Geld & Recht alle pijlers

Bedrag enveloppe kado bruiloft

21-02-2019 14:56 225 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel zegt het al : welk bedrag doet men in de enveloppe -> uitgenodigd voor avondfeest bruiloft van nichtje waar ik 1x per jaar contact mee heb ( Geen ruzie of zo, door grote familie weinig contact, zijn erg leuke mensen).

40? 50? 100?
.....
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
21-02-2019 18:02
Op een avondfeest is er 9 van de 10 keer een buffet in mijn ervaring.
Heb ik nog nooit gezien.
AnAppleADay schreef:
21-02-2019 18:06
Heb ik nog nooit gezien.
Echt niet? Ik ook meestal wel. En tussendoor de hele tijd rond met bittergarnituur.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
21-02-2019 18:08
Echt niet? Ik ook meestal wel. En tussendoor de hele tijd rond met bittergarnituur.
Ja bittergarnituur en hapjes wel. En later op de avond nog een snack, bijvoorbeeld een zak friet.
Jwow schreef:
21-02-2019 17:00
Ik geef zelf altijd 50. Op die van mij had ik 1 uitschieter van 250 euro en het laagste was ongeveer 25 euro de meesten gaven 50 euro. Gezien je familie bent zou ik toch 50 doen hoor. Maakt niet echt uit of je veel contact hebt. Een bruiloft kost nogal wat, fijn wanneer je je briefjes mag tellen 😁
Ben ik niet met je eens.
Als mensen een vermogen aan een bruiloft uit willen geven prima, toch voel ik me niet verplicht om daaraan mee te betalen.
Dus kom ik niet behalve als er veel mensen komen die ik graag zou willen zien. Maar dan nog vind ik 50,- met 2 pers. meer dan genoeg. In mijn eentje 25,-
Nu wordt ik zelden of nooit voor bruiloften uitgenodigd maar een uitnodiging van iemand die ik zelden zie: nope.. tenzij het een leuk strandfeest is midden in de zomer :) (wat nooit gebeurd helaas haha)
NYC schreef:
21-02-2019 18:08
Echt niet? Ik ook meestal wel. En tussendoor de hele tijd rond met bittergarnituur.
Ik ook niet. Als het na 20.00 uur begint zeker niet. En ik heb echt veel bruiloften gehad.
Jwow schreef:
21-02-2019 17:00
Ik geef zelf altijd 50. Op die van mij had ik 1 uitschieter van 250 euro en het laagste was ongeveer 25 euro de meesten gaven 50 euro. Gezien je familie bent zou ik toch 50 doen hoor. Maakt niet echt uit of je veel contact hebt. Een bruiloft kost nogal wat, fijn wanneer je je briefjes mag tellen 😁
Lekker boeiend.
Alle reacties Link kopieren
25 euro is wel echt een beetje weinig als het een feest is met uitgebreid eten met meerdere gangen enz.
Zo 'n menu incl. drank kost zeker wel minstens 50 euro per persoon en dat is zelfs nog weinig gerekend. Natuurlijk hoef je niet mee te betalen aan een buitensporig trouwfeest, maar zolang het feest een beetje binnen de normale grenzen is probeer ik toch wel ongeveer te geven wat ik ervoor terugkrijg. En dus x2 indien je met 2 gaat.
lemoos2 schreef:
21-02-2019 18:02
Op een avondfeest is er 9 van de 10 keer een buffet in mijn ervaring.
Alleen als er geen apart diner wordt gehouden onder de familie. Anders mag je blij zijn met 'n petit four en af en toe 'n bitterbal.
Wat staat er op dat avondfeest te doen?

Echt eten (een menu) aan tafel met een stoel met eventueel een dansfeest nadien? Of alleen wat chips en knabbels en drank rechtopstaand?


In 't eerste geval zit ik hier meestal rond de 75 à 80 euro als koppel.
In 't tweede geval eerder rond de 50 euro als koppel.
Doreia* schreef:
21-02-2019 14:57
Ga jij alleen? 25 euro.
Neem je iemand nee? 50 euro.
Helemaal mee eens alleen 25/30 euro, samen 50 euro. Ik weet dat hier in Twente waar ik woon dit zeer normaal is. In het westen komen ze gerust met een bloemetje, plantje, fles wijn weet ik van horen zeggen.
Cinderella76 schreef:
21-02-2019 19:22
Helemaal mee eens alleen 25/30 euro, samen 50 euro. Ik weet dat hier in Twente waar ik woon dit zeer normaal is. In het westen komen ze gerust met een bloemetje, plantje, fles wijn weet ik van horen zeggen.
Dat is gek. Ik weet van zelf hier wonen dat je niet iets kan weten als het van horen zeggen is. En heb je verkeerd gehoord hoor.
Ja een bloemetje, of een fles wijn met die vlop erbij ja. :proud: :proud:
Rosanna1985 schreef:
21-02-2019 19:13
25 euro is wel echt een beetje weinig als het een feest is met uitgebreid eten met meerdere gangen enz.
Zo 'n menu incl. drank kost zeker wel minstens 50 euro per persoon en dat is zelfs nog weinig gerekend. Natuurlijk hoef je niet mee te betalen aan een buitensporig trouwfeest, maar zolang het feest een beetje binnen de normale grenzen is probeer ik toch wel ongeveer te geven wat ik ervoor terugkrijg. En dus x2 indien je met 2 gaat.
Ik ga ervanuit dat degene die het feest geeft, ook het budget (ervoor over) heeft om dat feest te geven. En wie weet betalen ze het niet helemaal zelf, maar dragen ouders een flinke steen bij.

Ik maak wel onderscheid op uitnodiging als daggast/avondgast met eten versus alleen receptie en geef extra bij iemand die me heel na staat (broers/zusters, heel goede vriend/vriendin)
Lucifer2018 schreef:
21-02-2019 18:41
Ik ook niet. Als het na 20.00 uur begint zeker niet. En ik heb echt veel bruiloften gehad.
Ik ken dan nog een buffet rond middernacht of even erna met stokbrood, kazen, salades, koude schotel, evt vis.
NYC schreef:
21-02-2019 20:53
Ik ken dan nog een buffet rond middernacht of even erna met stokbrood, kazen, salades, koude schotel, evt vis.
Ook nooit gezien. Bittergarnituur, hapjes wel altijd en 1x keer frietjes om 23.00 uur. Wel altijd veel drank. Maar geen buffetten en dit soort dingen.
Cinderella76 schreef:
21-02-2019 19:22
Helemaal mee eens alleen 25/30 euro, samen 50 euro. Ik weet dat hier in Twente waar ik woon dit zeer normaal is. In het westen komen ze gerust met een bloemetje, plantje, fles wijn weet ik van horen zeggen.
Oh, dat is juist het tegenovergestelde van wat ik zou verwachten.
Ik voel me altijd zo heerlijk decadent door dit soort topics. Ik stop in een envelop wat ik genoeg vind. Nooit minder dan 50 voor een huwelijk of groot feest, wel meestal meer. Maar ik heb het geld ook en wat moet ik er anders mee doen?

Ik krijg er zelden lekker eten voor, helaas. En ik drink geen alcohol, dus mijn geld haal ik er niet uit.

Tien Euro van mijn mans oma was een groter offer voor haar dan honderd van mij. Zo is het ook nog eens.
anoniem_378854 wijzigde dit bericht op 21-02-2019 22:04
31.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
21-02-2019 20:53
Ik ken dan nog een buffet rond middernacht of even erna met stokbrood, kazen, salades, koude schotel, evt vis.
Dit. Gezien in België, Duitsland, Limburg, Brabant, Gelderland, Groningen en Zeeland (oké, de bruiloft in Zeeland was van twee Brabanders maar ik kreeg niet de indruk dat de Zeeuwse collega’s of buren nou helemaal verbaasd waren over het buffet).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Rosanna1985 schreef:
21-02-2019 19:13
25 euro is wel echt een beetje weinig als het een feest is met uitgebreid eten met meerdere gangen enz.
Zo 'n menu incl. drank kost zeker wel minstens 50 euro per persoon en dat is zelfs nog weinig gerekend. Natuurlijk hoef je niet mee te betalen aan een buitensporig trouwfeest, maar zolang het feest een beetje binnen de normale grenzen is probeer ik toch wel ongeveer te geven wat ik ervoor terugkrijg. En dus x2 indien je met 2 gaat.

Maar jij hoeft het feest toch niet te bekostigen? Dat zou wat zijn, al je gasten op kosten jagen. Hoe een bruidspaar uitpakt, is aan hun. Zij kiezen hiervoor en dan neem ik aan dat zij de financiën hier ook voor hebben.

Jij geeft een cadeau, in dit geval een envelop. Wat zij vervolgens met dat geld doen, is aan hun.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken hetzelfde als Lucifer in Utrecht/Brabant/Limburg.
Dus het is niet per se lokaal

Ik hoef trouwens ook geen buffet, dan moet je weer ergens gaan zitten om te eten. Is niet handig, al die tafels op de dansvloer.
anappleaday wijzigde dit bericht op 22-02-2019 11:07
43.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
21-02-2019 22:40
Maar jij hoeft het feest toch niet te bekostigen? Dat zou wat zijn, al je gasten op kosten jagen. Hoe een bruidspaar uitpakt, is aan hun. Zij kiezen hiervoor en dan neem ik aan dat zij de financiën hier ook voor hebben.

Jij geeft een cadeau, in dit geval een envelop. Wat zij vervolgens met dat geld doen, is aan hun.
natuurlijk, hoe gek je het maakt, bepaalt het bruidspaar. Maar als je een beetje rekent, weet je, dat een heel basic feest al meer kost dan 25 euro pp. behoorlijk knieperig om met zo'n bedragje aan te komen
Puzzlenien schreef:
21-02-2019 16:22
Wij zijn eind vorig jaar getrouwd, wellicht heb je hier wat aan.

Van daggasten was gemiddelde (per stel) zo'n €75,- euro. Sommige wat meer sommige wat minder maar dit was gemiddelde.
Bijna allemaal wel iets creatiefs gedaan met het "presenteren".
Opa's en oma's hebben allemaal wel meer gegeven, zoals ze het zelf zo leuk vermelde voorschot op de erfenis...)

Avondgasten: Stelletjes; € 50,- gemiddeld
Collega's € 20,00

Bij ons heeft ook de ceremoniemeester de namen op de enveloppen en cadeaus geschreven, zij had namelijk de ervaring dat niet iedereen een naam op de kaart schrijft. De enveloppen waren al op onze kamer gezet en wij hebben die de volgende ochtend open gemaakt toen we honger hadden maar ontbijt nog niet klaar was.

Ik vind persoonlijk de beredenering: Ze geven groot feest en dat kost ook wat, niet de juiste reden om een groot bedrag te geven.
Zij geven een feest en maken daarin keuzes om bepaalde locatie, drankjes, hapjes etc. Jij als gast hebt daar geen invloed op dus wat zij uitgeven moet niet een graadmeter zijn voor wat jij wilt en kan geven.
Uiteraard zijn er veel bruidsparen die het geld wat ze krijgen gebruiken om de bruiloft te betalen, echter hou ik daar geen rekening mee.

Voor ons was het belangrijk dat de gasten kwamen en we samen een geweldige dag hadden. De cadeaus hebben we uiteindelijk gebruikt voor een reis die we graag wilde maken (is gepland, gaan binnenkort).
Maar heb je dat dan helemaal uitgezocht dan? Ik snap daar niets van. Wij hebben het geld gewoon naar de bank gebracht en geen idee wie wat gaf, dat maakt ook niet uit, al gaf je niets, maar wij woonden al samen dus inrichting etc hadden we al.
En niets geven is ook prima.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
22-02-2019 10:59
Maar heb je dat dan helemaal uitgezocht dan? Ik snap daar niets van. Wij hebben het geld gewoon naar de bank gebracht en geen idee wie wat gaf, dat maakt ook niet uit, al gaf je niets, maar wij woonden al samen dus inrichting etc hadden we al.
En niets geven is ook prima.
Ik vind het zelfs redelijk ongepast en ongemakkelijk om daar vervolgens nog namen op te gaan schrijven... daarom zou ik ook nooit geld geven. Dan maar een goede fles wijn oid.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
22-02-2019 10:59
natuurlijk, hoe gek je het maakt, bepaalt het bruidspaar. Maar als je een beetje rekent, weet je, dat een heel basic feest al meer kost dan 25 euro pp. behoorlijk knieperig om met zo'n bedragje aan te komen
Wat een onzin... net alsof je daar alleen maar bent om een bijdrage af te geven.
Alle reacties Link kopieren
ghostly41 schreef:
22-02-2019 11:44
Dan maar een goede fles wijn oid.
en daar is de prijs ook heel snel van te Googelen :)
15 euro zou ik doen. Gelijk aan een collega of andere kennis die me uitnodigt. Ongeacht of ik mijn vriend meeneem. Mijn zus kreeg 50 euro, wat ik persoonlijk een aardig bedrag vind. Voor verjaardagen doen wij ook maar 15-20.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven