Geld & Recht alle pijlers

Beleggen met Peaks, wie nog meer?

03-02-2020 16:39 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie belegt er nog meer met Peaks? Wat zijn je ervaringen? Ik zag dat Peaks toch al een aantal jaren bestaat, iemand al zolang daar mee bezig? Misschien leuk om in dit topic een beetje te kletsen over Peaks.

*Dit is geen 'deel je code' topic. Mocht je toch een actiecode willen voor €5 tegoed, stuur degene boven je die aan Peaks doet dan even een berichtje, om het een beetje eerlijk te houden. :)
Nee, dat herken ik niet, wat vervelend!
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat ik niet zo ben van inleggen met hoge bedragen dus het blijft allemaal een beetje zo zo. Vind er niet zoveel aan op deze manier haha.

Ik twijfel om het te behouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een rendement van 8,3%.
Gisteren toevallig besloten om geld wat ergens anders staat te slapen over te hevelen naar Peaks.
Mijn rendement staat nu op ruim 7%, maar ik ben nog niet zo lang bezig met peaks. Er staat nu een paar honderd euro op. Ik leg mijn kleingeld x2 in.

Girasole, mag ik vragen hoeveel je wil overhevelen naar peaks? Lopen de kosten van peaks niet behoorlijk op, wanneer je er meer dan 2500 euro op hebt staan?

Ik heb ook best wat spaargeld op een andere rekening staan, wat me echt helemaal niets meer oplevert en ik kan wat missen namelijk
Ik beleg sinds januari met Peaks en Binck.

Het rendement bij Peaks fluctueert per dag best wel, vandaag staat het rendement op 7,9%

Het rendement bij Binck is aardig stabiel, staat op 7,19%
Ik vergeet steeds dat ik Peaks heb. Leg elke maand automatisch E25,- in sinds een paar maand, maar geen idee wat ik aan het doen ben eigenlijk, behalve dat het leuk is dat er ergens een paar tientjes staan.
Ik wil me wat serieuzer en voor de langere termijn gaan verdiepen in beleggen en hou Peaks dan voor de lol. Ga binnenkort eens kijken wat Binck is en wat indexsparen inhoudt. het is echt allemaal nieuw voor me.
Vast een onnozele vraag, maar ik lees hier een aantal mensen die voor hun pensioen beleggen. Maar stel ik leg hier gedurende 30 jaar E30.000,- in; hoe weet je nu 'zeker' (ja, ik weet dat beleggen altijd onzeker is) dat je hier ook iets aan hebt en dat het niet ineens gehalveerd is? Wat trekt de lange termijn beleggers over de streep om toch grotere bedragen te beleggen?
Alle reacties Link kopieren
VesperLynd schreef:
20-07-2020 22:50
Ik vergeet steeds dat ik Peaks heb. Leg elke maand automatisch E25,- in sinds een paar maand, maar geen idee wat ik aan het doen ben eigenlijk, behalve dat het leuk is dat er ergens een paar tientjes staan.
Ik wil me wat serieuzer en voor de langere termijn gaan verdiepen in beleggen en hou Peaks dan voor de lol. Ga binnenkort eens kijken wat Binck is en wat indexsparen inhoudt. het is echt allemaal nieuw voor me.
Vast een onnozele vraag, maar ik lees hier een aantal mensen die voor hun pensioen beleggen. Maar stel ik leg hier gedurende 30 jaar E30.000,- in; hoe weet je nu 'zeker' (ja, ik weet dat beleggen altijd onzeker is) dat je hier ook iets aan hebt en dat het niet ineens gehalveerd is? Wat trekt de lange termijn beleggers over de streep om toch grotere bedragen te beleggen?
Interessante vraag! Ik zit ook bij Peaks. Ben nu begonnen aan het boek ‘blondjes beleggen beter’. Hoop dat ik daarna alles rondom beleggen beter begrijp.
Ik ben mij nu ook aan het inlezen over beleggen. Of ik dat bij Peaks ga doen, weet ik nog niet.

VesperLynd,
ik weet niet of het hier al eerder geschreven is, nog niet het hele topic gelezen, maar ik ben nu bezig het boek 'Blondjes beleggen beter' te lezen, tot nu toe vind ik dat zij het heel duidelijk en overzichtelijk uitlegt.
Zie nu dat Toffifee ook over het boek schrijft!
Als ik het boek uit heb, laat ik het mij vader lezen, hij was tot aan zijn pensioen beleggingsadviseur bij een bank, ben benieuwd wat zijn mening over het boek is!

En eigenlijk ben ik al te laat om te gaan beleggen, had het al veel eerder moeten doen want beleggen is het hebben van een lange adem. Maar goed, beter laat dan nooit!
Hebben jullie ook de neiging om nu geld op te nemen van de peaks rekening?

:-o
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, totaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel, maar dan met name om nu in te stappen via deGiro.
mallebeppie schreef:
11-07-2020 10:46
Girasole, mag ik vragen hoeveel je wil overhevelen naar peaks? Lopen de kosten van peaks niet behoorlijk op, wanneer je er meer dan 2500 euro op hebt staan?
Volgens mij zijn de kosten niet zo anders als bv bij Binck (en als ik dat mis heb, hoor ik het graag). Beide 0,5% en dat is dan niet bij de Giro. Maar volgens mij moet je bij de Giro zelf maandelijks overschrijven en kies je je eigen fondsen. Bij Peaks wordt dat werk voor je gedaan. En ik vind de app lekker overzichtelijk.

Maar ik twijfel ook nog wel eens om over te stappen. Dit zou inderdaad een goed moment kunnen zijn... Maar ik blijf nog even hangen :)
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor ik laat het lekker staan. Ik heb nu (vandaag) een rendement van 17,7%
vorige week was dit rond de 10%. Het is toch een heel leuk spaar spotje zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven