Geld & Recht alle pijlers

Belastingaangifte 2020

16-02-2021 20:15 810 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja, het is weer zo ver. Zaterdag ontving ik bericht van de Belastingdienst dat het vanaf 1 maart mogelijk is om aangifte inkomstenbelasting te doen over 2020.

Heeft iedereen dit bericht al gehad? Ga jij direct aangifte doen of stel je het liever tot het laatst uit? Verwacht je terug te moeten betalen of geld te ontvangen? En in het laatste geval; waar wordt het geld dit jaar voor gebruikt?

:sherlock:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-02-2021 23:29
Reden: Titel aangepast
0.00% gewijzigd
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
04-05-2021 22:33
Wat gaan jullie met de teruggave doen? :)
Ik heb (onder voorbehoud) een woning gekocht, het komt dus wel op dit jaar :proud:
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan een nieuw bed kopen. Goed besteed.
Op 1 maart aangifte gedaan.
Via de site gezien dat het inkomen definitief is vastgesteld op 21 april.
Dagtekening is 8 mei en vandaag heb ik de brief gekregen in de brievenbus.

Nu hopelijk deze week het geld op de rekening. Fingers crossed.
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
04-05-2021 23:59
Een nieuwe elektrische fiets kopen. :blob:

Leuk! Ik heb ook net een nieuwe fiets gekocht, niet elektrisch, maar wel de meest luxe en fancy fiets die ik ooit heb gehad :yes:

Gatekeeper* schreef:
05-05-2021 06:59
Mijn huis laten schilderen en er komt over een paar maanden een baby bij.

Ah, lief. Dat is wel het leukst om geld aan uit te geven, vind ik, een baby. Voor ik het wist was mijn spaarrekening gehalveerd en had ik een tweede kledingkast nodig voor m'n zoontje :D

BlueShoe schreef:
05-05-2021 10:00
3/4e deel gooi ik netjes op de spaarrekening , van overige 1/4e deel ga ik lekker winkelen :-D

en jij ?

Heel goed, treat yourself!
Lief dat je 't vraagt, ik heb meestal geen specifiek doel voor dit soort 'inkomsten'. Mijn belastingteruggave, vakantiegeld en eindejaarsuitkering gaan allemaal op mijn spaarrekening en als ik iets wil kopen/nodig heb/in huis wil doen, etc. haal ik het van mijn spaarrekening af. Puur toeval dat ik nu mijn belastingteruggave krijg en ook nu een nieuwe fiets koop :lol:

RP7 schreef:
05-05-2021 11:15
Ik heb (onder voorbehoud) een woning gekocht, het komt dus wel op dit jaar :proud:

Ook een mooie bestemming! Moet er veel aan het huis gebeuren? Of gaat het vooral om inrichting?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand al iets ontvangen?
Alle reacties Link kopieren
Nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog niet
Alle reacties Link kopieren
Nee helaas nog niet
Hier nog steeds geen brief, geen definitieve vaststelling, niks, ingediend op 10 maart. :( En wat ik ermee wil doen? <ijn inkomen aanvullen dat op z'n zachtst gezegd nogal mager is vanwege corona.
Alle reacties Link kopieren
Jammer.. :sigh:
Alle reacties Link kopieren
sneeuwvrouw schreef:
06-05-2021 16:40
Heeft iemand al iets ontvangen?
Nee ik helaas ook nog niks, dagtekening 8 mei.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook niks, dagtekening 8 mei.
Am Yisrael Chai!
Hier net gezien dat de dagtekening 15 mei is, hoera! Gaat op de rekening voor een nieuw huis (bouw is in de planning, dus alles gaat aan de kant :-)). Al met al ongeveer 5000 euro terug, dus dat is wel heel lekker.
Dagtekening 8 mei. Ook nog niks.
Gok volgende week geld op de rekening....
Alle reacties Link kopieren
Hier is de dagtekening morgen 7 mei !

ik hoop natuurlijk stiekem dat ik het morgen ontvang. Maar ik ga ervanuit dat het begin volgende week word .
Alle reacties Link kopieren
BlueShoe schreef:
06-05-2021 18:25
Hier is de dagtekening morgen 7 mei !

ik hoop natuurlijk stiekem dat ik het morgen ontvang. Maar ik ga ervanuit dat het begin volgende week word .
Hier hetzelfde. Hoop het zo!
Alle reacties Link kopieren
Eowyn6 schreef:
06-05-2021 19:01
Hier hetzelfde. Hoop het zo!
ja ik snap je helemaal , zou echt zo welkom zijn, en een leuk begin van het weekend!
Maar ik denk echt helaas niet dat het gaat gebeuren. Mocht het wel zo zijn laat ik dat wel weten hier :)

we kunnen alleen maar duimen en hopen op het beste haha.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik hebben samen aangifte gedaan. Man heeft de definitieve aanslag binnen, maar ik heb nog niks gehoord. Gaat dit wel goed?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog niks, behalve dat ze het hebben ontvangen en dat ik voor 1 juli bericht krijg.

Heb begin maart aangifte gedaan.
Duurt langer dan voorgaande jaren.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij gaat het net als het vakantiegeld op mijn spaarrekening. Misschien dat ik iets apart hou om iets mee te doen, maar in principe gaat het de spaar op.

Heb vorige week de gemeentelijke belastingen betaald dus de aanvulling komt gelegen.
Heb geen specifieke wensen voor een wat grotere aankoop op het moment.
diamantje123 schreef:
06-05-2021 20:05
Mijn man en ik hebben samen aangifte gedaan. Man heeft de definitieve aanslag binnen, maar ik heb nog niks gehoord. Gaat dit wel goed?
Ja hoor, hoeft niet tegelijk.
Alle reacties Link kopieren
Meerkat schreef:
06-05-2021 16:53
Hier nog steeds geen brief, geen definitieve vaststelling, niks, ingediend op 10 maart. :( En wat ik ermee wil doen? <ijn inkomen aanvullen dat op z'n zachtst gezegd nogal mager is vanwege corona.

Ah, dan snap ik heel goed dat je er echt op zit te wachten. Ik hoop voor je dat je gauw bericht krijgt!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog steeds helemaal niks, aangifte op 3 maart gedaan. Nog nooit zolang hoeven wachten. Geduld is een schone zaak dus.
Geld gaat overigens op de spaarrekening, verbouwing van de badkamer staat op de planning.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me wel af waarom sommigen zo op het geld zitten te wachten als het toch ‘gewoon’ op de spaarrekening gaat en niet direct gebruikt wordt :)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
07-05-2021 07:21
Ik vraag me wel af waarom sommigen zo op het geld zitten te wachten als het toch ‘gewoon’ op de spaarrekening gaat en niet direct gebruikt wordt :)

haha , gewoon het idee dat het er is vind ik geruststellend . :shame:

Overigens hebben partner en ik een doel daar hebben we een X bedrag voor in het hoofd , hoe eerder het geld des te eerder het op de spaarrekening kan en des te eerder zijn we bij ons doel . :lol:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven