Geld & Recht alle pijlers

Als je mensen ziet stelen... zeg je er dan wat van?

24-11-2018 12:50 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen was ik bij een Kringloop in ons dorp. Het wordt gerund door vrijwilligers en de baten gaan naar de missie. Er waren een aantal mensen aanwezig die een hele hoop spullen hadden verzameld en een totaalprijs daarvoor wilden. Dat mag natuurlijk, maar ik vond het vreemd dat er tijdens het onderhandelen over de prijs nog gewoon spullen bijgezet werden. Er werd hevig afgedongen, maar toch kwam er een totaalprijs. Koopje vond ik voor al de spullen die er verzameld stonden (had verschillende prijzen gezien). Na de koop werd begonnen met inpakken, er zaten veel breekbare items bij. Er stond niemand van de kringloop zelf bij. Tot mijn verbazing werden er op slinkse manier ook spullen van een tafel dichtbij ingepakt in kranten. Aangezien ik nog moest afrekenen, heb ik dit gemeld bij de persoon achter de toonbank. Zij hadden nog niets gezien, maar gingen er daarna wel bijstaan. Stelen van een Kringloop met echt lage prijsjes... je hebt toch echt minderwaardig volk.

Heb jij weleens iemand iets zien stelen? En zeg je dat dan aan het personeel dat aanwezig is?
Horen, zien en .... reageren
Als ik iemand zou zien stelen dan zou ik daar wat van zeggen,afhankelijk van de situatie uiteraard want dat is soms lastig,maar ik zou het in ieder geval bij het winkelpersoneel melden.
anoniem_2815 wijzigde dit bericht op 25-11-2018 21:13
27.87% gewijzigd
Ja ik meld het aan de winkelbediende
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk meld je dat. Ik spreek de dief ook gerust zelf aan en dwing hem het terug te leggen of kenbaar te maken, maakt me echt niets uit of ik daar gezeik mee krijg, iemand moet het toch doen.
Geraldine schreef:
25-11-2018 20:41
Goh,je durft wel zeg! Aversie tegen het scansysteem en de winkeleigenaar :O ! Ik snap dat echt serieus niet. Sorry!
Ik begrijp het ook niet zo goed. Als je een aversie hebt tegen de winkeleigenaar wil je daar toch sowieso niet binnen en wil je al helemaal niet dat je centen daarheen gaan? Want je zult daar heus wel voor iets betalen. Ik ken ook wel een gelegenheid waarvan ik de eigenaar absoluut niet moet (geen winkel trouwens) maar ik doe dat heel simpel: sinds diegene daar eigenaar is kom ik daar gewoon niet meer. Hell no dat ik daar 1 voet binnen zet en mijn geld daarheen gaat. Dat gun je diegene dan toch ook niet? Wegblijven is dan echt de beste optie hoor, hebben zowel jij als de desbetreffende eigenaar geen last van elkaar en kun je ook de eer aan jezelf houden door niets te stelen zoals in de situatie van degene die de post deed (ben de naam even kwijt).
femke09 schreef:
25-11-2018 13:36
Als hij dat ook doet.
Het is enige winkeleigenaar die last van me heeft.
Wegblijven, hebben jullie geen last van elkaar. Problem solved.
femke09 schreef:
25-11-2018 13:27
En omdat mijn budget indertijd ontoereikend was om een verzameling appels te kopen terwijl mijn dochter daar juist zo gek op is.
Overigens alleen wanneer ik alleen winkel, nooit met de kinderen erbij.
Dat zou het probleem van de winkeleigenaar al helemaal niet moeten zijn, dat je dochter 'zo gek is op appels' en jij daar geen geld voor hebt. Jouw probleem. Desnoods ga je maar appels schooien bij bekenden, maar toch niet jatten? Wat een arrogantie.

En dat moest er nog eens bijkomen zeg, dat je dat ook nog deed in het bijzijn van de kinderen. Dat ontbrak er nog maar aan.
Ik heb geen zin in gedoe, eeuwig getreiter of een mes in mijn lijf.
(Je weet nooit wat een geoefend dief allemaal mee heeft in zijn jas-zak of hoe ie me achtervolgt.)

Als ik al iets zie zwijg ik dus.

Elk zijn job en de bewaking of caissières moeten hun werk maar doen.
femke09 schreef:
25-11-2018 13:27
Nooit problemen mee gehad nee. Het was mijn aversie tegen het scansysteem zelf en is nog steeds een aversie tegen de winkeleigenaar. En omdat mijn budget indertijd ontoereikend was om een verzameling appels te kopen terwijl mijn dochter daar juist zo gek op is.
Overigens alleen wanneer ik alleen winkel, nooit met de kinderen erbij.

In het verleden is een scansysteem uitgeprobeerd dat je pas bij de kassa alles moest scannen. Vlees mislukte vaak (lastige verpakking) en er stond meestal niemand bij de hulpbalie. Dan keek ik uitgebreid om me heen om de aandacht te trekken en als er dan nog niemand kwam stopte ik het vlees opvallend in mijn tas. Kijk, dan mag je me best tegenhouden, en geen probleem om alsnog af te rekenen maar had dan eerder je klant geholpen. Is nooit nodig geweest trouwens, ben alle keren (keer of zes?) met vlees en al zo weggekomen. Snap prima dat ze dat systeem eruit gegooid hebben en nu dat andere uitproberen :P
Jij bent gewoon een ordinaire dief dus die totaal geen schaamte kent.
Hahaha.

Bijzondere manier van redeneren Femke.
Als het product niet gescand wil worden en niemand staat paraat om te helpen heb je het recht om het mee te nemen. Jij durft.
Alle reacties Link kopieren
Laatste keer dat ik het zag is al heel lang geleden in een supermarkt. Ik heb het toen wel tegen het personeel gezegd. En e30 jaar geleden ofzo zag ik zakkenrollers in actie in het buitenland, hele groep zigeunervrouwen, sommige met baby op de heup. Er stond een groep Nederlanders met elkaar te praten, zij gingen er gewoon achter staan en op hun gemak een handtas leeg halen. Ze zijn heel klein dus doen dat vrij onopgemerkt. Ik liep er heen en tikte pal naast een van de vrouwen iemand op de schouder en zei in het Nederlands,: Pas op ze staat uw tas leeg te halen, onderwijl de vrouw aankijkend, de Nederlandse keek haar vervolgens ook recht aan en pakte haar tas. Daarna tikte die zigeunerin dreigend met de zuigfles op haar tanden, mij daarbij indringend aankijkend. Blijkbaar vond ze dat dat zakkenrollen haar volste recht was en ik fout. Ze waren echt met 20 man ofzo op rooftocht, dus achteraf vond ik het nogal dapper van mij en weet ik niet of het verstandig was, maar zoiets doe je eerst en dan denk je pas na.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik weleens bij de Lidl zag was klanten die een handje pistache nootjes of dure nootjes meenamen en door de winkel de nootjes gingen opeten ipv in zakje doen en betalen. Ik zei niks. Maar vond het erg asociaal.
Ik heb het nog nooit gezien maar zou er ook niets van zeggen tegen de dief zelf. Wel tegen het winkelpersoneel als ik zeker weet dat de dief niet kan achterhalen dat ik het gezegd heb. In deze tijd kan je niet voorzichtig genoeg zijn.

Bij de supermarkten in mijn dorp mogen de leerlingen hun rugtassen ook niet mee naar binnen nemen trouwens, in alle 5 winkels niet. Logisch ook want er werd veel gestolen hier.
Alle reacties Link kopieren
Soulsista schreef:
26-11-2018 08:31
Hahaha.

Bijzondere manier van redeneren Femke.
Als het product niet gescand wil worden en niemand staat paraat om te helpen heb je het recht om het mee te nemen. Jij durft.
En daarnaast ook nog het argument dat die winkeleigenaar een lul is @( Al was het (complottheorietje!) haar narcistische ex die weigert alimentatie voor zijn dochter te betalen, dan nog is het geen enkele reden om hem op die manier terug te pakken.
Miskotto schreef:
24-11-2018 15:00
Het was in de Etos, er liep daar een gezin rond en de vader van het gezin dacht even de held uit te hangen om 3 mannen ( kaliber hooligan) aan te spreken op het feit dat ze stalen, de mannen hadden duidelijk een Oostblok accent, hij begon met : Wil jij dat wel even afrekenen vriend, daar is de kassa!!!!! Wat er daarna gebeurde leek op een film, de held heeft ten overstaan van zijn vrouw, kinderen, het personeel en het winkelend publiek een afgedonderd pakslaag gekregen die hij zich nog heeeeel lang zal heugen, dat kan ik je wel vertellen.
En het mooie was, het personeel van de Etos heeft geen vinger uitgestoken om hem te beschermen, ze hebben wel de politie gebeld, maar toen die arriveerden waren de heren al vertrokken, ik zal de blik in de ogen van die man nooit vergeten, verbazing, angst, teleurstelling en vooral schaamte.
En het mooie is dat toen ik een week later weer in de Etos was, en over het voorval begon, zij een van medewerkers dat hij dat pak slaag op zichzelf heeft afgeroepen, en dat ze niet begreep waar hij zich druk om maaktde want ze zijn immers verzekerd, dit alles zei ze op geiiriteerde toon.
Ik heb er wel vreselijk om moeten lachen achteraf.
Jeetje in wat voor stad woon jij dan? Ik heb nog nooit mensen zien vechten gelukkig.
Belg007 schreef:
26-11-2018 01:38
Ik heb geen zin in gedoe, eeuwig getreiter of een mes in mijn lijf.
(Je weet nooit wat een geoefend dief allemaal mee heeft in zijn jas-zak of hoe ie me achtervolgt.)

Als ik al iets zie zwijg ik dus.

Elk zijn job en de bewaking of caissières moeten hun werk maar doen.
Spijtig van je angst. Bij dieven of vandalen heb ik in het verleden steeds geroepen of het lukte en/of ze hulp nodig hadden, en steeds namen ze vervolgens de benen.

Doen alsof je niets ziet omdat het jou niet aanbelangt; hoe kortzichtig kun je zijn.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
26-11-2018 11:49
Jeetje in wat voor stad woon jij dan? Ik heb nog nooit mensen zien vechten gelukkig.
Kan toch in elke stad gebeuren, lijkt me..
superduba schreef:
26-11-2018 11:53
Kan toch in elke stad gebeuren, lijkt me..
Nou, ik vind het toch wel heel vreemd dat mijn vriendin in Almere het normaal vind dat mensen schreeuwen en vechten (toen ik daar een keer was) en ik dit in 46 jaar nooit heb gezien hier in de buurt. Überhaupt geen schreeuwende mensen. Dat vind ik namelijk ook al idioot.
Miskotto schreef:
24-11-2018 15:00
Het was in de Etos, er liep daar een gezin rond en de vader van het gezin dacht even de held uit te hangen om 3 mannen ( kaliber hooligan) aan te spreken op het feit dat ze stalen, de mannen hadden duidelijk een Oostblok accent, hij begon met : Wil jij dat wel even afrekenen vriend, daar is de kassa!!!!! Wat er daarna gebeurde leek op een film, de held heeft ten overstaan van zijn vrouw, kinderen, het personeel en het winkelend publiek een afgedonderd pakslaag gekregen die hij zich nog heeeeel lang zal heugen, dat kan ik je wel vertellen.
En het mooie was, het personeel van de Etos heeft geen vinger uitgestoken om hem te beschermen, ze hebben wel de politie gebeld, maar toen die arriveerden waren de heren al vertrokken, ik zal de blik in de ogen van die man nooit vergeten, verbazing, angst, teleurstelling en vooral schaamte.
En het mooie is dat toen ik een week later weer in de Etos was, en over het voorval begon, zij een van medewerkers dat hij dat pak slaag op zichzelf heeft afgeroepen, en dat ze niet begreep waar hij zich druk om maaktde want ze zijn immers verzekerd, dit alles zei ze op geiiriteerde toon.
Ik heb er wel vreselijk om moeten lachen achteraf.
Goed dat zijn blik je bijblijft. Weer iemand die zijn burgerplicht volbracht en totaal in de steek gelaten werd door zijn medeburgers. Misschien heb je pech en kruisen jullie paden elkaar weer op een moment dat jij hulp nodig hebt, kan hij er eens "vreselijk om moeten lachen achteraf".
:misselijk:
Alle reacties Link kopieren
Brownietaart schreef:
26-11-2018 02:25
Jij bent gewoon een ordinaire dief dus die totaal geen schaamte kent.
Ik zeg ook altijd bij de kassa als iets niet gescand kan worden, o, dat is dan gratis.
God, aub, geef me geduld. Als u me kracht geeft dan sla ik ze op hun gezicht.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
26-11-2018 11:57
Nou, ik vind het toch wel heel vreemd dat mijn vriendin in Almere het normaal vind dat mensen schreeuwen en vechten (toen ik daar een keer was) en ik dit in 46 jaar nooit heb gezien hier in de buurt. Überhaupt geen schreeuwende mensen. Dat vind ik namelijk ook al idioot.
Schreeuw jij nooit?
God, aub, geef me geduld. Als u me kracht geeft dan sla ik ze op hun gezicht.
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
26-11-2018 08:42
Laatste keer dat ik het zag is al heel lang geleden in een supermarkt. Ik heb het toen wel tegen het personeel gezegd. En e30 jaar geleden ofzo zag ik zakkenrollers in actie in het buitenland, hele groep zigeunervrouwen, sommige met baby op de heup. Er stond een groep Nederlanders met elkaar te praten, zij gingen er gewoon achter staan en op hun gemak een handtas leeg halen. Ze zijn heel klein dus doen dat vrij onopgemerkt. Ik liep er heen en tikte pal naast een van de vrouwen iemand op de schouder en zei in het Nederlands,: Pas op ze staat uw tas leeg te halen, onderwijl de vrouw aankijkend, de Nederlandse keek haar vervolgens ook recht aan en pakte haar tas. Daarna tikte die zigeunerin dreigend met de zuigfles op haar tanden, mij daarbij indringend aankijkend. Blijkbaar vond ze dat dat zakkenrollen haar volste recht was en ik fout. Ze waren echt met 20 man ofzo op rooftocht, dus achteraf vond ik het nogal dapper van mij en weet ik niet of het verstandig was, maar zoiets doe je eerst en dan denk je pas na.
Zigeuners jatten sowieso als de raven.
Ik ben altijd heel alert maar ons hebben ze een keer op een heel slinkse manier onze mobiel weten af te pakken. De Politie zei dat ze van stad naar stad trekken.
Sindsdien vervloek ik ze.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
26-11-2018 12:36
Zigeuners jatten sowieso als de raven.
Ik ben altijd heel alert maar ons hebben ze een keer op een heel slinkse manier onze mobiel weten af te pakken. De Politie zei dat ze van stad naar stad trekken.
Sindsdien vervloek ik ze.
Ze zijn ook allemaal zeer godsdienstig. Daarom vervloek ik alle godsdienstige mensen. :rolling:
God, aub, geef me geduld. Als u me kracht geeft dan sla ik ze op hun gezicht.
Valdemar_II schreef:
26-11-2018 11:59
Goed dat zijn blik je bijblijft. Weer iemand die zijn burgerplicht volbracht en totaal in de steek gelaten werd door zijn medeburgers. Misschien heb je pech en kruisen jullie paden elkaar weer op een moment dat jij hulp nodig hebt, kan hij er eens "vreselijk om moeten lachen achteraf".
:misselijk:
Ik denk niet dat ze moest lachen om de in elkaar geslagen man, maar om de toch enigszins vreemde reactie van de Etos medewerker.
Qetesh schreef:
26-11-2018 12:35
Schreeuw jij nooit?
Nee, vind jij dat normaal dan?
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan de persoon die steelt of ik er iets van zeg tegen degene zelf. In ieder geval zou ik het wel tegen het winkelpersoneel zeggen.

Mijn kinderen hebben weleens een snoepje gepakt en opgegeten, toen ik dat zag moesten ze het van mij tegen het winkelpersoneel zeggen. Die reageerden dan een beetje laconiek van "dat mag niet hé?" Daarna nooit meer gebeurd.

Van mij is ooit mijn fiets op school gejat. Toen ik naar huis liep, kwam ik drie jongens tegen waarvan 1 mijn fiets vast had. In eerste instantie ben ik doorgelopen, maar toch omgedraaid en op een vriendelijke manier aan die jongen gevraagd of ik mijn fiets terug mocht. Die andere 2 lachten hem uit en ik kreeg m'n fiets terug. Sta er nu nog van te kijken dat ik dat durfde toen..

Verder veel diefstal meegemaakt tijdens mijn bijbaantje in een grote winkelketen. Daar hadden ze van die doorkijk spiegels met daarachter een hokje waar de beveiliging af en toe in dook om iemand in de gaten te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven