Auto verkocht
dinsdag 7 januari 2020 om 17:49
Hallo ik heb gisteren een auto verkocht voor 350 euro. Het is een auto van 16 jaar oud pas nog apk gehad. En nu krijgen we op eens een bericht dat de koppeling kapot is . Dat was gisteren middag nog niet zo. De reden van verkoop was dat wij een auto van onze werk hebben gekregen. En nu krijgen we allemaal nare berichten met dreigen . En ben alleen thuis met onze zoontje en ik voel mij er niet lekker bij. Ook hebben ze geen proefrit gemaakt ze hebben hem gestart en gelijk over geschreven hoe sterk staan wij hier in? Sorry voor het rommelige bericht .typ dit even snel op mijn telefoon
dinsdag 7 januari 2020 om 21:10
Misschien zijn ze van een autobedrijf(je) en hebben ze een net wat mooier exemplaar staan waarvan de koppeling verrot is.
Overzetten, geld terugvragen en ze hebben voor nop een verkoopbare auto.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dinsdag 7 januari 2020 om 21:15
Daar heb je eigenlijk wel een punt.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...

dinsdag 7 januari 2020 om 21:22
ooooohhhh....verkeerd gelezen! Ik dacht dat ze die verrotte koppeling in de auto van TO gingen zetten om te kunnen claimen dat de koppeling het niet doet

dinsdag 7 januari 2020 om 21:23
Dymphnatam schreef: ↑07-01-2020 21:22ooooohhhh....verkeerd gelezen! Ik dacht dat ze die verrotte koppeling in de auto van TO gingen zetten om te kunnen claimen dat de koppeling het niet doet
![]()
dinsdag 7 januari 2020 om 21:51
Nee het is rustig waarschijnlijk toch grootspraak ? Heb mijn buren wel een seintje gegeven mocht er iets zijn dan kan ik bij hun ook aankloppen aangezien mijn vriend pas over 2 uurtjes thuis is .

dinsdag 7 januari 2020 om 21:52
XxprisjuhxX schreef: ↑07-01-2020 21:51Nee het is rustig waarschijnlijk toch grootspraak ? Heb mijn buren wel een seintje gegeven mocht er iets zijn dan kan ik bij hun ook aankloppen aangezien mijn vriend pas over 2 uurtjes thuis is .
Mooi zo, ze zullen wel door hebben dat je er niet intrapt.
dinsdag 7 januari 2020 om 23:06
Lief dat je het vraagt trouwens!!Maud*de*Braose schreef: ↑07-01-2020 21:52Mooi zo, ze zullen wel door hebben dat je er niet intrapt.
woensdag 8 januari 2020 om 12:27
Had je nog laten weten dat je de politie ingeschakeld hebt? En is het hopelijk verder rustig gebleven?
Ik sluit me aan bij Liesettes. Ik ben als de dood voor enge mensen en zou, als ze aan de gang blijven, de auto dus terugnemen om ervan af te zijn.
Ik sluit me aan bij Liesettes. Ik ben als de dood voor enge mensen en zou, als ze aan de gang blijven, de auto dus terugnemen om ervan af te zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

woensdag 8 januari 2020 om 15:51
Toevallig heb ik onlangs hetzelfde meegemaakt toen ik mijn auto verkocht. Rechtsbijstand gaf aan dat dit relatief vaak gebeurt en dat die kopers het vaak gewoon proberen, maar uiteindelijk niet echt doorpakken als verkoper gewoon 'nee' zegt.
Rechtsbijstand adviseerde overigens om de chat van Marktplaats (of whatsapp) wel open te houden en niet te blokkeren ivm bewijslast indien nodig.
Gekocht is gekocht, je bent geen garage met garantie en je kan gewoon aangeven, zoals je gedaan hebt, dat jij geen problemen met de auto hebt gehad en alle verantwoordelijkheid afwijst en dat je niet aansprakelijk bent. Terugkopen of geld geven echt niet doen. Maar hopelijk is en blijft het nu stil met jouw koper.
Rechtsbijstand adviseerde overigens om de chat van Marktplaats (of whatsapp) wel open te houden en niet te blokkeren ivm bewijslast indien nodig.
Gekocht is gekocht, je bent geen garage met garantie en je kan gewoon aangeven, zoals je gedaan hebt, dat jij geen problemen met de auto hebt gehad en alle verantwoordelijkheid afwijst en dat je niet aansprakelijk bent. Terugkopen of geld geven echt niet doen. Maar hopelijk is en blijft het nu stil met jouw koper.

donderdag 9 januari 2020 om 12:46
Heb je LinkedIn? Misschien dat ie daarop heeft gezocht?XxprisjuhxX schreef: ↑09-01-2020 12:37Even een update. Hij heeft mijn werk gebeld. Hoe die er achter is gekomen weet ik niet maar vindt dit echt eng
donderdag 9 januari 2020 om 13:03
Ja die heb ik! Dat zou het wel verklaren idd . Stom dat ik daar niet aangedacht heb . Weet alleen niet wat ik er nou mee moetCookie-Enthusiast schreef: ↑09-01-2020 12:46Heb je LinkedIn? Misschien dat ie daarop heeft gezocht?

donderdag 9 januari 2020 om 13:06
Wat een engerds. Wat heeft hij precies gezegd op je werk? Weer bedreigingen? Dan zou ik opnieuw de politie om advies vragen.XxprisjuhxX schreef: ↑09-01-2020 13:03Ja die heb ik! Dat zou het wel verklaren idd . Stom dat ik daar niet aangedacht heb . Weet alleen niet wat ik er nou mee moet![]()
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
donderdag 9 januari 2020 om 13:08
Een koppeling vervangen is (voor een goede monteur) wel een halve dag werk, dus het is maar wat je "voor nop" noemt.
En dan nog een halve dag om de verrotte koppeling in de gekochte auto te zetten, en hopen dat ze die 350 euro terug krijgen.
En dan zijn ze nog tijd kwijt aan het zoeken naar een exemplaar, klagen bij de oude eigenaar enzovoorts.
Ik zou denken dat een automonteur makkelijker geld verdienen kan.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
donderdag 9 januari 2020 om 13:12
Dat ik hem opgelicht hebt en hij zijn geld terug wil dus ik heb gezegd toen ik hem verkocht was er niets aan de hand met de koppeling.. Ik weet niet wat jullie met de auto gedaan hebben nadat jullie weg gereden zijn. En dat als ze zo ervaren waren als ze zeggen dat ze heel de auto gecontroleerd hadden. In plaats van alleen starten en wegrijden toen heb ik opgehangen want was gewoon aan het werk.

donderdag 9 januari 2020 om 13:16
Dus ze kopen een auto ZONDER een proefrit van 350 euro. Kunnen er nog mee wegrijden en ineens is de koppeling stuk en denken dat ze garantie hebben? Dat hadden ze ook niet als ze wel een testrit hadden gedaan, maar het niet doen en wegkunnen rijden is natuurlijk helemaal veelzeggend.
Dit aan ze melden en dat je hen gemeld hebt bij de lokale politie/of gaat doen nu als ze nog 1x contact opnemen.
Die zijn van het padje af en moet je heel duidelijk tegen zijn.
En meld het aub, niet bij 0900 nummer maar gewoon direct op politiebureau in je buurt.
Dit aan ze melden en dat je hen gemeld hebt bij de lokale politie/of gaat doen nu als ze nog 1x contact opnemen.
Die zijn van het padje af en moet je heel duidelijk tegen zijn.
En meld het aub, niet bij 0900 nummer maar gewoon direct op politiebureau in je buurt.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 09-01-2020 13:19
52.03% gewijzigd

donderdag 9 januari 2020 om 13:18
XxprisjuhxX schreef: ↑09-01-2020 13:03Ja die heb ik! Dat zou het wel verklaren idd . Stom dat ik daar niet aangedacht heb . Weet alleen niet wat ik er nou mee moet![]()
De politie bellen!!!!!!!!!!! In combinatie met bedreigingen is dit intimiderend gedrag.
donderdag 9 januari 2020 om 13:19
Dat zijn idd alle feiten .Luci_Morgenster schreef: ↑09-01-2020 13:16Dus ze kopen een auto ZONDER een proefrit van 350 euro. Kunnen er nog mee wegrijden en ineens is de koppeling stuk en denken dat ze garantie hebben?
Die zijn van het padje af.
donderdag 9 januari 2020 om 13:22
Dymphnatam schreef: ↑09-01-2020 13:18De politie bellen!!!!!!!!!!! In combinatie met bedreigingen is dit intimiderend gedrag.
Het begint op stalking te lijken.

donderdag 9 januari 2020 om 13:24
En wat was het antwoord?XxprisjuhxX schreef: ↑09-01-2020 13:12Dat ik hem opgelicht hebt en hij zijn geld terug wil dus ik heb gezegd toen ik hem verkocht was er niets aan de hand met de koppeling.. Ik weet niet wat jullie met de auto gedaan hebben nadat jullie weg gereden zijn. En dat als ze zo ervaren waren als ze zeggen dat ze heel de auto gecontroleerd hadden. In plaats van alleen starten en wegrijden toen heb ik opgehangen want was gewoon aan het werk.
donderdag 9 januari 2020 om 13:30
Hij zei niet zoveel. Hij begon gelijk weer te roepen dat die koppeling kapot is ( hij bleef constant herhalen) voor zover ik hem begreep gebrekkig Nederlands ..

donderdag 9 januari 2020 om 13:31
XxprisjuhxX schreef: ↑09-01-2020 13:30Hij zei niet zoveel. Hij begon gelijk weer te roepen dat die koppeling kapot is ( hij bleef constant herhalen) voor zover ik hem begreep gebrekkig Nederlands ..
Bel nondeju nou de politie. Dan kan er dossieropbouw plaats gaan vinden.
donderdag 9 januari 2020 om 13:31
Terug reageren, met precies dat;
beste koper van mijn auto. U heeft op maandag 6 januari mijn auto gekocht voor €350. Op dat moment reed de auto, was er een apk keuring aanwezig. U heeft er zelf voor gekozen om geen proefrit of aankoopkeuring te doen en U heeft de auto rijdend meegenomen. Alle schade of problemen na de koop zijn dan ook voor uw rekening.
Uw bedreigingen veranderen daar niets aan. Ik ben helaas genoodzaakt deze door te geven aan de politie. Ook bedreigingen of smaad op mijn werkadres zal ik aan hen (en marktplaats of de site waar je het verkocht hebt) doorgeven.
Met vriendelijke groet
Dan maak je duidelijk wat er gebeurd is, en leg je hem heel helder uit dat het nu klaar is. En waarschuw inderdaad de politie en marktplaats. Of waar dan ook hoe je hem verkocht hebt.
beste koper van mijn auto. U heeft op maandag 6 januari mijn auto gekocht voor €350. Op dat moment reed de auto, was er een apk keuring aanwezig. U heeft er zelf voor gekozen om geen proefrit of aankoopkeuring te doen en U heeft de auto rijdend meegenomen. Alle schade of problemen na de koop zijn dan ook voor uw rekening.
Uw bedreigingen veranderen daar niets aan. Ik ben helaas genoodzaakt deze door te geven aan de politie. Ook bedreigingen of smaad op mijn werkadres zal ik aan hen (en marktplaats of de site waar je het verkocht hebt) doorgeven.
Met vriendelijke groet
Dan maak je duidelijk wat er gebeurd is, en leg je hem heel helder uit dat het nu klaar is. En waarschuw inderdaad de politie en marktplaats. Of waar dan ook hoe je hem verkocht hebt.