Geld & Recht alle pijlers

Belastingteruggave 2011

03-05-2012 14:16 634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb even een vraag, ik heb vorige week een brief gehad van de belastingdienst met het te ontvangen geld, de dagtekening van de brief is 4 mei 2012. Krijg ik dit geld dan op deze datum? Hebben meer mensen al bericht gehad van de belastingdienst?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Esmee
Mellanie, volgens mij worden hier de belastingdienst brieven gewoon door de post bezorgd, er zaten nu ook 2 postkaarten bij. Meestal komen mijn belastingdienst spullen ook niet allen (toeval of niet). Het kan misschien per regio verschillen?
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
VIA = vooringevulde aangifte (als het goed is)

Kan je met je digi d van de site van de b dienst afhalen.
Wij hebben een brief gekregen dat ze de aangifte gaan controleren en dat ie daarna meteen op definitief wordt gezet.

Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voordat ze iets van zich laten horen? (lees: wanneer gaan ze uitbetalen ) Op de site van de belastingdienst kan ik het niet vinden.
Heb ook dagtekening 9 juni.Maar nog geen brief en geld ontvangen.Verwacht het vandaag of morgen.En heb Abn Amro en die zijn meestal wel wat langer.
Ik heb dagtekening 9 juni voor het jaar 2009 en 2010.

Brieven zaterdag gekregen ook op 9juni precies, nog geen geld tot nu toe! En ik heb ING die is meestal snel aangezien de BD ook ING heeft. Dus ik verwacht het vandaag niet meer, omdat stortingen meestal in de nacht worden bij geschreven....
Weet je toch niet wanneer ze storten.Vorige keer had ik dagtekening 26 mei zaterdag.En woensdag had ik geld op rekening zat toen ook pinksteren tussen.Ken ook iemand heb ook geen brief gehad en stond vrijdag al wel geld op rekening.We wachten af is onderweg.
ik weet niet wanneer ze storten, maar ING boekt van bedrijven en instellingen uit alleen in de nacht bij. De BD heeft ook ING... Ik heb nog nooit s'middag een bijschrijving gehad bij de ING sinds het over is gegaan van postbank naar ING....

Altijd alleen s'nachts. En ik zit eigenlijk al als kleine jongen bij de Postbank (ING). Dus vandaar dat ik het vandaag niet meer verwacht....
Update: nog geen brief of geld ontvangen.
Goedemiddag!

Ik heb de brief van de BD met dagtekening 7 juni maar ook nog nada noppes!!

En heb ook ING..

Ik verwacht t idd ook niet meer vandaag!
Ik heb ook dagtekening 9 juni, ING en ook nog geen geld.

En de Belastingdienst kan met zowel Postnl als met Sandd komen
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
hier geen brief èn geen geld
Ik heb begin mei nog aangifte gedaan over 2010, daar kreeg ik een brief over, dat ik nog ¤25 van ze kreeg. Nou prima. Zaterdag had ik de brief met dagtekening 9 juni. Ben benieuwd wanneer het bijgeschreven wordt.
Toevallig net een brief gekregen met dagtekening 14 juni. Ben benieuwd...........
Hier ook nog niks (dagtekening 9 juni en ING)
Er zijn dus een aantal mensen die ING hebben en dagtekening van 9 Juni...

Misschien vannacht geluk... Hoop wel dat het snel komt, aangezien ik aan het klussen ben in het nieuwe huisje! En het goed kan gebruiken nu! Daarom ook 4 jaar opgespaard!
Ja hier dagtekening 7 juni en ook ING en nog niks..

Laten we idd hopen vannacht
Hier ook nog niks hoor nog steeds geen brief.Verwacht het morgen dagtekening 9 juni.En heb abn Amro en die zijn ook niet zo snel.
Hier ook dagtekening 9 juni en ING en niets binnen. Zal er morgen wel staan.

@davegerrits, ik krijg mijn zorgtoeslag regelmatig midden op de dag ergens gestort (evenals loon).
ik heb snsbank en ook nog niks binnen ruim voor 1 april aangifte gedaan omdat ik er een brief over kreeg

we hebben tot 1 juli ...
Aangezien de Belastingdienst afgelopen jaar veelte weinig personeel in dienst had voor alle aangiftes te behandelen lopen ze ontzettend uit.

Normaal gesproken krijg je als je voor 1 april aangifte heb gedaan in mei - eind juni de voorlopige teruggave. Over het algemeen betaald de belastingdienst de voorlopige teruggave binnen 5 werkdagen na de dagtekening van de brief uit.

Maar de Belastingdienst kennende zal dat er dit jaar niet inzitten, dan maar afwachten wanneer het meevallertje binnenkomt.
meevallertje?

Het is ons eigen verdiende geld... (Zo zie ik het). Als wij iets terug krijgen gaat alles heel traag. Moet je de BD betalen, jaaaa dan moet je snel zijn....
@DaveGerrits Ik zie het inderdaad als een meevallertje omdat ik het onbewust maandelijks afdraag en dat dus niet direct mist. Ik zie het dus als een meevallertje of ook wel een spaarpotje dat het jaar daarna uitkeert.

Wat betreft het feit dat wanneer je geld moet betalen de Belastingdienst snel is en wanneer je moet ontvangen langzaam. Zo is dat nu eenmaal in het gehele bedrijfsleven. Neem bijvoorbeeld de verzekeringsmaatschappij wil jij iets stop zetten dan kost het ze geld en duurt het ook maanden voordat het geregeld is. Ja, het is vervelend maar daar ben ik onder tussen al aangewend.
Duurt alleen maar langer, hoor als je er op gaat zitten wachten... Let it go!
quote:2_day schreef op 03 mei 2012 @ 20:25:

Een aantal mensen krijgt dit jaar gelijk een definitieve aanslag binnen, eerder dan de voorlopige aanslagen die voor 1 juli beloofd zijn. Waarschijnlijk zijn dit diegenen die de vooringevulde aangifte zo in konden dienen, zonder wijziging of toevoeging. Deze kunnen daarom door de belastingdienst automatisch worden afgedaan.

Klopt dit? (vraag voor diegenen die al een aanslag hebben gehad?) Als het klopt zal de rest gewoon moeten wachten tot eind mei / begin juni, en behoor je tot de gewone hoos aan

aanslagen.Voorheen verstuurde de Belastingdienst eerst een voorlopige aanslag en pas na meerdere maanden ontving men de definitieve aanslag. In de meeste gevallen kwam deze overeen met de eerdere voorlopige aanslag en hoefde er geen bedragen meer verrekend te worden. Vanaf 2012 probeert de Belastingdienst dit te verbeteren en ontvangen mensen waar mogelijk direct de definitieve aanslag.Verder krijgt iedereen voor 1 juli een brief indien zij voor 1 april aangifte hebben gedaan.Het streven van de belastingdienst is binnen vijf werkdagen na dagtekening van de voorlopige en/of definitieve teruggave het bedrag uit te betalen.Ik hoop dat dit een aantal van jullie vragen beantwoord. Ik zelf heb ook nog geen brief gehad van de Belastingdienst, het duurt ook nog even voor het 1 juli is.
Hier dan ook dagtekening van 9 juni. Dacht dat ik mijn rabobank rekening had opgegeven maar kan ook goed mijn ING zijn ( heb 2 verschillende rekeningen, rabo was verplicht bij mijn hypotheek) maar ik heb dus ook nog geen geld gekregen. Ik krijg trouwens ook regelmatig over dag dingen bijgeschreven. Volgens mij zijn daar wel vaste tijden voor maar wel vaker dan alleen eond midden nacht.
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven