Geld & Recht alle pijlers

Beginnen in vastgoed

20-06-2019 14:14 42 berichten
Hoi,

Ik ben een 21-jarige student die iets studeert wat totaal niet in de richting van vastgoed ligt. Toch heb ik dit altijd ontzettend interessant gevonden en zou ik graag willen beginnen met het kopen van een klein huisje en dit verhuren. Op die manier zou ik dan langzaam willen uitbouwen naar meerdere huisjes die ik verhuur. Dit is natuurlijk een droom, maar ik vraag me af of iemand tips heeft hoe je hiermee kan beginnen. Ik heb van mezelf rond de €7.500,- startkapitaal dus daar heb ik natuurlijk niks aan in dit wereldje.

Iemand tips of ervaringen dat die heeft om te delen?
Huizen verhuren lijkt lekker simpel rijk worden maar het is fokking veel werk. Gezeik met huurders, onderhoud, wanbetalers, teringbendes..... Dat is mijn tip. Doe het niet.
Alle reacties Link kopieren
Moet je een hypotheek daarvoor afsluiten?
De rente kun je niet aftrekken van de belastingdienst, want het is je tweede woning.

Waar haal je geld vandaan voor een volgende woning? Een hypotheek heb je al afgesloten voor 30 jaar.

Waar ga jij zelf dan zolang wonen?
In een huurhuis mag je niet als je een koopwoning hebt op je naam.

Nog even verder nadenken over je plan.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
veel succes met deze gespannen huizenmarkt. Je bent nog erg jong, volgens mij zie je het te zonnig in
Je kunt wél straks in de volgende crisis en als je een leuk inkomen hebt, een wat groter huis kopen en dan als huisbaas er zelf ook in gaan wonen en kamers verhuren. Je bent jong zat, dus dat is prima te doen. Dan betalen die huurders samen jouw hypotheek en vaste lasten wel, dus dan woon je bijna gratis. Dat geld kun je gebruiken om extra af te lossen en dan langzamerhand die huurders er een voor een uitkicken (of gewoon geen nieuwe nemen) en dan woon je straks in een dik pand voor weinig.