Geld & Recht alle pijlers

ANWB

05-12-2010 17:45 15 berichten
Ik wil een ANWB Europa Service af gaan sluiten.

Nu vroeg ik me af waarom "woonplaats service" apart is. Wordt je met Europa Service niet geholpen in je eigen woonplaats?
Alle reacties Link kopieren
Nopes, je eigen woonplaats moet je apart meeverzekeren.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Nee, dan word je inderdaad niet geholpen.

Ik heb zelf geen woonplaats service. Als mijn auto kaduuk gaat in mijn woonplaats dan loop ik wel naar huis, zeg maar, en dan zien we dan wel weer verder.
668, the neighbour of the Beast
Ik heb ook eigen woonplaats niet meeverzekerd, dan regel ik wel een sleepje bij een van de buren ofzo.
Ik heb wel woonplaats service genomen. Weet niet meer wat het extra is. Maar toen ik een keer (voordat ik het had) een lekke band had en ver van huis, toen voelde ik me wel goed ongelukkig toen niemand kon helpen. Dus direct die service genomen en daar ben ik nog blij mee.

Precies een jaar geleden was mijn accu stuk of op. Ja hoe kom je anders bij de garage? Ik heb dus gelukkig niet vaak gebruik van hoeven te maken maar ik ben er blij mee.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Inderdaad Joy. Als het nu echt in mijn woonplaats gebeurt dan loop ik wel naar huis. Of ik zou de bus pakken ofzo, in geval van grotere woonplaats, weet ik het. En dan regelen we wel een sleepje die de boel naar de garage of naar huis brengt.

Ik vind woonplaatsservice echt zonde van het geld.
668, the neighbour of the Beast
Ik heb wel woonplaatsservice erbij genomen. Als mijn auto voor de deur staat en ik moet naar mijn werk maar mijn accu is bijv. leeg vind ik het toch wel prettig als hij gemaakt kan worden. Ga dat ding niet helemaal over de openbare weg naar de garage duwen.
ik heb ook de europa serice met vervangende auto en woonplaats service. dat was vooral omdat ik een oude auto had. nu heb ik en nieuwe én een nieuwe verzekering die ook pechhulp biedt mét woonplaats service. helaas kan je de anwb alleen voor 15 november opzeggen dus zit ik er nog een jaar aan vast

keek je ook naar iets als de ditzo prepaid pechhulp? en keek je naar jouw eigen auto verzekering? misschien biedt die ook wel al hulp in buitenland?
Heb je een jonge auto en laat je die netjes door de dealer onderhouden? Dan kan het zijn dat je al pechhulp krijgt via je automerk, vaak ook met Europese dekking én in je eigen woonplaats.
Ik had in Amsterdam wel Woonplaatsservice, omdat die plaats nou eenmaal vrij groot is . Na onze verhuizing heb ik die opgezegd, huidige woonplaats is veel kleiner en woon nu ook samen, dus dan lossen we het zelf wel op.

Woonplaatsservice kost trouwens 20 euro extra per jaar.
Ik heb wel woonplaatsservice. Ik heb een oudere auto en er al verschillende keren gebruik van gemaakt. Een keer brak tijdens het rijden de knalpijpophangstang ( hoe noem je zoiets) waardoor ik niet meer verder kon rijden. Sta je daar aan de kant van de weg. Dan weet ik echt niet wie ik zomaar kan bellen om me naar een garage te slepen. Iedereen is overdag aan het werk. Vorige week in die kou was de accu kapot en weigerde de auto te starten. Opnieuw de wegenwacht gebeld. Ze hebben er een nieuwe accu in gezet. Voor mij is het het geld meer dan waard.
voor zover ik weet gaat de woonplaats service er ook uit, ik zou het even navragen als ik jou was! En als je voor 31 december afsluit, wat dan ook qua wegenwacht betaal je voor 2011, en krijg je de rest van 2010 gratis..
De reden dat ANWB dit doet, is dat de kans groot is om pech te krijgen in je eigen woonplaats. Heb zelf geen woonplaats service (stadje is niet heel groot en vrij compact), maar ik ken iemand die had pech met de auto en stond 8 km buiten Enschede in the middle of nowhere en de ANWB hielp niet, omdat ze geen woonplaats service had (nu heeft ze het wel genomen). Dus soms is het ook niet helemaal duidelijk wat nu onder de woonplaats valt, Ik heb het al wel eens nagezocht, maar ben niet wijzer geworden.
Ik zag hierboven iets over de dekking van je dealer als hij daar in onderhoud is.

Toevallig heeft een klant hier van de zomer mee te maken gehad en dat stelt allemaal niet zoveel voor (vw) dus lees de voorwaarden wel goed door!
Ik vind het handig. In tien jaar twee keer gebruik van gemaakt: een keer toen er iets aanliep bij het achterwiel, en een keer toen de auto niet wilde starten. Je kunt dan na enige vertraging gewoon verder. Ik werk thuis dus ik heb mijn (oude, goed onderhouden) auto niet veel nodig, maar áls ik hem gebruik is dat meestal voor een afspraak buiten mijn woonplaats, en het streekvervoer is geen alternatief. Lullig als je dan moet afzeggen omdat het ding het niet doet. Daar heb ik die twee tientjes per jaar wel voor over. Als ik dan eerst nog sleepjes moet gaan regelen e.d... Zo'n gedoe. Ik heb dus in tien jaar 200 euro betaald. Anders had ik naar de garage gemoeten, dat is ook niet gratis..

Heb gekeken Bij Ditzo, maar dat is alleen voor auto's tot een bepaalde leeftijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven