Belastingteruggave 2011
donderdag 3 mei 2012 om 14:16
zaterdag 9 juni 2012 om 19:25

zondag 10 juni 2012 om 00:21
Ik heb vandaag de brief gehad maar nog geen geld.
Even een vraagje misschien dat iemand het weet. Ik moet nog een deel terug betalen van teveel ontvangen zorgtoeslag. Maar nu staat er op de brief dat er eventuele openstaande posten verrekend worden. Maar wordt dat met dit verrekend? Want op de site van BD staat dat op toeslagen andere regels gelden mbt terug betalen.
Even een vraagje misschien dat iemand het weet. Ik moet nog een deel terug betalen van teveel ontvangen zorgtoeslag. Maar nu staat er op de brief dat er eventuele openstaande posten verrekend worden. Maar wordt dat met dit verrekend? Want op de site van BD staat dat op toeslagen andere regels gelden mbt terug betalen.

zondag 10 juni 2012 om 11:00
quote:monique_84 schreef op 10 juni 2012 @ 00:21:
Even een vraagje misschien dat iemand het weet. Ik moet nog een deel terug betalen van teveel ontvangen zorgtoeslag. Maar nu staat er op de brief dat er eventuele openstaande posten verrekend worden. Maar wordt dat met dit verrekend? Want op de site van BD staat
dat op toeslagen andere regels gelden mbt terug betalen.nee de zorgtoeslag word apart gedaan
Even een vraagje misschien dat iemand het weet. Ik moet nog een deel terug betalen van teveel ontvangen zorgtoeslag. Maar nu staat er op de brief dat er eventuele openstaande posten verrekend worden. Maar wordt dat met dit verrekend? Want op de site van BD staat
dat op toeslagen andere regels gelden mbt terug betalen.nee de zorgtoeslag word apart gedaan
zondag 10 juni 2012 om 11:13
quote:celine2906 schreef op 10 juni 2012 @ 00:26:
Ik moet ruim 1200 belasting terugbetalen. Inkomstenbelasting 2011. Ik verdien rond de 25000 bruto per jaar. Hoe kan dat dan?
Ik heb mijn papieren laten invullen, volgens mij niet goed gegaan.
Heb je meerdere banen?
Als je nu de vooringevulde aangifte download wat zie je dan? Lijkt het dan te kloppen?
Ik moet ruim 1200 belasting terugbetalen. Inkomstenbelasting 2011. Ik verdien rond de 25000 bruto per jaar. Hoe kan dat dan?
Ik heb mijn papieren laten invullen, volgens mij niet goed gegaan.
Heb je meerdere banen?
Als je nu de vooringevulde aangifte download wat zie je dan? Lijkt het dan te kloppen?
zondag 10 juni 2012 om 14:18
Even kijken of iemand mijn vraag kan beantwoorden. Ik heb de voorlopige aanslag binnen. Daarop staat:
Terug te ontvangen bedrag vorige aanslag: 263 euro
Terug te ontvangen bedrag nieuwe aanslag: 1233 euro.
Vervolgens trekken ze die bedragen van elkaar af. Maar moeten deze bedragen dan niet bij elkaar opgeteld worden?? Ik snap het niet.
Krijg nu dus 970 euro uitbetaald.
Vervolgens trekken ze die bedragen van elkaar af. Maar moeten deze bedragen dan niet bij elkaar opgeteld worden?? Ik snap het niet.
Krijg nu dus 970 euro uitbetaald.

zondag 10 juni 2012 om 14:25
quote:han1987 schreef op 10 juni 2012 @ 14:18:
Even kijken of iemand mijn vraag kan beantwoorden. Ik heb de voorlopige aanslag binnen. Daarop staat:
Krijg nu dus 970 euro uitbetaald.Er staat 2x terug te ontvangen.
Dan heb jij volgens mij gelijk en moet het opgeteld worden.
Krijg nu dus 970 euro uitbetaald.Er staat 2x terug te ontvangen.
Dan heb jij volgens mij gelijk en moet het opgeteld worden.

