Geld & Recht alle pijlers

Barcode pakket niet herkend, pakket vrijdag al verstuurd

20-09-2010 17:06 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets gekocht via mp, bij een -voor zover ik kan nagaan- betrouwbare verkoper.

De verkoper heeft het pakket a.s. vrijdag aangeboden in een postpunt in de plaatselijke supermarkt en heeft mij de barcode gemaild.

Tot op heden echter krijg ik op trackentrace de melding 'zending niet gevonden'. De barcode is wel correct, ik heb dit inmiddels gecheckt bij verkoper.

Ik heb TNT gebeld, zij zeggen me vandaag nog even af te wachten en anders opnieuw contact op te nemen (of eigenlijk moet verkoper dat dan doen).

Tot op heden geen pakket en ik zie net de bus van TNT ons huis voorbij sjesen

Ik had het pakket eigenlijk willen laten verzenden met 'verzekerd pakket', maar dat was ik in de drukte van vorige week vergeten, dat ik dat wilde en daar heb ik nu dus niets meer aan.

Wat nu? Wie is er aansprakelijk in deze wanneer het pakket echt kwijt blijkt? Hebben jullie wel eens iets dergelijks mee gemaakt, dat de zending dus niet gevonden werd op tracktrace (volgens de medewerkster kunnen ze ook gewoon laks geweest zijn en het niet hebben gescand maar wel verstuurd) en is het pakket toen alsnog aangekomen? En wanneer dan precies?

Of maak ik me druk om niks en moet ik nog even geduld hebben.

't Ging overigens om iets van een aanzienlijk bedrag, wel beneden de ¤100,00 maar absoluut een bedrag wat ik niet zomaar uit geef.

Alvast bedankt voor het antwoorden.
Even geduld hebben.

Tis vrijdag aangeboden en in het weekend worden de pakketten niet gesorteerd. Dus ws komt het morgen.
Ik denk ook dat het gewoon morgen komt

Mijn ervaring met Track&Trace is dat die informatie vaak niet up-to-date is.
Toevallig niet met DHL ipv TNT Ik wacht al een weekje op een pakketje van DHL. Foutje in het sorteersysteem. Pakje is afkomstig van V&D had het als cadeautje gekocht voor iemand die vrijdag jarig is. Nou als ze het vrijdag nog niet bezorgen mogen ze het in hun *ss stoppen. Ook is het ook nog eens afgeprijsd. En V&D reageert helemaal niet. Ga maar eens bellen.
In sommige gehuchten (zoals die van mij, vermoed ik) worden volgens mij de pakketten opgespaard en 1 of 2x per week rondgebracht. Zo duurt het bij mij ook altijd verdacht lang eer dat een verzonden pakket mijn huis bereikt. Soms zit ik een week te wachten op iets wat er logischerwijs al lang had moeten zijn.
Hoi via de tnt site trackentrace kun je ook een emailtje sturen en de status opvragen. Zelf heb ik dat ook wel eens gedaan en kreeg dezelfde dag nog per email antwoord met de status. Kan dus best zijn dat het nog onderweg is. Mss is het pakket vrijdag wel later op de dag aangeleverd bij het postpunt en is het daar vandaag pas opgehaald. Dan komt het morgen gewoon. Met pakketpost van TNT heb ik privé en zakelijk hele goede ervaringen.
tienhoven: linkje?
al gevonden en gedaan.

@Mieshka, het is idd een redelijk gehucht waar het vandaan komt.

Ik wacht het toch nog maar even af, thnx voor de reacties allemaal.
DHL zegt zelf dat ze zo'n vier werkdagen over de bezorging doen.

nick, als mij iets vrijdag verstuurd is met pakketpost via tnt, dan mag ik blij zijn als het er woensdag/donderdag is. Zou dus nog even geduld hebben,

Vind het wel heel raar dat de code onbekend is bij tnt.
quote:izalinia schreef op 20 september 2010 @ 17:27:

Toevallig niet met DHL ipv TNT Ik wacht al een weekje op een pakketje van DHL. Foutje in het sorteersysteem. Pakje is afkomstig van V&D had het als cadeautje gekocht voor iemand die vrijdag jarig is. Nou als ze het vrijdag nog niet bezorgen mogen ze het in hun *ss stoppen. Ook is het ook nog eens afgeprijsd. En V&D reageert helemaal niet. Ga maar eens bellen.Wanneer zou het verzonden zijn?
Aangekomen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven