Bekeuring uit Italie, twijfel aan echtheid
zondag 15 mei 2011 om 22:03
Mijn ouders hebben een bekeuring uit Italie ontvangen, een jaar na de "overtreding" ze reden 10 km te hard en krijgen een bekeuring van 165 euro, beetje hoog vind ik. Maar waar ik vooral aan twijfel is de echtheid van de brief. Het is een brief zonder logo, zonder officiele handtekening (kopie). Er wordt verwezen naar een adres op internet waar de foto zichtbaar zou zijn maar de bijgeleverde inlognaam en code werkt niet. Is er iemand die ook wel een bekeuring uit Italie heeft gehad en dit herkent??
ps brief is aangetekend verstuurd en in het engels
ps brief is aangetekend verstuurd en in het engels

zondag 15 mei 2011 om 22:16
In welke taal is de bekeuring? We hebben een echte bekeuring een aantal jaar geleden ontvangen, in het Nederlands. Deze was terecht, want eerste bericht hierover ontvangen kwam via de autoverhuurder. Alle volgende correspondentie was in het Nederlands evenals de mevrouw aan de telefoon die onze vragen beantwoordde. Als je op basis van een Nederlands kenteken een bekeuring krijgt zal deze waarschijnlijk in het Nederlands naar je toe gestuurd worden. Oh, en Italianen houden van stempels.
zondag 15 mei 2011 om 22:34
In de brief staat dat als je niet binnen 60 dagen betaald het bedrag verdubbeld wordt. In het adres staat wel nationale politie van het plaatsje maar ik verbaas me dat er geen logo wordt gebruikt en geen echte handtekening. Ik heb op internet gekeken en zie idd meer berichten van mensen die een bekeuring hebben gehad maar dat is voor het inrijden van zo;n autovrije zone, dit betreft snelheidsovertreding. Ik zou ook zeggen niet betalen maar straks is het wel echt en zijn ze het dubbele kwijt. Ik heb ze geadviseerd contact op te nemen met rechtsbijstand en anwb en evt. politie.. Eerst zeker weten dat het klopt. En ja ik vond het ook vaag dat er geen vertaling bij zat.. dat hoort toch?
zondag 15 mei 2011 om 22:43

dinsdag 17 mei 2011 om 23:23
Met Italië is inderdaad geen verdrag, dus als je niet betaald zul je behalve eventueel een herinnering nooit meer iets horen (in tegenstelling tot bijvoobeeld Zwitserland, vrienden reageerden niet en konden voor de rechtbank in NL verschijnen...).
Mocht je volgend jaar weer naar Italie gaan houdt er dan rekening mee dat je bij een eventuele controle wel alsnog moet betalen..
Mocht je volgend jaar weer naar Italie gaan houdt er dan rekening mee dat je bij een eventuele controle wel alsnog moet betalen..