zondag 10 juni 2012 om 14:30
zondag 10 juni 2012 om 15:36
quote:celine2906 schreef op 10 juni 2012 @ 14:30:
[...]
Nee ik heb 1 werkgever. Wel een inwonend kind die ook een eigen inkomen heeft. Zou het daarmee te maken kunnen hebben?Het inkomen van uw kind heeft geen invloed op uw belastingopgave / te betalen bedrag. Heeft u begin dit jaar een voorlopige aanslag (teruggaaf) gehad? Heeft u de VIA al gedownload en vergeleken met uw ingediende aangifte?
[...]
Nee ik heb 1 werkgever. Wel een inwonend kind die ook een eigen inkomen heeft. Zou het daarmee te maken kunnen hebben?Het inkomen van uw kind heeft geen invloed op uw belastingopgave / te betalen bedrag. Heeft u begin dit jaar een voorlopige aanslag (teruggaaf) gehad? Heeft u de VIA al gedownload en vergeleken met uw ingediende aangifte?
zondag 10 juni 2012 om 15:48
Jeej vond vanmorgen in de brievenbus de brief van de voorlopige aanslag (of de postbode was gisteren laat of de brief zat bij iemand anders in de bus en heeft hem daarna bij mij erin gedaan. Gisteren om 15.30 had ik namelijk geen post terwijl de postbode meestal aan het begin van de middag komt, maar dat ter zijde).
Dagtekening was 9 juni, geld was nog niet gestort dus verwacht het komende week ergens. Ben blij dat het nu binnen is nadat het vorig jaar hopeloos mis is gegaan! Kna ik mooi de centen al verdelen over de verschillende spaarpotten!
Dagtekening was 9 juni, geld was nog niet gestort dus verwacht het komende week ergens. Ben blij dat het nu binnen is nadat het vorig jaar hopeloos mis is gegaan! Kna ik mooi de centen al verdelen over de verschillende spaarpotten!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
zondag 10 juni 2012 om 16:41
quote:han1987 schreef op 10 juni 2012 @ 14:18:
Krijg nu dus 970 euro uitbetaald.Ik heb inderdaad al eerder in het jaar die 263 euro gekregen. Dank je nella voor je antwoord.
Krijg nu dus 970 euro uitbetaald.Ik heb inderdaad al eerder in het jaar die 263 euro gekregen. Dank je nella voor je antwoord.
zondag 10 juni 2012 om 17:49
Ik heb net weer een brief terug gestuurd met me rekeingnummer hopelijk kunnen ze het nu wel storten, ik kreeg gelijk met mijn aanslag een brief met de te verekenen openstaande bedragen, uit 2007 28 euro en uit 2008 51 euro dat ze dat nu nog terug kunnen halen is toch best appart? Waarom hebben ze dat bijv vorige jaar niet verrekend? Hebben meer mensen dit gehad het zijn maar kleine bedragen dus ga er verder niet achteraan t zal wel kloppen, maar vond t wel appart!
De brieven van de belasting worden trouwens niet door de post gebracht maar door sand of hoe je dat schrijft haha die bezorgen ook boekjes enzo vandaar dat t laat komt die van mij was er ook pas rond 5 uur!
De brieven van de belasting worden trouwens niet door de post gebracht maar door sand of hoe je dat schrijft haha die bezorgen ook boekjes enzo vandaar dat t laat komt die van mij was er ook pas rond 5 uur!
zondag 10 juni 2012 om 18:17

zondag 10 juni 2012 om 19:56
quote:fisbel schreef op 10 juni 2012 @ 15:36:
[...]
Het inkomen van uw kind heeft geen invloed op uw belastingopgave / te betalen bedrag. Heeft u begin dit jaar een voorlopige aanslag (teruggaaf) gehad? Heeft u de VIA al gedownload en vergeleken met uw ingediende aangifte?
Nee ik heb geen teruggaaf gehad. En wat is een VIA?
Ik kan natuurlijk ook wel even googlen.
Belastingen, leuker maken ze het niet maar makkelijker zeker ook niet.
[...]
Het inkomen van uw kind heeft geen invloed op uw belastingopgave / te betalen bedrag. Heeft u begin dit jaar een voorlopige aanslag (teruggaaf) gehad? Heeft u de VIA al gedownload en vergeleken met uw ingediende aangifte?
Nee ik heb geen teruggaaf gehad. En wat is een VIA?
Ik kan natuurlijk ook wel even googlen.
Belastingen, leuker maken ze het niet maar makkelijker zeker ook niet.