Belastingvragen..
zondag 31 oktober 2010 om 12:23
Hallo allen..
Hier mijn situatie en vragen hieromtrend..
Sinds half augustus 2009 woon ik met mijn dochter bij mijn vriend in.
Stond daar ook ingeschreven.
Mijn vriend heeft op dat adres een recreatie(koop)woning.
Het werd gedoogd om daar te wonen, totdat wij in december 2009 een brief kregen van de gemeente dat we daar weg moesten.
Sinds januari 2010 staan wij ingeschreven bij mijn ouders, maar wonen nog steeds op het recreatiepark.
Ik krijg nog steeds maandelijks huurtoeslag.
Heb al ettelijke keren verzocht dat stop te zetten, en mijn zorgtoeslag aan te passen.
Nog steeds niet gebeurd.
Nu ben ik weer bezig dit in te vullen(digitaal)
Hoe zit het nu met fiscaal partnertoeslag?
Moet ik dat aangeven?
Hebben wij daar recht op gezien wij ingeschreven staan bij mijn ouders?
En hoe zit het dan met zorgtoeslag, heeft dat consequenties?
En nog de vraag hoe dat zit met een kindgebonden budget.
Ik heb ook al op het belasting forum gekeken, maar zie door de bomen het bos even niet meer.
Ik heb geen werk en inkomen ivm chronische ziekte.
Dus mijn partner onderhoudt mij financieel.
Ik ben bezig met een wajong wat moeizaam gaat.
Kan iemand mij wat duidelijkheid hierin geven?
Groet v Joomla
Hier mijn situatie en vragen hieromtrend..
Sinds half augustus 2009 woon ik met mijn dochter bij mijn vriend in.
Stond daar ook ingeschreven.
Mijn vriend heeft op dat adres een recreatie(koop)woning.
Het werd gedoogd om daar te wonen, totdat wij in december 2009 een brief kregen van de gemeente dat we daar weg moesten.
Sinds januari 2010 staan wij ingeschreven bij mijn ouders, maar wonen nog steeds op het recreatiepark.
Ik krijg nog steeds maandelijks huurtoeslag.
Heb al ettelijke keren verzocht dat stop te zetten, en mijn zorgtoeslag aan te passen.
Nog steeds niet gebeurd.
Nu ben ik weer bezig dit in te vullen(digitaal)
Hoe zit het nu met fiscaal partnertoeslag?
Moet ik dat aangeven?
Hebben wij daar recht op gezien wij ingeschreven staan bij mijn ouders?
En hoe zit het dan met zorgtoeslag, heeft dat consequenties?
En nog de vraag hoe dat zit met een kindgebonden budget.
Ik heb ook al op het belasting forum gekeken, maar zie door de bomen het bos even niet meer.
Ik heb geen werk en inkomen ivm chronische ziekte.
Dus mijn partner onderhoudt mij financieel.
Ik ben bezig met een wajong wat moeizaam gaat.
Kan iemand mij wat duidelijkheid hierin geven?
Groet v Joomla
zondag 31 oktober 2010 om 12:35

zondag 31 oktober 2010 om 12:36
www.toeslagen.nl
programma downloaden en per 1-1-2010 alles stopzetten.
Je moet dan wel alles terug betalen wat je ontvangen hebt maar dat moet toch.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat je via dat programma iets wijzigt en de belasting er niets mee doet!
Als je niet op het zelfde adres als je vriend staat ingeschreven ben je ook geen fiscaal partner.
programma downloaden en per 1-1-2010 alles stopzetten.
Je moet dan wel alles terug betalen wat je ontvangen hebt maar dat moet toch.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat je via dat programma iets wijzigt en de belasting er niets mee doet!
Als je niet op het zelfde adres als je vriend staat ingeschreven ben je ook geen fiscaal partner.
zondag 31 oktober 2010 om 12:43
quote:joomla schreef op 31 oktober 2010 @ 12:23:
Je weet dat je hiermee een risico loopt dat je straks er uit gezet kan worden? Het recreatiepark kan vast bevestigen dat jullie niet zijn verhuisd, dus zijn jullie in overtreding. En mocht de gemeente moeilijk willen doen dan staat de vergunning van het park ook op het spel.
quote:Heb al ettelijke keren verzocht dat stop te zetten, en mijn zorgtoeslag aan te passen. Nog steeds niet gebeurd.
Dat is gewoon een kwestie van een formuliertje in vullen. Hoe moeilijk kan het zijn. Heb je er al eens over gebelt? Als je dat echt ettelijke keren hebt doorgegeven, dan doen ze er echt wel iets mee hoor.
quote:Hoe zit het nu met fiscaal partnertoeslag? Moet ik dat aangeven? Hebben wij daar recht op gezien wij ingeschreven staan bij mijn ouders?
Ligt er aan waar je vriend ingeschreven staat. Als jullie sinds januari 2010 samen op 1 adres ingeschreven staan, dan is hij wel jou fiscale partner.
Houd je er rekening mee dat je wel e.e.a. moet gaan terugbetalen?
Je weet dat je hiermee een risico loopt dat je straks er uit gezet kan worden? Het recreatiepark kan vast bevestigen dat jullie niet zijn verhuisd, dus zijn jullie in overtreding. En mocht de gemeente moeilijk willen doen dan staat de vergunning van het park ook op het spel.
quote:Heb al ettelijke keren verzocht dat stop te zetten, en mijn zorgtoeslag aan te passen. Nog steeds niet gebeurd.
Dat is gewoon een kwestie van een formuliertje in vullen. Hoe moeilijk kan het zijn. Heb je er al eens over gebelt? Als je dat echt ettelijke keren hebt doorgegeven, dan doen ze er echt wel iets mee hoor.
quote:Hoe zit het nu met fiscaal partnertoeslag? Moet ik dat aangeven? Hebben wij daar recht op gezien wij ingeschreven staan bij mijn ouders?
Ligt er aan waar je vriend ingeschreven staat. Als jullie sinds januari 2010 samen op 1 adres ingeschreven staan, dan is hij wel jou fiscale partner.
Houd je er rekening mee dat je wel e.e.a. moet gaan terugbetalen?
zondag 31 oktober 2010 om 12:53
Ja ik weet hoe het werkt op dit park..
De rest van de bewoners weten dat ook.
Mijn vriend staat op hetzelfde adres ingeschreven als dat ik ben...
Betreft dat formuliertje..Ik heb 2x een formulier opgestuurd en 1x digitaal gegevens verzonden..
Wel vreemd dat dit gebeurd.
Een soortgelijk iets is mij eerder overkomen, toen lag ik op de verkeerde stapel..
En een keer betreft inkomsten belasting, was ook niet aangekomen.,
Ik bel zowiezo de belastingdienst nog maar eens..
Betreft dat formuliertje..Ik heb 2x een formulier opgestuurd en 1x digitaal gegevens verzonden..
Een soortgelijk iets is mij eerder overkomen, toen lag ik op de verkeerde stapel..

zondag 31 oktober 2010 om 12:57
quote:joomla schreef op 31 oktober 2010 @ 12:53:
Hou in ieder geval dat geld apart, want het moet terug. En anders de belasting bellen om te vragen of je wijziging goed doorgekomen is.
Oh, en het is sowieso.
Hou in ieder geval dat geld apart, want het moet terug. En anders de belasting bellen om te vragen of je wijziging goed doorgekomen is.
Oh, en het is sowieso.