Geld & Recht alle pijlers

Beleggen met Peaks, wie nog meer?

03-02-2020 16:39 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie belegt er nog meer met Peaks? Wat zijn je ervaringen? Ik zag dat Peaks toch al een aantal jaren bestaat, iemand al zolang daar mee bezig? Misschien leuk om in dit topic een beetje te kletsen over Peaks.

*Dit is geen 'deel je code' topic. Mocht je toch een actiecode willen voor €5 tegoed, stuur degene boven je die aan Peaks doet dan even een berichtje, om het een beetje eerlijk te houden. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een leuke app! Ik gebruik deze nu bijna 2 jaar en ik heb een rendement van om en nabij de 14%. Hij staat op portfolio pittig. En ik beleg met 1 euro per dag. En heel af en toe stort ik een paar tientjes extra bij. Het is een leuk een soort extra spaarpotje. 1x heb ik een maand of 2 a 3 in de min gestaan, toen kreeg wel even de kriebels
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
04-02-2020 12:41
Oh daar kan ik echt niet warm of koud van worden. Ik kijk dan gewoon een paar weken niet en dan is het vanzelf weer ok. Ik heb alle van -25% tot +25 %wel eens gezien. En ik ' spaar ' het ook van extra geld. Zie ik het nooit meer terug, dan is dat zuur maar eet ik er geen boterham minder om.
Dit is wel het belangrijkste inderdaad. Maar met een lange adem (en op je handen zitten) kom je erg ver denk ik.

Ik schommel sinds het begin tussen 0% - 3% verlies. Heb daar op dit moment nog geen kriebels van gelukkig. :$
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je dat met Peaks doen, terwijl de kosten zo hoog zijn en het rendement zo laag is?

Ik heb een beleggingsrekening bij BND, stort daar een vast bedrag per maand op. Daar kies je ook een profiel (heet dan alleen geen mild, heet of pittig maar defensief, neutraal of offensief).

April vorig jaar begonnen, rendement is 8,49% met een offensief profiel. Je betaald 0,5% aankoopkosten (dus 50 cent per 100 euro) en tussen de 0,5-0,7% beheerskosten. Hoeft zelf verder helemaal niets te doen. Kán wel, moet niet.
_melon schreef:
04-02-2020 12:52
Dit is wel het belangrijkste inderdaad. Maar met een lange adem (en op je handen zitten) kom je erg ver denk ik.

Ik schommel sinds het begin tussen 0% - 3% verlies. Heb daar op dit moment nog geen kriebels van gelukkig. :$

Ja het is ook bij mij echt geld wat over is. Ik eet er echt geen boterham minder om en heb genoeg buffers op spaarrekeningen. Maar toch merk ik wel enige frustratie nu ik al een week op een negatief percentage sta. Maar op zich vind ik dat ook een goede leerschool zo. Ik kan van mijn spaargeld natuurlijk nog een flink deel gaan beleggen. Ik heb een prima buffer, maar ik wil gewoon ook ondervinden wat dat beleggen met mij doet. Word ik er toch onrustig van. Merkte dat ik de eerste dagen echt meerdere keren de app ging checken. Ook natuurlijk omdat het zo makkelijk kan en de app leuk is vormgegeven. Ik heb nu met mijzelf afgesproken dat ik doorga met inleggen tot het zo'n 1000,00 euro is. Dan zitten mijn gratis maanden er ook een beetje op. En dan eens kijken of dat beleggen dus bij mij past. Of ik echt mijn best moest doen met op mijn handen zitten om bij verlies niet gelijk alles eraf te halen. Wie weet ga ik dan over jaar wel meer beleggen en dan via andere aanbieders met minder (en duidelijkere) kosten. Of toch maar een spaarproduct zoeken met een beetje rente.
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
04-02-2020 12:52
Dit is wel het belangrijkste inderdaad. Maar met een lange adem (en op je handen zitten) kom je erg ver denk ik.

Ik schommel sinds het begin tussen 0% - 3% verlies. Heb daar op dit moment nog geen kriebels van gelukkig. :$
Ik sta op plus, centenwerk. :$
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag van de week iets over de beursgorilla. Letterlijk een aap in een NL dierentuin die door middel van bananen te kiezen een beter rendement weet te halen dan de meeste beleggers.

Aandelenwissel:
https://youtu.be/xujc2TkTYrM

Wel relativerend
Jane-Ice schreef:
04-02-2020 16:51
Ik sta op plus, centenwerk. :$
Ja ik ook weer een plusje van 73 centen.
Alle reacties Link kopieren
Ik beleg al bijna 20 jaar 'echt', maar heb sinds kort ook een Peaks rekening geopend als een soort extra spaarrekening. Ik leg per maand een vast bedrag in en daarnaast wisselgeld. Het is voor mij niet echt bedoeld als lange termijn beleggen met veel geld, maar meer om wat extra rendement te kunnen halen tov een spaarrekening.

Overigens gaan de trackers die ik in mijn eigen beleggingsportefeuille heb als een speer; daarop heb ik binnen een half jaar al een rendement van 15% behaald.
Alle reacties Link kopieren
Een keer fors verlies daar moet je wel tegen kunnen. Alleen doen met geld wat je kunt missen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
04-02-2020 17:20
Ik beleg al bijna 20 jaar 'echt', maar heb sinds kort ook een Peaks rekening geopend als een soort extra spaarrekening. Ik leg per maand een vast bedrag in en daarnaast wisselgeld. Het is voor mij niet echt bedoeld als lange termijn beleggen met veel geld, maar meer om wat extra rendement te kunnen halen tov een spaarrekening.

Overigens gaan de trackers die ik in mijn eigen beleggingsportefeuille heb als een speer; daarop heb ik binnen een half jaar al een rendement van 15% behaald.
Leuk doel!
Nou vandaag en gisteren waren goede dagen bij peaks!
_melon schreef:
04-02-2020 09:11
Beleggen is eigenlijk ook wel een zwaar woord voor Peaks, om eerlijk te zijn.
Dit dus.
Eens even op de website gaan kijken, maar niet alleen kan je je eigen fondsen niet eens kiezen, ze houden ook behoorlijk rare interpretaties over aan "pittige profielen". Als je daar alsnog obligaties gaat insteken, dan zijn hun verwachtte rendementen niet echt verwonderlijk, maar 6% voor een agressief profiel is niet echt in lijn met wat je mag verwachten. Dat verwachten we eerder van een neutraal tot neutraal-agressief fonds. Voor agressieve fondsen mag je meer verwachten (ons pensioenspotje draait aan 14%-15% annualized).

Fonds-kosten heb je altijd en overal, maar zelf op zoek gaan en daar degelijk in selecteren is beter aangewezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben Peaks gaan proberen en heb nu ook Semmie erbij. Fijne aan Semmie is dat ze duurzaam beleggen (Peaks niet). Ik doe het net een week, dus natuurlijk nog geen echte winst. :-) Semmie pas vandaag afgesloten, dus daar is nog niets gebeurd.

Hier is het (zeker bij Peaks) om iets meer over te houden dan aan een spaarrekening en om te sparen voor mijn pensioen. Dat duurt gelukkig nog een flinke tijd (minstens 30 jaar :proud: ), dus ik heb de tijd.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is weer een goede dag! :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
11-02-2020 15:50
Vandaag is weer een goede dag! :thumbsup:

Paar centjes up! :cheer2:
Maar hey ‘Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd‘
Prrrr, mauw miawwwww.
Zeg dat wel ja.

Ik zit nu op 2,3%!! Ik ben blij!
Hier vandaag ook een goede dag, ik sta op 9.1% winst :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
LilyAldrin schreef:
11-02-2020 16:20
Hier vandaag ook een goede dag, ik sta op 9.1% winst :cheer2:

Wauw! Bij welk portfolio zit je?!
Prrrr, mauw miawwwww.
LilyAldrin schreef:
11-02-2020 16:20
Hier vandaag ook een goede dag, ik sta op 9.1% winst :cheer2:
Baas boven baas :)
Maar dan ben je al een tijdje met Peaks bezig. Mag ik vragen hoe lang al?
Zelf ben ik nog een groetje in met mijn drie weken.
sneeuwwitje80 schreef:
11-02-2020 16:25
Baas boven baas :)
Maar dan ben je al een tijdje met Peaks bezig. Mag ik vragen hoe lang al?
Zelf ben ik nog een groetje in met mijn drie weken.
Klopt, ik denk een jaar nu
Alle reacties Link kopieren
Dat is fijn zeg! Ik sta 2.7% winst, ook dikke prima nu!
Alle reacties Link kopieren
Ik beleg sinds maart 2018 bij Peaks. De eerste anderhalf jaar legde ik 1euro per dag en 50 euro per maand in. Sinds een half jaar is dat 2 euro per dag en 50 euro per maand. Op dit moment zit ik op 40% rendement.(‘t gaat hard de laatste paar dagen) Heb tussentijds nooit wat opgenomen.
Ik beleg gewoon bij de bank. Peaks ken ik niet. Wat is precies het verschil?
Mijn strategie is 'zeer offensief', dat komt overeen met 'heet' zoals het hier eerder is beschreven, dus 90-10. Ik heb nu al 4,5% sinds 1 januari, het gaat echt zo snel! Vorig jaar had ik ook flinke winst.
Alle reacties Link kopieren
Majayo schreef:
11-02-2020 22:56
Ik beleg sinds maart 2018 bij Peaks. De eerste anderhalf jaar legde ik 1euro per dag en 50 euro per maand in. Sinds een half jaar is dat 2 euro per dag en 50 euro per maand. Op dit moment zit ik op 40% rendement.(‘t gaat hard de laatste paar dagen) Heb tussentijds nooit wat opgenomen.

Broodje aap gegeten?
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Loekie12345 schreef:
12-02-2020 05:40
Ik beleg gewoon bij de bank. Peaks ken ik niet. Wat is precies het verschil?
Mijn strategie is 'zeer offensief', dat komt overeen met 'heet' zoals het hier eerder is beschreven, dus 90-10. Ik heb nu al 4,5% sinds 1 januari, het gaat echt zo snel! Vorig jaar had ik ook flinke winst.

Peaks is laagdrempelig vergeleken met de bank en andere brokers.
Je maakt kennis met de ’wereld van beleggers’. Het is vooral een hele leuke app vind ik zelf!
Prrrr, mauw miawwwww.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven