Geld & Recht alle pijlers

Belastingaangifte 2020

16-02-2021 20:15 810 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja, het is weer zo ver. Zaterdag ontving ik bericht van de Belastingdienst dat het vanaf 1 maart mogelijk is om aangifte inkomstenbelasting te doen over 2020.

Heeft iedereen dit bericht al gehad? Ga jij direct aangifte doen of stel je het liever tot het laatst uit? Verwacht je terug te moeten betalen of geld te ontvangen? En in het laatste geval; waar wordt het geld dit jaar voor gebruikt?

:sherlock:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-02-2021 23:29
Reden: Titel aangepast
0.00% gewijzigd
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Gister maar weer eens gebeld, wij zitten nog te wachten op de definitieve van 2019 waar nog een leuke teruggave aan zit. Weer zo'n bizarre constructie van de belastingdienst....gedeelte van inkomsten van partner komt uit duitsland waar je een stuk meer belasting betaald. Dat krijg je via de nederlandse belasting terug, maar pas via de definitieve aanslag....waar ze dus 3 jaar over mogen doen....
In 2020 zelfde verhaal. Maar nog niks bekend bij de belasting, we moeten rustig afwachten.
We willen onze tuin rigoreus veranderen en daar hebben we die centjes voor nodig. Maar ik denk dat we de plannen kunnen opschuiven naar volgend jaar oid....
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
07-05-2021 07:21
Ik vraag me wel af waarom sommigen zo op het geld zitten te wachten als het toch ‘gewoon’ op de spaarrekening gaat en niet direct gebruikt wordt :)
Omdat er al genoeg geld van ons allemaal naar de belastingdienst gaat en zij het zo snel mogelijk willen hebben, dan wil ik dat ook 😁
Alle reacties Link kopieren
mariska1974 schreef:
07-05-2021 08:36
Gister maar weer eens gebeld, wij zitten nog te wachten op de definitieve van 2019 waar nog een leuke teruggave aan zit. Weer zo'n bizarre constructie van de belastingdienst....gedeelte van inkomsten van partner komt uit duitsland waar je een stuk meer belasting betaald. Dat krijg je via de nederlandse belasting terug, maar pas via de definitieve aanslag....waar ze dus 3 jaar over mogen doen....
In 2020 zelfde verhaal. Maar nog niks bekend bij de belasting, we moeten rustig afwachten.
We willen onze tuin rigoreus veranderen en daar hebben we die centjes voor nodig. Maar ik denk dat we de plannen kunnen opschuiven naar volgend jaar oid....


Ha! Hier wilde ik even op inhaken. Blijven vragen hoor. Zo heb ik ooit twee jaar op mijn definitieve aanslag moeten wachten. Ik bellen, zegt mevrouw aan de telefoon: "ja we hebben niet alle gegevens" blijkbaar waren de inkomsten van mijn huisgenoot nog niet aangeleverd.
Let wel: het ging over mijn dochter van toen acht. Toen ik dat zei, vroeg de mevrouw: "wat was haar inkomen dat jaar?"

"Nogmaals, mijn dochter was dat jaar zes."

Vond ik wel grappig. :proud:

Mijn definitieve aanslag kreeg ik vrij snel daarna.

On topic: mijn definitieve aanslag is nu ook binnen. Dagtekening 11 mei. Volgens mij heb ik 4 maart aangifte gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook definitieve aanslag 11 mei. Volgens mij aangifte gedaan op 3 maart. Ben best tevreden, verwacht het volgende week dus op mijn rekening te hebben :hello:
Alle reacties Link kopieren
apestaartje30 schreef:
07-05-2021 08:44
Ha! Hier wilde ik even op inhaken. Blijven vragen hoor. Zo heb ik ooit twee jaar op mijn definitieve aanslag moeten wachten. Ik bellen, zegt mevrouw aan de telefoon: "ja we hebben niet alle gegevens" blijkbaar waren de inkomsten van mijn huisgenoot nog niet aangeleverd.
Let wel: het ging over mijn dochter van toen acht. Toen ik dat zei, vroeg de mevrouw: "wat was haar inkomen dat jaar?"

"Nogmaals, mijn dochter was dat jaar zes."

Vond ik wel grappig. :proud:

Mijn definitieve aanslag kreeg ik vrij snel daarna.

On topic: mijn definitieve aanslag is nu ook binnen. Dagtekening 11 mei. Volgens mij heb ik 4 maart aangifte gedaan.
Ohhh das echt erg, 6 jaar...
Volgens de belastingdienst staan alle gegevens juist. Heb al een aantal keren gebeld, ben 1x doorverbonden naar iemand die iets verder kon kijken, die ook verstand had van buitenlands inkomen en die heeft alles doorgenomen en alles staat gewoon goed erin.
Alleen houden zij zich aan die 3 jaar regeling. Eerste keer zeiden ze: we streven naar 1 jaar na 1 maart 2020, daarna werd het 1 jaar na indienen aangifte (12 maart 2020) en het 1 jaar na het toekennen voorlopige aanslag (8 mei, dus ook niet gehaald). De laatste van gister had het gewoon over 3 jaar...
T gaat om bijna 2x netto maandloon, dus ja het is geen tientjeswerk.
Gelukkig werkt hij nu in 2021 maar heel kort in Duitsland, nu een periode Nederland en straks nog een maand of 4 in de UK. Belasting in UK is heel eenvoudig, dat wordt binnen 1 maand geregeld. (Belastingjaar loopt van april tot april daar, voor 30 april is alles geregeld)
Wat ik jammer vind is dat als je dan dagtekening 7 mei hebt, ze het dan niet gewoon ook 7 mei betalen. Als wij moeten betalen zijn ze er als de kippen bij.... zo jammer weer! Ik had gehoopt voor het weekend.... helaas
Kimbritt schreef:
07-05-2021 09:36
Wat ik jammer vind is dat als je dan dagtekening 7 mei hebt, ze het dan niet gewoon ook 7 mei betalen. Als wij moeten betalen zijn ze er als de kippen bij.... zo jammer weer! Ik had gehoopt voor het weekend.... helaas
Als jij moet betalen krijg je daar zes weken voor. Ik vind het netjes dat ze binnen een week betalen.
Alle reacties Link kopieren
Kimbritt schreef:
07-05-2021 09:36
Wat ik jammer vind is dat als je dan dagtekening 7 mei hebt, ze het dan niet gewoon ook 7 mei betalen. Als wij moeten betalen zijn ze er als de kippen bij.... zo jammer weer! Ik had gehoopt voor het weekend.... helaas
Klopt niet helemaal. Ik heb wel 3jaar terug voor de dagtekening ontvangen en daarna nog dagtekening zelf en vorig jaar 3 dagen erna. Dus je moet nou net dat geluk hebben of pech. Maar ik snap de frustratie wel als je het eerder nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw_SpuitElf schreef:
07-05-2021 10:21
Als jij moet betalen krijg je daar zes weken voor. Ik vind het netjes dat ze binnen een week betalen.
Precies. Wij hebben wat met posten geschoven en nu krijgt man geld terug met dagtekening 8/5, en ik moet uiterlijk half juni betalen. Ik vind dat best ruim.
Alle reacties Link kopieren
1 maart aangifte gedaan en staat nog steeds op 19-03 😓 Krijg een lekker bedrag terug, en we gaan de tuin aanpakken, dus is zeer welkom!
Voor degenen die heel erg op het geld zitten te wachten. Je kunt ook in januari of februari je voorlopige teruggaaf wijzigen. Dan heb je het geld al eerder.
Alle reacties Link kopieren
Net definitieve aanslag gehad. Dagtekening 11 mei, beetje raar maargoed.
TinyTiny schreef:
07-05-2021 15:15
Net definitieve aanslag gehad. Dagtekening 11 mei, beetje raar maargoed.
Is niet raar, is altijd in de toekomst gedateerd
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat het geld niet vandaag gestort was :-D ahja hahaha
Lavendel2 schreef:
07-05-2021 17:58
Jammer dat het geld niet vandaag gestort was :-D ahja hahaha

Vond ik ook :/
Alle reacties Link kopieren
Lavendel2 schreef:
07-05-2021 17:58
Jammer dat het geld niet vandaag gestort was :-D ahja hahaha
Vorige jaar hadden wij het 4 dagen na de dagtekening( 2 mei en 6 mei) dit jaar is de dagtekening vandaag, ik ga er dus vanuit dat het woensdag er is. Als het eerder is is dat mooi meegenomen.
Alle reacties Link kopieren
ah31 schreef:
08-05-2021 10:21
Vorige jaar hadden wij het 4 dagen na de dagtekening( 2 mei en 6 mei) dit jaar is de dagtekening vandaag, ik ga er dus vanuit dat het woensdag er is. Als het eerder is is dat mooi meegenomen.
Vorig jaar had ik dagtekening 8 mei en het geld op 8 mei geen pijl aan te trekken hahaha
Alle reacties Link kopieren
Lavendel2 schreef:
08-05-2021 12:32
Vorig jaar had ik dagtekening 8 mei en het geld op 8 mei geen pijl aan te trekken hahaha

Ach ja we zullen af moeten wachten, zeker is in ieder geval dat het binnen een week na de dagtekening gestort wordt.
ah31 schreef:
08-05-2021 10:21
Vorige jaar hadden wij het 4 dagen na de dagtekening( 2 mei en 6 mei) dit jaar is de dagtekening vandaag, ik ga er dus vanuit dat het woensdag er is. Als het eerder is is dat mooi meegenomen.

Geloof dat het toen 2 mei weekend was, 4&5 mei krijg je het zowieso niet als ik het goed heb.. ik had vorig jaar ook dagtekening 2 mei, en het geld 6 mei op de rekening..

Dit jaar wachten we het (on)rustig af, heb dagtekening 7 mei
Alle reacties Link kopieren
Alidarijk schreef:
08-05-2021 17:01
Geloof dat het toen 2 mei weekend was, 4&5 mei krijg je het zowieso niet als ik het goed heb.. ik had vorig jaar ook dagtekening 2 mei, en het geld 6 mei op de rekening..

Dit jaar wachten we het (on)rustig af, heb dagtekening 7 mei
Sluit ik mij bij aan haha (on)rustig afwachten. Hier ook dagtekening 7 mei ik hoop / verwacht toch echt maandag of dinsdag.
Alle reacties Link kopieren
Yes bij mij gestort vanmorgen.
Dagtkekening 7 Mei
Ingbank
Op mijn belastingdienst staat de definitieve aanslag met datum 18/05.

Ik kan echter geen document openen. Klopt dat?
Alle reacties Link kopieren
Feliz1990 schreef:
10-05-2021 06:41
Op mijn belastingdienst staat de definitieve aanslag met datum 18/05.

Ik kan echter geen document openen. Klopt dat?
Dat kan idd dan moet je nog de brief krijgen was bij ook zo!

Hier nog niets teken datum 8 mei misschien vanmiddag of morgen.
Alle reacties Link kopieren
dagtekening 7 mei , hier is het ook vanochtend gestort ing bank ! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Dagtekening 7 mei Rabo is net binnen 🎉
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven