Geld & Recht alle pijlers

Belastingaangifte over 2019!

01-03-2020 08:19 761 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een algemeen topic, want we mogen weer!
Alle reacties Link kopieren
Er is een storing helaas
Alle reacties Link kopieren
Net klaar met aangifte doen, kan alleen niet ondertekenen want nu is er storing. Ze kunnen de drukte niet aan denk ik.
Ceridwen91 schreef:
01-03-2020 09:17
^ Wow, netjes!


Gaan jullie trouwens iets leuks met het geld doen? :)

Ik zet het op de spaarrekening voor collegegeld 2020/2021.

Nee, hier is het niet zo veel meer. Gaat gewoon op de spaarrekening en dan gebruiken voor dingen die we van die spaarrekening doen.
Het gaat op de spaarrekening voor het huis. Buitenkozijnen moeten geschilderd worden :)
En we willen een serre. En een vaste trap naar zolder. En een nieuwe badkamer...

Dus ja waar het uiteindelijk in gaat zitten weet ik niet haha. Kozijnen zijn waarschijnlijk al gedaan voordat het geld binnenkomt.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik kom niet ingelogd :(

Gister ging ik trouwens kijken of ik vast wat kon invullen... bleek ik vorig jaar wel te hebben ingevuld maar niet te hebben verstuurd :sigh:
We hadden toen net een sterfgeval en nooit meer aan gedacht... krijg van volledig jaar iedergeval nog 1000 euro terug :). Dat gaat op de spaarrekening, ik spaar voor een eigen huis.

Nu hopen dat ik sowieso kan inloggen!

Ik heb nog een vraag:
Mijn zoon ontvangt wezenpensioen. Hij is 9. Hier is loonheffing op ingehouden. Moet ik nu in zijn naam apart aangifte te doen?
Ik had ook al even gekeken en opgeslagen en we krijgen 176 terug. Nog niet verstuurd en nu kan het idd niet want storing.
Niet heel veel maar ook geen gekke dingen gedaan. 2 jaar terug kregen we 2400 en vorig jaar 900 . Dat zijn idd lekkere bedragen.

Maar goed die 176 is altijd lekker. Beter dan betalen :D
Alle reacties Link kopieren
ik krijg 280 euro terug, toch lekker :)
:( Ik moet van nog twee werkgevers een jaaropgave krijgen... Van 1 weet ik dat dat zo geregeld kan worden, maar de ander gaat wellicht nog wel een lange tijd duren. Heel irritant, want volgens mij moet ik zo'n 4000 euro terugkrijgen.
Saartjepoes2 schreef:
01-03-2020 09:26
We hadden toen net een sterfgeval en nooit meer aan gedacht... [...] Ik heb nog een vraag: Mijn zoon ontvangt wezenpensioen. Hij is 9. Hier is loonheffing op ingehouden. Moet ik nu in zijn naam apart aangifte te doen?
Gecondoleerd, Saartjepoes. Dit klinkt heel verdrietig. Wat betreft je vraag helpt deze link je hopelijk iets verder:
https://www.aegon.nl/zakelijk/adfis-oud ... oen-belast
Alle reacties Link kopieren
Saartjepoes2 schreef:
01-03-2020 09:26
Nou ik kom niet ingelogd :(


Ik heb nog een vraag:
Mijn zoon ontvangt wezenpensioen. Hij is 9. Hier is loonheffing op ingehouden. Moet ik nu in zijn naam apart aangifte te doen?
Daar kun je teruggaaf op vragen inderdaad. Geen idee hoe, maar weet van vriendin dat kind dan wel een eigen betaalrekening nodig heeft (dus geen spaarrekening). Belastingdienst stort alleen op eigen rekening kind.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat iedereen lekkere bedragen terug krijgt :)

Ik ga over mijn eigen situatie morgen maar even de belastingdienst bellen. Niemand schijnt een antwoord te hebben in m’n omgeving, heel irritant..
Dus even afwachten
Je kan het effect even uitproberen, Mrs-Stanton. Misschien maakt het in de einduitkomst geen verschil omdat de applicatie van de belastingdienst zelf de werkelijke waarde afkapt op het maximum in de uiteindelijke berekening van de teruggave. Dan krijg je als effect dat je bijvoorbeeld € 100 terugkrijgt als je €2443 invult, maar ook als je €6149 invult. En dan kun je het bedrag laten zoals zij het hebben aangegeven.
Alle reacties Link kopieren
Krijg 240 terug, in ieder geval beter dan geld moeten betalen.
.
Saartjepoes2 schreef:
01-03-2020 09:26


Ik heb nog een vraag:
Mijn zoon ontvangt wezenpensioen. Hij is 9. Hier is loonheffing op ingehouden. Moet ik nu in zijn naam apart aangifte te doen?
Ja! Doe ik voor mijn dochter ook. Ik zet het te ontvangen bedrag apart voor haar. Op die wijze spaar ik voor haar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag. Net ingevuld en met zijn suffe hoofd op onder tekenen geklikt, maar ik ben iets vergeten. Mijn gegevens kunnen nu niet opladen. Zou ik dit later nog kunnen wijzigen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
01-03-2020 10:05
Ik heb een vraag. Net ingevuld en met zijn suffe hoofd op onder tekenen geklikt, maar ik ben iets vergeten. Mijn gegevens kunnen nu niet opladen. Zou ik dit later nog kunnen wijzigen?
Ja hoor!
viva-amber schreef:
01-03-2020 10:05
Ik heb een vraag. Net ingevuld en met zijn suffe hoofd op onder tekenen geklikt, maar ik ben iets vergeten. Mijn gegevens kunnen nu niet opladen. Zou ik dit later nog kunnen wijzigen?
Jahoor, je kunt gewoon weer openen en een nieuwe aangifte doen.
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
01-03-2020 09:57
Je kan het effect even uitproberen, Mrs-Stanton. Misschien maakt het in de einduitkomst geen verschil omdat de applicatie van de belastingdienst zelf de werkelijke waarde afkapt op het maximum in de uiteindelijke berekening van de teruggave. Dan krijg je als effect dat je bijvoorbeeld € 100 terugkrijgt als je €2443 invult, maar ook als je €6149 invult. En dan kun je het bedrag laten zoals zij het hebben aangegeven.
Slim! Ga ik even proberen als de website het weer doet.
Kan ook nergens bij DUO vinden waar ze deze bedragen op baseren..

Makkelijker kunnen ze het niet maken.. haha
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag. In 2019 heb ik een particuliere opleiding gedaan kosten ongeveer 3000 euro. Dit ging om een 1 dag opleiding per week. Had geen recht op stufi of studenteov. Kan ik dit aftrekken?

Daarnaast zie ik nu staan dat ik 300 euro moet betalen. Waar ligt dat aan? Ik heb 3 banen gehad vorig jaar (niet te gelijk) en bij alle 3 ook loonheffing toegepast. Verdien rond de 900 euro per maand.
kerstfeest1998 wijzigde dit bericht op 01-03-2020 10:24
1.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Helaas nog storing en/of te druk... wij verwachten een mooi bedrag terug in verband met de IACK.
Kerstfeest1998 schreef:
01-03-2020 10:15
Ik heb een vraag. In 2019 heb ik een particuliere opleiding gedaan kosten ongeveer 3000 euro. Dit ging om een 1 dag opleiding. Had geen recht op stufi of studenteov. Kan ik dit aftrekken?

Daarnaast zie ik nu staan dat ik 300 euro moet betalen. Waar ligt dat aan? Ik heb 3 banen gehad vorig jaar (niet te gelijk) en bij alle 3 ook loonheffing toegepast. Verdien rond de 900 euro per maand.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... -aftrekken

Je mag je studiekosten waarschijnlijk aftrekken. Zie de regels in de link hierboven.

Je kan belasting moeten terugbetalen doordat je 3 banen hebt gehad en niet elk bedrijf precies goed gerekend heeft met de loonheffingskorting.
Alle reacties Link kopieren
Laatste jaar dat wij genieten van de inkomensafhankelijke combinatiekorting; jongste wordt dit jaar 12. Dat gaat dus ruim 2800 euro aan heffingskorting schelen; toch jammer ;-)
Alle reacties Link kopieren
Colorado1975 schreef:
01-03-2020 10:21
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... -aftrekken

Je mag je studiekosten waarschijnlijk aftrekken. Zie de regels in de link hierboven.

Je kan belasting moeten terugbetalen doordat je 3 banen hebt gehad en niet elk bedrijf precies goed gerekend heeft met de loonheffingskorting.
Ik ga de link even lezen thanks!

Ik heb de 3 banen niet tegelijk gehad. Baan 1 was echter alleen nog vakantiegeld. Baan 2 van januari tot september en baan 3 van oktober tot heden. Dus dat zou dan niet moeten uitmaken tochm
Alle reacties Link kopieren
Site is overbezet, kom er niet in. Maar goed ik krijg elk jaar hooguit een paar tientjes terug, of ik moet een paar tientjes betalen. Ik hoop het eerste....
Alle reacties Link kopieren
Colorado1975 schreef:
01-03-2020 10:10
Jahoor, je kunt gewoon weer openen en een nieuwe aangifte doen.
Top dank je wel. want ik mag iets niet aftrekken en dat is per ongeluk bij de automatisch ingevulde gegevens toch gebeurd. Ik ga het aanpassen zodra ik weer bij mijn gegevens kan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven