Geld & Recht alle pijlers

Belastingaangifte over 2019!

01-03-2020 08:19 761 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een algemeen topic, want we mogen weer!
Alle reacties Link kopieren
pff storing, ik doe het morgen wel
Alle reacties Link kopieren
Nou de site werkt eindelijk, moet nu ineens €600 betalen... geen idee waarom, laat er nog wel ff naar kijken. Baal hier wel van
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben alles ingeleverd maar diegene die het voor ons doet.
Kregen wel mail dat hij steeds meer klanten hiervoor heeft dus dat hij niet weet of het lukt voor de tijd..

Hoop het wel vorig jaar super mooi bedrag terug gehad.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
01-03-2020 13:32
Echt weer een brevet van onvermogen, het niet kunnen inloggen momenteel.
Tja als er duizenden tegelijk in willen loggen is het niet zo gek. Om daarom nu de capaciteit te verhogen is ook zonde van het geld, de rest van het jaar wordt er weinig gebruik van gemaakt.
Morgen weer een dag hoor
Alle reacties Link kopieren
elfjetwaalfje schreef:
01-03-2020 09:13
Elk jaar weer heerlijk om te doen. Hiero ruim € 10.000,- terug aan aftrek hypotheekrente en giften aan ANBI's.

Wauwww wat een bedrag! Hoe komt dit zo hoog als ik zo brutaal mag zijn?
Alle reacties Link kopieren
Kom er nog steeds niet doorheen.
Spotty schreef:
01-03-2020 14:23
Tja als er duizenden tegelijk in willen loggen is het niet zo gek. Om daarom nu de capaciteit te verhogen is ook zonde van het geld, de rest van het jaar wordt er weinig gebruik van gemaakt.
Morgen weer een dag hoor
Ik denk dat er echt een storing is en geen sprake van capaciteitsproblemen. Vorig jaar wilden net zoveel mensen inloggen. Toen op de dag geen enkel probleem ervaren. Nu kan ik wel inloggen maar haalt hij geen gegevens op. Deze storing kwam vorig jaar niet voor, toen was het wel druk, maar niet dit probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vannacht aangifte gedaan. Eerst ook een kwartier storing, maar uiteindelijk toch gelukt. Ik krijg 1923 euro terug. Dat gaat op de spaarrekening.
Drackie schreef:
01-03-2020 14:51
Ik heb vannacht aangifte gedaan. Eerst ook een kwartier storing, maar uiteindelijk toch gelukt. Ik krijg 1923 euro terug. Dat gaat op de spaarrekening.
S nachts is het echt niet zo druk geweest dat het daardoor kwam. Ze hebben de boel gewoon weer niet op orde.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat lijkt me ook sterk. Er zijn altijd wel wat enthousiastelingen die 's nachts hun aangifte al doen (ik :proud:) maar vast geen massa's mensen.
Ik ben er al vijf keer uitgegooid, sinds tien uur vanmorgen.
Eva1977 schreef:
01-03-2020 10:26
Laatste jaar dat wij genieten van de inkomensafhankelijke combinatiekorting; jongste wordt dit jaar 12. Dat gaat dus ruim 2800 euro aan heffingskorting schelen; toch jammer ;-)
Om in 2020 nog in aanmerking te komen moet je kind na 31 december 2007 geboren zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik was vanmorgen bijna klaar met invullen, was net bij de pagina waar ik kon zien of ik wat zou terugkrijgen....klapt de site er precies op dat moment uit. Dus ik weet nog niks.
Ga sowieso nog de boekhouder raadplegen, die van mij is wel eenvoudig, heb wel studiekosten aftrek en ik betaal zelf pensioen van mijn nettoloon dus dat mag ik opvoeren. Maar partner heeft nu loon uit 3 landen, en dan wordt het echt ingewikkeld. , ik denk dat ik het goed heb gedaan maar wil nog even checken of ik t echt klopt. Meestal moet hij betalen en krijg ik meer terug dan hij betalen moet dus is het saldo uiteindelijk positief.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het via de app geprobeerd, maar daar stond alleen dat ik niets hoefde te betalen, niks over terug krijgen. Als de storing is verholpen maar even kijken wat er via de site gezegd wordt.
Alle reacties Link kopieren
Eowyn6 schreef:
01-03-2020 14:23
Wauwww wat een bedrag! Hoe komt dit zo hoog als ik zo brutaal mag zijn?
Een hart voor een rechtvaardiger verdeling van de rijkdom, goede baan en inkomen (wij hebben het ook maar gekregen), weinig kosten (goedkoop wonen, goedkope auto, geen dure hobbies, we geven niets om luxe of dure spullen, kids de deur uit) en groot deel van ons inkomen (ca. 30%) gaat naar giften.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Fysiotherapie: de eerste 9 behandelingen vallen onder de aanvullende verzekering. De volgende 11 moet je zelf betalen (maar het loopt wel via de zorgverzekering).
Kan ik die 11 behandelingen aftrekken voor de belasting? Weet iemand dat?
Mooi hoor, Elfjetwaalfje.

Ik vind het in Nederland sowieso goed geregeld dat je giften kan aftrekken.

Toen ik nog een niet zo vermogende student was, had ik een Foster Parent kindje (tegenwoordig: PLAN International Nederland) en een notariële akte. Later heb ik '2 kinderen ondersteunen voor het bedrag van 1' gedaan met een notariële akte.

Als je giften doet, kan je zelf geven aan datgene waar je hart ligt.
Alle reacties Link kopieren
Mrs-Stanton schreef:
01-03-2020 10:11
Slim! Ga ik even proberen als de website het weer doet.
Kan ook nergens bij DUO vinden waar ze deze bedragen op baseren..

Makkelijker kunnen ze het niet maken.. haha
Hmm ik heb dit net geprobeerd en het terug te krijgen bedrag blijft het zelfde. Ik heb al 2x met de belastingtelefoon gebeld, die zei bel duo maar.. pff ik wil weer niks bijzonders hebben en in 3 klikken klaar zijn haha
Alle reacties Link kopieren
Eowyn6 schreef:
01-03-2020 14:23
[10.000,= terug]
Wauwww wat een bedrag! Hoe komt dit zo hoog als ik zo brutaal mag zijn?
Oh, gaan we er een wedstijdje van maken wie het meeste terugkrijgt?
Vorig jaar zat ik daar nog ruim overheen: hypotheek-teruggave en partner-alimentatie-teruggave plus nodige kosten voor het omzetten van de hypotheek (geen voorlopige teruggave aangevraagd). Dat is wel lekker boosten van je spaarrekening inderdaad (alhoewel sigaar uit eigen doos.... )
[quote=daddy_gijs post_id=31041202 time=1583077415 user_id=184650]
Fysiotherapie: de eerste 9 behandelingen vallen onder de aanvullende verzekering. De volgende 11 moet je zelf betalen (maar het loopt wel via de zorgverzekering).
Kan ik die 11 behandelingen aftrekken voor de belasting? Weet

Ja
Alle reacties Link kopieren
Zeilboot76 schreef:
01-03-2020 16:02
Om in 2020 nog in aanmerking te komen moet je kind na 31 december 2007 geboren zijn.
Lees ik andere dingen over.

Met een kind dat eind 2019 en in het bijzonder op 1 januari 2020 jonger is dan 12 jaar hebt u in 2020 recht op de inkomensafhankelijke combinatiekorting, de iack 2020 ofwel kinderkorting genaamd.
Alle reacties Link kopieren
RP7 schreef:
01-03-2020 09:10
Ik krijg 1750 euro terug. Vooral omdat ik mijn pensioenpremie als negatief inkomen mag opgeven (daar gaan waarschijnlijk mensen vragen over stellen maar dat mag alleen als je dat van je nettoloon betaald, dat is dan uitgesteld loon en anders betaal je dubbel belasting).

Verder kleine aftrekpost van een werkgerelateerde cursus die ik zelf heb betaald.

Weer leuk meegenomen maar geen verrassing meer want elk jaar ongeveer zo'n bedrag terug en ik hou het altijd vrij goed bij al zeg ik het zelf :mrgreen:
Hoe doe jij dit? Draag dit zelf ook af op een speciale toekomstspaarrekening, onder aftrekpost lijfrente uit mijn hoofd?

Ga er vanavond even voor zitten.
Alle reacties Link kopieren
Bobby- schreef:
01-03-2020 17:24
Hoe doe jij dit? Draag dit zelf ook af op een speciale toekomstspaarrekening, onder aftrekpost lijfrente uit mijn hoofd?

Ga er vanavond even voor zitten.
Ik ben verplicht het in een fonds te stoppen. Vervolgens mag ik dit bij box 1 invullen door een extra 'werkgever' in te vullen en de betaalde premie in te vullen als loon met een 'min' ervoor.

Dit is wel een vrij bijzondere regeling omdat er bij mij dus niets van mijn brutoloon af gaat. Ik betaal het van mijn nettoloon waarover ik dus al belasting heb betaald, anders zou ik als ik pensioen ontvang nogmaals inkomstenbelasting betalen en dan is het dus dubbelop.
Alle reacties Link kopieren
Odense* schreef:
01-03-2020 16:44
Mooi hoor, Elfjetwaalfje.

Ik vind het in Nederland sowieso goed geregeld dat je giften kan aftrekken.

Toen ik nog een niet zo vermogende student was, had ik een Foster Parent kindje (tegenwoordig: PLAN International Nederland) en een notariële akte. Later heb ik '2 kinderen ondersteunen voor het bedrag van 1' gedaan met een notariële akte.

Als je giften doet, kan je zelf geven aan datgene waar je hart ligt.
Zo is het bij mij ook begonnen Odense, ik voelde me rijk toen ik een studiebeurs kreeg, maar het voelde niet goed om het allemaal voor mezelf te houden. Net als jij toen een kind financieel "geadopteerd". Doen we nog steeds.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
01-03-2020 14:58
S nachts is het echt niet zo druk geweest dat het daardoor kwam. Ze hebben de boel gewoon weer niet op orde.
Of er is gewoon weer een DDOS aanval geweest waardoor de site als bescherming op slot springt. Dit gebeurt zeer regelmatig. De belastingdienst bewaard namelijk de persoonsgegevens van alle ingezetene. Dus een geliefd doelwit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven