Geld & Recht alle pijlers

Beginnen met beleggen (Degiro)

13-01-2021 10:18 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn hier mensen die ook nog gestart zijn met beleggen en die het leuk vinden om hier over t kletsen?

Voor mij is het nu meer voor de lol, met kleine bedragen het allemaal een beetje te kijken. Verder kijk ik youtube video's van oa het geldcollege om wat meer kennis op te doen.

Op den duur misschien meer beleggen in indexfondsen om daadwerkelijk over 1000 jaar een buffer op te bouwen.
Alle reacties Link kopieren
Yella78 schreef:
22-01-2021 16:40
Ik moet nu wel echt moeite doen om op mijn handen te blijven zitten. Zal ik mijn Sunpower-aandelen verkopen? Ik keek daarnet en ze zijn wéér fors gestegen. Het lijkt me dat dat niet door kan blijven gaan. Of misschien toch wel? Ach ja, ik heb maar een klein potje, misschien dus toch niet zinvol om te verkopen en voor de grap aan te kijken tot wie weet welke grote hoogte ze nog verder omhoog gaan. ;-)
Haha en wat heb je gedaan?

Ik heb via een tip van een kennis die er verstand van heeft gamecorp gekocht. Ging vrijdag de hele dag van 40% tot 70% winst, jemig wat een stress.
Leuk topic! Ik ben begonnen in november. Ik wil een paar keer per jaar inleggen (niet maandelijks, want ik wil wel spreiden maar niet teveel transactiekosten betalen). Ik zou het een mooi doel vinden om 10.000 per jaar in te leggen

Ik heb nu een mix, 5 losse aandelen en 6 etf's. Uiteindelijk wil ik vooral Etf's, maar ik vind nu losse aandelen ook interessant.

Ik zag dat iemand Galapagos had gekocht, die had ik ook (gelukkig niet veel), maar dat was wel een wijze les want die daalden veel in waarde. Daarom beleg ik nu in bedrijven en industrieën waar ik vanuit mijn werk of privé meer van weet.
Van de farmaceutische industrie weet ik weinig, dus dat ga ik niet meer doen.
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand wat de kosten zijn bij het verkopen van aandelen bij degiro?

Zijn dat dezelfde kosten als bij het aankopen van aandelen? Kan nergens een overzicht vinden.
Alle reacties Link kopieren
Arequipa schreef:
25-01-2021 09:04
Weet iemand wat de kosten zijn bij het verkopen van aandelen bij degiro?

Zijn dat dezelfde kosten als bij het aankopen van aandelen? Kan nergens een overzicht vinden.
Volgens mij als je op verkopen klikt, zie je de kosten, daarna kun je bevestigen
het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer zelf ook te beleggen in bedrijven/sectoren die ik ken en begrijp. Zo kan ik beter een inschatting maken wat ik denk dat een aandeel gaat doen.

Ik heb voor deze maand een nieuwe etf gekozen om in te beleggen. Ik heb gekozen voor de vaneck videogaming esports.
Alle reacties Link kopieren
weet iemand waarom de meeste ETF's de laatste dagen zijn gedaald ? Bij mij tenminste... Weet nog niet zo goed waar ik mijn (betrouwbare) nieuws vandaan moet halen. niet dat ik denk dat het Viva Forum altijd betrouwbaar is ;-) maar misschien heeft iemand een goede tip.

Meeste is gedaald bij mij alleen die ene gekke die ik dus ooit heel goedkoop heb gekocht staat heel hoog. Het is een derivaat, heb het op z'n goedkoopst op 10,31 gekocht en het is nu bijna 46 waard.
Alle reacties Link kopieren
creabea2punt0 schreef:
28-01-2021 10:47
weet iemand waarom de meeste ETF's de laatste dagen zijn gedaald ? Bij mij tenminste... Weet nog niet zo goed waar ik mijn (betrouwbare) nieuws vandaan moet halen. niet dat ik denk dat het Viva Forum altijd betrouwbaar is ;-) maar misschien heeft iemand een goede tip.

Meeste is gedaald bij mij alleen die ene gekke die ik dus ooit heel goedkoop heb gekocht staat heel hoog. Het is een derivaat, heb het op z'n goedkoopst op 10,31 gekocht en het is nu bijna 46 waard.
- cashcow
- investing.com
- financieel dagblad
- yahoo finance
- bloomberg
- beleggen.nl
- iex
- belegger.nl

En zo zijn er nog meerdere sites
Alle reacties Link kopieren
Mijn ETF's zijn ook gedaald. Ik krijg ook nieuwsupdates in mijn app. En daar wordt geschreven dat het komt omdat er onzekerheid is over de groei van coronabesmettingen en onduidelijkheid over wat dit gaat doen met de economie. Een aantal prominenten heeft daar een uitspraak over gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie alleen maar aandelen en ETF's in euro's of ook in dollars?
Ik zit nu te kijken naar ETF's maar die ik interessant vind is alleen in dollars.
Leuk topic! Ik had al een nieuwe aangemaakt omdat ik deze niet had gevonden.
Ik heb ook een account aangemaakt op De Giro en daar met veel te weinig kennis op de gok maar iets gedaan (met geld wat ik kan missen). Ik ga dus even meelezen! Misschien zijn er mensen die het leuk vinden om een whatsapp groep op te richten om kennis, ervaring en tips met elkaar te delen?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me leuk spokkie!

Weet iemand of er ook een small capp eft in de kernlijst van de giro zit? Heb gezocht maar kan er geen vinden.
Arequipa schreef:
03-02-2021 10:01
Lijkt me leuk spokkie!

Weet iemand of er ook een small capp eft in de kernlijst van de giro zit? Heb gezocht maar kan er geen vinden.
Leuk! Ik stuur je een PB. Meer mensen die aan willen sluiten?
Alle reacties Link kopieren
Had ik mijn aandelen Sunpower nou maar verkocht, want inmiddels zijn ze weer fors gezakt. Maar ja, als... Aan de andere kant, misschien koop ik nu dan wel bij. En dan maar hopen dat het weer de hoogte in gaat. Sinds dit topic check ik mijn portfeuille'tje elke dag. Binnen enkele dagen werd deze zo'n 17% minder waard! (maar de week ervoor bijna andersom)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
spokkie schreef:
02-02-2021 17:46
Leuk topic! Ik had al een nieuwe aangemaakt omdat ik deze niet had gevonden.
Ik heb ook een account aangemaakt op De Giro en daar met veel te weinig kennis op de gok maar iets gedaan (met geld wat ik kan missen). Ik ga dus even meelezen! Misschien zijn er mensen die het leuk vinden om een whatsapp groep op te richten om kennis, ervaring en tips met elkaar te delen?
Leuk idee, ik wil er ook wel bij.
Ik heb een beetje het zelfde gedaan als wat jij gedaan hebt. Met weinig kennis en op de gok gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees graag mee. Ik heb al geruime tijd cryptomunten maar keek er niet naar om omdat ik er niets van snapte. Ik wilde ze uit laten betalen om te investeren in beleggen. Door er meer mee bezig te zijn ben ik het (een klein beetje) gaan snappen. Nu heb ik wat munten bijgekocht ipv uit laten betalen ☺️. Ik overweeg om de helft van wat ik nu spaar, te gaan beleggen. Eerst het boek blondjes beleggen beter maar eens uitlezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven