Geld & Recht alle pijlers

Belasting op spaargeld

06-09-2019 16:36 132 berichten
Hehe eindelijk gerechtigheid. De overheid gaat alleen nog belasting heffen over het werkelijke rendement van het spaargeld en niet de belachelijke belasting over een rendement van 4% wat niemand meer krijgt.
Jammer alleen dat het weer tot 2022 moet duren tot het wordt ingevoerd. " Door problemen bij de belastingdienst".... :-?
Alle reacties Link kopieren
wat gebeurd er eigenlijk als je rond de 40.000 spaargeld hebt maar je geeft dit niet op?

aangezien heel veel Nederlanders dit niet doen denk ik. En je er ook zelf achteraan moet dat aangeven.
Desperatewomen schreef:
13-09-2019 23:04
wat gebeurd er eigenlijk als je rond de 40.000 spaargeld hebt maar je geeft dit niet op?

aangezien heel veel Nederlanders dit niet doen denk ik. En je er ook zelf achteraan moet dat aangeven.
Zolang je het niet op een bank hebt staan is het niet zichtbaar. Als je 10.000 in een ouwe sok onder je matras hebt, daar kraait geen haan naar (al kun je natuurlijk beter een brandveilig kluisje gebruiken)
Alle reacties Link kopieren
Desperatewomen schreef:
13-09-2019 23:04
wat gebeurd er eigenlijk als je rond de 40.000 spaargeld hebt maar je geeft dit niet op?

aangezien heel veel Nederlanders dit niet doen denk ik. En je er ook zelf achteraan moet dat aangeven.
Alles bij banken beleggingsinstituten etc wordt automatisch doorgegeven dus daar kan je niets mee knoeien.
Cash houden?
Dan heb je wel flink wat uit te leggen (witwas ideeen danwel belasting ontduiking)
Als je grote aankopen gaat doen dan wordt dit gemeld en loop je zomaar tegen de lamp. Kloppen je uitgaven niet met je inkomsten dan zullen ze dat ook wel willen uitzoeken. Geld kwijt + boete is dan geen gek gevolg
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-09-2019 08:03
Zolang je het niet op een bank hebt staan is het niet zichtbaar. Als je 10.000 in een ouwe sok onder je matras hebt, daar kraait geen haan naar (al kun je natuurlijk beter een brandveilig kluisje gebruiken)
Ook een brandveilig kluisje is niet veilig als je in je huis overvallen wordt. Het is gewoon heel slecht idee om grote sommen content geld in je woning te bewaren.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso is het idee dat je over je spaargeld ieder jaar weer belasting moet betalen idioot. Over je salaris heb je namelijk al flink belasting betaald en als je dan nog eens wat overhoudt, dan ben je vervolgens ieder jaar weer de sjaak. Ook komende jaren teren mensen nog op hun spaargeld in, omdat ze teveel belasting moeten betalen over een rendement dat er niet is. Hoever wil je als overheid gaan met het uitknijpen van je bevolking? In andere EU-landen is de belastingdruk toch ook niet zo hoog?
Alle reacties Link kopieren
J2thes schreef:
21-09-2019 07:24
Alles bij banken beleggingsinstituten etc wordt automatisch doorgegeven dus daar kan je niets mee knoeien.
Cash houden?
Dan heb je wel flink wat uit te leggen (witwas ideeen danwel belasting ontduiking)
Als je grote aankopen gaat doen dan wordt dit gemeld en loop je zomaar tegen de lamp. Kloppen je uitgaven niet met je inkomsten dan zullen ze dat ook wel willen uitzoeken. Geld kwijt + boete is dan geen gek gevolg
ik bedoel stel je hebt net iets meer dan mag op 1 januari dan gaat de belastingdienst jou niet zelf achterna zitten toch de bedoeling is dat je dit zelf opgeeft?
In de vooringevulde belastingaangifte staat altijd netjes de som van de tegoeden op je bankrekeningen. Ik denk dat als je dat naar beneden aan gaat passen dat er wel ergens een lampje aangaat dat dat gecontroleerd moet worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven