Geld & Recht alle pijlers

Auto nu al kapot

23-02-2017 15:52 57 berichten
Ik heb 3 weken geleden een auto gekocht, een oude tweedehandse van 600 euro. Bij een garage. Ik heb de auto contant af moeten rekenen, dit is mijn allereerste auto dus ik ging er blanco in.

Ik kwam erachter dat er 5 lampen kapot waren, die hebben ze bij de garage gemaakt.

Nu is het echter zo dat de auto enorm stottert na 10 minuten rijden en uitvalt. Ik krijg hem dan niet meer gestart en ik durf er niet meer mee te rijden omdat ik de auto niet vertrouw. Hij staat nu bij de garage die kijkt wat er aan de hand is.

Ik heb de verkoper gebeld en die zei dat ik langs moest komen en dat hij ernaar ging kijken. Ik vertrouw het zaakje niet meer maar ik denk dat ik de verkoper niet aansprakelijk kan stellen.

Wat kan ik doen? Ik baal echt van de situatie.
quote:LadySybil schreef op 01 maart 2017 @ 18:19:

Jaja dat let weet ik nu wel. Dan nog mag ik wel verwachten dat ie langer mee gaat dan 2 weken. Kul argument.

Nee, dat mag je niet ik schreef al eerder dat je geluk of pech kunt hebben. Je hebt geluk als je voor 600 euro een auto hebt die het goed blijft doen, of als de verkoper bereid is te repareren. Maar nee, je mag het niet verwachten.

Als je een fiets van een tientje koopt mag je ook niet verwachten dat hij zonder gebreken is.

Als je een huis van 30.000 euro koopt mag je ook niet verwachten dat alle elektra en leidingen en het dak in orde zijn.
Alle reacties Link kopieren

Jaja dat let weet ik nu wel. Dan nog mag ik wel verwachten dat ie langer mee gaat dan 2 weken. Kul argument.Als je zelf absoluut geen verstand hebt van auto's is het simpelweg heel erg dom om een auto van deze prijs te kopen in de veronderstelling dat je er zo mee weg kunt rijden. Voor die prijs kun je verwachten dat er significante zaken aan mankeren of dat heel binnenkort gaan doen. En om dat te bedenken heb je dan weer geen verstand van auto's nodig. Geen kulargument maar gewoon de algemene gang van zaken bij dergelijke bedragen.

Jaja dat let weet ik nu wel. Dan nog mag ik wel verwachten dat ie langer mee gaat dan 2 weken. Kul argument.Dus omdat de reacties je niet helemaal bevallen ga je de mods vragen om je topic te verwijderen? Wat een kulargument.
quote:LadySybil schreef op 01 maart 2017 @ 18:17:

Nou deze auto is dus wel kapot. Ik moet mijn brandstofpomp laten vervangen want die was stuk. Bij de garage zou het mij 450 euro kosten dus ik heb een akkoord gesloten met de verkoper. Hij gaat deze er voor mij gratis in zetten.

Fijn dat het gratis gemaakt wordt. Nu hopen dat het hierbij blijft

Veel succes en rijplezier!
quote:itsme1973 schreef op 23 februari 2017 @ 22:50:

Lijkt me niet bevorderlijk om hem bij een ander te laten nakijken en vervolgens met die conclusie naar de verkoper te gaan.

Je hebt nog veel te leren lees ik al Dit heet een onafhankelijke keuring en dat doe ik al zolang ik 2ehands auto's koop.

Er komt altijd wat uit en soms leidde dat ertoe dat de koop niet door ging. Meestal wilde de garage de gebreken gratis verhelpen en dat had ik dan ook vantevoren zo met ze afgesproken.

Er valt inderdaad genoeg te leren.
TS heeft als koper ook een onderzoeksplicht als koper en is daarin te kort geschoten en als 5 lampen te gelijk niet doen lijkt dat meer op sluiting/kabelbreuk. En ik koop in deze prijsklasse helemaal niks bij handelaar, want wat weet hij van deze auto die hij net een week heeft staan ? Goed kijken wat je koopt en wij hebben hier voor dat bedrag netjes 5 jaar gereden zonder te veel onkosten.
quote:S-Groot schreef op 01 maart 2017 @ 21:39:

[...]

Dus omdat de reacties je niet helemaal bevallen ga je de mods vragen om je topic te verwijderen? Wat een kulargument.Dit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven