdat ik veel eigen vermogen heb,getrouwd op hv

Binnenkort komt er een nieuwe keuken, dan betalen we gewoon ieder de helft van eigen spaargeld .
Wij inderdaad ook allebei eigen spaarrekening. Kan hij mooi z'n eigen geld uitgeven voor z'n hobby.
Hier komt alles binnen op één rekening.
De echt grote uitgaven overleggen wij.
Ik ben meer thuis dan mijn man en geef ook meer uit.
Mijn man vind het allemaal wel prima. Zolang het vaste bedrag wat wij willen sparen gespaard wordt vinden wij het prima.
Hier komt alles binnen op één rekening.
De echt grote uitgaven overleggen wij.
Ik ben meer thuis dan mijn man en geef ook meer uit.
Mijn man vind het allemaal wel prima. Zolang het vaste bedrag wat wij willen sparen gespaard wordt vinden wij het prima.
Hier een gezamelijke rekening waar ons salaris op gestort wordt en daarnaast allebei een eigen rekening waar maandelijks evenveel "zakgeld" op gestort wordt. Dit wordt gebruikt voor kleine dingen die de ander onzin vindt en op deze manier is het ook veel leuker om elkaar eens te verrassen met iets dat geld kost.
gizzmo-returns schreef:
29-03-2018 17:45
ik ben de baas over alles.
:rofl:

Ik eigenlijk ook wel.
Maar alles komt op 1 hoop binnen.

Alles is van ons samen. Ik vind het te ingewikkeld om uit te splitsen met steeds wisselende werkuren, gezamenlijke kinderen, maar ook (volwassen) kinderen van man, partneralimentatie.

Alles op 1 hoop. Heel duidelijk wat er binnen komt en wat er uit hoort te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven