Bankblokkade
vrijdag 22 juni 2018 om 19:44
Ik zit nu dik een jaar in de wsnp.
Onlangs is er een wijziging geweest van bewindvoerder.
De bewindvoerder die we hadden is gestopt en een andere bewindvoerder van hetzelfde kantoor heeft het overgenomen.
Dit is officieel via de rechtbank geregistreerd, akte ontvangen.
Vandaag wilde ik een betaling doen maar dat lukte niet. Contact gezocht met de bank en die wist me te vertellen dat er een blokkade op zit en dat ik contact met de bewindvoerder moet opnemen.
Jullie raden het vast al... Na 17:00 niet meer te bereiken.
Mijn vraag is? Waarom die blokkade? Is dat normaal bij wisseling van bewindvoerder of zou er wat anders aan de hand zijn *ik zou niet weten wat...houd me aan alle afspraken*
Toch stress...
Onlangs is er een wijziging geweest van bewindvoerder.
De bewindvoerder die we hadden is gestopt en een andere bewindvoerder van hetzelfde kantoor heeft het overgenomen.
Dit is officieel via de rechtbank geregistreerd, akte ontvangen.
Vandaag wilde ik een betaling doen maar dat lukte niet. Contact gezocht met de bank en die wist me te vertellen dat er een blokkade op zit en dat ik contact met de bewindvoerder moet opnemen.
Jullie raden het vast al... Na 17:00 niet meer te bereiken.
Mijn vraag is? Waarom die blokkade? Is dat normaal bij wisseling van bewindvoerder of zou er wat anders aan de hand zijn *ik zou niet weten wat...houd me aan alle afspraken*
Toch stress...
vrijdag 22 juni 2018 om 19:47
vrijdag 22 juni 2018 om 19:50
Nou... hmmm... als je onder bewindvoering staat, lijkt het mij niet dat je creditcards in je zak hebt, laat staan dat het waarschijnlijk is dat je met die creditcard iets afgerekend hebt in een ver weg gelegen oord in het buitenland...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
vrijdag 22 juni 2018 om 19:50
Die betaling is geregeld. Daar gaat mijn vraag niet over.
De vraag is, is het normaal dat bij wisseling van bewindvoerder er een bankblokkade volgt.
vrijdag 22 juni 2018 om 19:51
vrijdag 22 juni 2018 om 19:56
Ja helaas. De bank krijgt een melding WSNP bewind en dan blokkeert alles weer opnieuw zoals je dat in het allereerste beginMeisjeklein schreef: ↑22-06-2018 19:50Die betaling is geregeld. Daar gaat mijn vraag niet over.
De vraag is, is het normaal dat bij wisseling van bewindvoerder er een bankblokkade volgt.
ook had. En nog weer meer helaas kun je pas maandag weer de blokkade laten opheffen.
De bank mag niets zonder toestemming WSNP.
Probeer geld te lenen van mensen voor het bedrag waarover je anders nog had beschikt als je geen blokkade hebt. Dan kun je,
zodra de blokkade is opgeheven, de persoon weer terugbetalen zonder in de problemen te komen.
Sterkte hoor, dit is echt ruk.
vrijdag 22 juni 2018 om 19:57
Die blokkade kan meerdere redenen hebben. Ik ga er tenminste cm uit dat het om de leefgeld rekening gaat en niet ok de beheerrekenening want daar mag jij niet ook komen.
Je hebt 3 maal een foutieve pincode ingevoerd
Er is heeft/hebben verdachte transactie (s) plaatsgevonden
Je bewindvoerder heeft verzocht de rekening te blokkeren
De bank heeft geen nieuwe beschikking van de nieuwe bewindvoerder ontvangen en dat moet eerst geregeld worden etc etc.
Voor jou zit er niks anders op dan tot maandag te wachten tot je bewindvoerder contact heeft gehad met de bank en jou heeft teruggebeld. Dan pas zul je de reden weten.
Je hebt 3 maal een foutieve pincode ingevoerd
Er is heeft/hebben verdachte transactie (s) plaatsgevonden
Je bewindvoerder heeft verzocht de rekening te blokkeren
De bank heeft geen nieuwe beschikking van de nieuwe bewindvoerder ontvangen en dat moet eerst geregeld worden etc etc.
Voor jou zit er niks anders op dan tot maandag te wachten tot je bewindvoerder contact heeft gehad met de bank en jou heeft teruggebeld. Dan pas zul je de reden weten.
vrijdag 22 juni 2018 om 20:01
Dankjewel voor je uitleg!Doreia schreef: ↑22-06-2018 19:56Ja helaas. De bank krijgt een melding WSNP bewind en dan blokkeert alles weer opnieuw zoals je dat in het allereerste begin
ook had. En nog weer meer helaas kun je pas maandag weer de blokkade laten opheffen.
De bank mag niets zonder toestemming WSNP.
Probeer geld te lenen van mensen voor het bedrag waarover je anders nog had beschikt als je geen blokkade hebt. Dan kun je,
zodra de blokkade is opgeheven, de persoon weer terugbetalen zonder in de problemen te komen.
Sterkte hoor, dit is echt ruk.
Je weet dat je niks fout doet maar toch stressen hè.
Komt wel goed hoor, betaling is geregeld en boodschappen in huis. Dit weekend komen we wel door.
Wel raar dat we er geen brief over hebben gehad. Misschien komt dat nog....
vrijdag 22 juni 2018 om 20:10
Ik heb professioneel nog nooit een brief gezien van de WSNP blokkade.Meisjeklein schreef: ↑22-06-2018 20:01Dankjewel voor je uitleg!
Je weet dat je niks fout doet maar toch stressen hè.
Komt wel goed hoor, betaling is geregeld en boodschappen in huis. Dit weekend komen we wel door.
Wel raar dat we er geen brief over hebben gehad. Misschien komt dat nog....
Kan ook zijn dat het is geblokkeerd, zodat ook de oude WSNP bewindvoerder er niet meer aan kan komen. Niet dat dit bij jou van toepassing is, maar nu heeft de bank de zekerheid straks zaken te doen met de juiste persoon.
En dat jij hierover stressed, zegt mij dat jij glansrijk door dit traject komt en over 2 jaar met een schone lei afsluit