Geld & Recht alle pijlers

Bedrag enveloppe kado bruiloft

21-02-2019 14:56 225 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel zegt het al : welk bedrag doet men in de enveloppe -> uitgenodigd voor avondfeest bruiloft van nichtje waar ik 1x per jaar contact mee heb ( Geen ruzie of zo, door grote familie weinig contact, zijn erg leuke mensen).

40? 50? 100?
.....
Alle reacties Link kopieren
oke, beetje offtopic, maar...
Waarom geef je iemand die je vaak ziet, meer dan iemand die je weinig ziet?
En waar ligt dan de grens?
lilalinda schreef:
21-02-2019 15:21
oke, beetje offtopic, maar...
Waarom geef je iemand die je vaak ziet, meer dan iemand die je weinig ziet?
En waar ligt dan de grens?

Ik alleen als ik het kan missen. Maar mijn directe familie zou ik meer geven dan een nicht die ik amper zie. Gewoon omdat ik dat zo voel.
Maar heel eerlijk, ik denk dat ik liever helemaal niet ga bij bruiloften van mensen die ik amper zie. Weet alleen niet of je dat altijd kan maken.

Ik heb een keer afgemeld, voelde als opvulling voor iemand die al 2 jaar helemaal niet had gesproken of gezien. Viel in de vakantie van de kinderen.

Heb gezegd dat we op vakantie waren. Wel bos bloemen en felicitaties verstuurd maar afgemeld.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 21-02-2019 15:24
20.49% gewijzigd
lilalinda schreef:
21-02-2019 15:21
oke, beetje offtopic, maar...
Waarom geef je iemand die je vaak ziet, meer dan iemand die je weinig ziet?
En waar ligt dan de grens?
Iemand die ik vaak zie behoort tot mijn dierbaren (anders zou ik er tenslotte niet mee afspreken), iemand die ik alleen op begrafenissen tegenkom omdat het toevallig een nicht is, behoort niet tot mijn dierbaren.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-02-2019 15:23
Iemand die ik vaak zie behoort tot mijn dierbaren (anders zou ik er tenslotte niet mee afspreken), iemand die ik alleen op begrafenissen tegenkom omdat het toevallig een nicht is, behoort niet tot mijn dierbaren.
Maar dan zou ik dus 'gewoon' niet gaan
Alle reacties Link kopieren
Voor iemand die je weinig spreekt lijkt €50 voor twee personen me heel mooi. De link naar de richtlijnen spreekt trouwens ook over (achter)neven. En zo’n link is ook maar een tip en geen wet. Ligt ook aan je inkomen en wellicht wat gebruikelijk is in je omgeving. Wij hebben een groep naaste vrienden en als die trouwen geven we allemaal €60 per stel. En dan zijn we er de hele dag bij. Doet iedereen, dus overzichtelijk.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
21-02-2019 15:22
Ik alleen als ik het kan missen. Maar mijn directe familie zou ik meer geven dan een nicht die ik amper zie. Gewoon omdat ik dat zo voel.
Maar heel eerlijk, ik denk dat ik liever helemaal niet ga bij bruiloften van mensen die ik amper zie. Weet alleen of je dat altijd kan maken.
Ik geef wat ik missen kan, en ook wel, wat ik denk wat zo'n feest kost. En een beetje feest kost (alleen de avond) echt meer dan 25euro pp.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen. Want hier binnenkort zelf een bruiloft. Maar als ik het over mezelf heb, ik vind het inderdaad belangrijk dat er aandacht aan wordt gegeven. En het hangt van het type bruiloft af. En hoe je zelf als persoon bent. Wij geven al vaak minstens 20 euro aan een kado, en dat hoeft niet zo zeer het zelfde te zijn. Maar wel dat er dan extra aandacht wordt gegeven op een andere manier. Maar we gaan het zien. Weinige verwachtingen en dan komt het helemaal goed.
Mmaartje schreef:
21-02-2019 15:11
Ze hebben een hele grote bruiloft. Alles erop en eraan . Alle neven en nichten zijn uitgenodigd. Dus het zal wat kosten.
Dat is de keuze van het bruidspaar toch? Jouw cadeau is toch geen toegangskaartje tot hun feest?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-02-2019 15:25
Ik geef wat ik missen kan, en ook wel, wat ik denk wat zo'n feest kost. En een beetje feest kost (alleen de avond) echt meer dan 25euro pp.
Dat vraag ik me dan af, waarom je wat je geeft, van de kosten van een feest laat afhangen. Ik heb daar ook weleens over gedacht. Toen goede vrienden hun feest in de tuin gaven heb ik toch gewoon hetzelfde gegeven als aan vrienden die het duurste hotel hadden afgehuurd. Beide stellen zie ik even vaak en zijn me even lief.
lilalinda schreef:
21-02-2019 15:25
Ik geef wat ik missen kan, en ook wel, wat ik denk wat zo'n feest kost. En een beetje feest kost (alleen de avond) echt meer dan 25euro pp.
Maar dat is toch niet het probleem van de gast? Bovendien is TO niet eens voor 't eten uitgenodigd. Ze is er alleen als zaalvulling en als gevulde envelop meebrenger.
lilalinda schreef:
21-02-2019 15:24
Maar dan zou ik dus 'gewoon' niet gaan
Dat is dus ook hoe ik dat op los.
Alle reacties Link kopieren
frettie schreef:
21-02-2019 15:29
Dat vraag ik me dan af, waarom je wat je geeft, van de kosten van een feest laat afhangen. Ik heb daar ook weleens over gedacht. Toen goede vrienden hun feest in de tuin gaven heb ik toch gewoon hetzelfde gegeven als aan vrienden die het duurste hotel hadden afgehuurd. Beide stellen zie ik even vaak en zijn me even lief.
als ik jullie was, zou ik mij overal voor uitnodigen. Ik vind (te)weinig geven zo gênant, dat ik altijd met grote bedragen kom
Ik geval van TO, zou ik 2x50 doen
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-02-2019 15:29
Maar dat is toch niet het probleem van de gast? Bovendien is TO niet eens voor 't eten uitgenodigd. Ze is er alleen als zaalvulling en als gevulde envelop meebrenger.
er zijn echt mensen, die het leuk vinden om iets samen met elkaar te vieren.
Als ik gasten uitnodig, is dat omdat ik ze er graag bij heb, zeker niet als zaalvulling
lilalinda schreef:
21-02-2019 15:25
Ik geef wat ik missen kan, en ook wel, wat ik denk wat zo'n feest kost. En een beetje feest kost (alleen de avond) echt meer dan 25euro pp.
Maar dat is niet mijn probleem. Ik weiger intreegeld te betalen. ;-)
lilalinda schreef:
21-02-2019 15:33
er zijn echt mensen, die het leuk vinden om iets samen met elkaar te vieren.
Als ik gasten uitnodig, is dat omdat ik ze er graag bij heb, zeker niet als zaalvulling
Dan snap ik die andere reactie niet? Dan is het toch ook niet erg als je niets krijgt? Of maar 25 euro.. Gewoon omdat mensen dat genoeg vinden of niet meer kunnen of willen missen? Ook al kost dat feest meer dan 25 euro per persoon?

Genant nog wel... gelukkig heb ik daar geen last van als ik iets geef wat ik kan missen.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 21-02-2019 15:38
17.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, wat raar dat je zo zou denken. Dat je mensen uitnodigt als zaalvulling en ene gevulde envelop. Wij nodigen bepaalde mensen uit omdat we dat leuk vinden, gezellig om je erbij te hebben. En een bruiloft feest is eenmaal anders als een verjaardag of iets. En ja ook wij zijn van plan nichten uit te nodigen die we niet zo heel vaak zien. Maar anderzijde als je het niet leuk vind om te gaan of je hebt er niks mee, dan ga je toch gewoon niet?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
21-02-2019 15:35
Dan snap ik die andere reactie niet? Dan is het toch ook niet erg als je niets krijgt? Of maar 25 euro.. ook al kost dat feest meer dan 25 euro per persoon?
waarom?
ik betaal graag mee, aan een leuk feest
lilalinda schreef:
21-02-2019 15:33
er zijn echt mensen, die het leuk vinden om iets samen met elkaar te vieren.
Als ik gasten uitnodig, is dat omdat ik ze er graag bij heb, zeker niet als zaalvulling
Dat snap ik als je echt goed bevriend met elkaar bent, maar niet omdat je toevallig een bloedband hebt of omdat ze het niet netjes vinden staan om nicht C niet uit te nodigen terwijl ze met nicht A en B wel een vriendschapsband hebben.
Het merendeel van de grote vieringen bestaat niet uit intimi/hechte vrienden. Misschien dat de organisator van het feest graag in het middelpunt van heeeel veel mensen wil staan en daarom jan en alleman uitnodigt, maar ik weiger aan dat soort vertoningen deel te nemen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-02-2019 15:38
Dat snap ik als je echt goed bevriend met elkaar bent, maar niet omdat je toevallig een bloedband hebt of omdat ze het niet netjes vinden staan om nicht C niet uit te nodigen terwijl ze met nicht A en B wel een vriendschapsband hebben.
Het merendeel van de grote vieringen bestaat niet uit intimi/hechte vrienden. Misschien dat de organisator van het feest graag in het middelpunt van heeeel veel mensen wil staan en daarom jan en alleman uitnodigt, maar ik weiger aan dat soort vertoningen deel te nemen.
Maar hoe vaak komt dat nou voor? Dat heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt. De bruiloften die ik ken, zijn altijd kleiner. Gewoon een groep leuke mensen, die samen iets viert. Niet alle collega's, en zijn voetbalteam en haar volleybaldames.
lilalinda schreef:
21-02-2019 15:37
waarom?
ik betaal graag mee, aan een leuk feest
Ik geef gewoon graag een leuk kado, wat ik kan en willen missen qua bedrag.

Kosten van het feest maken daar bij mij niks voor uit.
Wat iemand al zei, ik zou dus niet minder geven als het in iemands tuin is ipv op een kasteel. Maar ook niet meer.

En bij sommige mensen zou ik sowieso niet meer gaan. Ook al zijn ze aardig maar als ik ze verder nooit zie. Al kan dat dus niet in elke familie zonder gedoe.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 21-02-2019 15:42
23.43% gewijzigd
lilalinda schreef:
21-02-2019 15:40
Maar hoe vaak komt dat nou voor? Dat heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt. De bruiloften die ik ken, zijn altijd kleiner. Gewoon een groep leuke mensen, die samen iets viert. Niet alle collega's, en zijn voetbalteam en haar volleybaldames.
Best vaak. Zeker bij grote gelovige families.
Lucifer2018 schreef:
21-02-2019 15:35
Dan snap ik die andere reactie niet? Dan is het toch ook niet erg als je niets krijgt? Of maar 25 euro.. Gewoon omdat mensen dat genoeg vinden of niet meer kunnen of willen missen? Ook al kost dat feest meer dan 25 euro per persoon?

Genant nog wel... gelukkig heb ik daar geen last van als ik iets geef wat ik kan missen.
Een vriendin vertelde me dat ze 's nachts na het feest op bed in de hotelkamer alle enveloppen hebben opengerukt om de opbrengst te tellen. Echt niet dat ze dan wisten wie wat gegeven had, want daarvoor hadden ze het op moeten schrijven en dat doe je niet met 'n zwaar benevelde kop. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Op mijn bruiloft heb ik trouwens zeer selectief uitgenodigd. En ook in mijn familie is het normaal dat je Nicht A wel vraagt, en dan kun je Nicht B gerust overslaan
Alle reacties Link kopieren
Vinden jullie dit raar? Kennissen van ons gaven een feest voor hun 25 jarig huwelijk. En we hebben een envelop met inhoud gegeven. Toen ik later aan hun zoon vroeg wat ze voor het geld gekocht hadden, zei hij, niks, daar hebben ze het feest van betaald.
Ik zou dat nooit doen, toen ik 50 werd en geld kreeg van familie heb ik later nog een berichtje gestuurd dat ik een wasdroger gekocht had.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-02-2019 15:41
Een vriendin vertelde me dat ze 's nachts na het feest op bed in de hotelkamer alle enveloppen hebben opengerukt om de opbrengst te tellen. Echt niet dat ze dan wisten wie wat gegeven had, want daarvoor hadden ze het op moeten schrijven en dat doe je niet met 'n zwaar benevelde kop. ;-D
Nou.... regelmatig meegemaakt dat de ceremoniemeester achter t bruidspaar stond en de namen op de envelop schreef :-D
ik geef mn bek ook maar een douw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven