Auto verkocht
dinsdag 7 januari 2020 om 17:49
Hallo ik heb gisteren een auto verkocht voor 350 euro. Het is een auto van 16 jaar oud pas nog apk gehad. En nu krijgen we op eens een bericht dat de koppeling kapot is . Dat was gisteren middag nog niet zo. De reden van verkoop was dat wij een auto van onze werk hebben gekregen. En nu krijgen we allemaal nare berichten met dreigen . En ben alleen thuis met onze zoontje en ik voel mij er niet lekker bij. Ook hebben ze geen proefrit gemaakt ze hebben hem gestart en gelijk over geschreven hoe sterk staan wij hier in? Sorry voor het rommelige bericht .typ dit even snel op mijn telefoon

donderdag 9 januari 2020 om 13:36
APK zegt niets over de staat van de koppeling, APK zegt zeer weinig over de technische staat van een auto. De auto voldoet aan de minimale veiligheidseisen. Ten onrechte wordt er veel waarde aan een APK gehangen.XxprisjuhxX schreef: ↑07-01-2020 18:16Apk is in november gedaan en wij hebben er nog in gereden tot 2 dagen geleden en er was niets aan de hand .
Dit zijn waarschijnlijk gewoon mensen die proberen wat te bereiken. Door dreigen hopen ze dat je toehapt. Maar ze hebben geen enkel recht. Blokkeer ze op alles en reageer niet.

donderdag 9 januari 2020 om 13:47
Waarom niet, als ik vragen mag?

donderdag 9 januari 2020 om 13:52
Bewijslast. Zie ook mijn post hierover op de vorige pagina. Ik heb recent hetzelfde meegemaakt namelijk. TO als verkoper zit niet fout. Laat die koper maar ratelen en dreigen, dan heb je bewijs in je app/chat/sms. Hoewel blokkeren verleidelijk is om er vanaf te zijn...

donderdag 9 januari 2020 om 15:16
ShaunTheSheep schreef: ↑09-01-2020 13:52Bewijslast. Zie ook mijn post hierover op de vorige pagina. Ik heb recent hetzelfde meegemaakt namelijk. TO als verkoper zit niet fout. Laat die koper maar ratelen en dreigen, dan heb je bewijs in je app/chat/sms. Hoewel blokkeren verleidelijk is om er vanaf te zijn...
aha, op die manier!

donderdag 9 januari 2020 om 15:22
Dit dus.Maandag27 schreef: ↑09-01-2020 13:31Terug reageren, met precies dat;
beste koper van mijn auto. U heeft op maandag 6 januari mijn auto gekocht voor €350. Op dat moment reed de auto, was er een apk keuring aanwezig. U heeft er zelf voor gekozen om geen proefrit of aankoopkeuring te doen en U heeft de auto rijdend meegenomen. Alle schade of problemen na de koop zijn dan ook voor uw rekening.
Uw bedreigingen veranderen daar niets aan. Ik ben helaas genoodzaakt deze door te geven aan de politie. Ook bedreigingen of smaad op mijn werkadres zal ik aan hen (en marktplaats of de site waar je het verkocht hebt) doorgeven.
Met vriendelijke groet
Dan maak je duidelijk wat er gebeurd is, en leg je hem heel helder uit dat het nu klaar is. En waarschuw inderdaad de politie en marktplaats. Of waar dan ook hoe je hem verkocht hebt.
donderdag 9 januari 2020 om 15:30
Dat had ze nondeju gisteren al gedaan. Heb je het topic gelezen?Dymphnatam schreef: ↑09-01-2020 13:31Bel nondeju nou de politie. Dan kan er dossieropbouw plaats gaan vinden.
Sterkte, TO, ik snap dat dit stress geeft.

donderdag 9 januari 2020 om 20:30

donderdag 9 januari 2020 om 21:23
Ook die actie heb ik vandaag gemeld bij de politie

donderdag 9 januari 2020 om 21:36
Goed gedaan. Daar zijn ze voor, voor dit soort zaken.

zaterdag 11 januari 2020 om 00:00
Met de verkoop van de auto en de klachten daarna kan de politie niets, dat valt onder het civiele recht. Je kunt aangifte doen als er strafrechtelijke bedreigingen worden gedaan, bijvoorbeeld: ik zoek je op en maak je dood. Wat niet strafbaar is, is bijvoorbeeld: ik weet je te vinden. Je verhaal zal misschien ter informatie worden vastgelegd, maar daar blijft het dan bij.

zaterdag 11 januari 2020 om 00:09
‘De klachten daarna’ vallen bij aanhoudend gedoe, onder stalking. En dat valt niet onder het civiele recht. Daarnaast, ook al valt bepaalde interactie nog niet onder stalking, is het verstandig om al contact op te nemen met de politie just in case. En al is jouw verhaal ‘misschien ter informatie’ vastgelegd, als steeds dezelfde naam verschijnt met kennis van achtergrondverhaal komt men sneller in actie. En kan gedoe, zoals waarschijnlijk in dit geval een stel verstandelijk beperkte paupers at best of smerige oplichters at worst, in de kiem smoren met een bezoekje van de dames en/of heren in het blauw.Lexie72 schreef: ↑11-01-2020 00:00Met de verkoop van de auto en de klachten daarna kan de politie niets, dat valt onder het civiele recht. Je kunt aangifte doen als er strafrechtelijke bedreigingen worden gedaan, bijvoorbeeld: ik zoek je op en maak je dood. Wat niet strafbaar is, is bijvoorbeeld: ik weet je te vinden. Je verhaal zal misschien ter informatie worden vastgelegd, maar daar blijft het dan bij.

zaterdag 11 januari 2020 om 01:15
Precies. En intussen laten horen dat je zelf jurist en/ of advocaat bent en het daardoor per definitie beter weet dan al de arme leken die ook wat zeggen.
Nou, ik ben ook jurist en ik vind het advies van lemoos goed. Veel zaken worden het best opgelost voordat het officiële rechtssysteem om de hoek komt kijken. Een bezoekje van de politie - zelfs als er juridisch geen consequenties aan kunnen hangen - in wonderen doen. Zo worden veel problemen op voorhand in de kiem gesmoord is mijn ervaring.

zaterdag 11 januari 2020 om 10:27
Schept weinig vertrouwen in onze blauwe vrienden en hun dossiervorming met dit soort inside information van een expert....
Snap nu ook beter wat er misgaat in zaken als van dat Rotterdamse meisje. Kun je de politie niet kwalijk nemen natuurlijk, was civiel rechtelijk. Meisje werd alleen gevolgd, niet echt bedreigd.
TO, nog wat van die lui gehoord?
Snap nu ook beter wat er misgaat in zaken als van dat Rotterdamse meisje. Kun je de politie niet kwalijk nemen natuurlijk, was civiel rechtelijk. Meisje werd alleen gevolgd, niet echt bedreigd.
TO, nog wat van die lui gehoord?