Geld & Recht alle pijlers

Belastingaangifte over 2019!

01-03-2020 08:19 761 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een algemeen topic, want we mogen weer!
summerheat schreef:
01-03-2020 18:04
Of er is gewoon weer een DDOS aanval geweest waardoor de site als bescherming op slot springt. Dit gebeurt zeer regelmatig. De belastingdienst bewaard namelijk de persoonsgegevens van alle ingezetene. Dus een geliefd doelwit.
Zoiets inderdaad. Dit is echt extreem, vorige jaren was dit echt niet zo.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
01-03-2020 18:06
Zoiets inderdaad. Dit is echt extreem, vorige jaren was dit echt niet zo.
Als 1 maart in het weekend valt is het altijd chaos. Vorig jaar viel het op vrijdag. S'nacht tussen 24:00 en 1:00 al 16.000 aangifte en binnen een dag 470.000 aangifte. En dat op een vrijdag. Nu in het weekend is die druk nog groter.
Ze hebben 'de boel' echt wel op orde maar te grote druk kan geen elk systeem aan. Ik sta er al elk jaar versteld van hoe goed alles verloopt en dat ze best snel een definitieve aanslag kunnen opleggen.
justagirly schreef:
01-03-2020 16:56
Lees ik andere dingen over.

Met een kind dat eind 2019 en in het bijzonder op 1 januari 2020 jonger is dan 12 jaar hebt u in 2020 recht op de inkomensafhankelijke combinatiekorting, de iack 2020 ofwel kinderkorting genaamd.
Dat is toch het zelfde?
Alle reacties Link kopieren
Zeilboot76 schreef:
01-03-2020 16:02
Om in 2020 nog in aanmerking te komen moet je kind na 31 december 2007 geboren zijn.
Dat is ie ook ;-) Dus deze aangifte over 2019 profiteren we er nog van en volgend jaar over de aangifte van 2020 profiteren we dus voor de laatste keer.
Alle reacties Link kopieren
Zeilboot76 schreef:
01-03-2020 18:18
Dat is toch het zelfde?
Ooo ja, ik zie het nu ook, wat stom, ik was even in de war met het jaartal.
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
01-03-2020 18:45
Dat is ie ook ;-) Dus deze aangifte over 2019 profiteren we er nog van en volgend jaar over de aangifte van 2020 profiteren we dus voor de laatste keer.
Kind is dan ouder dan 12 jaar ofzo?
Alle reacties Link kopieren
ik heb net mijn aangifte gedaan en ben erg tevreden. Vorig jaar kreeg ik 2100 terug (allemaal hypotheekrente-aftrek, dat vraag ik niet maandelijks terug), maar nu had ik een paar maanden geen woning, (augustus verkocht, november nieuwe woning) en een lagere hypotheekrente dus ik vreesde een beetje..
Maar.. met wat opleidingskosten, allerlei notariskosten etc, ruim 4200 terug!
Kan ik goed gebruiken met het nieuwe huis, heb een grote verbouwing. Jammer dat het zo lang duurt voordat t op je rekening staat.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het vast niet goed: volgens de eerste berekening moet ik 1500 euro betalen, terwijl ik vorig jaar een huis heb gekocht :cry:
creabea2punt0 schreef:
01-03-2020 19:02
ik heb net mijn aangifte gedaan en ben erg tevreden. Vorig jaar kreeg ik 2100 terug (allemaal hypotheekrente-aftrek, dat vraag ik niet maandelijks terug), maar nu had ik een paar maanden geen woning, (augustus verkocht, november nieuwe woning) en een lagere hypotheekrente dus ik vreesde een beetje..
Maar.. met wat opleidingskosten, allerlei notariskosten etc, ruim 4200 terug!
Kan ik goed gebruiken met het nieuwe huis, heb een grote verbouwing. Jammer dat het zo lang duurt voordat t op je rekening staat.
Had je alwat via een voorlopige aanslag ontvangen?
Alle reacties Link kopieren
Na de hele dag proberen is het toch gelukt om m’n aangifte in te vullen. Ik krijg bijna 200 euro terug. Ben een tevreden persoon 8-)
Alle reacties Link kopieren
Wij moeten 5067€ betalen, maar goed dat hadden we ingecalculeerd. Pgb voor onze zoon bruto uitgekeerd, nu de inkomensbelasting daarover afdragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog niet eens een jaaropgave gehad na me salaris..... staat vast al ingevuld maar ik durf niet zonder de jaar opgave te checken en aangifte te.doen.

Of kan dat wel?
lavendel2 wijzigde dit bericht op 01-03-2020 21:24
5.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Met tussenpozen probeer ik al hele dag in te loggen maar ik kom er niet doorheen... ga morgen weer proberen.
Alle reacties Link kopieren
Lavendel2 schreef:
01-03-2020 21:20
Ik heb nog niet eens een jaaropgave gehad na me salaris..... staat vast al ingevuld maar ik durf niet zonder de jaar opgave te checken en aangifte te.doen.

Of kan dat wel?
Bij mij bleek het niet te kloppen, ik zou dus zeker even je jaaropgave afwachten
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
01-03-2020 21:27
Bij mij bleek het niet te kloppen, ik zou dus zeker even je jaaropgave afwachten
Inderdaad je hebt gelijk! Daarom durf ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem vanochtend ingevuld maat ondertekenen lukte niet.

Wij krijgen naast de voorlopige teruggave ook nog bijna 900 euro terug. Aangezien we 30 april sleutel krijgen gaat dit op aan klusspullen.
Alle reacties Link kopieren
april88 schreef:
01-03-2020 21:15
Wij moeten 5067€ betalen, maar goed dat hadden we ingecalculeerd. Pgb voor onze zoon bruto uitgekeerd, nu de inkomensbelasting daarover afdragen.

Wow, wat een bedrag :blauwoog:

Na veel speurwerk op Google over scheiden en uitkopen en nieuw huis kopen is het volgens mij gelukt. €2.740 terug. Direct naar de spaarrekening!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Europe86 schreef:
01-03-2020 10:20
Helaas nog storing en/of te druk... wij verwachten een mooi bedrag terug in verband met de IACK.
Het is 2045 euro geworden... had op 2000 euro gerekend dus zat er niet ver naast.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
01-03-2020 21:33
Wow, wat een bedrag :blauwoog:

Na veel speurwerk op Google over scheiden en uitkopen en nieuw huis kopen is het volgens mij gelukt. €2.740 terug. Direct naar de spaarrekening!
Heerlijk bedrag om terug te krijgen!

Ja maar goed we hadden erop gerekend. 10.000 apart gezet, dus gelukkig ongemerkt toch nog wat extra gespaard;)
Alle reacties Link kopieren
Lavendel2 schreef:
01-03-2020 21:20
Ik heb nog niet eens een jaaropgave gehad na me salaris..... staat vast al ingevuld maar ik durf niet zonder de jaar opgave te checken en aangifte te.doen.

Of kan dat wel?
Je kunt eventueel ook je salarisstrook December gebruiken. Daar staan ook de jaartotalen op.
Ik heb net een 16-jarige teleurgesteld. Ze hadden haar op school verteld dat je geld kon terug krijgen van je bijbaan. Helaas geldt dat alleen als er ook daadwerkelijk belasting is ingehouden.
Alle reacties Link kopieren
Mugske schreef:
01-03-2020 21:54
Je kunt eventueel ook je salarisstrook December gebruiken. Daar staan ook de jaartotalen op.
Dank je!
Alle reacties Link kopieren
Net via de app in recordtijd (hooguit 3 min.) ingevuld en verstuurd, ik krijg EUR 96 terug. Geen aftrekposten hier, lekker makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
01-03-2020 20:49
Had je alwat via een voorlopige aanslag ontvangen?
Nee, bewust niet.. Wil het niet nodig hebben en echt als spaarpotje gebruiken...
Jisjis schreef:
01-03-2020 20:46
Ik doe het vast niet goed: volgens de eerste berekening moet ik 1500 euro betalen, terwijl ik vorig jaar een huis heb gekocht :cry:
Dan was het waarschijnlijk anders nog meer geweest. Heb je je hypotheekrenteaftrek al maandelijks terug gekregen? Notariskosten etc allemaal goed opgegeven?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 'm net ingevuld en als het goed is krijg ik €1211 terug. Kosten loopbaancoaching als aftrekpost opgegeven; volgens een uitvoerig rondje Google moet dat kunnen (maar ik reken mezelf nog maar niet rijk, voor het geval dit toch wordt afgewezen).
Here am I in my little bubble

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven